Stadler dodá na Slovensko další jednotky KISS, budou jezdit mezi Bratislavou a Žilinou
Jednotky Stadler KISS pro ZSSK. Foto: ZSSK

Smlouva počítá s dodávkou dvou jednotek a opcí na další dvě.
Smlouva počítá s dodávkou dvou jednotek a opcí na další dvě.
a už vyřešili ten problém s přehříváním těch jednotek
> „kabiny řidiče“
To jako fakt…?
Otrocký překlad z „driver’s cab“, což je technický pojem.
Dost miesta na batozinu a bicykle? Dobry vtip. Na policu nad hlavou nevojde ani len ruksak na notebook. Na bicykle niesu ziadne drziaky.
Velká zavazadla se dávají mezi sedačky. Příruční zavazadlo s počítačem se nahoru vejde i když je to hodně natěsno. Vlastni každodenní zkušenost.
No skúste to v tom KISSe. Vozidlo je dobré, ale to vnútorné usporiadnie sa nepodarilo, resp. čo si zákazník objednal, to má. Sedačky sa nasekali a tá polica hore je tak úzka, že je problém tam dať malý batoh. O väčších batožinách sa ani nebavme, ľudia na to dosť nadávajú. Ale teda je to brané tak, že regionálka, i keď teda rýchlik, ktorý ale zasa stojí každú chviľu… takže taká lepšia regionálka 🙂
Úložný prostor v policích v horním podlaží je u dvoupodlažních vozidel ditkován obrysem pro konstrukci vozidla. V dolním podlaží by mohly být police umístěny o něco níže pro uložení větších zavazadel, avšak na úkor prostoru pro cestujícího
Je to vlak určený na regionálnu dopravu s mnohými zastávkami, ktoré budú stáť pri každej vŕbe. Primárne určené na cestovanie do práce, kde sa veľká batožina nenosí….
Notebook bežne mám v plochej koženej taške, ktorá vojde všade….
Lenže tam to nasadené (prevažne) nie je.
Na REX vrstve to má mix cestujúcich, a keď to začne jazdiť na R/REX do Žiliny, tak stráviť v tom dve a pol hodiny nebude žiadny problém.
A co když tímhle regionálním vlakem pojedete z bydliště se zavazadly do velké stanice, kde budete chtět přestoupit na rychlík někam daleko dopryč?
A co na to Škoda. Přihlásila se vůbec
a s čím jako? 😀
S tím, čím se chtějí hlásit do velkého tenderu na dvoupodlažní jednotky okolo Prahy? Vyrobit a otestovat nový typ na 2 „prototypech“ by se určitě hodilo.
No tak to si počkám kým tá jednotka bude existovať. To zasa ani tá ZSSK nie je taký samovrah aby kupovala mačku vo vreci ktorú ešte nikto nevidel…
S ohledem na „velikost“ zakázky a krátkou dodací lhůtu je to poměrně očekávaný výsledek. Jsem zvědavý, jak to dopadne s poptývanými BEMU, kde to bude nejspíš souboj Flirt vs Panter
BEMU jsou poptávané jako pouze AC nebo jako AC/DC? Stadler pokud vím DC BEMU nedělá.
Priamo z návrhu zmluvy zo súťaže:
„Predmetom Kúpnej zmluvy je dodanie 16 ks hybridných elektrických jednotiek (ďalej len „BEMU“) schopných prevádzky na trakčných sieťach (ďalej len „TNS“) 25kV/50Hz a 3kV DC a súčasne aj na tratiach bez TNS v režime pohonu na trakčné batérie. Súčasťou dodania BEMU je aj možnosť dodania ďalších 20 ks BEMU v rámci uplatnenia opcie.“
https://www.zssk.sk/aktuality/zssk-spusta-verejne-obstaravanie-na-prve-bateriove-vlaky-na-slovensku-za-136-milionov-eur/
Když není problém dodat dvousystémové Flirty zároveň i s dieselovým powerpackem, neměl by být problém dodat i AC/DC BEMU
Ja myslím, že tu je to jasné. Škodovka to vyhrá, lebo….Lebo ŽOS Trnava, lebo ČD, ZSSK a kopec jendotiek už nakúpených a sevis adď….A navyše Stadler si podľa mňa brúsi zuby na veľký tender na diaľkové jednotky Viedeň – Košice, ktoré sa tiež nedávo vyhlásili a ak to má behať do Rakúska, nebodaj časom až do Salcburgu/Mníchova vrátane vyrovnávky, tak nie je o čom. Ale veď počkáme si 🙂
A nebylo by lepší koupit dvě jednotky od Siemensu a za tři roky dalších pár od Alstomu?
/s
Ja som prekvapený že to nevyhrala nejaká sponzorská ŽOSka s nejakým paškvilom.
A s čím by sa tak asi do tej súťaže prihlásili? S 861 s pantografom na strecehe? Nežartujte…Aj oni vedia svoje limity 😀
ZSSK nakupuje súpravy väčšinou ako sup: (priamo zo štátneho rozpočtu nedostane nič, a tak) vždy čaká, ktorý rezort nestihne vyčerpať eurofondy a potom „dojedá zvyšky“.
Viď „mega-“ objednávky
* prvá objednávka na Kissy
* 2 x lízing Vectronov
šťastie patrí pripraveným….
KISS jsou skvele jednotky, snad se objeví i okolo Prahy.
Tady si to Škodovka pohlídá 🙂
Pokud vyheají České Dráhy.
Záleží na tom, aké bude osadenstvo na Ministerstve v čase objednávky. Scheisefabrik si výrazne po*rala reputáciu Messeshitmi.
Správna obálka v správnom vrecku však dokáže spoľahlivo vymazať pamäť.😡😡😡
To by musela udělat neodolatelnou nabídku všem dopravcům, kteří do soutěže půjdou.
A není to málo Antone Pavloviči?
Mám dojem, že se tohle spojení používá malinko jinak, dvě jsou totiž opravdu dost málo
Je to málo. A myslím, že KISS to použil přesně tak, jak se to používá 🙂
Tak postupne tie Stadlery nakupuju. Snáď budu pokračovať aj po opcii.
Tak jestli to chtějí kupovat po jednotkách kusů, nepřijde nějaká velká změna legislativy a nebude ZSSK chtít proti existujícím jednotkám nic výrazně překopávat, tak budou KISSy vycházet cenově asi nejlíp z možné konkurence
S tou cenou je to otázka, při těchto objemech výroby. Byla tam nějaká další nabídka?
Nevím, jestli byla další nabídka.
Cenu jsem myslel tak, že Stadler už ZSSK na míru KISS upravil, zapracoval případné neduhy objevené během výroby, takže když budou prakticky stejné požadavky objednatele, nemusí do nové nabídky účtovat tolik hodin konstrukčních prací apod. Ve výsledku může vůči konkurenci nabídnout nižší cenu nebo naopak díky nižším nákladům může mít vyšší zisk.
Tak nějak to šacuju spíš na ten vyšší zisk pro Stadler (přeju jim ho), než nižší cenu pro ZSSK 🙂
ZSSK nakupuje súpravy väčšinou ako sup: (priamo zo štátneho rozpočtu nedostane nič, a tak) vždy čaká, ktorý rezort nestihne vyčerpať eurofondy a potom „dojedá zvyšky“.
Viď „mega-“ objednávky
* prvá objednávka na Kissy
* 2 x lízing Vectronov
No nie je to tak. Tam sú hlavne dlhodobo pripravené projekty v šuflíku, a keď iní „neschopáci“, ako ŽSR alebo NDS nevyčerpajú peniaze včas a je jasné 2 roky pred koncom programového obdobia, aj s navyše časom N+2 alebo N+3, že to nedajú, lebo súťaže, súdy a pod. (diaľnice, železnice – viď „rýchlotrať“ na Záhorí), tak jednoducho ZSSK nakráča na MD SR a predloží projekty. Takže nie že „sup čaká“, ale sú „vždy pripravení“ a vďaka tomu a ľuďom, ktorí sa okolo toho točia už 15 rokov tie eurofondy neprepadnú a nakúpili sa a nakúpia sa v čase slušné vozidlá.… Číst vice »
Na obraty medzi ZA – BA stačí 5 súprav, takže po dodaní týchto dvoch to bude v pohode stačiť. Plus jedna bude záloha. Ak sa využije opcia a dokúpia sa ďalšie dve súpravy, budú sa môcť použiť aj na linky do NZ alebo Banskej Bystrice na vlaky, ktoré bývajú zvyčajne preplnené…..
Osobne by som ešte privítal aspoň 10 kusov štvorvozňových KISSov pre regionálnu dopravu v Bratislave, ale to je hudba budúcnosti…..
Banánová republika…
Obávám se, že to u nás bude po podzimních volbách vypadat podobně.
Bureš je síce de*il, ale chápe význam železnice – nie ako de*ili, ktorí vládnu v Skurwensku už 35 rokov, ktorí (ruinujú železnicu a) uznávajú jediné náboženstvo: asfalt.😡😡😡
Dvacet deka jednotky, prosím.
Doneste jednotku, nakrájame.
To už jsme teď, generál prezidentem jako v Mali…
Ja som myslel Slovensko. Česká republika na tom až tak zle nie je. Zatiaľ.