Srdce L-410 oslavilo padesátku, nástupce československého motoru se vyrábí dodnes

Motor M601B ze sbírek Leteckého muzea v Kunovicích. Zdroj: Letecké muzeum v KunovicíchMotor M601B ze sbírek Leteckého muzea v Kunovicích. Zdroj: Letecké muzeum v Kunovicích

Motor byl kompletně vyvinut v Československu. Odborníci z letňanského Avio Aero je stále dokáží opravit a poskytnout servis.

Odebírat
Upozornit na
guest
11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan Šlezingr

A když se servis tohoto motoru dá dělat pouze v Česku, jak je to s motory, které létají v Rusku? Je to nějak omezeno sankcemi?

jan táborský

No a teď emisní povolenky a je to ok

Arthur

V Čmelácích Z-37 turbovrtulový M601 nebyl, měli pístový motor, jen v mnohem méně početném nastupnickém Z-137T Agro Turbo.

orlita

na fotce je jeden ze tří prototypu, které měly motory PT6A-27 a nikoliv M601, která slaví 50 let. Ale to asi v Avio Aero netušili, když si tu forku z mého webu. brali….. – https://www.orlita.net/xl410/.

buml

A proč na té fotce čtu M601-69 / 695/81?

orlita

no to nevim, kdo ji dal popisek, ale na fotce je masina s PT6

orlita

ja mluvil o letove fotce L-410, ne fotce motoru, to je jednoznacne M-601

Petr

Teda chlapi, tak to teda klobouk dolů.👍👍

Milivoj Niklíček

Tak přece jsou i dobré zprávy.

noerf

Pokud se nepletu, tak GE certifikovalo nový vrtulový motor vyvinutý v Praze.

David

Přesněji, vyvinut byl spíše v USA, Kanadě a v Polsku, v Čechách probíhaly jeho provozní (certifikační) zkoušky. Které samozřejmě taky následně promluvily do vývoje, ale obecně nelze říct, že motor byl vyvinutý v Česku, to jen pro upřesnění. Stejně tak certifikace, ačkoli na té už měli Češi skutečně lví podíl.