Srbsko omezilo provoz na své nejmodernější trati, kterou postavily ruské dráhy
Stadler Kiss pro srbské dráhy. Foto: Srbija Voz
Vlaky na trati nabírají zpoždění v řádu desítek minut.
Vlaky na trati nabírají zpoždění v řádu desítek minut.
Rusko-Čína-Írán = nová osa zla. V Ruské Federaci je železnice stále nejvýznamnější strategickou infrastrukturou a stát o ní velmi pečuje. Osobní přeprava vlaky prostřednictvím státní RŽD stále výrazně vede nad autobusovou i leteckou dopravou. Co se týče nových projektů (železnice do Jakutska a do Tuvy), tak tam je zpoždění dané neefektivností státního plánování a všeobecnou korupcí. Přesto i z vlastní zkušenosti mohu hodnotit osobní vlaky RŽD jako velmi dobré. Z ČLR osobní zkušenosti nemám, přesto se člověk neubrání určitému ohromení, co se týče rychlosti ve výstavbě VRT a technicky náročných železničních staveb v okupovaném Tibetu a Turkestánu. ČLR také považuje… Číst vice »
Když tu trať otevírali, tak nejeden místní diskutér zatracoval ČR a dával Srbsko za vzor – raději 40 km tratě na 200 než mít koridory vícemén hotové. … a ten kolem Svitavy vydržel bez větších omezení 25 let provozu.
Technický problém tratě a tady je zase politicky nablito.Tady to vypadá jak na Novinkách.cz
Viděl bych to na souboj korporací, které ovládnou Srbské železnice.
Akorát v tomto případě se jedná o souboj západ-východ.
Nic víc, nic míň a peníze.
Takže proruský stát Srbsko zadá práci ruským firmám, a pak zpětně sám připouští problémy.
Ale vy zde z něčeho obviňujete Západ?
A co konkrétně a jak zde Západ konkrétně udělal, prosím?
To je jasné, ty Kissy mají tajnou součástku, která se nepozorovaně vysune a za jízdy ničí železniční svršek a zároveň vydává vibrace, které ničí železniční spodek 😀
Je to jednoduché. Kam Rusak slapne, tam 100 let tráva neroste!
Z dlouhodobého hlediska je otázkou, nakolik je stát typu Srbsko schopen tratě na 200 udržovat. Pro začátek si položme otázku, zda umerne tomu, že chtějí své tratě ze 70km/h zmodernizovat na 200km/h, navýšili trvale dotace na infrastrukturu. Co si pamatuji 90. léta u nás, tak ČD to také docela dlouho trvalo, než zjistily, ze koridory nejsou samoudržovací. Vlastně to nikdy ani nezjistily, nakonec vznikla SŽDC. První koridorizace u nás byly spise generální opravy. Vim, ze tady je to s přeložkami, ale také je to v podstatě oprava.
Vzhledem k tomu, ze tento druh „rozvojovych“ investic, realizovanych cinskymi a ruskymi firmami, je jen novou formou kolonialismu, tak se nejakou smysluplnosti nebo udrzitelnosti projektu nikdo nezabyval. Konecne stadium je zeme beznadejne zadluzena ve prospech kolonialni mocnosti, viz dalnice v cerne hore. On to neni zas tak novy vynalez, podobny vztah mela v 19. stoleti velka britanie k egyptu.
Sorry, ale nepleť laskavě do aktuálního technického stavu politiku. Ten stav může mít jen dvě příčiny. Špatně provedenou stavbu, nebo špatnou údržbu. Ani jedno nesouvisí s politikou…
Tak to je hodne legracni komentar.
Spíš je legrační, ne vlastně hodně smutné vidět, že si někdo myslí, že je za kvalitou nějaké stavby politické uspořádání v zemi že které pochází firma, která dílo realizovala. Myslím, že projekt někdo schválil, někdo dozoroval za investora realizaci, někdo ho převzal a někdo ho měl udržovat. Vzhledem k tomu jakým způsobem probíhá v těchto balkánských zemích údržba čehokoliv, klidně to může být (ne)údržbou. Ten váš příspěvek je normální hloupost, vy humoristo.
Pokud si nejaka zeme vybere za zhotovitele stavby a poskytovatele uveru statni firmy z nejzkorumpovanejsi zeme sveta, ackoliv ma moznost si vybrat jine, pak v tom samozrejme je politika a korupce.
Srbsko si pujcilo v Somálsku nebo v Jižním Sudanu? Nebo v nějaké jiné africké zemi?
A etnikum, ze kterého se rekrutuje většina zlodějů kovů, je v Srbsku také hojně zastoupeno.
Nezlobte se, ale to co píšete je míchání všeho dohromady. V Africe takove zájmy mohou byt, ale v případě Evropy je to absurdní. Opravdu si nedokážu představit, jak by Čína násilím vymáhala dluh na Černé Hoře, aby se to dalo nazvat kolonií. Zde vidím uplne jiny problém a to ten, ze ČH si nenechala od EU poradit (odradit) a do výstavby v podstatě luxusní dálnice (kvuli extra složitém terenu) v zemi s malým počtem obyvatel se rozhodla za každou cenu jít a když nebyl kapital z EU, tak to svěřila Číně. Jak jsem napsal níže – komu není rady, tomu… Číst vice »
Cina je znama poskytovanim predatorskych pujcek rozvojovym zemim na projekty, ktere sama realizuje. Napr. v te cerne hore vyslo najevo, ze minula vlada cine zastavila cast uzemi. Ze by nejaka evropska vlada ze same naivity uzavirala tak nevyhodne smlouvy, to asi neni moc pravdepodobny. Pochopitelne to smrdi korupci na kilometry daleko.
Takze kdyz si půjčíte na dovolenou na Tahiti v luxusním bungalovu, kde noc vyjde na 100k a pak zjistíte, že to to jako skladník nemate sanci splatit, tak vinik je ten, kdo vám na to půjčil?
Tak tenhle priklad je samozrejme mimo. Politici, kteri o tech projektech rozhodli, nezadluzili sebe, ale stat. Krom toho ja jsem je ve svem prispevku nijak nevyvinoval, lepe si je prectete.
Ti politici byli číňani?
To je skoro jako u nas 😉
Tak ať to reklamují u Rusů. Ať si to Rusové přijednou na vlastní náklady opravit. Sami v Rusku provozují rychlotrať, která funguje za jakýchkoliv teplotních podmínek. (Sapsan) Takže to umí velmi dobře. V nedostatku nějakých znalostí/zkušeností bych problém neviděl. Spíše v technologické kázni apod.
Kdo ví? Možná si jen málo hlídali subdodavatele….
Sapsan funguje proto, že se o údržbu a opravy smluvně stará Siemens. Jak budou dále fungovat vzhledem k sankcím imperialistů je celkem jasné….
Siemens se opravdu stará i o údržbu infrastruktury, nebo jenom vozidel?
Sapsan je ruský název jednotek Siemens Velaro, podmínkou kontraktu je 30-ti letý servis. Na výstavbě trati a zabezpečení se podílelo více zahraničních firem, i ruských. Detaily se dají těžko zjistit, neradi tyto podrobnosti zveřejňují.
Přece jenom mají v Rusku dlouholeté zkušenosti s provozováním tratě na rychlost na 200.
Některé části i na 250
Sapsan se jmenuje russká verze ICE3, ne rychlotrať.
Politika „všech“ azimutů (= především nezápadních) nese Srbsku své ovoce. Je dobré vědět, jaký osud by čekal naši zemi po opuštění Unie, tipoval bych to spíš na tuhle srbskou než na švýcarskou variantu.
A to proč? Chapu morální důvody, o tom žádná, ale jinak je váš příspěvek nesmysl. V Číně i Rusku jsou v provozu desítky tisíc kilometrů železnic, v případě Číny jde i o rychlotrate, nemyslím si, ze postavit funkční železnici pro rychlost 200 je nad jejich síly. Ja bych viníka hledal spise v tom, ze si zákazník z Balkánu objednal něco, co je nad jeho síly udržovat a v první řadě je otázkou, zda si vubec uvědomil, že udržovat železnici na rychlost 200 nejde za stejne peníze jako na rychlost 70.
Asi bude dost rozdíl mezi tím kdo jim to staví doma a koho pošlou za hranice. Nebo prostě vysoutěžili nejlevnější zahraniční dodavatele. Což je divné, že Srbové, takoví vlastenci, si to neumí udělat sami. Druhá věc je, že nová trať se nesmí rozpadnout za jediný rok provozu, to se nestává ani na našich slavných koridorech.
Já bych se třeba v případě nedodělků a závad po spuštění obával reklamací. Jak mají ošetřeno tohle, když po postavení firmy odejdou a už je nikdo nedonutí vrátit se, na rozdíl od domácích firem?
No jestli spíš není problém v tom, že zrovna Srbové neuměli – nebo neměli na to – udržovat tu trať ani na těch 70kmh, mrkněte na YouTube kanál Dulevoz, spoustu tratí tam má ze stanoviště fíry (včetně metra do Baru) a ty propady rychlosti na 15kmh tam nejsou úplně řídké nikde…
Po opuštění EU by nás nic takového nečekalo. Srbsko si účelově vybírá východní partnery. Není to o tom, že by neměli na výběr.
Pokud by ČR opustilo EU, tak bychom pořád zůstali v Schengenském prostoru, OECD, EEA, Radě Evropy, OSN, NATO,…
Takže bychom na tom vážně nebyli tak jako Srbsko. Ale to by jste musel vědět, o čem mluvíte.
Při opuštění EU by jsme opravdu nezůstali v Schengenu. Respektive by jsme museli splnit tak drsné podmínky, že by jsme neměli šanci. I Švýcarsko občas uvažuje, zda je to pro ně výhodné a to je úplně jiná ekonomika. Veškeré obchodní dohody by museli být znovu vyjednány a to by bylo hodně těžké. UK také měli problémy vyjednat slušnou dohodu a nebylo to jak se často zmiňuje naschvál EU. Jenom očekávali že jim zůstanou výhody, což bez povinností nejde
A že vůbec ti rusáci trefili rozchod…
Možná netrefili a proto to hází 😆😆😆
Kdybych se vrátil do roku 2008 tak ze 40km/h a místy i míň je vynikajicí i 160km/h.
„stěžovali na klepání a otřesy souprav. Srbské železnice Srbija Voz na trasu nasazují jednotky Stadler Kiss“
.
Zajímavé, že to nejde na vrub vozidlu, jako u nás.
Že špatný stav tratě se považuje za vadu regionovy. : – )
Regina zvýrazní to, co jiné vozidla dokáží potlačit. Ale do tohoto článku to vzhledem k rychlosti nepatří. Vúbec si nepředstavujte, co by se dělo s Regínou – byť taženou – 160 až 200 km/h. První by asi uletěl kardan nebo se rozsypala nápravová převodovka a dál tak nějak všechno.
…vůbec…
A tím jste nám chtěl říct co? Že Regina neni stavena na 200? To by jednoho nenapadlo. Byl nějaký důvod ji na 200 stavet? RS1 také není stavěný na 200 a i když by ji určitě nějakou dobu vydržel, nedělalo by mu to dlouhodobe dobre. Proc ho ale tou rychlosti tahat? Pokud se vám Regionova nelíbí, budiž, bez ní by ale mnoho lokalek už dnes nebylo. Cena v době kdy se reginy porizovaly, byla výrazně lepší než u RS1 a pohodlí oproti 810 vzrostlo výrazně. Počínaje tou částečnou nizkopodlaznosti.
A to si představ jak by to vypadalo kdyby místo stadleru nakoupili nějaké ty ruské nebo čínské drncošuky.
Ty Čínské klony Siemensu/Hitachi jsou docela povedené.
Něco ukrást nebo rozbít Rus umí, ale něco funkčního kloudně postavit to už je jiná. Bonus navíc špinavý vděk za profinancování / zavázání a to už nezachrání ani kvalitní vlak. Poztrhávat z dlužné částky náklady na opravu
Co byste očekával od ulhaných, věčně nalitých primitivů ze zemljanek, kteří kromě těch největších měst žijou v menších městech jak u nás v 50. letech a na venkově jak ve středověku!
Takže Čecháček obecní?
To jsme to u nás dopracovali 2 komunisti si to rozdají ve 2. kole…
Jo, ale jeden udělal kariéru jako týmový hráč s vyspělými státy v NATO, a ten druhý využil kontaktů a po mafiánsku/soudružsku vybudoval oligarchické impérium a sektářskou stranu k ovládání celého státu.
Týmový hráč? V obou případech jako přisluhovač. Pravý převlékač kabátů. A tohle máme zapotřebí?
Děláš di pérdel? Ani jeden není komunista. Jeden je podnikatel co usiluje o imunitu, druhý je slušný člověk co šel do strany jenom proto, že jako voják musel.
Viděl jsem cabview z testovací jízdy. A na to, že to byla úplně nová trať, tak to házelo až moc.
Aha, já myslel že se to rozsypalo až za provozu….
V článku se píše: „K omezení dochází necelý rok po zahájení provozu.“
Podobně teď dopadla nově postavená část tratě v Polsku Skoczów – Cieszyn. Chvíli, asi dva týdny, se jezdilo plánovaných 80, nyní na delší části jen 50 a čeká se na jaro na nové podbití.
A kdo to stavěl?
V Polsku bych zakázku pro Rusy nečekal.
Já taky ne. Proto se ptám!
Tento úsek vyhrála firma Torkol z Tych
Děkuji za odpověď.
Kolik tam stojí jízdenka když to nejezdí 200 km/h?
SerbiaVoz mají eshop.
Když to asi neumíte…
https://webapi1.srbvoz.rs/ekarta/app/#!/home
Rusaci a Cinania, to stavili na vynikajuce kone.
35 000 km tratí na rychlost 350 km/h, které Číňané postavili a bez problémů provozují svědčí o něčem jiném.
A sme si istí, že nie sú? Alebo o nich len nevieme?
Pokud o nich víte, sem s tím. Rád se poučím.
Tak vzhledem k ceně za vysokorychlostní jednotku bych přinejmenším očekával, že to bude bezpecne. Číňanů je sice hodně a ledacos utají, ale budovat VRT, které bude neustále rozbité nebo s jednou nehodou za druhou, se mi jeví jako ekonomická šílenost a k tomu má Čína daleko.
Taky bych se Číňanů moc nebál. S těma rusakama ale člověk neví
Běž se poptat lidí na Srí Lance nebo v Keni, jestli se není třeba bát číňanů.
To co tam Číňani postavili funguje dobře… Ale úplně neřeší problémy s lokální zkorumpovanou vládou.
Jak napsal David, v Keni není problém s čínskou kvalitou, problém nastane až skončí závazek Číny to kromě stavby i udržovat a začne to rychle chátrat. Protože zeleznice na klíč v zemích, kde to sami neumi poradne udržovat a kde bují korupce, nemají velkou budoucnost. Na Srí Lance jsem nevěděl, že jsou nove tratě, ale věřím, že tam bude situace lepší, tam zeleznice ma dlouhodobou tradici a nikdy nešla uplne do háje.
Černou horu dálnice od číňanů skoro stále jejich státní suverenitu. A k tomu ohromný balík peněz.
Laos ma ted hezkou novou cinskou zeleznici. Taky supr obchod, takovej hezky oboustranne vyhodnej. „Sama chvala“. :o(
PS: Ale v technicke strance veci problem nespociva.
Tak technická stránka je u Číňanů to nejmíň. Jediný greendeal který bych uznal je eko daň na jejich výrobky k nám dovážené za to, že všechno lijí do kanálu, vypouští do ovzduší atd. Jako prasata. Ty rychlovlaky, silniční mosty i cesty do kosmu jsou jenom pozlátko. Jsou větší zlo jak Ivani
A ona si to Černá Hora musela kupovat? Stát s linymi pavouky a králem, který krade, kde žije sotva pul milionu lidí a téměř chybi průmysl, si objedna 4 proudou dálnici na estakadach přes hory a pote, co ho EU poslala do zadku s tím, že je to neufinancovatelne a nesmysl, se zaprodali Číňanům, aby zjistili, ze ani oni to nepostavi zadarmo a je to neufinacovatelne. Tady to není zlych Číňanech, ale o tom, že komu není rady, tomu není pomoci.
Iste, a skoncit v dlhovej pasci ako v podstate cinska ekonomicka kolonia je uz len vitany bonus.
Asi to bude svetoznáma ruská „kvalita“ .
V článku jsem se dočetl, že na trati došlo i ke krádežím zabezpečovacího zařízení, takže problém asi vězí někde jinde než v dodavateli. Takže ten komentář je nemístný a hloupý…
Jasně, za špatnou geometrii koleje může zlodějíček, to dá rozum.
Jj problémy s geometrií podvozků stoprocentně budou stoprocentně důsledkem krádeží zabezpečovacího zařízení.
Krádež zab. zař. je jistě problém, ale pokud si ho zloději neodkládají i s nářadím přímo na kolejnice, tak klepání, vibrace a neklidný chod souprav za jízdy fakt způsobit nemůže…
Krádež zabezpečovacího zařízení je věc, která má vliv na traťovou rychlost. Pak je druhá otázka, co způsobuje změnu geometrie koleje. Zda-li nekvalitní pokládka kolejnic, železniční svršek či stav železničního spodku? Bohužel o tom se nic nepíše.
Poruchy geometrie nesouvisí s krádežemi.
Ale obě stojí za snížením rychlosti. Geometrie pro pohodlí a udržení soupravy v jízdní dráze a zabzař, aby se dva vlaky neplánovaně nepotkaly
Je tam snad časová souvislost?
Primární důvod je geometrie koleje, to potvrdil srbský správce, ukradené kabely se obvykle řeší poměrně rychle.
Před časem jsem na youtube sledoval video z kabiny a jako nová trať to určitě nepůsobilo. Určitě nebude problém jen v krádežích zab. techniky.
Kusy tratě jsou tam v úplně nové stopě, hlavně mezi Indjijí a Novým Sadem. Tunel je nová a druhá kolej je nová, byla to původně jednokolejka. Ale i mezi Zemunem a Indjijí to opouští původní stopu.
Starý most cez Dunaj vraj postavila víťazná Červená armáda , len nám súdružka uciteľka zabudla doplnit, ze rukami nemeckých vojnovych zajatcov, preto vydržal tak dlho po vojne.
Jakože si němečtí zajatci řekli „kaslat na to, ze je nam zima, nemame poradne jidlo a nevyspime se, to podstatne je ze nesmíme udělat špatnou pověst německým výrobkům“? Ja vám nejak nevím… nemyslite spis, ze jakykoli zajaty člověk na nucených pracech mysli spise na to, jak přežít nebo se mít o trochu lépe, pokud tedy rovnou nemysli na sebevraždu? Jak kvalitně odvedu nucenou práci by bylo to poslední, na čem by mi záleželo.
To bude tím že nejsi němec…
Kvalita práce válečných zajatců nikdy nebude na výši. Viz zkazky o tom, jak totálně nasazení němci sabotovali válečnou výrobu v německých lágrech.
Člověk, který 2 týdny pořádně nejedl bude slabý a udělá jen to nejnutnější, němec neněmec.
Můj příbuzný seděl jako mukl s německými vězni v Jáchymově, dělali poctivě a precizně i když těžili rudu pro Rusa.