Správa železnic zrušila velkou zakázku na přípravu tunelu do Berouna
Vizualizace tunelu z Prahy do Berouna z roku 2007. Foto: Sudop Praha
Zrušením soutěže ztratila Správa železnic půl roku. Počítá se zahájením stavby v roce 2028.
Podle mě je to velmi drahý a náročný projekt. Jistě ano. Potřebný.
Ale dokud není nějaké napojení na Německo. Za mnohem levnější peníze mohl být Beroun Plzeň nově na 200-250.
Ten tunel je ale klicovy na trati, provoz v udoli berounky je dost za hranou…
No, bylo by fajn, aby dal trat pokracovala alespon na 250km/h mezi Plzni a Prahou by to vyrazne zlepsilo dojezdove casy, zvlaste pak pro navaznost trati na Norimberk/Mnichov…
To sice je, ale mám neblahé tušení že až Andrejko nasedne do helikoptéry na řepkový olej a opustí nás, budeme rádi pokud budou peníze na zlepšení a zakapacitnění tratě v údolí, nebo na nějakou lowcost 2+2. Opravdu si neumím představit tažení čtyřkolejky přes Černošice. Stejně si taky neumím představit že s tím co se teď děje, nevstoupí-li do toho nějaká vyšší moc, bude kdy realizován tunel kolem Orlice, nebo trať z Chocně do Hradce. Klidně můžeme skončit trojkolejkou, jako se to plánovalo, po povrchu s přeložkami a pokud má být mezi Pardubicemi a Hradcem plně dvojkolejná trať tak se možná… Číst vice »
Letos slušná sezóna SprŽeláků – v únoru zrušena první DÚRka na VRT, teď na tunel do Berouna. Tak snad to i u tunelu dopadne na podruhé stejně jako u VRTky a vyhrajou to kluci a holky z Olšanské, aby to nebylo jak perpetum mobile. Někdo by měl zbytku konkurence vysvětlit, že na velké projekty je tu už projektant určen. Monopol je přesně to, co Svobodovic parta chce a pomáhá budovat. Tak vzhůru k lepším zítřkům.
Kdo za to zdržení ponese osobní zodpovědnost? Kdo přijde o prémie?
Já vím, naivní dotazy.
Za všechno může Rumcajjs.
Zaběhl se mu Cipísek? Nebo je mu Manka nevěrná s nějakým hodnostářem u SprŽel?
Někdo vás dneska naštval nebo se vám nějaká slecna/chlapec nedali, tak si potřebujete vylít vztek na druhých? Tyhle internetové výzvy anonymnich hrdinu k ukamenovani lidí co ani neznají, jsou vrchol primitivismu. Ale k diskusím neodmyslitelně musí patřit. Někdo sám umí udělat něco smysluplného, jiný čeká na chyby druhých,aby si vylil vztek. Zítra byste mohl upálit ženskou co si na vás dovolila zatroubit když jste přecházel na červenou a pozítří byste mohl zajít na nějakou veřejnou popravu oběšením, ne? Tak si mindraky léčili lidi ve středověku. O adventní neděli pak vřele lidem vašeho typu doporučuji otevřít maily a staré sms a… Číst vice »
Vy asi nebudete úplně normální.
to bude zase tunel…
^2 😀
Právě že nebude🤣
Umí shouba železnic něco jiného než vypisovat a pak rušit soutěže na studie tratí?
Ale jo, ještě umí modrá zábradlí.
Aby někdo nespadl z nástupiště na trávník ve stejné výšce.
no neke, u nás na Moravě letos zvládli i jedno oranžové… 😀
„rozpor zadávací dokumentace se zákonem“
To si SprŽel dělá srandu z koho, konkrétně?
Spr.žel by měl zadat Sudopu aby vypracoval dokumentaci k zadávacímu řízení.
Pro jistotu i s podmínkami na kvalifikaci účastníků/a výběrového řízení.
Co ty na to Luďku?
Souhlas!!!
Prosím někoho znalého o vysvětlení. Jedna z největších organizací v zemi, která vypisuje stovky velkých zakázek ročně, opravdu nemá právní oddělení tak erudované k tomu, aby dokázali napsat jedinou zakázku tak, aby nešla napadnout právě kvůli rozporu se zákonem? Nerozumím…
Samozřejmě ze právníci na Sprželi jsou.
Otázka je, kdo je platí.
V tomto případě to vypadá že Sudop.
Zlý jazykové v temných chodbách Spržele tvrdí, že jsou to ti samí, co dělali smlouvy pro ČD na lokomotivy ř.380 a ještě před tím na Míni Dop zasmluvnily výstavbu D1 na Ostravsku.
Taky prej mají divnou víru. Modlí se ke třem králům. Bémovi, Janouškovi a Rittigovi.
🙂
Ne. Odpověď je CCS.
?
Advokátní kancelář Císař Češka Smutný. Vyžádejte jte si jako uvědomlý občan dle 106, kolik a za co jim platí. 😀
Zákon 106 se na Sudop nevztahuje.
Ale Toníčku, přece za ty roky na dráze moc dobře víš, jak to funguje. Kdyby to bylo hned na první pokus, tak je to podezřelé.
A víš moc dobře, že z ČD a i SŽ jsou trafiky pro určité skupiny, tak proč se divíš.
Jde o to, aby to nebylo zrušené dočasně.
SŽDC sama uznala chybu. Snad se z toho poučí.
Už jsem se obával, že na tu stavbu Sudop zapomněl.
Já bych ještě pro jistotu udělal pár studií.
Co studie na předpoklady toho správného projektanta…
Mám vytipované některé podmínky…
Třeba ve firmě název kteréhokoliv hlavního města státu světa, pokud to bude Praha.
Abecedně seřazená písmena názvu firmy složená z písmen D, O, P, S, U, přičemž abeceda pro tento případ začíná písmenem Ř…
To půjde.
Sídlo musí být Olšanská 1a.
Brzdi, Rafaj už to nepodrží…
Klid, Mlha zařídil. JUDr. PhDr. Petr Mlsna Ph.D je náš člověk.
Luďo, ty válíš…
Ale máš recht, je třeba mít klid na práci…
Pokud ÚOHS shledal zákonnné dúvody OK. Horší je, proč to SŽ nedokáže udělat tak, aby to bylo ,,neprůstřelné,,
A umožňuje to ten chlív jménem český právní řád?
Soutěží už bylo hodně.
Umožňuje, ale musíte mít lidi, kteří to dovedou. A ti za třicet tisíc hrubého pracovat nepůjdou.
To je, podle mě (a při zkušenostech s několika desítkami veřejných zakázek) základní problém všeho v ČR. Ti skuteční odborníci totiž sedí na špatné straně, a stát nemá zájem si je zaplatit.
Nemožné, úplná kravina, peníze tímhle způsobem nebudou
spěchej pomalu… aneb co vleče, neuteče…
A neni zahajeni stavby v roce 2028 moc brzo? 🙂
Není. Vzdálenější termíny se marketingově blbě posouvají, to nikoho nezajímá…
Co pišete Antone Pavloviči? Dvě sestry. A není to trocha málo???
To se počítá od Sputniku.
SUDOP Praha, to je snad naprosto jasný, ne?
Nadává se veřejně na státní podniky jako ČD, Pošta aspol, že mají drahé a hrozné služby. A jinde máme soukromé firmy jako AŽD, Sudop a výsledek je stejný.
SUDOP znamená Státní ústav dopravního projektování. Takže původně firma státní. Firmu po revoluci proste přebrali lidé, kteří mají kontakty a pak to dopadá takto, že bez SUDOPu nic nenaprojektujete. Přitom chápu, že projektovat trať nemuže každý. Je třeba lidí se zkušenostmi. ALE, aby to byl skoro monopol to je špatně.
SUDOPů je víc, je to něco jako ČSAD. Ty se taky privatizovali regionálně nikoli jako jeden velký celostátní podnik.
Kromě SUDOP Brno je to jedna parta, do které patří i Dopravoprojekt Brno a PUDIS.
jestlipak víte, proč se používá jen ta zkratka, protože SUDOP je v soukromém vlastnictví, státní již není téměř 30 let
Ta firma to má v genech..
https://www.sudop.cz/cs/o-nas/historie
Tohle je prostě neuvěřitelné. Přes 10 let tu slyšíme od politiků jak přípravu staveb zjednoduší a zrychlí a je to jen horší. Přitom tato stavba je kruciální
Politici rádi používají hesla namísto popisu věcných kroků. Oni nepotřebují zjednodušit stavby. Potřebují ukázat, že něco dělají (ať je to co chce), a zajistit, že nebudou ani věcné připomínky.
To by tak hrálo, aby si projektoval někdo jiný! Nakopat manažery a šéfy Sudopu někam…
Není chyba ale téměř pořád stejná? Nadává se vždy na firmy, co se odvolávají. Ale pokud je soutěž dobře připravena, tak se můžou všichni odvolávat jak chtějí. Neměly by mít šanci. Bohužel jak něco zařizuje stát a jeho státní úředník, tak to málokdy dopadne dobře. Výjimky samozřejmě jsou. Ale podle mě je to další příklad zpackané soutěže od státu.
chyba je v tom, že u nás je příliš jednoduché a příliš moc možností se odvolávat, to ani super soutěž nevyřeší úplně,
Proti každé chybě zadání soutěže, nebo proti nezákonnosti v přípravě stavby, musí být v právním státě možnost odvolání. Přiměřená. Přiměřená lhůta a přiměřený počet možností.
U spojení SUDOP a SPrŽel by mě bohužel nepřekvapilo, kdyby tam ty chyby byly schválně, jako pojistka pro případ, že by výběrko vyhrál někdo jiný. Pokud se přihlásí jen SUDOP nebo bude podle pravidel výběrka první, prostě se přehlídnou. Ale pokud se přihlásí někdo lepší a měl by vyhrát, pojistka se aktivuje.
To je potom zločinné spolčení.
Jistě. Akorát že zmíněný paragraf 361 má asi tak stejnou logiku jako paragraf 224 tamtéž.
Stejný podíl viny mají i lidé od SŽ, co to neumějí (nechtějí umět?) vypsat a korektně zprocesovat (zmínka o lhůtě).
Můžete to vzít za ně, za tabulkový plat úředníka v jedenácté nebo dvanácté třídě…
Po skladnických botách s kovovou špičkou bych tentokrát navrhoval šídlo.
Tragikomedie pokracuje.
Kolikáté je teď jednání?
No jo, klasika
Bez SUDOPu ani ránu..