Spuštění provozu se blíží, Rakušané začali školit stovky strojvedoucích pro Koralmbahn

Po nové trati by měly jezdit i ComfortJety Českých drah s přímými spoji z Prahy do Villachu.
Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) zahájily další fázi příprav na spuštění dálkového provozu na novém koridoru Koralmbahn mezi Štýrským Hradcem a Klagenfurtem. Mezi 6. srpnem a 5. prosincem hodlají pro provoz na trati proškolit přes 800 strojvedoucích. Dosud probíhaly zkušební jízdy, které měly otestovat vozidla a infrastrukturu.
„Cílem školení je získat znalosti o trati a praktickém využití evropského systému ETCS,“ uvedly ÖBB. Strojvedoucí absolvují v rámci poznání tratě stovky cvičných jízd, během kterých najedou přes 112 tisíc kilometrů. Jde o přípravu na spuštění ostrého provozu dálkových vlaků na Koralmbahn letos v prosinci.
ÖBB označují zbudování 127 kilometrů dlouhé Koralmbahn za svůj nejdůležitější strategický projekt. Jeho součástí je i 33 kilometrů dlouhý tunel pod horským masivem Koralpe, který byl definitivně proražen v červnu 2020. Jde o nejdelší železniční tunel v Rakousku a šestý nejdelší na světě.
Celkem je na nové Koralmbahn 47 kilometrů v tunelu, vzniklo i 12 nových nádraží. Trať je stavěná na rychlost až 250 kilometrů v hodině (v podzemí 160 km/h). Celé veledílo vyšlo na více než 6 miliard eur (přes 150 mld. Kč).
Dílčí úseky mimo nejdelší tunel byly už postupně zpřístupněny pro regionální dopravu. V říjnu by měl na trať vyjet nákladní vlak, s konstrukcí nového jízdního řádu pro osobní dopravu ÖBB aktuálně finišují. Po nové trati by měly jezdit i ComfortJety Českých drah s přímými spoji z Prahy do Villachu.
Od zahájení stavby uplynulo více než 26 let.