Srovnejte služební auta s jízdou vlakem či MHD. Dopravci žádají stát o daňové narovnání

Cestující ve vlaku ČD. Pramen: České dráhyCestující ve vlaku ČD. Pramen: České dráhy

Daňové znevýhodnění veřejné dopravy je podle SVOD Bohemia v rozporu se schválenou dopravní politikou.

Odebírat
Upozornit na
guest
31 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
libor

Tak já bych hlavně zvýšil daňové zvýhodnění na poplatníka třeba na 2x tolik proti současnosti a už bych zakázal věci jako jsou stravenky, poukázky do fitka, příspěvky na dovolenou, lázně apod kraviny. Ať každý dostane pořádnou slevu na dani a ostatní so platí za svoje. Jinak pak leda schwarzsysteme, tam jsou naprosto jiné možnosti….

mgr.pavel

Přesně tak. Já mám pracovní vztah se zaměstnavatelem, dostávám za to nějak zdaněné peníze.

je snad JEN A POUZE na mne, jak ty peníze použiji. Nevím proč mi stát chce výší zdanění kecat do toho, jak ty peníze (ne)mám použít.

Pokud chce levnější stravu, má dát nižší DPH na jídlo. Pokud levnější lázně, má dát nižší daně na lázeňství. Administrativně to bude mnohem jednodušší, než současný legální daňový tunel.

Most

Sice máte částečně výjimečně pravdu, ale to by ty daně museli být stejné, tedy stejná částka pro všechny. To služební auto je pro ty, kteří už tak cálují státu mnohem víc Kč na daních než ty kteří služební auto nemají. A taky by se pak museli zrušit populistické Babišovi slevy v dopravě atd.

Btw. s tím jak ČD degradují první třídu (např. nedávno na Kralupy, kde sedačky v Panteru fakt neodpovídají kvalitě sedaček jedničky v Ešusu) do ní manažery nedostanou.

Frantisek X

No a co, že platí víc? K výdělku nevyužívají infrastrukturu budovanou a udržovanou státem? Od toho ten stát je, aby udržoval pospolitost. Ne každý má stejné možnosti, to také do jisté míry ovlivňuje stát, čili společenství. Navíc tu máme nějakou politiku, která by měla šetřit zdroje, a tedy zvýhodňovat šetrné jednání. Nicméně to nemění nic na tom, že daň z určité hodnoty je lepší nastavit přímo na ni, ne na nějakou poukázku.

Petr David

„Nevím proč mi stát chce výší zdanění kecat do toho, jak ty peníze (ne)mám použít.“

Protože tady máme řadu věcí, které používáme společně. Třeba taková regulace nákladní dopravy je zcela na místě.

Daniel Jablonecký

Víte, jak vzniklo slovo švarcsystém? Rozhodně ne komolením nebo vytvářením slova „schwarzsysteme“.

libor

vím, jak to vzniklo! záměrně jsem to napsal takto 😉 Míra Švarc snad promine 😉

Dan

V principu souhlasím, jen se obávám, že by to udělalo takovou díru do rozpočtu, že by bylo zapotřebí hledat zdroje jinde. Ale znovu dodávám, že zdanění práce je u nás brutální a to není dobře. Proč hned lidem sebrat tolik peněz (daně a odvody z práce) a nedat jím možnost se rozhodnout jak je utratí. Ty peníze se dají pak vybrat jinde, třeba valalorizací daní z IAD, která je přes 10 let nominálně prakticky stejná. Poté by mohl být člověk průměrně jezdící autem na tom ve výsledku stejně, naopak člověk více využívající veřejnou dopradu by oproti současnosti ušetřil, to by… Číst vice »

libor

o tom to je, dát lidem víc peněz a případnou daňovou zátěž dát jinam, třeba alkohol, víno, klidně i nepatrně ty pohonné hmoty. Pak lidé budou mít na výběr, zda pojedou autem za dražší PHM nebo levnějším vlakem 😉 Jinak obecně by hlavně stát měl lépe hospodařit, aby nemusel tolik daní od lidí vybírat za práci..

Dominik

Stravenky zrušit – OK, a nechat pouze stravenkový paušál, stejně je komické, když zaměstnavatel argumentuje, že převést ty peníze do výplaty, tak by si zaměstnanec nemusel uvědomovat, že to je příspěvek od zaměstnavatele na stravování, přitom v době elektronických stravenek, lze tyto peníze na stravenkové kartě využít na x dalších věcí.

Mima

Nám zamestnavatel tvrdil, že stravenky máme, abysme měli aspoň jedno teplé jídlo denně. Což je poněkud komické pro IT firmu a stejně komické bylo, že kantýna v kanceláři přestala Pluxee brát.

Tomáš R.

Ano, ten nepoměr je naprosto zřetelný.
Jako OSVČ, když cestuji na zakázku autem, účtuji klientovi cca 8 Kč za kilometr. To bohatě pokryje palivo, amortizaci a ještě něco zbyde.
Když cestuji VHD, tak si pouze přeúčtuji reálně vynaložené náklady, navíc ani halíř.
To moc motivační k využívání VHD fakt není.

Martin Verner

Jenže ono Vám z toho správně nemá moc zbýt. Účtování cestovních nákladů je právě jen a pouze k pokrytí nákladů, a u VHD je Váš náklad to jízdné. Ztrátu času neřešíme, ta se bežně účtuje separátně.

Dusanh

Není to snad jeho věc? Když bude chtít, může klientovi klidně účtovat 100,-/km (že mu pak asi klesne počet zákazníků, to je jeho problém).

Ares

To není k tomu, aby jste na tom vydělával, takže zákazníka zkásnete za zakázku a ještě podruhé na něm vyděláte za dopravu, to se pak nedivím, že jsou ceny všeho jaké jsou.

libor

To je každého věc, ne? něco chci, zjistím cenu a domluvíme se. Buď to vezmu nebo ne. poptávka- nabídka.

Leinad

Pokud skutečně nejde nijak rozumně fakturovat dopravu, tak souhlas

Martin Verner

Tak demagogii jsme si neodpustili ani tady, že.
„Nepatrně se mu zvyšuje daňový základ“ – to „nepatrně“ je jedno procento pořizovací ceny auta měsíčně, takže u jen trochu solidního auta klidně třeba sedm tisíc, a jestli je tohle pro vás nepatrně, pak asi benefity úplně neřešíte.
Jinak je to zdanění ale ukrutné, o tom žádná.

petr.sladek

A vám přijde 15% z 7000Kč jako velká částka v porovnání třeba s operakem na to samé auto?

petr.sladek

Oprava, ono se z toho koukám počítá i socko a zdravko, takže je to reálně víc peněz – něco přes 2000Kc pro zaměstnance)

Martin Verner

Rozhodně mi to nepřijde jako něco, čemu bych říkal „nepatrně“.
Ale asi jsem jiná příjmová kategorie, než autor článku 🙂

Karl vB.

Spíš než autor článku by mělo být autor tohoto výroku a tím je pan výkonný ředitel Svazu osobních železničních dopravců SVOD Bohemia Petr Moravec.

Martin Verner

Oj, má omluva. Nehodlal jsem tu demagogii připsat Vám, ať si ji užije, kdo ji spáchal.

David

Pokud to autobude PHEV a nebo BEV tak vám jde do základu daně mnohem méně (i jen 0.25%)

František

Ono je hezký se i podívat jak je to s kupónem na MHD u živnostníků…bych měl prokazovat, že se to využívá k podnikání a vést ideálně i evidenci jíst a odečítat soukromé. To je lepší to dělat kvůli autu. I Bolt Ride to taková práce taky není.

Jan Neruda

„vést ideálně i evidenci jíst…“
Co do toho motáte jídlo?

Karl vB.

Nevím, jak panu Františkovi, ale mně by evidence, obzvlášť v papírové formě, ani jako svačina, zcela jistě nešmakovala. 🙂

Jiří Kocurek

Z kontextu je jasné, že se jedná o pravopisnou chybu…

Jan Neruda

Ano, to je snad jasné každému, kdo prošel základní školou. Byla to narážka na tu hrubku