Stadler a Arriva testují v Nizozemí bateriové vlaky
Stadler už prodal přibližně 300 vlaků a lokomotiv s trakčními bateriemi do deseti zemí.
Výrobce Stadler a dopravce Arriva Netherlands testují tento týden na tratích ve východním Nizozemí upravený bateriový vlak Wink. Bezprostředním cílem je zjistit, zda vlaky vyhovují nizozemskému provozu a požadavkům Arrivy, vzdálenějším pak dekarbonizace veřejné dopravy.
Zkoušky se konají na tratích kolem Arnhemu převážně v noci, vlaky se mohou mimo jiné dobíjet rekuperací při brzdění. „Zkoušky mají ukázat účinnost bateriově poháněných vlaků pro použití na neelektrifikovaných tratích,“ oznámil Stadler, který patří k průkopníkům vlaků na baterky. Při loňských testech v Německu ujela jednotka FLIRT Akku 224 kilometrů pouze na baterie, což je dosavadní světový rekord.
Stadler už prodal přibližně 300 vlaků a lokomotiv s trakčními bateriemi do deseti zemí, více než stovka jich zamířila k německým zákazníkům. Naposledy tento měsíc objednala společnost DB Regio 14 dalších jednotek FLIRT Akku, které mají nahradit staré dieselové vlaky v severním Německu.