LOT 3a leaderboard

Stadler dodal do maďarského Szegedu první vlakotramvaj, Po silnici ji vezli devět dní

Nové vlakotramvaje Citylink pro MÁV Start. Foto: Balász SzescodyNové vlakotramvaje Citylink pro MÁV Start. Foto: Balász Szescody

Nové jednotky kombinují elektrický a dieselový pohon, mají přilákat více lidí do veřejné dopravy.

Společnost Stadler Rail dodala maďarským státním drahám MÁV Start první z dvanácti nových vlakotramvají Citylink, které začnou jezdit mezi městy Szeged a Hódmezővásárhely.

Přeprava první soupravy ze závodu ve španělské Valencii probíhala i kvůli různým rozchodům po silnici, celkem zabrala devět dní. Třívozová souprava váží dohromady 70 tun. Ještě letos by měl na jihu Maďarska začít provoz s celkem osmi jednotkami.

Stadler získal zakázku v roce 2017, loni v létě dopravce uplatnil opci na další čtyři jednotky. Celkem tak dodá 12 souprav. Půjde o první vlakotramvaje v zemi.

Citylink zvládne jízdu po tramvajové trati pod napětím 600 voltů v obou městech, mezi nimi bude jednotku pohánět dieselový motor. Maximální rychlost je 100 kilometrů za hodinu. Vozidlo je zcela nízkopodlažní.

Na jihu Maďarska vzniká nový dopravní systém, který má přilákat do veřejné dopravy více lidí. Využívá především trať Szeged-Békéscsaba, tramvajovou trať v Szegedu a současně dochází k vybudování tratí v Hódmezővásárhely. Podobné systémy nejsou ve světě příliš běžné, známý je provoz například v Karlsruhe. V Česku se o podobném modelu uvažovalo v Libereckém kraji, projekt Regiotram Nisa nakonec skončil u desítek milionů korun za zbytečné studie.

Každá jednotka má dva motory s výkonem 390 kW. Jednotky jsou 37,2 metru dlouhé, 2,65 metru široké a nízkopodlažní.

Nové vlakotramvaje Citylink pro MÁV Start. Foto: Balász SzescodyNové vlakotramvaje Citylink pro MÁV Start. Foto: Balász SzescodyNové vlakotramvaje Citylink pro MÁV Start. Foto: Balász Szescody
Tagy Citylink MÁV - Start seznam Stadler Rail Szeged Top vlakotramvaj
67 komentářů