Srážka vlaků v Kolíně, při posunu se těžce zranil strojvedoucí

Srážka posunových dílů v Kolíně. Foto: Drážní inspekceSrážka posunových dílů v Kolíně. Foto: Drážní inspekce

Nehoda omezuje částečně provoz ve stanici, vlaky nabírají zpoždění.

59 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kajetán

Kterápak Regina to odnesla tentokrát? Jinak přeji strojvedoucímu uzdravení do Vánoc, aby je mohl strávit doma…

Vašek

Jen pro srovnání: Nejvyšší dovolená rychlost při posunu- Německo 25 Km/h, Česko 40 Km/h.

Jiří Kocurek

Tak fíra bude na Vánoce doma. Teda doufejme, že bude na Vánoce už doma. Přeju brzké uzdravení.

Johny

Opět lidský faktor…. nic víc…. pokud na to nemají, ať to nedělají.

Y.K.

Jsme rádi, že nikdy žádné chyby za žádných okolností neděláte.

Robert Pražák

Napsal dokonalý Johny.

Jiří Kocurek

Předpokládat, že existují neomylní lidé, je chyba úsudku.

Martina

Vy jste ale hovado 🙈

Roman

Pán je teoretik?

Véna

Johny není teoretik, ale pako.

Robert Pražák

Já bych napsal, co pán je, ale asi bych dostal ban. A nebyl to pán, z pána jen klobouk měl, jak napsal dnes již klasik.

Matty

Zas a znova… chudák strojvedoucí.

mjf

Tak jen tak dál zvyšovat tlak na dopravní a i jiné zaměstnance.
Snižovat normohodiny, chtít výkony, snižovat nároky na zaměstnance, protože kdo umí zdrhne.
Jen těch kontroloru co je, normovaču atd….
Vypisovat kde co do PC a vubec není čas na normální prácí.
ŽE pane Nastoupile?

MartinDo

Hodně zoufalý výkřik. Pokud nejste schopernm vykonávat tuto jednooduchou práci i i pod mírným tlakem, odejděte.

Zrzek

Tohle není výkřik, ono když je to denně stejné, navíc střídavě den noc a sichet přibylo a ubylo volných dní, aby člověk splnil zákonem dovolené. Navíc nejsou lidi, takže je zaděláno na pěkný průšvih, který si uvědomuje málokdo. Psychologové toto vědí, ale nemluví se o tom a řešení je v nedohlednu. Skončí to tím, že nebude mít kdo jezdit nebo velkou hromadou. Plno lidí odchází do důchodu a mladý se nehrnou, jen z důvodu, že člověk nemá prostor pro osobní život.

M152

A proč není tlak na odbory, aby ČD mělo jako ČDC minimální délku směny 7:00, resp. u směny zasahující do dvou kalendářních dní 10:17? Proč se toleruje pjod na konci směny? Proč se toleruje konec směny jinde než je začátek směny (aby turnus nebyl přesčasový, cesta zpět do výchozí není placená jako rg jízda)? Proč lidi zachraňují a jsou schopni mít těch 415 přesčasových hodin už na konci léta a pak si nechají napsat DPČ, aby mohli dál bouchat přesčasy bez všech příplatků? Proč někdo přebíra poloschopná vozidla? Samé otázky… Řikám to pořád, přestat bušit přesčasy, přestat zachraňovat dráhu a… Číst vice »

Zrzek

To už se děje, že nemá kdo jezdit nebo není čím a zavádí se NAD. Ukazuje se jen špička ledovce, protože ČD má ještě 810 na zálohy záloh a odpovědní to nechtějí vidět, ale o to větší průšvih to bude až se tenhle domeček z karet sesype. Pozorný pozorovatel toto vidí, ale ti nahoře věří že to nějak dobře dopadne, ale skončí to pěkným průšvihem.
Jsou jen 2 možnosti jak to dopadne a blbě to dopadne vždycky.
Poslední dobou se vrací každé špatné okecane rozhodnutí jako bumerang.

Martin

No pěkná rakev ta Regionova…fuj, úplně z toho mrazí…stejně jako třeba z fotek ze zdemolovaného vnitřku po srážce s kamionem u Obrataně….. Hlavně, že ty šroty a stejně tak 810 pořád všichni obhajují…… Strojvedoucímu přeji brzké uzdravení a hlavně bez následků….. Je to tragédie….

Kleist

Holt normy se mění. Takovej RS1 by na tom nebyl líp.

Ex ČD

Takovej RS 1 by na tom rozhodně líp byl….

Kleist

Ale jen trochu, oproti třeba žralokovy

Ex ČD

Na tom se shodnem

Rudolf Tuček

Sysel nebo regionova je na tom stejně když se podíváte pod pult na stanovišti tak vidíte ten laminát čela z druhé strany a vůbec nic co by udělalo čelo pevnější tam není.

Martin

Laminátové čelo sysla na tom stejně je, ale nemá ten sysel přece jen tužší rám? Na fotkách u článku nejsou nárazníky regionovy vůbec vidět (jsou zatlačené do vnitřku skříně). Odhaduji, že sysel by dopadl o něco lépe.

Granja

Pokud vám vůz/vozidlo vyskočí nahoru jste bez šance. Pár šestikoláků už si tím prošlo.

Jiří Kocurek

To vypadá, jako by se snad Regionova „zanořila“ pod rám nákladního vozu. Pak pomůže už jen anti-climber, tedy úprava čela tak, aby vozy nevyskočily jeden nad druhý.

V. K.

A proto máme ty proklínané TSI, přesněji požadavky na skříň.

roman

Je dost možné že deformační zóny zachránili strojvedoucímu život.

Jan

Máte pravdu, zachránilY…

Petr

Není ten titulek přehnaný? Srážka vlaků v Kolíně… Pak se dočteme o posunu.

Petr

Beru zpět..je tam těžce zraněný a to už není legrace. Ať se brzy uzdraví.

Robert Pražák

To bych nechal být. Laická veřejnost obvykle rozdíl mezi vlakem a posunem nerozeznává.

Karl Von Bahnhof

Ale tady to není zase tak úplně laické.

Bram

Tady ne, ale zkuste si zajít mezi nedrážní veřejnost a pro ně to bude vždy srážka dvou vlaků. Nějaký posun je nezajímá, neví vůbec, o co jde.

Armando Andreoli

Což je v celku logické. Laik rozlišuje podle velikosti a počtu svěšených drážních vozidel, nikoliv podle režimu jízdy, v jakém se aktuálně nacházejí.

Bram

Přesně tak. Laik ani neví, že nějaký režim posun a vlak existuje. Pro ně je vše vlak a nemá zájem se v tom vrtat. Řekne, že ho to nezajímá, nebo mi řekne, že jsem pitomec, když nevidím, že jde přeci o vlak:-).

Robert Pražák

Úplně ne, ale když čtu některé příspěvky…

Jan Schmidt

Které všechny TSI Kolářovy regionovy nesplňují?

Pája

TSI a Regina jsou pojmy z různých období. Dyť vidíte laminát na tom Eas nebo co to je za potvoru (řada je nepodstatná). S tím by dnes výrobce rovnou vyrazili. Prostě vývoj požadavků na bezpečnost v čase. Snad bude fíra do Vánoc ze špitálu doma s rodinou. Držím mu palce.

qěcy

Nevyrazili. Jde o pevnost a sendvič s laminátem ji dokáže splnit. Takový však na Regině není.

Bram

Čelo na regionově je zkonstruováno velice slušně, když vezmeme v úvahu, že regionova je jen derivát řady 810. Při nehodě v Perninku strojvedoucí přežil, byla-li by to srážka žraloka a 810, byla by to pro strojvedoucího v 810 konečná. Tady v Kolíně byl průser náraz do vozu Eas, ten díky své výrazně vyšší tuhosti než regionova nemá v podstatě žádné deformační zóny, tedy krom nárazníků.

Pája

Fíra Reginy oproti zmíněnému Žralokovi a podobně konstruovaným má stanoviště mnohem blíž čelní stěně. Je tak víc „na ráně“ . Rekonstrukce z řad 810 začala v době kdy normy splnila. Stejně jako řada jiných vozidel. Bezpečnost se vyvíjí v čase. Sendvič jako materiál nezavrhuju, jen se dnes musí kvůli TSI už při konstrukci myslet na prostor pro deformační zóny. S takovou „skoro žádnou“ zónou by opravdu žádný výrobce dnes neuspěl a je toho v konstrukci víc. Moc doufám, že fíra bude na svátek aspoň doma ze špitálu.

Bram

TSI se samozřejmě v čase vyvíjí, dnes proto nelze vyrobit ani klasické motorové desiro, byť jich i u nás už jezdí desítky kusů. Stejný případ je regionova.

qěcy

On ten Řas především šel nahoru, takže to čelo Reginy zmuchlal svým rámem. TSÍčková kabina by dopadla podstatně lépe, fotky bohužel jsou.

Bram

Když ta TSI kabina na regionově není, tak tam prostě není. Je to celé poplatné době vzniku regionovy před více než dvaceti lety. Kolegové úpravu čela na regionově navrhovali a dělali mu i pevnostní výpočet. V čele regionovy je navíc deformační zóna, která na 810 není. Tak už to vezmi jako fakt, stejně jako že dnešnímu TSI nevyhovuje ani desiro a o regionově ani nemluvím. Nedá se s tím nic dělat, krom toho regionovy budou mizet dost pomalu, v podstatě jen po nehodách, kdy budou neopravitelné. Musí zmizet nejdříve veškeré 810, pak se bude možné bavit o konci regionov, který… Číst vice »

Granja

Obávaný předvánoční čas na železnici Doufejme, že tentokrát to bude nehoda první a zároveň poslední.

veli.k

Aniž bych znal kontext této nehody, faktem je, že mimořádností při posunu vzniká poměrně hodně. A prakticky u každé, kterou šetří Drážní inspekce, se ukazuje, že realita posunu probíhá úplně jinak, než stanovují předpisy. Ty jsou stanoveny tak, že v podle závěrečných zpráv je v praxi přesně nedodržuje skoro nikdo (hovorová kázeň, náležitosti domluvení posunu a souhlasu k němu…), a pak se lehce stane, že to dopadne nějak, jak to dopadnout nemá. Přitom slavné ETCS, alespoň co mám informace, posun vůbec neřeší…

Jeffer

A čo tým chce básnik povedať? Že sa na ETCS máme vydlabnúť a zmieriť sa s nehodami za jazdy vlaku, ktorým ETCS predchádza a ktoré majú často vážnejšie následky, lebo k nim spravidla dochádza pri vyššej rýchlosti? Za mňa lepšia ochrana aspoň pri jazde vlaku, ako žiadna ochrana vôbec. A budem cynický, ale pri tom posune sa zranil kto? Jeden človek, ktorý za tú nehodu môže (keď vynecháme možnosť, že staničné zabzar dovolilo postaviť konfliktné posunové cesty) a jeden človek, ktorý mal dávať pozor na to, čo sa šustne okolo jeho posunujúceho dielu. Pri zrážke vlakov to často odnesú aj… Číst vice »

Robert Pražák

Zabzař samozřejmě stavět konfliktní cesty neumožňuje. Projetá ranžírka není konfliktní posunová cesta.

milan

Já ti teda nevím, ale jak projetí návěstidla zakazujícího posun v daném směru pohybu + jakékoliv výhybky (ať již tzv. ranžírky či jiné) postavené pro posun v jiném směru není konfliktní posunová cesta? To dle mě meleš totální nesmysl!

Robert Pražák

Chtěl jsem tím říct, že projetí ranžírky není posunová cesta umožněná zabzař.

qěcy

U SZZ bez prokluzů to konfliktní cesta není.

vbb

Nesmysly meleš ty. Když je někde na stůj (ať už červeně či modře), tak dál za ním už ŽÁDNÁ cesta NENÍ. Cesta končí u toho stůj. TEČKA.

Leinad

ETCS by tomuhle teoreticky umělo zabránit – nechtělo by se mu projet posunovací návěstidlo.
Co etcs v režimu posun neumí je, když mají být dva posuny na stejné koleji (čelní srážka vs najetí za účelem spřažení)

roman

Při posunu občas nastávají situace kterým ETCS nedokáže zabránit. A ano je to většinou kvůli porušení bezpečnostních předpisů. Stačí větší skupina ložených vozů které je brzděna jenom mašinou a koleje od sněhu. A je na problém zaděláno.

vbb

Teoreticky ano, prakticky ne, aspoň zatím.
Problematika posunu je zatím u ETCS omezena na kontrolu, že se neodjelo ze stanice na trať. Z technického pohledu celkem rozumně, těch neznámých je totiž příliš moc (od brzdicích schopností pos. dílu přes možnost jezdit na obě strany až po neznámou / měnící se délku obou konců pos. dílu).

adamgolias

k té hovorové kázni … když byl můj syn asi dvanáctiletý , jeli jsme do Kolína k 5. nástupišti a tam zaparkovali. Zapli jsme radiopřijímač , naladili a hrůzou jsem tuhl , než jsem ,,exkurzy,, ukončil. Laicky jsme si studovali předpisy pro radiový provoz , závazná slovní zněni , slova co musí být vyrčena a zde? ,, Dělej vol. jede ešus, překážíš – kam? – jako dycky , jsi tu poprve nebo co vol. ? ,, a spoustu podobných hovorů jsme tehdy slyšeli. Ani jednou nepadlo slovo o začátku a konci posunové cesty , o začátku a konci času vyhrazenému… Číst vice »

Premek

Máte svým způsobem pravdu, ale kdyby se na železnici dělalo striktně podle předpisů, udělalo by se sotva polovina práce…

Alex

Snad bude fíra v pořádku!