Stadler dodá až 44 nových tramvají do Darmstadtu

Nové tramvaje od Stadleru pro Darmstadt. Foto: StadlerNové tramvaje od Stadleru pro Darmstadt. Foto: Stadler

Švýcarský výrobce kolejových vozidel Stadler vyhrál soutěž společnosti HEAG mobilu na dodávku až 44 nových tramvají pro německý Darmstadt. Do

10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Erik Ziak

Moc pekná tramvaj. Rád by som ju videl na skúškach v Bratislave.

Ten_z_Bíliny

Nějak si říkám, že FourCity pro Prahu musí vycházet lépe (pomineme li problémy s koly, které by být neměly). Oproti tomu má tahle navíc 2 podvozky. ForCity 4ks a tohle 6ks. To se musí podepsat na nákladnějším servise (servisuje se toho více) a vyšší váze. Dále je tu větší tření, protože víc kol, takže spolu s váhou i vyšší spotřeba. To jsou jen moje postřehy, ale jinak pěkná tramvaj 🙂

Kubrt

Tahle tramvaj měří 43 m, zatímco 15T 31 m. Takže vaše postřehy, vyjma toho o pěkné tramvaji (souhlasím), nemají mnoho smyslu.

Ten_z_Bíliny

Tak Škoda dodala do Rigy i čtyř článkovou tramvaj, kde je furt o jeden podvozek méně 🙂

Kubrt

Škoda se do Darmstadtu hlásila s nějakou variací na Artic. Zkuste se zeptat na HEAG, čím konkrétně vyhrál Stadler 🙂

LiborV

Něco prozradí i tisková zpráva z webu Stadleru a Heag mobilio. Moc podrobností v nich není.

LiborV

Dobrý den, vzhledem k tomu, že nevíme kolik lehkých kompozitních materiálů (a zda) při konstrukci karoserie nové tramvaje Stadler použil, nelze říci, jak je tramvaj doopravdy těžká a jakou má tudíž spotřebu energie. To samé platí i při nákladech na údržbu podvozků. Vzhledem k tomu, že neznáme jejich přesnou konstrukci, těžko můžeme vědět k jak velikému opotřebení podvozků u nově zkonstruovaného vozu dochází. Z tiskové zprávy víme, že se jedná o první zakázku na zcela novou generaci tramvají Stadler s odlehčenou karosérií a novým systémem podvozků, které co nejméně zasahují do interiéru vozu. Konkrétní údaje v tiskové zprávě nejsou.

Jiří Kocurek

Úplně nejlíp teda vychází Tango pro Aarhus. 1,25 tuny na metr vozidla, 4 podvozky. Pro srovnání 15T váží 1,33 tuny na metr vozidla. Přičemž to Tango umí Vmax 100 km/h. Otázkou ovšem je, zda by to samé Tango mohlo v Praze vůbec jezdit. Stejně tak v Darmstadtu, jestli by pražská 15T mohla na 1000 mm rozchod. (nemohla)

A pak je tady ještě jedno hledisko: Němci ještě nepochopili, že si města mají upravit koleje tak, aby tam mohla T3. Výrobce tu T3 nebude kvůli jednomu městu, které si vyskakuje, že chce jinačí tamto a ono.

LiborV

Přesně. Darmstadt například požadoval, aby prostor pro kočárky a lidi na vozíku byl na stejném místě jako u starších vozidel, které ve městě jezdí. Dokonce trvali na pohodlnějším průchodem mezi články, ekologickou klimatizací, velikých oknech, Chtěli, aby všechna místa k sezení byla přístupná od jakýchkoliv dveří bezvariérově. Jedním z posuzovaných parametrů byly náklady na provoz a údržbu. Jedná se o zcela nový typ tramvaje Stadler ST 15. Více toho neví, ani obvykle dobře informovaný:https://www.urban-transport-magazine.com/

Alexandr Mikulka

ST15 je darmstadtské označení, ne stadlerácké. Tramvaj sama o sobě bude nějakou evolucí Tanga.