Stadler a Arriva testují v Nizozemí bateriové vlaky
Jednotka Stadler Wink společnosti Arriva Netherlands. Pramen: Arriva Netherlands
Stadler už prodal přibližně 300 vlaků a lokomotiv s trakčními bateriemi do deseti zemí.
Na holandských rovinkách může ta baterka dávat smysl, ale asi to nebude nic pro tratě s obtížnějšími sklonovými poměry, tam pokud uz hybrid, tak jedině trolej&diesel, to samé verze lokomotivni.
Úplně klidně trolej+baterie, s vyjímkou nákladu…
pozor tohle je ale opravu nebezpečné, oni místo toho, aby hledali pokrokové řešení, které vydrží „na věky“ nebo třeba klidně ty dráty, ale vyrobit baterku, která vydrží několik let a pak se musí nahradit novou? špatná cesta, nic s tím neuděláte i když se budete stavět na hlavu
Spalovací motor dieselových lokomotiv/motorových vozů taky zpravidla nevydržel bez zásadních oprav celou životnost vozidla. Nemluvě o remotorizazích z různých důvodů. „Na věky“ není nic.
Trolej většinou vydrží 30 roků, sloupy 2x tak dlouho. Kolejnice se mění i častěji než po pěti letech. Na věky měl vydržet … mnohá mostní provizoria ho přežila.