jak dlouho vydrží baterie? Tím je myšleno nejen dojezd a dobíjení a jeho doba, ale hlavně, jejich životnost, jak dlouho budou plnit požadavky, než budou potřeba vyměnit? Až potom zjistí že musí koupit nové baterky za cenu celého vlaku, tak si myslím, že raději natáhnou dráty.
Pri slusnem zachazeni a konzervativim nabijenim rekneme 0.25C (za 4h do plna) rekneme 15-20 let. Pokud to nikdo za tu dobu nevybije na krev, nenecha stat nabite na 100%, v lete kdyz na tu strechu pari slunce thermal management udrzi teplotu clanku do 38C a v zime nebudou mrznout. Pokud se udrzi v poradku LC cleny aktivniho balanceru, pokud nebude nutne repasovat vadne clanky… …jednoznacne je lepsi v dlouhodobe levnejsi zadratovat trat. Trafacky se musi jako “nabijeci infrastruktura” postavit stejne a jejich vykon musi byt dimenzovan na hodinove/trvale zatizeni (takze paradoxne tam vychazeji vetsi trafa ktera se pouziji jen par… Číst vice »
Happy
3 měsíců
Doufám, že už brzo i u nás👍😁
Twix
3 měsíců
Jen doplním že ta baterková Mirea u Midtjyske Jernbaner se vůbec nebudou dobíjet z troleje za jízdy, jen ve stanicích. V okolí je hodně větrných elektráren a také největší dánská fotovoltaická farma. Je to takový zvláštní dopravce, jinde na Jutském poloostrově se většinou jezdí v půl- až hodinovém taktu, často pod ETCS, odbavení přes Rejsekort… ale tady jsou netaktní cca 2- až 3hodinové intervaly, na zpožděný připoj to i tak minutu nepočkalo, vlak se zastavuje čudlíkem na zastávce, ve stanicích jsou samovraty, jízdenka se musí koupit online nebo mincemi u fíry. Je to poslední provozovatel Y-togů z Uerdingenu, na druhé… Číst vice »
Lokaltog v podstate vznikl postupnou fuzi nekolika mensich lokalkovych dopravcu, at uz soukromych nebo (polo)statnich, proto i ten hodne roztristeny vozovy park a charakter trati. Krome uvedenych IC2, Y-togu a Desir pouziva jeste Regioprintery a LINTy.
To je pravda, psal jsem ale o dopravci Midtjyske Jernbaner, co objednal ty první baterkáče od Siemensu. Ti mají v provozu Y-togy na lince Thyborønu – Lemvig – Vemb a Desira na lince Skjern – Vemb – Holstebro. Dopravce Lokaltog jezdí na Sjælandu a osobní zkušenost nemám 🙂
jak dlouho vydrží baterie? Tím je myšleno nejen dojezd a dobíjení a jeho doba, ale hlavně, jejich životnost, jak dlouho budou plnit požadavky, než budou potřeba vyměnit? Až potom zjistí že musí koupit nové baterky za cenu celého vlaku, tak si myslím, že raději natáhnou dráty.
Pri slusnem zachazeni a konzervativim nabijenim rekneme 0.25C (za 4h do plna) rekneme 15-20 let. Pokud to nikdo za tu dobu nevybije na krev, nenecha stat nabite na 100%, v lete kdyz na tu strechu pari slunce thermal management udrzi teplotu clanku do 38C a v zime nebudou mrznout. Pokud se udrzi v poradku LC cleny aktivniho balanceru, pokud nebude nutne repasovat vadne clanky… …jednoznacne je lepsi v dlouhodobe levnejsi zadratovat trat. Trafacky se musi jako “nabijeci infrastruktura” postavit stejne a jejich vykon musi byt dimenzovan na hodinove/trvale zatizeni (takze paradoxne tam vychazeji vetsi trafa ktera se pouziji jen par… Číst vice »
Doufám, že už brzo i u nás👍😁
Jen doplním že ta baterková Mirea u Midtjyske Jernbaner se vůbec nebudou dobíjet z troleje za jízdy, jen ve stanicích. V okolí je hodně větrných elektráren a také největší dánská fotovoltaická farma. Je to takový zvláštní dopravce, jinde na Jutském poloostrově se většinou jezdí v půl- až hodinovém taktu, často pod ETCS, odbavení přes Rejsekort… ale tady jsou netaktní cca 2- až 3hodinové intervaly, na zpožděný připoj to i tak minutu nepočkalo, vlak se zastavuje čudlíkem na zastávce, ve stanicích jsou samovraty, jízdenka se musí koupit online nebo mincemi u fíry. Je to poslední provozovatel Y-togů z Uerdingenu, na druhé… Číst vice »
Lokaltog v podstate vznikl postupnou fuzi nekolika mensich lokalkovych dopravcu, at uz soukromych nebo (polo)statnich, proto i ten hodne roztristeny vozovy park a charakter trati. Krome uvedenych IC2, Y-togu a Desir pouziva jeste Regioprintery a LINTy.
To je pravda, psal jsem ale o dopravci Midtjyske Jernbaner, co objednal ty první baterkáče od Siemensu. Ti mají v provozu Y-togy na lince Thyborønu – Lemvig – Vemb a Desira na lince Skjern – Vemb – Holstebro. Dopravce Lokaltog jezdí na Sjælandu a osobní zkušenost nemám 🙂
Regioprintery vyrábí Hewlett-Packard nebo Minolta 😃? Nic ve zlém, jen mě překlep pobavil.