Stadler má získat zakázku na dvoupodlažní jednotky do Švédska

Jednotky Stadler Dosto v barvách TiB. Foto: TiBJednotky Stadler Dosto v barvách TiB. Foto: TiB

Stadler dodá první jednotku v roce 2022.

Zpět na článek
26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Michal

No to by byla hezka náhrada Elefantů v okolí Prahy.

Jan Sova

ve zbytku republiky ještě hezčí….

Jakub (easydrink)

Tak to se ve Švédsku nemusí moc vyplatit, ptát se „Can you kiss me?“.

Ketchup1970

Skoro jako drogowa pomoć z Polska do Čech

Laik

Byla Škoda/Transtech v tendru?

Luděk S.

Bohužel. Výhoda znalosti místního trhu a specifik je na západ od Šumavy (a na sever od Krušných hor) nepoužitelná. Jo, takhle Rusko, Rumunsko, Slovensko, nebo ČR… ale tyhlety země, kde nejsou oligarchické systémy, bohužel.

qwert

zapomněl jste na Lotysko, Estonsko, Nemecko, Finsko…

Martin z topírny

To Německo bych moc nezmiňoval byla to od začátku pěkná ostuda… a o tom, jestli na tom Škoda neprodělala i trencle, které si pak zažehlí u ČD a ZSSK už se nepíše 🙂

qwertz

Nejsem si jist, jestli ostuda správce kolejí nebo výrobce lokomotivy.

Nejsem expert na technické normy, ale prakticky jediný v médiích dostupný problém je jakési neschválení z důvodu jednoho mostu v Drážďaněch z důvodu rezonancí. To je trošku podivné, vzhledem k tomu, že v Česku ani na Slovensku mosty nepadají. Skoro bychom mohli spekulovat, jestli nešlo o klacky pod nohy konkurentovi domácího výrobce.

Jirka

Tak samozřejmě že šlo o klacky pod nohy, to víme…

qwertz

zapomněl jste na Lotysko, Estonsko, Nemecko, Finsko…

Petr

Na západě mají vyšší standardy, a jednotky co v interiéru hučí jak v pojízdné serverovně, by v těchto končinách neměly šanci.

Vlk

Stadler má vůbec zlaté časy, je velký zájem o jeho jednotky, hlavně v České republice…jako ojeté…………………….

Jiří Kocurek

Jojo, zakoupením ojetého vozidla o jiné železniční společnosti si výrobce přijde na pěkné peníze.

Twix

A zvláště pokud je řeč o těch nyní odkoupených RS1, které byly vyrobeny v době kdy to ještě nebyl Stadler.

PeterC.

Pekna suprava

xyz

DOSTO je zkrácenina německého „Doppel-Stock“, tedy dvoupodlažní, tzn. z mého pohledu je to výstižnější název než „polibkový/čůrací“ KISS. V konečném důsledku podle mě není toto „švédské pozměnění“ názvu na škodu.

Škoda, že v článku není uvedeno, na kterých konkrétních švédských tratích mají tyto jednotky jezdit.

Bpee

https://tagibergslagen.se/linjekarta/

On i zdroj zprávy je na informace poměrně chudý.

josefpav

KISS steht für «komfortabler innovativer spurtstarker S-Bahn-Zug». Tedy také zkratka a nic „polibkový/čůrací“

xyz

Hm, s tím „S-Bahn“ to tím pádem nesedí ani pro jednotky využívané po mnoho let na dálkových spojích firmy Westbahn. A i na některých švýcarských výkonech to není moc „S-Bahnové“ (což je ale ve Švýcarsku vyřešeno tím, že jednotky SBB dostaly název „Regio-Dosto“).

Martin

Nemci sami pouzivaji nazev Dosto…

josefpav

Pro KISSy?

Twix

Flirt a Kiss jsou sice poměrně nekonvenční názvy pro vlak, ale plný ten základní účel, a sice že si je každý dobře zapamatuje. Na rozdíl od Bombardieru, který pokud vím své patrové vlaky (pravda, bavíme se spíš o netrakčních jednotkách) před zavedením pojmu Twindexx nenazýval nijak, a používalo se jen to zaměnitelné obecné Dosto nějaké generace.

Jakub P

A není to jedno? Spousta vagonů i lokomotiv měla od výrobce jen typové označení číslem nebo shlukem písmen a taky to fungovalo. U fanoušků a železničářů si časem vysloužily přezdívky, a řadě cestujících to bylo úplně jedno, protože je zajímalo, jestli je to pohodlně odveze nebo aspoň odveze a ne jak se to jmenuje.

Jan Sova

Taky jsem za dodání nově vyrobených Elefantů s čumákem Brejlovce, bude to snadno zapamatovatelné, zároveň s douškou retra. Typové označení nechám na výrobci, u nás navždy Brejlefant.

Kubrt

Dle Railcolor ještě o konkrétním nasazení kissů u TiB není rozhodnuto.