Při rychlosti projednávání infrastrukturních staveb, zejména na železnici, tak náhradní kolej bude slavnostně uvedena do provozu asi tak 20 let po opravě té původní..
Možná počítají s tím, že i pro výstavbu náhradní koleje použijí postupy jako při samotné havárii – tj. podstatné urychlení „papírování“ a vlastníkům pozemků se to třeba jen oznámí, s tím, že se po skočení havárie uvede jejich pozemek do původního stavu. Ale jestli to tak je, či bude, to netuším…
Josef
1 den
Když už je toho prvního, což je na SZ v podstatě každej den, navrhuju tu přeložku postavit podle plánů co byla u těch Mariánských Lázní. Tam byly krásně dva protisměrný oblouky na 20 Km/h s ponechanýma původnímu rychlostníkama na 120 km/h. A zabezpečený razítkem. Jako první bych zas poslal ty cisterny s Andrejovo svinstvem, a kdyby to jako nevyšlo, tak za to jako vždycky může fíra. Pak odměny v managementu a fotka s ministrem. V ČR víme jak se to dělá, tak nám do toho nekecejte. Ještě že už jezdim v Německu.
Co si pamatuji, tak dle osvobozujících rozsudků nad firmou toho vlaku vykolejeného u Mariánek, tam snížená rychlost byla zanesena jako stála, což byla past na fíry, protože ti o ní nebyli zprávy Váni)informováni rozkazem, ale složitě ji museli hledat v traťových podmínkách či kdesi!
SŽ totiž tehdy vyplácela odměny vedoucím pracovníkům oblastí podle malého počtu omezených rychlostí, tak tyto se tehdy skrývaly jako v rychlosti stálé!
Benzen se ve Valmezu začal vyrábět, když bylo Andrejovi 9 let. Zase tak schopný určitě nebyl, aby v tom měl prsty. Po revoluci zprivatizovaly Dezu fondy Komerční banky a České spořitelny. Ty se jí pak chtěli zbavit a prodali ji po určitých peripetiích Agrofertu. Babiš na rozdíl od jiných borců závod nevytuneloval a funguje poměrně úspěšně dodnes. Za to si zasluhuje minimálně pochvalu.
Jo, sice to je dopravní web, ale máte pravdu. Chudák Andrej. Vždy to myslí dobře, jen to pak blbě dopadne. Po tom co se přišlo na to, že posílal benzen po proudu Bečvy, si dal říct a teť už to posílá vlakem. Jen zas smůla, že na modernizaci bez zabezpečení dohlížel superministr všeho Havlíček. Prosim, neberte mě za slovo. Je toho apríla ne?
Celá nehoda byla dopředu naplánována a provedena, aby se zamezilo biologické kontaminaci střední Moravy slintavkou a kulhavkou ze Slovenska. Nejenže tudy dlouho žádné dobytčáky nepojedou, ale i okolní krajina byla takto řádně vydensifikována benzenem.
Ta rychlost tam byla 30. A byla tam zavedna dočasná pomalá jízda, kdy rychlostníky neplatí. Průšvih byl v tom, že ona dočasná pomalá jízda byla změněna na trvalou, aniž by strojvedoucí o tom informován. Až budete potřebovat polystyren, tak vám Andrejovo svinstvo bude dobré
nikoli, ztráta jen do výše obchodního podílu, to by potom za ztráty jakékoli akciovky ručil i poslední důchodce, který má pár akcií třeba ČEZu apod. Prostě ODOS zanikne a zůstane po něm miliardová ztráta, kterou tradičně zaplatí stát, jako už tolikrát za posledních cca 35 let…
podle sbirky listin majetek skoro zadny, nejakych 160 mio (2023), zisk za ten rok asi 29 mega pri 330mio obratu … hmm. Jestli jeli nejakej hard-core budget solich a minimalni pojisteni – coz je upravy ucelenych vlaku chemikalii super, tak proste jdou do likvidace.
Deza ted bude muset benzen vozit kamionem, ktery ale bude mit pojisteni odpovednosti (ADR) od nejakych 200mio, coz na nejakych 30t benzenu na jizdu neni zase takova tragedie … pokud s tim rovnou nevjedou do reky.
Benzen z Dezy jezdí normálně po kolejích, stejně jako doposud.
Antonín Maňas
1 den
Není jednodušší udělat normálně dvoukolejnou přeložku trati blíže k Hustopečím?
none
1 den
Ať žijééé studijéééé 😄
Alan
1 den
Už z několika stran jsem zaslechl informaci, že – údajně – strojvedoucí onoho nešťastného vlaku je už nějakou dobu nezvěstný. Je tady někdo, co to může potvrdit, nebo vyvrátit?
František
1 den
Jasně, prvního dubna. Hned mi mělo být podezřelé, že by SŽ chtěli něco postavit během pár let…
Tomáš Záruba
1 den
Doufám že mysli provizorní dvoukolejku. Protože stanice je nepoužitelná, tak aby to nedopadlo jednokolejnou Hranice město – Lhotka, což by bylo téměř zbytečné.
Zkušenost
1 den
Šlo by to objet přes Nový Jičín, kdyby nezrušili lokalku a dostavěli tu krátkou spojku.
Pro dosažení prakticky téměř stejného efektu by stačilo překopat zabezpečovačku v Veřovicích, aby se dalo od Štramberka snadno odjíždět na Valmez. Nebo zkapacitnit a zadrátovat trať přes Frýdek.
Děkuji za doplnění důležitého bodu. Samozřejmě jde jenom o teoretické úvahy, po bývalé 325 (dnes v JŘ již jako odnož 271) nikdy dálková nákladní doprava jezdit nebude, stejně jako by nejezdila po té propojené Jičínce z původního příspěvku a jako nebude jezdit z Ostravy přes kopce po 323.
Jaké svinstvo? Benzen a toluen z Dezy se vozí do Ostravy přes Žilinu. Pod Beskydy, nebo pod Hostýnem pak jezdí suroviny do výroby (smola, benzol atd…), nebo oleje a různé produkty z výroby.
Nejsme v bývalé NDR, kde tyto sociální domy bourají. U nás se to prodává za milióny…
Obecně jde těžko bourat panelové domy, když je po privatizaci město nevlastní.
Většina sídliště Neuplanitz ve Zwickau nebo např. části Neustadtu v Hoyerswerdě anebo Neuberesinchenu ve Frankfurtu nad Odrou byly zbourány o dost dřív než do Německa přišla hlavní vlna azylantů.
Tady se názorně ukazuje obrovská zranitelnost infrastruktury, jedno banální přehlédnutí nebo jiná provozní chyba a miliardová škoda s v optimistickém případě půlroční výlukou je na světě. Budem rádi když to tak nějak jednokolejně přeložkou či bez pojede do vánoc.
Jim dali bombu do mikrovlnky, nebo co … Bylo to v televizi….
Dusmor
1 den
Takže co víme: Trať je teď neprůjezdná, bude asi potřeba kus kolejí rozebrat, spodek odtěžit, prohnat spalovnou a nasypat zpátky, udělat znovu svršek, položit koleje a natahat dráty. Kolem perimetru jsou vykopané sondy a sleduje se, kam uniklé látky prosakují. Je známo, kolik toho po trati jezdilo, tudíž i odhad co stojí, že to musí jezdit jinudy, případně jinak. Místo je v celkem rovině mezi poli, místo na přeložku by se našlo. Samozřejmě nutno řešit pozemky a podobně, ale čistě technicky asi řešitelné bez extra zásahů do krajiny. Co zatím veřejně nevíme: Jak velkou zasaženou oblast bude potřeba sanovat. Z… Číst vice »
Pro tu strategickou nákladní dopravu by stačilo prozatím alespoň umožnit smysluplně jezdit mezi VM a Hulínem, a ne že tam je kapacita po většinu dne vyžraná prázdnými osobními vlaky. Kolem desáté večer z Hulina do Bph hned tři osobní za sebou po půlhodině, v neděli ráno jeden Sv a dva osobní z VM na Hulín po dvaceti minutách. A od oběda do večera neprojede pro jistotu vůbec nic navíc. A to se jedná o trať, která teď zásobuje jednu z největších českých chemiček a strategické státní sklady PHM kudy vstupuje do systému distribuce nafta ze zahraničí. Všechna čest výpravčím, kteří… Číst vice »
No i kdyby, tak by postačila NAD Holešov – Bystřice, protože úsek Hulín – Holešov není (díky žst. Třebětice) kapacitně vyčerpán ani při 30min. intervalu Os vlaků.
Však ano, bohatě by stačilo ukončit v Holešově několik vybraných obracáků do Bystřice, které tam situaci komplikují nejvíc. Nicméně situace už by měla být v řešení na vyšších místech, tak snad se něco podaří zajistit. Já jsem zatím alespoň domluvil to, že Cargo odtáhlo z Kunovic-Loučky deponované plošiňáky ze třetí koleje a ta se tak dá nyní využít pro sestavu těžkých vlaků dopravovaných z Hulína na několikrát.
Tam asi dostali len hlásenie „požiar na trati, zásah hasičov“, tak predpokladali buď menši požiar rušňa, alebo požiar koša na záchode osobného vozňa od špaku, ktorý tam hodil nejaký hlupák. Drvivá väčšina požiarov na železnici sú takéto viac menej drobnosti, tak nikoho nenapadlo, že ide o takúto nehodu.
Martin V.
1 den
A kdo ty práce vlastně platí? Dopravce? Pojišťovna nebo stát?
Úplně stejně jako při výlukách mezi Studénkou a Štramberkem. Dnes už tam ta nákladní doprava sice není tak silná a stále klesá, ale pár let zpět se kvůli odklonům ze Štramberka do Veřovic nahrazovaly některé osobní vlaky NAD.
Nicméně ještě stále existuje spousta lepších odklonových tras (přes Frenštát, přes Holešov, přes Lideč) i když každá má své podstatné vady.
Že Štramberku je pokud vím stoupání 20 promile a normativ na 742 cca 350t.tak co byste tam chtěl vozit?uhlí do teplárny že Žiliny? Nebo autovlak z kie,který má okolo 700?
Já bych tam nic vozit nechtěl, protože ty odklony vozím přes Holešov, a jinak je možnost jezdit i přes Frýdek a Frenštát, případně rovnou přes Žilinu a Lideč. Všechny varianty jsou v současné době využívané.
Tranzitní vlaky na SK se pak vyhýbají úplně z Hranic přes Ostravu na Čadcu.
Jen říkám že to tam je možné, ale vzhledem ke specifikům to má význam leda pro obsluhu Štramberka a Kopřivnice, když to nejde od Studénky.
SŽ přemýšlí velmi rychle. Brzdí to ČIŽP a hasiči. Zprovoznění 2. koleje proběhlo bleskově, makalo se neskutečně. Následně ji nařídily příslušné orgány v místě nehody úplně snést a bylo vymalováno. Správa má zatím docela svázané ruce.
autobusik2
1 den
Takže keby sa to stalo medzi Prahou a Kolínom tak bude niekoľko rokov celá republika neprejazdná a budeme čakať na nejaké štúdie???
Jako že by mělo oblast odminovat ? Pletete si dojmy a pojmy. Ženisté vám postaví maximálně most. Železniční vojsko už dááááávno neexistuje. Vždyť podle většiny je armáda jenom žrout peněz.
Ano a teď budou řešit slintavku a kulhavku. Ale že by třeba mohli vypomoct vrtulníkama při hašení lesních požárů, to prý zásadně nelze, takže budou hasiči kupovat vlastní blackhawky….
To mi připomnělo rok 1997, kdy povoděn zničila lokálku v Desné nebo kde a Havel sliboval, že to opraví železniční vojsko. Když mu vzápětí sdělili, že železniční vojsko zrušili, tak se kysele zatvářil.
Tady záleží na rozhodnutí, jakým způsobem se bude to území sanovat. Což dobrá správa udělat neumí, není k tomu kompetentní. Ale samozřejmě rychlejší rozhodnutí by to chtělo.
Kudy? Pokud nevíme, jaké území je zasaženo a jak se to bude řešit (mluví se v té souvislosti o vytěžení zeminy až do hloubky 7 metrů), těžko plánovat, natož pak stavět. Pak by se taky mohlo stát, že se to zas bude brzy bourat nebo by to přímo dekontaminaci překáželo. Taky postavit dvoukolejnou elektrifikovanou přeložku není něco, co by mohlo být za týden hotovo.
I tu provizorní přeložku je zapotřebí patřičně vyprojektovat, čemuž musí předcházet adekvátní zmapování a průzkum území. Tohle prostě není proces na týden.
David
1 den
Při rychlosti SZ v přípravě čehokoliv se to fakt rychleji odklidí …
Při rychlosti projednávání infrastrukturních staveb, zejména na železnici, tak náhradní kolej bude slavnostně uvedena do provozu asi tak 20 let po opravě té původní..
Možná počítají s tím, že i pro výstavbu náhradní koleje použijí postupy jako při samotné havárii – tj. podstatné urychlení „papírování“ a vlastníkům pozemků se to třeba jen oznámí, s tím, že se po skočení havárie uvede jejich pozemek do původního stavu. Ale jestli to tak je, či bude, to netuším…
Když už je toho prvního, což je na SZ v podstatě každej den, navrhuju tu přeložku postavit podle plánů co byla u těch Mariánských Lázní. Tam byly krásně dva protisměrný oblouky na 20 Km/h s ponechanýma původnímu rychlostníkama na 120 km/h. A zabezpečený razítkem. Jako první bych zas poslal ty cisterny s Andrejovo svinstvem, a kdyby to jako nevyšlo, tak za to jako vždycky může fíra. Pak odměny v managementu a fotka s ministrem. V ČR víme jak se to dělá, tak nám do toho nekecejte. Ještě že už jezdim v Německu.
Co si pamatuji, tak dle osvobozujících rozsudků nad firmou toho vlaku vykolejeného u Mariánek, tam snížená rychlost byla zanesena jako stála, což byla past na fíry, protože ti o ní nebyli zprávy Váni)informováni rozkazem, ale složitě ji museli hledat v traťových podmínkách či kdesi!
SŽ totiž tehdy vyplácela odměny vedoucím pracovníkům oblastí podle malého počtu omezených rychlostí, tak tyto se tehdy skrývaly jako v rychlosti stálé!
Benzen se ve Valmezu začal vyrábět, když bylo Andrejovi 9 let. Zase tak schopný určitě nebyl, aby v tom měl prsty. Po revoluci zprivatizovaly Dezu fondy Komerční banky a České spořitelny. Ty se jí pak chtěli zbavit a prodali ji po určitých peripetiích Agrofertu. Babiš na rozdíl od jiných borců závod nevytuneloval a funguje poměrně úspěšně dodnes. Za to si zasluhuje minimálně pochvalu.
Jo, sice to je dopravní web, ale máte pravdu. Chudák Andrej. Vždy to myslí dobře, jen to pak blbě dopadne. Po tom co se přišlo na to, že posílal benzen po proudu Bečvy, si dal říct a teť už to posílá vlakem. Jen zas smůla, že na modernizaci bez zabezpečení dohlížel superministr všeho Havlíček. Prosim, neberte mě za slovo. Je toho apríla ne?
Andreje sice nenavidim, ale vam to zatmelo mysl.
Máte v hlavě nějaký zmatek.Toho se už asi nezbavíte.
Celá nehoda byla dopředu naplánována a provedena, aby se zamezilo biologické kontaminaci střední Moravy slintavkou a kulhavkou ze Slovenska. Nejenže tudy dlouho žádné dobytčáky nepojedou, ale i okolní krajina byla takto řádně vydensifikována benzenem.
Ta rychlost tam byla 30. A byla tam zavedna dočasná pomalá jízda, kdy rychlostníky neplatí. Průšvih byl v tom, že ona dočasná pomalá jízda byla změněna na trvalou, aniž by strojvedoucí o tom informován. Až budete potřebovat polystyren, tak vám Andrejovo svinstvo bude dobré
Strojvedoucí byl informován rychlostníkem 80 že platí ten předchozí „očekávej 30“
Strojvedoucí stále nevyslechnut. ODOS dala výpověď všem strojvedoucím….asi tam poslední rychle zhasne.
Když půjde ODOS do likvidace, tak může se do hry dostat ČD Cargo, které mělo v Odosu 25%? Že by škoda byla vymáhána po něm?
nikoli, ztráta jen do výše obchodního podílu, to by potom za ztráty jakékoli akciovky ručil i poslední důchodce, který má pár akcií třeba ČEZu apod. Prostě ODOS zanikne a zůstane po něm miliardová ztráta, kterou tradičně zaplatí stát, jako už tolikrát za posledních cca 35 let…
Díky.
Ono to vypadá, že ODOS je v likvidaci už od 1.11.24:
https://www.finmag.cz/obchodni-rejstrik/60793171-ostravska-dopravni-spolecnost-a-s-v-likvidaci
Ale zvlášť je firma ODOS Cargo. Ta asi fungovala do nehody normálně.
Nesplaceneho podilu. Takze realne nula
Mohla by tohle redakce nějak ověřit? Objevuje se to různě po internetu, ale přijde mi to trochu neuvěřitelné.
podle sbirky listin majetek skoro zadny, nejakych 160 mio (2023), zisk za ten rok asi 29 mega pri 330mio obratu … hmm. Jestli jeli nejakej hard-core budget solich a minimalni pojisteni – coz je upravy ucelenych vlaku chemikalii super, tak proste jdou do likvidace.
Deza ted bude muset benzen vozit kamionem, ktery ale bude mit pojisteni odpovednosti (ADR) od nejakych 200mio, coz na nejakych 30t benzenu na jizdu neni zase takova tragedie … pokud s tim rovnou nevjedou do reky.
Benzen z Dezy jezdí normálně po kolejích, stejně jako doposud.
Není jednodušší udělat normálně dvoukolejnou přeložku trati blíže k Hustopečím?
Ať žijééé studijéééé 😄
Už z několika stran jsem zaslechl informaci, že – údajně – strojvedoucí onoho nešťastného vlaku je už nějakou dobu nezvěstný. Je tady někdo, co to může potvrdit, nebo vyvrátit?
Jasně, prvního dubna. Hned mi mělo být podezřelé, že by SŽ chtěli něco postavit během pár let…
Doufám že mysli provizorní dvoukolejku. Protože stanice je nepoužitelná, tak aby to nedopadlo jednokolejnou Hranice město – Lhotka, což by bylo téměř zbytečné.
Šlo by to objet přes Nový Jičín, kdyby nezrušili lokalku a dostavěli tu krátkou spojku.
Pro dosažení prakticky téměř stejného efektu by stačilo překopat zabezpečovačku v Veřovicích, aby se dalo od Štramberka snadno odjíždět na Valmez. Nebo zkapacitnit a zadrátovat trať přes Frýdek.
To by snad trvalo dost dlouho ne?
Ta úprava Veřovic v plánech opravdu je, měly by tamtudy jezdit bateriové pantery na trase Ostrava – VM přes Studénku. Ale těžko říct, kdy to bude.
V obloucich o polomeru mensich jak 150 metru opravdu nechcete provozovat drazni dopravu ucelenymi vlaky…
Děkuji za doplnění důležitého bodu. Samozřejmě jde jenom o teoretické úvahy, po bývalé 325 (dnes v JŘ již jako odnož 271) nikdy dálková nákladní doprava jezdit nebude, stejně jako by nejezdila po té propojené Jičínce z původního příspěvku a jako nebude jezdit z Ostravy přes kopce po 323.
No ale tam se teď “ to svinstvo“ vozí. Sice na víckrát,ale vozí.
Jaké svinstvo? Benzen a toluen z Dezy se vozí do Ostravy přes Žilinu. Pod Beskydy, nebo pod Hostýnem pak jezdí suroviny do výroby (smola, benzol atd…), nebo oleje a různé produkty z výroby.
Úprava je jedn věc a teď vážně. Čím to do toho kopce budu tahat? To by musela být úprava na D přechodnost jinak tak po 4 vozech do kopce…
Jak je už výše napsáno, je tam víc problémů, mimo třídy zatížení například poloměry oblouků nebo sklonové poměry či chybějící dráty.
Ale při výlukách na Studénku tam jezdí odklony vápence ze Štramberka nebo Union ocel z Kopřivnice. Samozřejmě po méně vozech.
Jestli se z Hrabic nebude do Valmezu jezdit roky, tak by to mohli zrychlit.
Jj jenom by museli zbourat pár paneláku. To je naštěstí snadno řešitelný detail
A nestačilo by jen přízemí?
a máte sklep? Můžu ho vidět? V opačném případě stačí hloubený tunel
A co udělat panelák průjezdný, pravděpodobně by k tomu stačilo přízemí, možná kousek prvního patra.
Jo to by mohlo stačit, když může jet vlak skrz fotbalové hřiště tak proč by nemohl projet přízemím panelového domu
Nejsme v bývalé NDR, kde tyto sociální domy bourají. U nás se to prodává za milióny…
Obecně jde těžko bourat panelové domy, když je po privatizaci město nevlastní.
V NDR je bourají, protože se bojí, že jim tam nastěhují azylanty.
Většina sídliště Neuplanitz ve Zwickau nebo např. části Neustadtu v Hoyerswerdě anebo Neuberesinchenu ve Frankfurtu nad Odrou byly zbourány o dost dřív než do Německa přišla hlavní vlna azylantů.
Tzn. ve vašem tvrzení je docela časový nesoulad.
** Fuj ten překlep – Neuplanitz se taky sem tam něco bouralo, ale myšlen byl jižní Eckersbach.
Z paneláků v pravé polovině snímku https://www.facebook.com/photo/?fbid=2993456134047789&set=pcb.2993458764047526 dnes nestojí téměř žádný.
Tady se názorně ukazuje obrovská zranitelnost infrastruktury, jedno banální přehlédnutí nebo jiná provozní chyba a miliardová škoda s v optimistickém případě půlroční výlukou je na světě. Budem rádi když to tak nějak jednokolejně přeložkou či bez pojede do vánoc.
Pamatuje se na Concorde? Tam stačil kousek plechu na vzletové dráze.
Jim dali bombu do mikrovlnky, nebo co … Bylo to v televizi….
Takže co víme: Trať je teď neprůjezdná, bude asi potřeba kus kolejí rozebrat, spodek odtěžit, prohnat spalovnou a nasypat zpátky, udělat znovu svršek, položit koleje a natahat dráty. Kolem perimetru jsou vykopané sondy a sleduje se, kam uniklé látky prosakují. Je známo, kolik toho po trati jezdilo, tudíž i odhad co stojí, že to musí jezdit jinudy, případně jinak. Místo je v celkem rovině mezi poli, místo na přeložku by se našlo. Samozřejmě nutno řešit pozemky a podobně, ale čistě technicky asi řešitelné bez extra zásahů do krajiny. Co zatím veřejně nevíme: Jak velkou zasaženou oblast bude potřeba sanovat. Z… Číst vice »
Dobrý sepis děkuji.
Pro tu strategickou nákladní dopravu by stačilo prozatím alespoň umožnit smysluplně jezdit mezi VM a Hulínem, a ne že tam je kapacita po většinu dne vyžraná prázdnými osobními vlaky. Kolem desáté večer z Hulina do Bph hned tři osobní za sebou po půlhodině, v neděli ráno jeden Sv a dva osobní z VM na Hulín po dvaceti minutách. A od oběda do večera neprojede pro jistotu vůbec nic navíc. A to se jedná o trať, která teď zásobuje jednu z největších českých chemiček a strategické státní sklady PHM kudy vstupuje do systému distribuce nafta ze zahraničí. Všechna čest výpravčím, kteří… Číst vice »
Prázdné rozhodně nejsou. Mmch. ta půlhodina je asi proto, že každý z nich tvoří v Hulíně přípoj od něčeho jiného.
Ty večerní obracáky do BpH jsou většinou úplně prázdné, a pro ty případné jednotky cestujících by se snad vyplatilo poslat i taxík.
No i kdyby, tak by postačila NAD Holešov – Bystřice, protože úsek Hulín – Holešov není (díky žst. Třebětice) kapacitně vyčerpán ani při 30min. intervalu Os vlaků.
Však ano, bohatě by stačilo ukončit v Holešově několik vybraných obracáků do Bystřice, které tam situaci komplikují nejvíc. Nicméně situace už by měla být v řešení na vyšších místech, tak snad se něco podaří zajistit. Já jsem zatím alespoň domluvil to, že Cargo odtáhlo z Kunovic-Loučky deponované plošiňáky ze třetí koleje a ta se tak dá nyní využít pro sestavu těžkých vlaků dopravovaných z Hulína na několikrát.
A přesunout křižování z Branek… Myslím, že by mohli konečně využít tu institucí pro omezení kapacity osobní dopravy…
Najviac sa mi páči prvotná informácia o predpokladom obnovení provozu po 16:00
😀 Já si říkal, že to otevřou v sobotu ráno.
Tam asi dostali len hlásenie „požiar na trati, zásah hasičov“, tak predpokladali buď menši požiar rušňa, alebo požiar koša na záchode osobného vozňa od špaku, ktorý tam hodil nejaký hlupák. Drvivá väčšina požiarov na železnici sú takéto viac menej drobnosti, tak nikoho nenapadlo, že ide o takúto nehodu.
A kdo ty práce vlastně platí? Dopravce? Pojišťovna nebo stát?
SŽ
Jen aby rychleji neudělali přeložku Hranice – Valmez, jak už bylo disi uvažovano někde u Bělotína/Polomi
Nebo prostou elektrifikaci Sedlnice -ValMez 😎
To bych chtěl vidět jak jezdí těžké a dlouhé náklady že Štramberku do Veřovic.nesmysl.
Úplně stejně jako při výlukách mezi Studénkou a Štramberkem. Dnes už tam ta nákladní doprava sice není tak silná a stále klesá, ale pár let zpět se kvůli odklonům ze Štramberka do Veřovic nahrazovaly některé osobní vlaky NAD.
Nicméně ještě stále existuje spousta lepších odklonových tras (přes Frenštát, přes Holešov, přes Lideč) i když každá má své podstatné vady.
Že Štramberku je pokud vím stoupání 20 promile a normativ na 742 cca 350t.tak co byste tam chtěl vozit?uhlí do teplárny že Žiliny? Nebo autovlak z kie,který má okolo 700?
Vyrovnávky?
Trochu hůře. Místy společnost nce 30 a omezení kvůli průjezdnosti oblouků, takže ty autovozy bych tam moc neviděl jako reálné 😁
Já bych tam nic vozit nechtěl, protože ty odklony vozím přes Holešov, a jinak je možnost jezdit i přes Frýdek a Frenštát, případně rovnou přes Žilinu a Lideč. Všechny varianty jsou v současné době využívané.
Tranzitní vlaky na SK se pak vyhýbají úplně z Hranic přes Ostravu na Čadcu.
Jen říkám že to tam je možné, ale vzhledem ke specifikům to má význam leda pro obsluhu Štramberka a Kopřivnice, když to nejde od Studénky.
Jak přes lideč?jako přes Bylnici?
Na hranicích nestojí zeď.
Děkujeme, přemýšlejte rychleji, možná tak 6x rychleji
Tak si tam jdete sám ne, když jste tak chytrej, děláte jak by se to stávalo každý den a měli bychom být na to připraveni
Má naprostou pravdu, vše u nás strašně dlouho trvá, zbytečně..
Ani nevíte jak rád bych tam šel.
SŽ přemýšlí velmi rychle. Brzdí to ČIŽP a hasiči. Zprovoznění 2. koleje proběhlo bleskově, makalo se neskutečně. Následně ji nařídily příslušné orgány v místě nehody úplně snést a bylo vymalováno. Správa má zatím docela svázané ruce.
Takže keby sa to stalo medzi Prahou a Kolínom tak bude niekoľko rokov celá republika neprejazdná a budeme čakať na nejaké štúdie???
Tak se bude jezdit vrchem přes Nymburk.
Ok tak v Bezpráví.
Tak se jezdí 3 roky přes Brno 😀
Jo. Pořád se dá přece jezdit přes Lysou, tak vo co de.
Tak to pak jo, když trať je v současné době částečně jednokolejná a i při dvoukolejném provozu nemá šanci nahradit trať přes Poříčany.
Spojování spoju
To určitě pomůže.
Přes Lysou, to by se musela vyškrtat půlka regionálky, toho vlakodromu co tam teď naprosto nepochopitelně je.
Nejdriv bude samozrejme vizualizace!
Zase studie. Tady mělo naběhnout ženijní vojsko a do týdne postavit provozorní přeložku. Ostuda fakt.
Jako že by mělo oblast odminovat ? Pletete si dojmy a pojmy. Ženisté vám postaví maximálně most. Železniční vojsko už dááááávno neexistuje. Vždyť podle většiny je armáda jenom žrout peněz.
a hlavně, armáda má bránit vlast, ne si tady hrát na hasiče nebo stavaře…
Víte, kdo postavil pontonové mosty na Jesenicku po povodních?
Ano, armáda.
Ano a teď budou řešit slintavku a kulhavku. Ale že by třeba mohli vypomoct vrtulníkama při hašení lesních požárů, to prý zásadně nelze, takže budou hasiči kupovat vlastní blackhawky….
Jo, to byly casy, kdyz jsem slouzil prave u zeleznicniho vojska v Pardubicich…
To mi připomnělo rok 1997, kdy povoděn zničila lokálku v Desné nebo kde a Havel sliboval, že to opraví železniční vojsko. Když mu vzápětí sdělili, že železniční vojsko zrušili, tak se kysele zatvářil.
Nemusí hneď nabehnúť ženijné vojsko, ale aspoň nejaký krízový plán už mali vymyslieť.
Aby po mesiaci jediný výsledok Dobrej správy bol, že asi by sme mali zadať nejakú štúdiu je totálna katastrofa!
Kam ten spěěěěěch. Zboží pojede kamionem, substrát autem a kdo nemůže, tak počkááá přecé.
Tady záleží na rozhodnutí, jakým způsobem se bude to území sanovat. Což dobrá správa udělat neumí, není k tomu kompetentní. Ale samozřejmě rychlejší rozhodnutí by to chtělo.
Jasně něco ušít horkou jehlou a pak se divit že to nefunguje a stojí to hromadu peněz
Ale trať fo Koutů nad Desnou po povodních 97 opravilo železniční vojsko, respektive jeho nástupnická organizace s názvem SOŽ Olomouc
Kudy? Pokud nevíme, jaké území je zasaženo a jak se to bude řešit (mluví se v té souvislosti o vytěžení zeminy až do hloubky 7 metrů), těžko plánovat, natož pak stavět. Pak by se taky mohlo stát, že se to zas bude brzy bourat nebo by to přímo dekontaminaci překáželo. Taky postavit dvoukolejnou elektrifikovanou přeložku není něco, co by mohlo být za týden hotovo.
Ta poslední věta měla začít slovem Tady.
I tu provizorní přeložku je zapotřebí patřičně vyprojektovat, čemuž musí předcházet adekvátní zmapování a průzkum území. Tohle prostě není proces na týden.
Při rychlosti SZ v přípravě čehokoliv se to fakt rychleji odklidí …
Třeba budou odklízení práce trvat přes 10let 🙂
Tak dlouho stavěla SŽ pojezd ve Studénce
Nevšiml jsem si, že by ho už dostavěli…
Viděl jsem to na videu, takže to v podstatě už postavili 🙂
Myslím na tom posledním videu…