Spuštění nové tramvajové trati do bratislavské Petržalky se odkládá, zdrží se o další týdny
Tramvaj na nové trati v Petržalce. Zdroj: Facebook.com / Matúš Vallo má rád Bratislavu

Největší bratislavský dopravní projekt provázely od začátku komplikace.
Kéž by nové pražské tramvajové tratě vypadaly obdobně jako tato a ne tak jako třeba ta na Dvorce či v Počernické.
O niečo novšie video:
https://youtu.be/MB8PTM7ZKLk?si=gX3jvU8yfPXkIDc-
Pamatuji, že když se v polovině devadesátek otevírala v Praze TT z Braníka do Modřan, bylo už oznámeno datum otevření, vyvěšeny k tomu informační letáky, ale pak cosi zahořelo a otevření se snad o týden nebo dva odložilo.
No držme im palce, aby to už čím skôr otvorili.
Inak pre porovnanie, v Košiciach od roku 1989 nepostavili ani kilometer novej električkovej trate.
Nojo, čím více na východ, tím pomaleji to jde. (Au, to je sprosté a nevtipné). V té zatáčce z Prahy směrem na Vídeň i v Ostravě celkem staví.
Vážněji, nejsem si jistý, ale myslím, že Košice zrušily trolejbusy a celkově nějak stagnují…
No asi jak kde, kdyz v Debrecenu postavili novou linku, v Szegedu vlakomtravaj a v Resite dokonce obnovili celej tramvajovej provoz.
k té Resite- dokážete si v SR nebo i ČR představit turecké tramvaje ? i když dnes jsou již od Alstomu
Tureckých autobusů je tu plno, za chvíli přijdou turecké trolejbusy, tak proč ne tramvaje? V Polsku už jsou několik let. Bych to neviděl tak dramaticky.
Jakou novou linku v Debrecenu?
Košice hodně stagnují, zrušené trolejbusy, jako “moderní” tramvaje si pořídili dvojwanny bez klimatizace a jejich primátor při představení těchto technických zázraků mluvil o tom že jsou to nejmodernější tramvaje v Evropě..žádné nové tratě, i rekonstrukcí je pomálu a ty jejich šílené verze SOR NS s tím předním spojlerem který jsem u žádné jiné verze nikdy neviděl.. děs. V Bratislavě jim naopak tuto trat závidím protože ta práce s okolím a prostorem všeobecně je záviděníhodná (porovnejte pražské novostavby Libuš a Slivenec – hodně low cost varianta)
Kdyby alespoň obnovili trať na náměstí. Vždyť by se tam i z dopravního hlediska užila…
Tak tam se s tou tramvají nepočítalo při devadesátkové obnově, kdy bylo téma městotvornosti tramvají pouze tématem hovoru v západních anarchistických kroužcích.
V Ostravě už se dlouho nepostavila žádná nová tramvajová trať, poslední bylo půlkilometrové prodloužení z Dubiny (dnes Václava Jiříkovského) na novou smyčku Dubina u tehdejšího Intersparu, dnes Alberta.
Hodně se mluví o tramvaji na porubský VIII. obvod, ale uvidíme, zda dojde i na něco jiného než na prezentace.
Potenciální trať do hrabovské průmyslové zóny zatím ani ty prezentace nemá.
Meziměstská trať do Karviné se občas vynoří jako návrh, ale taky zatím dost virtuální.
Co se dělá, a celkem dost, jsou rekonstrukce stávajících tratí a modernizace vozového parku. Z tohoto hlediska je na tom Ostrava velmi dobře.
Rekonstrukce obratišť a zastávek + snad nové Hranečník za mě také podstatné plus pro tram v Ostravě.
Vážení, nejako vám uniklo že Košice nedávno uverejnili finálny návrh územného plánu (čo samozrejme neznamená že bude schválený a už vonkoncom nie že sa niečo práve v tejto otázke pohne). Avšak nové trate v ňom zahrnuté sú, a je tu predpoklad ako by sa spolu s mestom mala rozvíjať aj električková sieť. Ako som už naznačil, voči jeho plneniu som skeptický, ale som úprimne rád že plánovanie rozvoja má svoju koncepciu a nie je to iba nejaké strieľanie od boka ako v prípade vyhlásení o električke na Ťahanovce alebo na letisko. Návrh sa dá preštudovať tu: https://opendata.kosice.sk/pages/navrh_uzemneho_planu Konkrétne sa tým… Číst vice »
No… Tak to je fajn, že to mají vychoďnary v návrhu. A že jim to přeju, avšak… Tady bohužel nastupuje ten krutý realismus mezi „papír snese všechno“ a „částka uhrazená dodavateli Skanska za provedené stavební práce…“ Joo…, aby člověk nezapomněl faktor času je taktéž potvora. Pro příklady netřeba ani na Slovač. I u nás existují tuny popsaného papíru – studie dráhy na Liberec, Výtoňák, středočeská D3 apod.
A přitom mají takové smělé plány, třeba tramvaj na Ťahanovce.