Stadler dodá dvacet jednotek Flirt pro přeshraniční provoz mezi Německem a Nizozemskem
Nové jednotky začnou jezdit v roce 2026.
Dceřiná společnost Deutsche Bahn Regionalverkehre Start Deutschland podepsala první kontrakt na dodávku nových vozidel. Pro provozní soubor Maas-Wupper Express mezi Německem a Nizozemskem objednala u Stadleru dvacet jednotek Flirt.
Podpis smlouvy oznámil Stadler v tiskové zprávě. Zveřejněný kontrakt navazuje na smlouvu na čtrnáctiletý provoz, který na počátku roku uzavřel s dopravcem dopravní svaz Rýn – Rúr (VRR). Na trase dosud jezdí vlaky společnosti eurobahn, která do prosince patřila pod francouzské státní dráhy SNCF prostřednictvím společnosti Keolis. Nakonec se francouzský dopravce rozhodl firmu prodat, od 1. ledna má nové majitele.
Provoz začne v roce 2026, jednotky budou vybaveny jak evropským zabezpečovačem ETCS, tak německým PZB a nizozemským ATB. Jednotky budou mít kapacitu 235 míst k sezení ve druhé třídě a dalších 140 ke státní. V první třídě bude 34 míst. Jednotky budou čtyřvozové se sedmi dveřmi. Budou plně klimatizované a mít připojení k wifi, součástí budou i prostory pro přepravu až 12 jízdních kol či kočárků.
Jde o provoz na lince RE13, která spojí německý Hamm s nizozemským Eindhovenem. Půjde o prodloužení trasy, linka dosud končila ve Venlu. V soutěži bylo více dopravců, dopravní svazy neuvedly jednotlivé nabídky.
Přímé vlakové spojení s novou trasou z Hammu přes Hagen, Wuppertal, Düsseldorf a Mönchengladbach do Venla a dále do Eindhovenu bude prodloužením stávajícího souboru IC Eindhoven – Venlo do dnešní linky RE 13 mezi Hamm a Venlo. Vznikne tak spojení každou hodinu se zvýšenou kapacitou během špičky. Objednatelé si od nové smlouvy slibují nárůst počtu cestujících i díky novým vozidlům.