Srážka v mělnickém přístavu. Nafta z lokomotivy vytekla do Labe

Srážka lokomotivy s nákladními vozy v přístavu Mělník. Foto: Drážní inspekceSrážka lokomotivy s nákladními vozy v přístavu Mělník. Foto: Drážní inspekce

(Aktualizováno 15:00) Drážní inspekce začala řešit dnešní srážku posunované soupravy s odstavenými nákladními vozy na vlečce v přístavu Mělník. Při

62 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Velda

Situaci by možná vyřešila vodíková lokomotiva, ale je tady opět problém s plněním a navíc je to v dohledné době sci-fi

msk

V Trenčianské Teplé se mi stalo to, že jsem vysedal z vlaku, který přijel po Vláře a přes koleje mezi námi a staniční budovou pustili v plné rychlosti rychlík. Nutno dodat, že v Tr.Teplé nemají podchody, takže je nutné přejít ty zbylé koleje.. Jediné co bylo, že tento rychlík hlásili, že projede po určité koleji, ale to si člověk hned neuvědomí při výstupu.

Petřina

Řekl bych docela problém

železničář v důchodu

„Nutno dodat, že v Tr.Teplé nemají podchody, takže je nutné přejít ty zbylé koleje..“
To se ovšem stalo někdy před aspoň 10 roky, ne? Pokud vím, podchod na ostrovní nástupiště tam je už minimálně několik roků.

Mišin

Více fotek zde: https://www.pozary.cz/clanek/209509-v-melniku-se-na-vlecce-pristav-melnik-srazily-dve-posunovane/#1112
Zajímavý je mj. obsah toho pootevřeného kontejneru – dřevo – zajímalo by mě jak se to tam nakládá…práce…

Butch Hudson

Nakladačem v lese, vezme kladu a strčí ji tam zezadu. Žádná věda. Čína nemá dřevo a denně se ho do kontejnerů hromada nakládá

Honza D.

A doprava moc nestojí, bedny (kontejnery) se v mnoha případech vracejí do Asie prázdné. Ostatně když se dělaly nějaké velké diesely pro Turky ve spolupráci Jižní Korea (železo) a Škoda (elektrika), byl záměr to smontovat dohromady v Turecku. Po propočtu ale vyšlo levněji kompletni elektriku odvézt k výrobci do Jižní Koree právě kvůli rozdílu ceny přepravy do Turecka nebo JV Asie. Paradox, ale je to tak.

D.P.

Hlavně to ETCS ať si strčí do zadku. Na vlečce s ručním stavěním výměn. je to jen další tunel a podraz železniční dopravy.

Vbb

Vy to ETCS očekáváte, i když si otevíráte konzervu s gulášem, že? Nebo jak jste přišel na to, že ETCS má být i na vlečkách?

Gejza

Nechci rejpat, ale ten slogan „cokoliv kamkoliv“ vypadá na 742 zapíchnuté do kontejneru docela tragikomicky.

IGCT

Mašina je na zrušení….

svojsin
David

A o kousek vedle smetl ženskou expres.

Jako nechápu, jak může někdo vystoupit na druhou stranu? Když na jedné straně je peron, na druhé koleje… To mi hlava nebere. Fakt pacienti občas

Jen tak

Protoze z te druhe strany je pak zkratka domu … typicky duvod. lidi si zkracuji cestu.

mmm

Zrovna v Mohelnici je úzké nástupiště mezi 1 a 3. kolejí a je to „zážitek“ když tam vystoupí rodinka a ty kolem nich prolítneš 160 km/hod. Kdo tyhle nástupiště schválil by měl jít sedět.

IGCT

To není jen o mohelnici, ale i o ferdinandce na useku breclav prerov. Nastesti zacina novy trend plnych peronizaci zst s podchody, ktery je mnohem bezpecnejsi

LKB

mmm: V patek jsem jel pres Ceskou Trebovou, tam je super uzke nastupiste pro sluzebni ucely tesne mezi dvema kolejemi za velkym mastupistem (smerem pryc od hlavni stanicni budovy. Toto by temto lidem zachranilo zivot..

Ignác Pospíšil

Kolega mi včera popisoval, že zažil, že na druhou stranu do kolejí vystoupila (na výslovný pokyn učitelek) celá třída…

Všetaty

Včera, 17.47 hodin, tedy denní světlo, skupina z rychlíku Ústí-Kolín ve Všetatech vystoupila na opačnou stranu než byla budova. Zjevně to tam neznali, otevřeli dveře a viděli peron. To, že byl k jiné koleji (té další od budovy), se moc poznat nedá. Když někam jedete poprvé, tak nevíte. A například v Kunovicích je také budova na opačnou stranu než perón. Když pod sebou vidíte místo, kam vystoupit, proč byste otvírali dveře na opačnou stranu a dívali se, jestli to tam není lepší. (Podobné je to jako s výpravou vlaku. Jak má cestující vybíhající z podchodu na poslední chvíli poznat, že… Číst vice »

železničář v důchodu

Typickým problémem pr o toho, kdo to tam nezná, je smíchovský „buštěhrad“ = „Praha-Smíchov severní nástupiště“ – a s tím, že je to teď hlavní základna Jančurových vlaků, to nesouvisí: problém to býval i v dobách, kdy tam ve velkém fungovala nákladní doprava.

Jouda

Tak kluci, honem, Kolovratníku a všichni ostatní úředníci….. Hned volejte do Bruselu a přiznejte se, že za nehodu může absence ETCS v přístavu. Beztak ho chcete namontovat všude i na Kralovice – Mladotice, i když se tam 20 let nejezdí a nebude. Ale co kdyby, viďte…. Alibismus vládne!

Ondra

Největší částka bude zřejmě potřeba na likvidaci ekologické havárie, škoda na již dávno odepsané lokomotivě bude proti tomu marginální.

petr.r

no já se divým, že v té kanalizaci není laptol

K.S.

40 kubíků je celkem dost a v závislosti kde se to přesně stalo to tam mohlo natéct i vrchem.

Martin V.

Ano, čtyřicet kubíků je fakt hodně, ale v článku se píše „uniklo zhruba čtyři tisíce litrů nafty“, což jsou jen 4 m3 a ne 40!!!

Ovšem blízko nábřežní hrany to tam mohlo frknout vrchem tak jako tak.

K.S.

Když jsem to četl hned po vydání, tak tam bylo čtyřicet, možná jsem to přečetl blbě, možná došlo k opravě.

Xaver

Já se divím, jak někdo může napsat „divým“ 😉
Mimochodem správně se říká lapol (zkratka z lapače olejů)

Stenly

zřejmě nevíte co všechno se účtuje při havárii s lokomotivou …. nejradči by vám jí kterákoliv firma naúčtovala jako novou, nikoliv reálnou zůstatkovou cenu

X 1

A do toho ještě naúčtovatnty odstavené kontejnerové vlaky v DE, co čekají i s mašinama, až dostanou svolení k jízdě do Mělníka. Jeden, dva dny stání. To bude mastný. 🙁

K.S.

Škoda mašiny, doufám že neprošla před tím nějakou rekonstrukcí. Na druhou stranu to možná je tak trochu dobře, obsluhovat říční přístavy, navíc takto hluboko ve vnitrozemí, dieselovou lokomotivou není myslím moc dobrý nápad právě z důvodu možnosti celkem velké ekologické havárie. Lokomotivy na CNG či baterie by mohly být z ekologického hlediska pro přístavy lepší.

Nicméně, mohl by někdo osvětlit současnou situaci v přístavu? Měl jsem za to že doprava na Labi je tak nějak mrtvá.

Panelák

Mělník-Labe je velký kontejnerový terminál (MIT, Intrans).

W.X.

Na daném místě se tahají soupravy s hmotností až 2000tun. Takže takovou baterku bych chtěl vidět. Neznám motor na cng s potřebným výkonem. Navíc ČD Cargo je rádo za loko co má. A co se týče dopravy na Labi. O tu nejde, jde jen o překladiště dvou firem. Překládají se kontejnery z aut na vlaky a naopak. A z vlaku na vlak.

K.S.

CNG motor na 800kW se dá sehnat celkem snadno, běžně je dělá třeba TEDOM pro kogenerační jednotky.

W.X.

Kogenerační jednotka sedí na zadku. Loko jezdí, klepe se. A co zbrojení? Nádrž? V Mělnickém přístavu jezdím. Loko se z Mělníka “ nehne“ dvacet dní i déle. Zbrojí se zhruba každých deset přímo v přístavu, tak dlouho vydží nádrž(4000l). Dříve se jezdilo do Prahy, Nymburka. Vaše CNG je prostě nesmysl. Musely by být přestavěny 3,4loko, kvůli oběhu loko.. A potom by někde došlo k vypadnutí a po následném výbuchu k devastaci širokého okolí. Chce to nohy na zemi.

X 1

Nemá Metrans dva hybridy od Alstomu? Nafta – baterka.
Jízda samotné mašiny nebo manipulace s prázdnou soupravou na baterku.
S plnou soupravou samozřejmě nafta.

W.X.

Jezdím na přístavu 11let. O denní najíždíme bez výjezdu do stanice mezi 35 -50 kilometry. Každý díl musíme doplnit vzduchem. Asi tak pětinu času „pumpujem“. Moderní loko tohle nezvládá. Jejich kompresory nestíhají a navíc jsou loko při provozu hlučnější než 742. Může za to chlazení. Při rozjezdu nevíte jestli řídíte loko nebo vrtulník. Nejvyšší sklon kolem 15 promil. Z 12 hodin opravdu jezdíme 10-11. Hybrid by to nezvládl.

X 1

W. X.
Alstom H3, 1000kw na diesel. Aku 350kw. 240kN.
Ps. Lokomotiva v režimu Aku není vůbec slyšet!
Asi bude pro posunovače kapku nebezpečná. 😉
Ale jaký jsou s ní skutečné provozní zkušenosti, by mohl osvětlit někdo z Metransu.

W.X.

Nejezdím u Metransu ale u ČD Cargo, takže je pro mne nějaký Alstom něco jako Enterprise ze StarTreku.

W.X.

Doplňování vzduchu v 90 procentech provádíme v místech kde hluk tolik nevadí. Nejvíce stěžovatelů je právě u největšího stoupání kde se šinete 10-15km/hod. A právě tam provádí hygiena měření. A vítěz? 742 701 s Caterpilarem. Suveréně nejhorší výsledky. V našem případě hybrid nic neřeší. Hluk závisí nejvíce na konstrukci ventilátorů. Hluk samotného motoru je v tomto případě menší zlo. A hybrid navíc neřeší ekologii. Pořád má nádrž která se při nehodě může prorazit

železničář v důchodu

„Asi tak pětinu času „pumpujem“.“
A nebylo by právě to „pumpování“ rozumné řešit elektrickými kompresory napájenými přes AKU toho hybridu?

W.X.

Nevím co jste u železnice dělal. Loko která v našich podmínkách (na spádu) vytahuje soupravy, přidává vozy místo vyřazených vozů atd. jede v podstatě pořád s ventilátory. Co to s ní udělá když to chlazení vypnete nechtějte zažít. A napájet nejen kompresory ale i chlazení z aku a potom aku dobíjet za jízdy když potřebujete každou kW. Takovou mašinku bych chtěl zažít. 742701 u nás přežila týden. Při venkovní teplotě přes 30 stupňů v 16.00 hodin odepnuly hydraulické pomocné pohony. Zapnuly znovu až ve 20.00. Původní 742 byla původně navržena pro Bangladéš. Poplatná své době, ale nemá vyloženě slabé místo(co… Číst vice »

K.S.

Takový argument ale můžete mít u jakéhokoliv motoru, ruku do ohně za to nedám, ale něco TEDOMáckého už někde snad i jezdí, rozhodně mají motory pro železnice v nabídce. Plnička CNG není zase nic extra světoborného, to se dá, když by na to přišlo, postavit, pokud tam je někde plynovod s dostatečnou kapacitou. Tlakové lahve a systémy, které se na dopravní prostředky používají jsou dělány tak aby bylo něco takového jako je exploze eliminováno, nebo výrazně omezeno. Jinak 4000l je asi 12MWh práce, pokud tam lokomotiva vydrží 20 dní, je to cca 600kWh denně, to je hmotnost akumulátoru dost pod… Číst vice »

W.X.

Zbrojí se každých deset dní. Žijeme v Čechách takže jestli někde něco jezdí není argument. Na každé trati naleznete vodní toky. To jako všude budou aku nebo plyn? Kde na to vzít. Nosná řada Carga je 30 let stará 742. Na každé nějaká ta olejová a palivová netěsnost. Obávám se se systémem údržby běžným u nás by CNG byla jedna veliká bombička. A Aku? V nepřetržitém provozu není kdy nabíjet. A když má mašina sběrač tak má něj jezdit. To je už fakt fantas.

K.S.

Nápodobně není argument to že žijeme v Česku. Tady se bavíme o obsluze přístavu, kde vzhledem k tomu že je to přístav je nebezpečí úniku do vody mnohem větší než u lokálky, nebo tratě vedoucí sice podél, ale kus od řeky. Berte to jinak, nebezpečí exploze může vést ke zlepšení údržbového systému, přece jenom jestli mají lidé k nějaké běžně používané energii respekt, tak je to právě plyn. Pokud lokomotiva neposunuje 24 hodin v kuse, psal jste že ze směny jezdíte 10-11, tak máte dalších 12 h na nabíjení, lez to s dostatečným výkonem třeba za hodinu. Ano, můžete udělat… Číst vice »

W.X.

Máte základní nevědomosti o práci. Jinak byste věděl že den má sice 24 hodin,ale čistá pracovní doba strojvedoucího je maximálně 12 hodin(doba strávená řízením loko). Potom přijde kolega a následuje jeho 12 hodinová směna. 12+12 je světe div se 24. Loko která stojí nevydělává. Žijete ve světě který neexistuje.

W.X.

A ještě k té nehodě. Ekologický problém této nehody není v blízkosti řeky. Průšvih nastal že vypadli nedaleko zakrytého potoka.

X 1

Aku se dobíjí, když je v činnosti generátor naftovýho motoru.

W.X.

Ano, to tam musí ale být. Kolega K.S. se zmiňoval o čisté aku.

Martin V.

Maersk má v přístavu Mělník velký terminál už léta (desetiletí?). Po povodních se tam dokonce vybudovaly nové nábřežní zdi pro vyvazování člunů za velké vody, ale co vím, tak za celou tu dobu tam po vodě z Hamburku či z Brém nepřiplul jediný kontejner. Vše jen ucelené vlaky…

Bivoj

„..Lokomotivy na CNG či baterie by mohly být z ekologického hlediska pro přístavy lepší…“

Tak to teda ne! CNG je fosilní palivo, a budoucnost má co, Halík ? Budoucnost maj obnovitelné zdroje. Takže jedině stlačený bioplyn! Třeba z těch kravskejch prdojemů. A pochopitelně motorový olej výhradně biologicky odbouratelný.
A když AKU mašiny, tak jedině nabíjené OZE, tedy soláry nebo větrníky. Kdyby dlouho nefoukalo a bylo pod mrakem, tak naběhnou ekologisti a budou dělat burlaky. To je taky eko.

petr.r

todle to už nerozdýchá.

Zabakovec

Jsem zvedav na vysledky vyšetřování, nedivil bych se kdyby usnutí na konci noční směny, ale musíme počkat, třeba napoví někdo kdo ví víc

petr.r

no tak usnutí to asi nebylo, spíše si ztoho udělal závodiště.

Tronda

Za chvíli budou kejhat, že za to může zlý soukromník, jako posledně, když se srazili dva vlaky ze skupiny ČD.

Panelák

Fíra měl před šichtou u jiného (o.c. zločinného soukromého) dopravce, tak pospíchal? 🙂
MLS tohle všechno vyřeší!

Zapa

To je podobné jako s tou Arrivou, že? Ale tak proč to tu nenakopnout, jako vždy.

X 1

Byl to boční náraz.
Řekl bych, že fíra seděl na jedné straně a na druhé stály na vexli vozy.
Pokud by měl kocoura již po modernizaci, tedy se středovou budkou, asi by se to nestalo.
Ale samozřejmě, jen domněnka.
Prosím, nebrat ta slovo.

W.X.

Vezli ze stanice posunový díl- Nex z Přerova. Dole nestála výměna do rovného směru, ale vpravo na obsazenou kolej. Takže loko narazila pravou stranou do boku vozu stojící na vedlejší koleji. Uprostřed těch dvou odstavných kolejí je kolejová spojka, pro manipulaci s vozy. Výměny se nezamykají. Jsou pod dohledem vedoucího posunu, ten musí o sto metrů dále při posunu střežit přejezd. Lidi dělají chyby.

Zapa

Á, tak na Moravě už mají jasno. Bravo.

Pavel

mohla to být i mastná kolej …to z toho jsou hned sáňky a nedokážete nic….

Jen tak

Tady je zas chytrejch jak radio …

petr.r

jedno je jistý, tu lokotku papučama nenakolejíš.