Při nejhorší železniční nehodě v Indii v tomto století zemřelo v pátek 288 lidí
Srážka vlaků v Indii. Foto: ANI

Po srážce s nákladním vlakem vykolejilo deset až dvanáct vagónů expresu; část z nich spadla na sousední trať.
Nemusíte lézt do zamřížovaného vagónu, můžete si vylézt na střechu. Ale nevím, jestli je to bezpečnější…
Tak co? Stále neexistují absolutně žádné benefity ze silniční dopravy a tak zam ti záchranáři jezdit neměli?
To nějak nechápu. Co mají záchranáři společného se silniční dopravou a co s tím mají dělat její nějaké benefity?
V kontextu události je to opravdu, ale opravdu pitomý nápad snažit se o vtip, který je sám osobě pitomý až to bolí.
Já bych řekl, že obsazenost vlaku vážně má vliv, na pomalení před nárazem a průběh evakuace.
Prosím?
https://en.wikipedia.org/wiki/LHB_coach#/media/File:12229_Lucknow_Mail_standing_on_Platform_16_in_New_Delhi,_India.jpg
https://en.wikipedia.org/wiki/Secunderabad_-_Tirupati_Vande_Bharat_Express#/media/File:Secunderabad_Tirupati_VB_Express_crossing_Nallapadu_JN.jpg
Standard i u vlaků té nejvyšší kvality. Takže podle Vás musí být zamřížovaná okna i v tomhle expresu.
Jenže kolik lidí díky těm mizím nevypadne z okna už nevíme. Ale taky bych tam nevlezl.
Je otřesné, kolik je tam vždy u nehody čumilů.
To je v ČR taky, když se něco semele v obydlené oblasti.
A v Holandsku, když hořelo, tak museli hasiči čekat, až přijedou policajti a ty čumily ze silnice vyvedou. Silnice je přece pro lidi a ne pro auta.
Tak naopak si myslím, že kromě plné obsazenosti vlaků může být důvodem vysokého počtu obětí také to, že cestující z prvního vykolejeného vlaku mohli vystupovat do kolejiště. Ale to je jen má cynická domněnka. Snad se příčiny a sled událostí jednou dovíme.
Komentář hodný naprostého hlupáka
https://youtu.be/WCNc99fs7fU
Bruh. Tohle je ten spoj co vykolejil.
Ten projíždějící? No lítají se 20 vozy 160 km/h, při téhle rychlosti… condolencies 🙁
Vždy, když vidím nabourané vlaky, hrnou se mi slzy do očí.
Soustrast všem pozůstalým.
Indická železnice je vzhledem k životní úrovni využívaná více než jsme v Evropě zvyklí, pro značnou část obyvatel prakticky jediná možnost cestování na velké vzdálenosti. Hustota hlavních tras, frekvence, a plné soupravy, běžně čítající přes 20 vagónů…pak je při takové nehodě zákonitě vysoký počet obětí. Momentálně pátek večer už přes 200…
Problém při nehodách bývají i mříže na oknech u vozu nižších tříd.
To nevím, mříže jsou skoro stejný problém jako okna. Ta také nejdou „normálně“ rozbít a bývá tam evakuační. Ty mříže tam jsou hlavně kvůli tropickým teplotám, chybějící klimatizaci a jejich plnému otevření, což je docela nebezpečné.
A vzhledem k počtu osobokm a zejména ve srovnání s indickými silnicemi, jde o nejbezpečnější způsob cestování v zemi.
A kdyby ta životní úroveň byla vyšší, tak co? Nahnat je do aut?
To by v ničem bezpečnější nebylo. V USA jen loni na silnicích zemřelo skoro 43 tisíc osob, v EU méně než polovina při víc než dvounásobném počtu obyvatel.
Indie především potřebuje zásadně dál investovat do infrastruktury a zabezpečení, protože to jsou slabá místa jinak funkčního systému.
A co jiného měl jako udělat. Jet tam osobně? Vzpomeňme na kulturu předchozí vládní pomoci při tornádu na moravě….