Stadler dodá další lokomotivy na Nový Zéland

Dieselová lokomotiva pro Kiwi Rail. Foto: Stadler RailDieselová lokomotiva pro Kiwi Rail. Foto: Stadler Rail

Posunovací lokomotivy půjde ovládat i mimo stanoviště strojvedoucího.

16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kyz

„netradiční rozchod“ se jmenuje kapský a používá ho půlka Afriky

Pája

Taky mně to koplo do očí při čtení.

Vojtěch Suchan

Taky ho používá půlka Austrálie, Sumatra, Jáva historicky ho používalo Norsko… Je to vlastně z úzkých rozchodů ten nejnormálnější.

Kubrt

Když už tady máme ten výčet, ještě doplním Japonsko 😉

vasek.beroun

Na tom čele je nějak přemadlováno. Jeden neví, kde se chytit dřív.

Kubrt

Nepochybně se jedná o výsledek připomínek strojvedoucích. Tyhle nové loko od Stadleru jsou parametrově dost podobné doposud dodávaným lokomotivám DL od CRRC, kde právě konstrukci kabiny strojvedoucí kritizovali
https://en.wikipedia.org/wiki/New_Zealand_DL_class_locomotive

R.L.m.

Ano, také mne to zaujalo. Podle mého názoru je v levé části čelního okna zřejmě nouzový východ (viz. panty ve světlém orámování) a proto ta madla a i to provedení (vybrání) čela pod touto částí okna. Zdánlivě bizardní řešení. 🤪

vjkm

3 MW diesel, to tedy není žádné ořezávátko, to asi nebude jen na pár vozů.

platamond

Vozů nebude mnoho, je to hlavně kvůli horám.

Reklama

Nový Zéland – to je ta vzdálená země, kde na drtivé většině tratí zastavili osobní dopravu, aby lidi museli smradlavým autem a teď řeší uhlíkovou stopu posunek? No tvl🤦‍♂️

Pacicka

Možná, kdybyste se tam někdy podíval, tak byste nepsal takové nesmysly. Příměstská doprava obzvláště v Aucklandu a okolí funguje velmi dobře a vzhledem k jinak řídkému osídlení nemá železniční doprava smysl, tam se kdyžtak létá.

Reklama

Létání je ekologické?

Reklama

A ještě navíc vnitrostátní, které chce např. EU tvrdě likvidovat.

Paashi

U posunek se neřeší ani tak uhlíková stopa, ale „obratnost“. Diesel je na posun velmi nešikovný – než se roztočí a začne dodávat potřebný výkon s rezervou, to docela trvá. Baterka na mašině z toho udělá „elektriku“ s daleko větší dynamikou. Rekuperace brzdné energie do baterek je bonus, ačkoliv když se to udělá chytře, tak se lépe využije diesel a celková spotřeba paliva klesne. Věděli to už v ČKD, když stavěli první hybrid na světě. Škoda, že to tenkrát soudruzi zařízli…

kopeček

Označení lokomotivy?

Martin Dorner