Správa železnic zvažuje u Hustopečí náhradní kolej, sanace může trvat roky

Odstraňování následků nehody v Hustopečích nad Bečvou. Foto: Správa železnicOdstraňování následků nehody v Hustopečích nad Bečvou. Foto: Správa železnic

V oblasti platí stav nebezpečí.

Odebírat
Upozornit na
guest
105 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
mgr.pavel

Při rychlosti projednávání infrastrukturních staveb, zejména na železnici, tak náhradní kolej bude slavnostně uvedena do provozu asi tak 20 let po opravě té původní..

Vašek

Možná počítají s tím, že i pro výstavbu náhradní koleje použijí postupy jako při samotné havárii – tj. podstatné urychlení „papírování“ a vlastníkům pozemků se to třeba jen oznámí, s tím, že se po skočení havárie uvede jejich pozemek do původního stavu. Ale jestli to tak je, či bude, to netuším…

Josef

Když už je toho prvního, což je na SZ v podstatě každej den, navrhuju tu přeložku postavit podle plánů co byla u těch Mariánských Lázní. Tam byly krásně dva protisměrný oblouky na 20 Km/h s ponechanýma původnímu rychlostníkama na 120 km/h. A zabezpečený razítkem. Jako první bych zas poslal ty cisterny s Andrejovo svinstvem, a kdyby to jako nevyšlo, tak za to jako vždycky může fíra. Pak odměny v managementu a fotka s ministrem. V ČR víme jak se to dělá, tak nám do toho nekecejte. Ještě že už jezdim v Německu.

Milan

Co si pamatuji, tak dle osvobozujících rozsudků nad firmou toho vlaku vykolejeného u Mariánek, tam snížená rychlost byla zanesena jako stála, což byla past na fíry, protože ti o ní nebyli zprávy Váni)informováni rozkazem, ale složitě ji museli hledat v traťových podmínkách či kdesi!

SŽ totiž tehdy vyplácela odměny vedoucím pracovníkům oblastí podle malého počtu omezených rychlostí, tak tyto se tehdy skrývaly jako v rychlosti stálé!

panZdenda

Benzen se ve Valmezu začal vyrábět, když bylo Andrejovi 9 let. Zase tak schopný určitě nebyl, aby v tom měl prsty. Po revoluci zprivatizovaly Dezu fondy Komerční banky a České spořitelny. Ty se jí pak chtěli zbavit a prodali ji po určitých peripetiích Agrofertu. Babiš na rozdíl od jiných borců závod nevytuneloval a funguje poměrně úspěšně dodnes. Za to si zasluhuje minimálně pochvalu.

Josef

Jo, sice to je dopravní web, ale máte pravdu. Chudák Andrej. Vždy to myslí dobře, jen to pak blbě dopadne. Po tom co se přišlo na to, že posílal benzen po proudu Bečvy, si dal říct a teť už to posílá vlakem. Jen zas smůla, že na modernizaci bez zabezpečení dohlížel superministr všeho Havlíček. Prosim, neberte mě za slovo. Je toho apríla ne?

Gwann

Andreje sice nenavidim, ale vam to zatmelo mysl.

Jirka

Máte v hlavě nějaký zmatek.Toho se už asi nezbavíte.

Hamtak

Celá nehoda byla dopředu naplánována a provedena, aby se zamezilo biologické kontaminaci střední Moravy slintavkou a kulhavkou ze Slovenska. Nejenže tudy dlouho žádné dobytčáky nepojedou, ale i okolní krajina byla takto řádně vydensifikována benzenem.

Karel

Ta rychlost tam byla 30. A byla tam zavedna dočasná pomalá jízda, kdy rychlostníky neplatí. Průšvih byl v tom, že ona dočasná pomalá jízda byla změněna na trvalou, aniž by strojvedoucí o tom informován. Až budete potřebovat polystyren, tak vám Andrejovo svinstvo bude dobré

Leinad

Strojvedoucí byl informován rychlostníkem 80 že platí ten předchozí „očekávej 30“

Kolejový doktor

Strojvedoucí stále nevyslechnut. ODOS dala výpověď všem strojvedoucím….asi tam poslední rychle zhasne.

Vid

Když půjde ODOS do likvidace, tak může se do hry dostat ČD Cargo, které mělo v Odosu 25%? Že by škoda byla vymáhána po něm?

Redaktor

nikoli, ztráta jen do výše obchodního podílu, to by potom za ztráty jakékoli akciovky ručil i poslední důchodce, který má pár akcií třeba ČEZu apod. Prostě ODOS zanikne a zůstane po něm miliardová ztráta, kterou tradičně zaplatí stát, jako už tolikrát za posledních cca 35 let…

Vid

Díky.
Ono to vypadá, že ODOS je v likvidaci už od 1.11.24:
https://www.finmag.cz/obchodni-rejstrik/60793171-ostravska-dopravni-spolecnost-a-s-v-likvidaci

Vid

Ale zvlášť je firma ODOS Cargo. Ta asi fungovala do nehody normálně.

Gwann

Nesplaceneho podilu. Takze realne nula

M152

Mohla by tohle redakce nějak ověřit? Objevuje se to různě po internetu, ale přijde mi to trochu neuvěřitelné.

Frantisek

podle sbirky listin majetek skoro zadny, nejakych 160 mio (2023), zisk za ten rok asi 29 mega pri 330mio obratu … hmm. Jestli jeli nejakej hard-core budget solich a minimalni pojisteni – coz je upravy ucelenych vlaku chemikalii super, tak proste jdou do likvidace.

Deza ted bude muset benzen vozit kamionem, ktery ale bude mit pojisteni odpovednosti (ADR) od nejakych 200mio, coz na nejakych 30t benzenu na jizdu neni zase takova tragedie … pokud s tim rovnou nevjedou do reky.

182-097

Benzen z Dezy jezdí normálně po kolejích, stejně jako doposud.

Antonín Maňas

Není jednodušší udělat normálně dvoukolejnou přeložku trati blíže k Hustopečím?

none

Ať žijééé studijéééé 😄

Alan

Už z několika stran jsem zaslechl informaci, že – údajně – strojvedoucí onoho nešťastného vlaku je už nějakou dobu nezvěstný. Je tady někdo, co to může potvrdit, nebo vyvrátit?

František

Jasně, prvního dubna. Hned mi mělo být podezřelé, že by SŽ chtěli něco postavit během pár let…

Tomáš Záruba

Doufám že mysli provizorní dvoukolejku. Protože stanice je nepoužitelná, tak aby to nedopadlo jednokolejnou Hranice město – Lhotka, což by bylo téměř zbytečné.

Zkušenost

Šlo by to objet přes Nový Jičín, kdyby nezrušili lokalku a dostavěli tu krátkou spojku.

El Barto

Pro dosažení prakticky téměř stejného efektu by stačilo překopat zabezpečovačku v Veřovicích, aby se dalo od Štramberka snadno odjíždět na Valmez. Nebo zkapacitnit a zadrátovat trať přes Frýdek.

Martin 13

To by snad trvalo dost dlouho ne?

El Barto

Ta úprava Veřovic v plánech opravdu je, měly by tamtudy jezdit bateriové pantery na trase Ostrava – VM přes Studénku. Ale těžko říct, kdy to bude.

Petr Šimral

V obloucich o polomeru mensich jak 150 metru opravdu nechcete provozovat drazni dopravu ucelenymi vlaky…

El Barto

Děkuji za doplnění důležitého bodu. Samozřejmě jde jenom o teoretické úvahy, po bývalé 325 (dnes v JŘ již jako odnož 271) nikdy dálková nákladní doprava jezdit nebude, stejně jako by nejezdila po té propojené Jičínce z původního příspěvku a jako nebude jezdit z Ostravy přes kopce po 323.

Chronosphere

No ale tam se teď “ to svinstvo“ vozí. Sice na víckrát,ale vozí.

182-097

Jaké svinstvo? Benzen a toluen z Dezy se vozí do Ostravy přes Žilinu. Pod Beskydy, nebo pod Hostýnem pak jezdí suroviny do výroby (smola, benzol atd…), nebo oleje a různé produkty z výroby.

Václav V

Úprava je jedn věc a teď vážně. Čím to do toho kopce budu tahat? To by musela být úprava na D přechodnost jinak tak po 4 vozech do kopce…

El Barto

Jak je už výše napsáno, je tam víc problémů, mimo třídy zatížení například poloměry oblouků nebo sklonové poměry či chybějící dráty.

Ale při výlukách na Studénku tam jezdí odklony vápence ze Štramberka nebo Union ocel z Kopřivnice. Samozřejmě po méně vozech.

Kicruj

Jestli se z Hrabic nebude do Valmezu jezdit roky, tak by to mohli zrychlit.

Roman

Jj jenom by museli zbourat pár paneláku. To je naštěstí snadno řešitelný detail

none

A nestačilo by jen přízemí?

Redaktor

a máte sklep? Můžu ho vidět? V opačném případě stačí hloubený tunel

Petr

A co udělat panelák průjezdný, pravděpodobně by k tomu stačilo přízemí, možná kousek prvního patra.

Roman

Jo to by mohlo stačit, když může jet vlak skrz fotbalové hřiště tak proč by nemohl projet přízemím panelového domu

Honza Vrba

Nejsme v bývalé NDR, kde tyto sociální domy bourají. U nás se to prodává za milióny…
Obecně jde těžko bourat panelové domy, když je po privatizaci město nevlastní.

Flek

V NDR je bourají, protože se bojí, že jim tam nastěhují azylanty.

xyz

Většina sídliště Neuplanitz ve Zwickau nebo např. části Neustadtu v Hoyerswerdě anebo Neuberesinchenu ve Frankfurtu nad Odrou byly zbourány o dost dřív než do Německa přišla hlavní vlna azylantů.

Tzn. ve vašem tvrzení je docela časový nesoulad.

xyz

** Fuj ten překlep – Neuplanitz se taky sem tam něco bouralo, ale myšlen byl jižní Eckersbach.

Z paneláků v pravé polovině snímku https://www.facebook.com/photo/?fbid=2993456134047789&set=pcb.2993458764047526 dnes nestojí téměř žádný.

Pavel

Tady se názorně ukazuje obrovská zranitelnost infrastruktury, jedno banální přehlédnutí nebo jiná provozní chyba a miliardová škoda s v optimistickém případě půlroční výlukou je na světě. Budem rádi když to tak nějak jednokolejně přeložkou či bez pojede do vánoc.

Karel

Pamatuje se na Concorde? Tam stačil kousek plechu na vzletové dráze.

Jan Sova

Jim dali bombu do mikrovlnky, nebo co … Bylo to v televizi….

Dusmor

Takže co víme: Trať je teď neprůjezdná, bude asi potřeba kus kolejí rozebrat, spodek odtěžit, prohnat spalovnou a nasypat zpátky, udělat znovu svršek, položit koleje a natahat dráty. Kolem perimetru jsou vykopané sondy a sleduje se, kam uniklé látky prosakují. Je známo, kolik toho po trati jezdilo, tudíž i odhad co stojí, že to musí jezdit jinudy, případně jinak. Místo je v celkem rovině mezi poli, místo na přeložku by se našlo. Samozřejmě nutno řešit pozemky a podobně, ale čistě technicky asi řešitelné bez extra zásahů do krajiny. Co zatím veřejně nevíme: Jak velkou zasaženou oblast bude potřeba sanovat. Z… Číst vice »

Někdo

Dobrý sepis děkuji.

182-097

Pro tu strategickou nákladní dopravu by stačilo prozatím alespoň umožnit smysluplně jezdit mezi VM a Hulínem, a ne že tam je kapacita po většinu dne vyžraná prázdnými osobními vlaky. Kolem desáté večer z Hulina do Bph hned tři osobní za sebou po půlhodině, v neděli ráno jeden Sv a dva osobní z VM na Hulín po dvaceti minutách. A od oběda do večera neprojede pro jistotu vůbec nic navíc. A to se jedná o trať, která teď zásobuje jednu z největších českých chemiček a strategické státní sklady PHM kudy vstupuje do systému distribuce nafta ze zahraničí. Všechna čest výpravčím, kteří… Číst vice »

xyz

Prázdné rozhodně nejsou. Mmch. ta půlhodina je asi proto, že každý z nich tvoří v Hulíně přípoj od něčeho jiného.

182-097

Ty večerní obracáky do BpH jsou většinou úplně prázdné, a pro ty případné jednotky cestujících by se snad vyplatilo poslat i taxík.

xyz

No i kdyby, tak by postačila NAD Holešov – Bystřice, protože úsek Hulín – Holešov není (díky žst. Třebětice) kapacitně vyčerpán ani při 30min. intervalu Os vlaků.

182-097

Však ano, bohatě by stačilo ukončit v Holešově několik vybraných obracáků do Bystřice, které tam situaci komplikují nejvíc. Nicméně situace už by měla být v řešení na vyšších místech, tak snad se něco podaří zajistit. Já jsem zatím alespoň domluvil to, že Cargo odtáhlo z Kunovic-Loučky deponované plošiňáky ze třetí koleje a ta se tak dá nyní využít pro sestavu těžkých vlaků dopravovaných z Hulína na několikrát.

Václav V

A přesunout křižování z Branek… Myslím, že by mohli konečně využít tu institucí pro omezení kapacity osobní dopravy…

Oliver

Najviac sa mi páči prvotná informácia o predpokladom obnovení provozu po 16:00

Petr003

😀 Já si říkal, že to otevřou v sobotu ráno.

Jozef

Tam asi dostali len hlásenie „požiar na trati, zásah hasičov“, tak predpokladali buď menši požiar rušňa, alebo požiar koša na záchode osobného vozňa od špaku, ktorý tam hodil nejaký hlupák. Drvivá väčšina požiarov na železnici sú takéto viac menej drobnosti, tak nikoho nenapadlo, že ide o takúto nehodu.

Martin V.

A kdo ty práce vlastně platí? Dopravce? Pojišťovna nebo stát?

TVS1210

Mike

Jen aby rychleji neudělali přeložku Hranice – Valmez, jak už bylo disi uvažovano někde u Bělotína/Polomi

Hamtak

Nebo prostou elektrifikaci Sedlnice -ValMez 😎

Martin 13

To bych chtěl vidět jak jezdí těžké a dlouhé náklady že Štramberku do Veřovic.nesmysl.

182-097

Úplně stejně jako při výlukách mezi Studénkou a Štramberkem. Dnes už tam ta nákladní doprava sice není tak silná a stále klesá, ale pár let zpět se kvůli odklonům ze Štramberka do Veřovic nahrazovaly některé osobní vlaky NAD.
Nicméně ještě stále existuje spousta lepších odklonových tras (přes Frenštát, přes Holešov, přes Lideč) i když každá má své podstatné vady.

Martin 13

Že Štramberku je pokud vím stoupání 20 promile a normativ na 742 cca 350t.tak co byste tam chtěl vozit?uhlí do teplárny že Žiliny? Nebo autovlak z kie,který má okolo 700?

a8n

Vyrovnávky?

Václav V

Trochu hůře. Místy společnost nce 30 a omezení kvůli průjezdnosti oblouků, takže ty autovozy bych tam moc neviděl jako reálné 😁

182-097

Já bych tam nic vozit nechtěl, protože ty odklony vozím přes Holešov, a jinak je možnost jezdit i přes Frýdek a Frenštát, případně rovnou přes Žilinu a Lideč. Všechny varianty jsou v současné době využívané.
Tranzitní vlaky na SK se pak vyhýbají úplně z Hranic přes Ostravu na Čadcu.
Jen říkám že to tam je možné, ale vzhledem ke specifikům to má význam leda pro obsluhu Štramberka a Kopřivnice, když to nejde od Studénky.

Martin 13

Jak přes lideč?jako přes Bylnici?

a8n

Na hranicích nestojí zeď.

Winecko

Děkujeme, přemýšlejte rychleji, možná tak 6x rychleji

Avlaky

Tak si tam jdete sám ne, když jste tak chytrej, děláte jak by se to stávalo každý den a měli bychom být na to připraveni

Ares

Má naprostou pravdu, vše u nás strašně dlouho trvá, zbytečně..

Winecko

Ani nevíte jak rád bych tam šel.

panZdenda

SŽ přemýšlí velmi rychle. Brzdí to ČIŽP a hasiči. Zprovoznění 2. koleje proběhlo bleskově, makalo se neskutečně. Následně ji nařídily příslušné orgány v místě nehody úplně snést a bylo vymalováno. Správa má zatím docela svázané ruce.

autobusik2

Takže keby sa to stalo medzi Prahou a Kolínom tak bude niekoľko rokov celá republika neprejazdná a budeme čakať na nejaké štúdie???

M152

Tak se bude jezdit vrchem přes Nymburk.

David Peca

Ok tak v Bezpráví.

Petr003

Tak se jezdí 3 roky přes Brno 😀

Vesper

Jo. Pořád se dá přece jezdit přes Lysou, tak vo co de.

Bram

Tak to pak jo, když trať je v současné době částečně jednokolejná a i při dvoukolejném provozu nemá šanci nahradit trať přes Poříčany.

Avlaky

Spojování spoju

Bram

To určitě pomůže.

DuDr.

Přes Lysou, to by se musela vyškrtat půlka regionálky, toho vlakodromu co tam teď naprosto nepochopitelně je.

David

Nejdriv bude samozrejme vizualizace!

Vesper

Zase studie. Tady mělo naběhnout ženijní vojsko a do týdne postavit provozorní přeložku. Ostuda fakt.

Mynic

Jako že by mělo oblast odminovat ? Pletete si dojmy a pojmy. Ženisté vám postaví maximálně most. Železniční vojsko už dááááávno neexistuje. Vždyť podle většiny je armáda jenom žrout peněz.

rodilyslavkovak

a hlavně, armáda má bránit vlast, ne si tady hrát na hasiče nebo stavaře…

mgr.pavel

Víte, kdo postavil pontonové mosty na Jesenicku po povodních?

Ano, armáda.

rodilyslavkovak

Ano a teď budou řešit slintavku a kulhavku. Ale že by třeba mohli vypomoct vrtulníkama při hašení lesních požárů, to prý zásadně nelze, takže budou hasiči kupovat vlastní blackhawky….

Orada

Jo, to byly casy, kdyz jsem slouzil prave u zeleznicniho vojska v Pardubicich…

Flek

To mi připomnělo rok 1997, kdy povoděn zničila lokálku v Desné nebo kde a Havel sliboval, že to opraví železniční vojsko. Když mu vzápětí sdělili, že železniční vojsko zrušili, tak se kysele zatvářil.

autobusik2

Nemusí hneď nabehnúť ženijné vojsko, ale aspoň nejaký krízový plán už mali vymyslieť.

Aby po mesiaci jediný výsledok Dobrej správy bol, že asi by sme mali zadať nejakú štúdiu je totálna katastrofa!

55p

Kam ten spěěěěěch. Zboží pojede kamionem, substrát autem a kdo nemůže, tak počkááá přecé.

Kubrt

Tady záleží na rozhodnutí, jakým způsobem se bude to území sanovat. Což dobrá správa udělat neumí, není k tomu kompetentní. Ale samozřejmě rychlejší rozhodnutí by to chtělo.

Roman

Jasně něco ušít horkou jehlou a pak se divit že to nefunguje a stojí to hromadu peněz

bachmač

Ale trať fo Koutů nad Desnou po povodních 97 opravilo železniční vojsko, respektive jeho nástupnická organizace s názvem SOŽ Olomouc

jkjk

Kudy? Pokud nevíme, jaké území je zasaženo a jak se to bude řešit (mluví se v té souvislosti o vytěžení zeminy až do hloubky 7 metrů), těžko plánovat, natož pak stavět. Pak by se taky mohlo stát, že se to zas bude brzy bourat nebo by to přímo dekontaminaci překáželo. Taky postavit dvoukolejnou elektrifikovanou přeložku není něco, co by mohlo být za týden hotovo.

none

Ta poslední věta měla začít slovem Tady.

Ondra K.

I tu provizorní přeložku je zapotřebí patřičně vyprojektovat, čemuž musí předcházet adekvátní zmapování a průzkum území. Tohle prostě není proces na týden.

David

Při rychlosti SZ v přípravě čehokoliv se to fakt rychleji odklidí …

Mima

Třeba budou odklízení práce trvat přes 10let 🙂

Tak dlouho stavěla SŽ pojezd ve Studénce

Karel

Nevšiml jsem si, že by ho už dostavěli…

none

Viděl jsem to na videu, takže to v podstatě už postavili 🙂
Myslím na tom posledním videu…