Stadler dodá 19 elektrických jednotek pro provoz v údolí Mosely

Jednotka Stadler Flirt pro síť MoselLux, vizualizace. Pramen: StadlerJednotka Stadler Flirt pro síť MoselLux, vizualizace. Pramen: Stadler

Zajímavostí je jednosměrný princip pro přepravu kol, která budou mít vyhrazená místa v obou koncových vozech.

Švýcarský výrobce Stadler dodá společnosti DB Regio 19 čtyřvozových elektrických jednotek Flirt pro provozní soubor MoselLux v údolí řeky Mosely v západním Německu. Nové vlaky budou od konce roku 2024 obsluhovat spojení Koblenz – Trier – Perl a budou jezdit i do Lucemburku. Po elektrifikaci by měly obsluhovat i vinařskou trať Bullay – Traben-Trarbach.

Kapacita čtyřvozových jednotek bude 507 cestujících (245 sedaček) a 30 jízdních kol. Zajímavostí je jednosměrný princip pro přepravu kol, která budou mít vyhrazená místa v obou koncových vozech. Vozy mají dvoje dveře, jedněmi budou cyklisté nastupovat a druhými vystupovat. Jednotky budou nízkopodlažní a klimatizované.

„Jsme hrdí na to, že krátce po získání kontraktu na bateriové jednotky pro síť Falc budeme společnosti DB Regio dodávat inovativní vozidla i pro síť MoselLux,“ uvedl šéf pobočky Stadler Germany Jure Mikolčić.

Stadler slavil v německé regionální dopravě v poslední době úspěch především s bateriovými jednotkami Flirt Akku. Koncem loňského roku získal zakázku na 44 dvouvozových jednotek pro tratě ve spolkových zemích Porýní-Falc, Sársko a Bádensko-Württembersko, začátkem letošního roku pak se stejnými jednotkami získal zakázku na 14 bateriových vlaků pro Meklenbursko – Přední Pomořansko. Vlaky vyjedou v letech 2025 a 2026.

Tagy DB Regio MoselLux Stadler
4 komentáře