Stadler má další objednávku na tramvaje TINA, město Halle jich pořídí 56

Tramvaj TINA od Stadleru pro Halle, vizualizace. Pramen: StadlerTramvaj TINA od Stadleru pro Halle, vizualizace. Pramen: Stadler

Tramvaje budou vybavené například antikolizními systémy nebo bezhotovostními jízdenkovými automaty.

20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
medical examiner

Kolik bude stát jedna taková tramvaj?

Míla

Co mě zaujalo, je celkem 14 linek! Plzeň rozlohou stejná, obyvatelstvem o 70tis menší a celkem tři tramvajové linky! Kolik má ještě k tomu trolejbusových? 10, 11, 12, 13 a 16-tku? Stálo by za to, drátovat další autobusové linky a nejvytíženějším dát koleje? Existuje nějaká rozvojová MHD studie pro Plzeň?

Jiří Kocurek

Tak počet linek se dá navýšit jejich rozdělením, aby měly jízdní dobu okolo 20 minut z konečné na konečnou, jak je v Halle zykem.
https://en.wikipedia.org/wiki/Trams_in_Halle

Ostatně v Brně bylo linek 22, pak to zmenšili na 13 a dnes je ta kolejová síť o něco delší, než když bylo linek 22.

Ondřej

Tak Plzeň má zástavbu na menší ploše takže nepotřebuje tolik linek a navíc na pokrytí celé sítě v Halle by stačilo cca 8 místo 12.

Ale plány na rozšíření sítě v Plzni jsou. Je plán nahradit linku 41 tramvají + trolejbusem společně s náhradou 33/40 trolejbusem. V nejbližší době je asi v plánu prodloužení trolejbusů do Starého Plzence.

Také jsem slyšel nějaké úvahy ohledně nahrazení 30 trolejbusem ale nejsem si jistý do jaké míry je to teď v plánu. Teoreticky je ještě možné prodloužení 1 dál za dnešní konečnou Slovany ale to teď není úplně aktuální.

Twix

Halle má o půlku víc obyvatel než Plzeň a navíc ty tramvaje obsluhují další sousední obce a především obří chemické kombináty Bunawerke a Leuna na jih od města, jezdí se až do Bad Dürrenberg na trati z Lipska do Erfurtu. Halle je na rozdíl od Plzně velký panelákov, vybudovaný právě v souvislosti se vznikem těch chemických podniků, takže různá větvení tramvajových tratí jsou potřeba, byť linek by stačilo o něco méně. Nutno dodat, že Halle se také velmi rychle vylidňuje, tudíž se ten počet linek možná časem zredukuje sám. Kvůli těm chemičkám byly v Halle postaveny i nové úseky S-Bahnu… Číst vice »

Míla

Pánové Jiří, Ondřej a Twix, díky! 🙂👍

Michal82

A co Praha? Stále tramvaje soutěžit nebude? Asi se počká na novou radnici. Pak to snad už rozjedou. Pokud nevyhraji Motoristi sobě

medical examiner

Asi stále splácí 250 ks Scheißewerke 15T…

Lech Malý

Naštěstí v Halle nevědí, že štrásnbán má mít rozchod 1435, to by museli přerozchodovávat.

Jiří Kocurek

Naštěstí Halle není v ÖSTBLOCKu za železnou oponou, kam Stadler dodávat nemůže.

VojtaDrevik

Proč nemůže?

Jiří Kocurek

Psal se rok 1985, přibližně. Stadler v té době rozhodně nemohl dodávat tramvaje na území okupovaná sovětskou armádou, ikdyby dopravní podnik Liberce chtěl. Orgány centrálního řízení by to zatrhly.

Píše se rok 2022, přibližně. Stadler v této době nemůže dodávat tramvaje na území … a to především z důvodů:
a) ochrany domácího výrobce Belkomunmaš
b) nedostatku západní měny v národní kase
c) orgány centrálního plánování by to zatrhly, ikdyby dopravní podnik Minsku chtěl.

VojtaDrevik

Ja jsem myslel ze mas na mysli vychodni Nemecko…tak promin…uz chapu

Jiří Kocurek

A propós, měla-li to být narážka na Liberec, tak ve Švýcarsku zase nevědí, že se přerozchodovávat nesmí a tak vesele přerozchovovali ze 750 mm.
https://de.wikipedia.org/wiki/Waldenburgerbahn

Lech Malý

Tak netvrdím, že každé přerozchodování je vždycky špatně, třeba v případě linecké Pöstlingbergbahn mi dává smysl. Spíš jsem narážel na to, že jedním z neprolomitelných argumentů pro přerozchodování je, že tramvaj v ČR má rozchod… Také si myslím, že přerozchodování by mělo proběhnout během jedné nebo dvou stavebních sezón, pokud trvá třicet let, možná to v daném případě nebyl úplně nejlepší nápad, i když se to tak na začátku mohlo jevit.

dopravopat

Že tramvaj v ČR má rozchod…. Ako dobre že ČSSR zaniklo. Lebo by sme počúvali z Prahy ako nám naše električky proste nemôžu jazdiť na rozchode 1000 mm. Lebo to sa proste nedá.

dopravopat

Tam menia rozchod z dôvodu prepojenia na inú sieť. Apropo, rozchod menia na 1000 mm, čo by v ČR určite nebolo možné. Lebo na metrovom rozchode nič jazdiť nesmie. Všchna sláva rozchodu 1435 mm!!!

medical examiner

Asi na to zapomněli. Holt to napraví někdy příště…

dopravopat

Áno, v Liberci dokázali, že skutočná tramvaj je jedine T3 (a jej deriváty) na rozchode 1435 mm! Všechna sláva rozchodu 1435 mm!!!