Stadler dodá další lokomotivy na Nový Zéland
Dieselová lokomotiva pro Kiwi Rail. Foto: Stadler Rail
Posunovací lokomotivy půjde ovládat i mimo stanoviště strojvedoucího.
Posunovací lokomotivy půjde ovládat i mimo stanoviště strojvedoucího.
„netradiční rozchod“ se jmenuje kapský a používá ho půlka Afriky
Taky mně to koplo do očí při čtení.
Taky ho používá půlka Austrálie, Sumatra, Jáva historicky ho používalo Norsko… Je to vlastně z úzkých rozchodů ten nejnormálnější.
Když už tady máme ten výčet, ještě doplním Japonsko 😉
Na tom čele je nějak přemadlováno. Jeden neví, kde se chytit dřív.
Nepochybně se jedná o výsledek připomínek strojvedoucích. Tyhle nové loko od Stadleru jsou parametrově dost podobné doposud dodávaným lokomotivám DL od CRRC, kde právě konstrukci kabiny strojvedoucí kritizovali
https://en.wikipedia.org/wiki/New_Zealand_DL_class_locomotive
Ano, také mne to zaujalo. Podle mého názoru je v levé části čelního okna zřejmě nouzový východ (viz. panty ve světlém orámování) a proto ta madla a i to provedení (vybrání) čela pod touto částí okna. Zdánlivě bizardní řešení. 🤪
3 MW diesel, to tedy není žádné ořezávátko, to asi nebude jen na pár vozů.
Vozů nebude mnoho, je to hlavně kvůli horám.
Nový Zéland – to je ta vzdálená země, kde na drtivé většině tratí zastavili osobní dopravu, aby lidi museli smradlavým autem a teď řeší uhlíkovou stopu posunek? No tvl🤦♂️
Možná, kdybyste se tam někdy podíval, tak byste nepsal takové nesmysly. Příměstská doprava obzvláště v Aucklandu a okolí funguje velmi dobře a vzhledem k jinak řídkému osídlení nemá železniční doprava smysl, tam se kdyžtak létá.
Létání je ekologické?
A ještě navíc vnitrostátní, které chce např. EU tvrdě likvidovat.
U posunek se neřeší ani tak uhlíková stopa, ale „obratnost“. Diesel je na posun velmi nešikovný – než se roztočí a začne dodávat potřebný výkon s rezervou, to docela trvá. Baterka na mašině z toho udělá „elektriku“ s daleko větší dynamikou. Rekuperace brzdné energie do baterek je bonus, ačkoliv když se to udělá chytře, tak se lépe využije diesel a celková spotřeba paliva klesne. Věděli to už v ČKD, když stavěli první hybrid na světě. Škoda, že to tenkrát soudruzi zařízli…
Označení lokomotivy?
DM Class, je to v textu.
https://en.wikipedia.org/wiki/New_Zealand_DM_class_locomotive