Při nejhorší železniční nehodě v Indii v tomto století zemřelo v pátek 288 lidí
Srážka vlaků v Indii. Foto: ANI

Po srážce s nákladním vlakem vykolejilo deset až dvanáct vagónů expresu; část z nich spadla na sousední trať.
Tak co? Stále neexistují absolutně žádné benefity ze silniční dopravy a tak zam ti záchranáři jezdit neměli?
To nějak nechápu. Co mají záchranáři společného se silniční dopravou a co s tím mají dělat její nějaké benefity?
V kontextu události je to opravdu, ale opravdu pitomý nápad snažit se o vtip, který je sám osobě pitomý až to bolí.
Já bych řekl, že obsazenost vlaku vážně má vliv, na pomalení před nárazem a průběh evakuace.
Je otřesné, kolik je tam vždy u nehody čumilů.
To je v ČR taky, když se něco semele v obydlené oblasti.
A v Holandsku, když hořelo, tak museli hasiči čekat, až přijedou policajti a ty čumily ze silnice vyvedou. Silnice je přece pro lidi a ne pro auta.
Komentář hodný naprostého hlupáka
Do těch zamřížovaných vagónů, které jsou v Indii standardem i u vlaků té nejvyšší kvality, bych v životě nesedl.
Bez pomocí z venku (s rozbrušovačkou v ruce) nemáte šanci se z toho dostat.
Kolik lidí tam včera zbytečně umřelo jen proto, že se z té hromady nemohli vyhrabat?
Tak naopak si myslím, že kromě plné obsazenosti vlaků může být důvodem vysokého počtu obětí také to, že cestující z prvního vykolejeného vlaku mohli vystupovat do kolejiště. Ale to je jen má cynická domněnka. Snad se příčiny a sled událostí jednou dovíme.
Jenže kolik lidí díky těm mizím nevypadne z okna už nevíme. Ale taky bych tam nevlezl.
Prosím?
https://en.wikipedia.org/wiki/LHB_coach#/media/File:12229_Lucknow_Mail_standing_on_Platform_16_in_New_Delhi,_India.jpg
https://en.wikipedia.org/wiki/Indian_Railways_coaching_stock
https://en.wikipedia.org/wiki/Secunderabad_-_Tirupati_Vande_Bharat_Express#/media/File:Secunderabad_Tirupati_VB_Express_crossing_Nallapadu_JN.jpg
Standard i u vlaků té nejvyšší kvality. Takže podle Vás musí být zamřížovaná okna i v tomhle expresu.
Nemusíte lézt do zamřížovaného vagónu, můžete si vylézt na střechu. Ale nevím, jestli je to bezpečnější…
https://youtu.be/WCNc99fs7fU
Bruh. Tohle je ten spoj co vykolejil.
Ten projíždějící? No lítají se 20 vozy 160 km/h, při téhle rychlosti… condolencies 🙁
Vždy, když vidím nabourané vlaky, hrnou se mi slzy do očí.
Soustrast všem pozůstalým.
Indická železnice je vzhledem k životní úrovni využívaná více než jsme v Evropě zvyklí, pro značnou část obyvatel prakticky jediná možnost cestování na velké vzdálenosti. Hustota hlavních tras, frekvence, a plné soupravy, běžně čítající přes 20 vagónů…pak je při takové nehodě zákonitě vysoký počet obětí. Momentálně pátek večer už přes 200…
Problém při nehodách bývají i mříže na oknech u vozu nižších tříd.
To nevím, mříže jsou skoro stejný problém jako okna. Ta také nejdou „normálně“ rozbít a bývá tam evakuační. Ty mříže tam jsou hlavně kvůli tropickým teplotám, chybějící klimatizaci a jejich plnému otevření, což je docela nebezpečné.
A vzhledem k počtu osobokm a zejména ve srovnání s indickými silnicemi, jde o nejbezpečnější způsob cestování v zemi.
A kdyby ta životní úroveň byla vyšší, tak co? Nahnat je do aut?
To by v ničem bezpečnější nebylo. V USA jen loni na silnicích zemřelo skoro 43 tisíc osob, v EU méně než polovina při víc než dvounásobném počtu obyvatel.
Indie především potřebuje zásadně dál investovat do infrastruktury a zabezpečení, protože to jsou slabá místa jinak funkčního systému.
A co jiného měl jako udělat. Jet tam osobně? Vzpomeňme na kulturu předchozí vládní pomoci při tornádu na moravě….