Stadler poprvé dodá vozidla na Nový Zéland. KiwiRail koupí 57 lokomotiv
Lokomotiva Stadler pro KiwiRail, vizualizace. Pramen: Stadler
Lokomotivy budou sloužit převážně v nákladní dopravě na Jižním ostrově.
Lokomotivy budou sloužit převážně v nákladní dopravě na Jižním ostrově.
koukám, že už tam jezdí Jančura 😀
https://images.aroundtravels.com/wp-content/uploads/2016/3/worldtourism-7772.jpg
A táhne ho lokomotiva v Najbrt barvách CD 😀
Myslíte, že se tam musí splnit TSI nebo obdobný předpis/normu?
Podle mapy to vypadá, že Nový Zéland není členem UIC: https://uic.org/asia-pacific/ Kromě toho NZ není v EU, natož aby byl v Evropě. Takže nesjpíš mají vlastní normy.
Se někdo nechal inspirovat polskejma 311D 👌😄
No to si doplňte dějiny: Vossloh G2000 BB například. A další.
Jsou kontinenty a země, kde diesel tolik nevadí, u NZL se tomu celkem divím, jen Evropu čeká úžasná zelená výzva.
Oni ty lokomotivy potřebují celkem akutně, takže není čas čekat na zázrak a volba je jasná.
Zajímavé, že jim nedodali klasický Eurodual. Oba střídavé systémy se na NZ vyskytují. Nedokážu posoudit, nakolik je omezuje rozchod 1067 mm a jaký mají obrys (v porovnání s Evropou)
Mají jezdit zejména na jižním ostrově, kde, pokud se nepletu, elektrifikace není.
Je to tak. Ale při duálu by s elektrifikací mohli pomalu začít a vozidla už by měla přípravu.
Navíc, těch 15 kV mají pouze v okolí Wellintonu. Taková historický hříčka, systém 25 kV je délku zhruba 5-ti násobný.
Mají nahradit řadu DX ze 70. let, tedy i tak to pokrok bude.
Ne, to je jen vase ublizeny videni sveta – bu bu bu green deal, bu bu bu imigranti, bu bu bu covid diktatura.
V realnym svete neni naftovej vlak problem.
Podobné lokomotivy od Stadleru (Valencia) už jezdí v Bolívii a budou jezdit i na Taiwanu http://www.railvolution.net/news/first-years-of-salis-in-service .