Stačilo by mi, kdyby ostatní řidiči dodržovali předpisy, říká řidička autobusu Michaela Berková
„Zaplatím pokutu 4 tisíce za jeden špatně vydaný lístek,“ přibližuje přísná pravidla Pražské integrované dopravy.
Hostem nového dílu podcastu Cesty Zdopravy.cz je mladá řidička autobusu Michaela Berková. Jezdí pro společnost ČSAD MHD Kladno ze skupiny Arriva, potkat ji aktuálně můžete na linkách Pražské integrované dopravy mezi Prahou, Kladnem a Slaným.
Že bude řídit autobus, věděla už od druhého stupně základní školy, kdy začala sama dojíždět autobusem. „Máma ani táta z toho nebyli nadšení. Ne že by mi to rozmlouvali, spíš měli strach. Mě to ale moc nezajímalo, já to chtěla jít dělat,“ říká Michaela Berková v podcastu, který si můžete právě teď poslechnout.
Začínala mimo jiné s kloubovým autobusem SOR, který si zamilovala tak, že ho má vytetovaný na ruce. Dnes jezdí s Crosswayem na CNG od Iveca. Řidičské oprávnění skupiny D jí zaplatila Arriva, na oplátku se musela, jak říká, firmě upsat na tři roky. Měnit kladenské garáže za jiné zatím nechce. „Byl to neuvěřitelný pocit, byla jsem šťastná a nechtělo se mi domů,“ vzpomíná Berková na svůj první den, kdy sama vyjela z vrat garáže na pravidelnou linku.
Na cestující je podle svých slov někdy přísná. „Jsem pedant na různé studentské průkazky a všechna data. Chci, aby bylo všechno v pořádku. Kdyby přišla kontrola, dostaneme pokutu oba – já i cestující, já ale mnohonásobně víc. Zaplatím pokutu 4 000 za jeden špatně vydaný lístek,“ přibližuje přísná pravidla Pražské integrované dopravy.
Naprostá většina cestujících je podle Berkové „v pohodě a příjemná“. Občas jsou prý ale dny, kdy musí řešit jednoho problémového pasažéra za druhým. Třeba když cestující schválně přichází do autobusu s dvoutisícovkou a chce se hádat, protože řidička nemá na vrácení. Podle Berkové to někteří lidé dělají jen kvůli konfliktu.
Více uslyšíte v podcastu, který si můžete pustit zde na stránce nebo ho můžete odebírat na Spotify, Google Podcasts, Apple Podcasts a Podcast Addict.
Vybraná témata podle času
10. minuta: Jaké linky má Michaela Berková nejraději, a je lepší být lítačem nebo mít svou vlastní linku
15. minuta: Co čeká mladého člověka v autoškole, když se přijde v 21 letech učit řídit autobus
21. minuta: Jaké autobusy dostávají noví řidiči a jak vypadá zaučení začínajících řidičů
27. minuta: Jací jsme podle Michaely Berkové my Češi řidiči
35. minuta: Jaké je pracovat pro Arrivu, která je největším autobusovým dopravcem v Česku
38. minuta: Čím cestující umí Michaelu Berkovou naštvat a jak pozná už dopředu troublemakera mezi cestujícími
48. minuta: Proč má Michaela Berková na ruce vytetovaný právě kloubový autobus SOR