Stadler dodá další lokomotivy na Nový Zéland
Posunovací lokomotivy půjde ovládat i mimo stanoviště strojvedoucího.
Společnost Stadler Rail se dohodla s novozélandským dopravcem KiwiRail na dodávce dalších kolejových vozidel. Půjde o devět dieselových lokomotiv pro provoz na Severním ostrově a 24 posunovacích hybridních lokomotiv.
Kontrakt oznámil výrobce v tiskové zprávě. Nové lokomotivy pro traťovou službu budou vybaveny zabezpečovačem ETCS. V případě hybridních posunovacích lokomotiv půjde o kombinaci dieselového a bateriového pohonu.
Pro Stadler jde na Novém Zélandu o další dvě velké zakázky. Aktuálně vyrábí nové úzkorozchodné lokomotivy DM pro provoz na Jižním ostrově, Kiwi Rail si jich objednal 57. Nový Zéland používá netradiční rozchod kolejí 1067 mm.
Nová zakázka rozšíří počet lokomotiv DM na celkem 66, z toho 19 bude vybaveno ETCS pro provoz na Severním ostrově. Důvodem je plán na jejich používání v příměstské dopravě v Aucklandu, kde již ETCS je. Dieselové lokomotivy mají výkon 3,000 kW, motor odpovídá evropským normám Stage V. Umožňuje i využívání biodieselu.
Hybridní lokomotivy mají sloužit hlavně k posunu v depech, Kiwi Rail jimi chce snížit svoji uhlíkovou stopu. Lokomotivy budou vybaveny i možností dálkového ovládání, kdy strojvedoucí nebude muset být na stanovišti.