Správa železnic zruší letos devět přejezdů. Kladno se dočkalo podjezdu
Nový podjezd na silnici z Kladna do Velké Dobré. Foto: Správa železnic
V pěti případech nahradí přejezd mimoúrovňové křížení.
V pěti případech nahradí přejezd mimoúrovňové křížení.
A v které části?
Brzy bude bez přejezdů kompletně trať 321.
Teď probíhá stavba Havířov. Od Šenova po Prostřední Suchou. Následovat by mělo ETCS Kunčice Havířov a v úseku Bartovice Šenov jsou dva přejezdy. Jeden bude zrušen zcela a jeden nahradí nadjezd. Dále pak dojde k posunu zastávky Šenov pod most s ulicí Frýdeckou. A následně dojde k zrušení posledního přejezdu u mlýnku.
To je moc fajn.
Jeden v Mstěticích? který to je? Oba byly zrušeny. Po tom blíže k Praze nezbyla ani památka a že by se zachoval přechod pro pěší na staré II/101 pochybuji.
Takže z koridorů nezmizel žádný… to je fakt úspěch! Bravo!
U Pardubic zmizel jeden (P4902), ale nevím do jakého roku ho nacpat, jestli letos nebo loni.
https://mapy.cz/letecka?x=15.8637980&y=50.0201893&z=20
No to se povedlo, jak se tam dostanou ?? 😧🤔
Od Žižína se buduje náhradní komunikace = polní cesta.
Na Vsetíně zmizely dva, ale trať 280 se asi mezi koridory nepočítá, co?
Patří do Rýnsko-dunajského nákladního koridoru (RFC9). Patří také do sítě TEN-T. Nepatří jen do kdysi určených „tranzitních koridorů“ 1-4, co ale figurují spíš jen v osobní dopravě.
Mn přijde fascinující jak se na Mirošovce v Rokycanech zůstal přejezd přes frekventovanou silnici jen s křížem, zatímco na lokálce Klatovy-Sušice jsou i přejezdy přes polní cestu vybavený přejezdama jako na koridoru…
To je kvůli rychlosti, kdy v Rokycanech se jezdí do 60 km/h přes tyto přejezdy (předpokládám, že myslíte P1208 a P1209).
A pak bych taky přemýšlel, zda se s těmi přejezdy něco neuvažuje, nějaké „sloučení do jednoho“, popřípadě zrušení jednoho z nich, a to se třeba projednává/projektuje.
Ještě by mě zajímalo kolik ty srážky na přejezdech stojí (a to nejen nehoda samotná, ale i ztráty způsobené zastavením provozu)
Podstatné je, kolik to stojí životů, celé to vypadá, jako že u nás lidský život nemá žádnou cenu. Ne všechno lze převést na peníze a spočítat na kalkulačce.
Něco z toho jsou ale sebevrazi. A ne jen ridiči, ale taky důchodkyně s bicyklem. Stála, čekala, skočila tam.
Tak super! Za cca 850 let máme tímhle tempem hotovo
Všechny se nikdy nezruší, to spíš osadí alespoň nějakým stupněm PZZ.
Na některých tratích se zruší úplně všechny kvůli 200 km/h. Například Plzeň-Domažlice, Čachovice-Nepřevázka, Blažovice-Přerov nebo Přelouč-Choceň (v úseku Přelouč-Pardubice nebude zvýšená rychlost, ale souvisí to nějak s ETCS a stejně tak to prý má být i v Úvalech a Vranovicích)
Pro rychlost nad 160 km/h nesmí být přejezdy, a taky je pro ni jediný vlakový zabezpečovač ETCS.
Vím, že je to ze starého předpisu, ale přijde mi, že hranice 160 km/h je velmi vysoko, zvláště ve srovnání s dálnicemi s povolenou rychlostí jen 130 km/h, přitom vlak je těžší a je obtížnější ho zastavit, rozhledová pole jsou tak skoro na dalekohled a lez si jen obtížně představit, že v poli není žádná překážka. Přimlouval bych se za snížení hranice rychlosti vlaků na přejezdy alespoň nad 120 km/h.
Vše nad 60 km/h je v případě srážky likvidační, resp. je nemožné drážní vozidlo výrazněji zpomalit čí výjimečně i zastavit. Ale dal bych pro začátek povinnost mimoúrovně nad 100 km/h.
Obecně s váma souhlasím, i já se tu už vyjádřil, že by bylo ta hranice (rychlost) pro neexistenci přejezdu by měla být nižší. Problém je spíš v penězích, protože pokud by se to dal do zákona/normy, tak by se na odstranění musely vyčlenit peníze a do toho se politikům nechce. A nové tratě (přeložky apod) se beztak už s přejezdy nestaví (teda výjimečně ano)..
Tak to se dá stihnout třeba už za 700 let, za mě cajk 🙂
Ono to cajk nebude, protože jednoho dne do toho vstoupí předpis EU a nebudeme se stačit divit.
Co si v EU odhlasujeme, to budeme mít. O předpis EU jako takový bych ani tak strach neměl, spíš o jeho českou „tvořivou implementaci“.
Zruší se rušením zbytečných tratí. Prostě budou jezdit školní autobusy jako v Rakousku. A jiné autobusy.
Toco píšete ja takový alibismus, k ničemu to není.
Já bych spíš na různých tratích v místech možných dělal takové minipřeložky, kdy by se trať trochu narovnala a zároveň by se tím dostala do míst, kde by se nemusel dělat složitý násep na nadjezd/podjezd.
Příklad: https://mapy.cz/s/pogamasafe
Jeda taková akce se chystá. https://mapy.cz/s/bomopotuce
Tady jsem si vždy představoval ještě větší zkratku, ale jinak dobrý, chápu, že nechtějí tunel.
Tak hodně snad pomůže převádění lokálek na cyklostezky.
Mít ale přejezd na tratích s rychlostí 100+ je tragédie – už prostě není provoz jako před 20 léty. Těch aut je 5x tolik.
Z tratí uděláte stezky pro kola a aut bude ještě více, aneb pokračování ve spirále namísto řešení. Jo, ty nehody pak budou už bez vlaků… Mimochodem, skutečně jsou nejvážnější nehody z lokálkových přejezdů? Já jen, aby vám to pak vyšlo. 😏
Hlavně kaminů s rozvojových zemí jako je Polsko, a Bulharsko, ti projedou i závorami.
Dle mého soudu lokálky nejsou tak nebezpečné, zpravidla pro nízkou rychlost drážního vozidla, zde spíše roste nebezpečí při střetu s nákladním autem pro jednotlivé vagonky a následky pro cestující ve vlaku. Ale nelze se jen dívat na intenzitu provozu na pozemních komunikacích. Domnívám se, že prioritou odstraňování přejezdů by měly být ty úseky tratí, kde je vysoká hustota provozu vlaků, když vám přes přejezd projede více než 100 vlaků za den, tak spočítejte, kolik času stráví závory (pokud jsou, a měly by být) dole, většinou je to samozřejmě ve špičkách, k tomu nervózní automobilisté a neštěstí je na světě. To… Číst vice »
Natož když tam projede denně přes 300 nebo přes 400 vlaků.
https://provoz.spravazeleznic.cz/Portal/Show.aspx?path=/Data/Mapy/pocty_vse_24.pdf
Vůbec bych nečekal, že by se vývoj ubíral tímhle směrem. Spíš se během pár desetiletí stane to, že nová auta budou povinně vybavená systémem proti nehodám zahrnující automatické zastavení při pokusu o najetí na překážku včetně křižovatky a přejezdu s červenou, a na druhou stranu budou třeba všechny zbylé přejezdy vybavované systémem rozpoznávajícím zablokování přejezdu a zastavujícím vlaky.
P25, P2443, P2445
Bylo by prosím možné uvést čísla rušených přejezdů?
Ten přejezd v Omicích (pomnožný, nikoliv jednotný tvar) je ten u kamenolomu. Tam to byl hodně mazec – pouze výstražné kříže, přitom průjezd téměř výhradně těžkých a delších nákladních aut.
No a u nedaleké osady Dvorek zanikne přejezd bezprostředně navazující na silnici + též přejezd, který byl zabezpečený závorami „na požádání“, ale namísto nich vznikne nový přejezd kousek od toho prvního jmenovaného.
V součtu tedy u Omic zaniknou de facto 2 přejezdy (a jeden další bude mírně přesunut).
Kdyby v těch Omicích radši udělali přeložku přes Prostřední rybník, kterej žádným rybníkem není, a napojili se ke Dvorku táhlým obloukem, udělali by líp. Takhle budeme zase konzervovat ve staré stopě, navíc novou dvojkolejku i s drátama. Fakt ostuda tohle…
Srov. s úsekem před Jihlavou, kde naopak mají vzniknout dva nové tunely + nový (v docela jiné poloze než stávající) most přes řeku Jihlavu, a to kvůli napojení tratě od Jihlavy-města coby doprovodná stavební akce v rámci napojení VRT do jihlavského uzlu. No a srov. s obloukem mezi Troubskem a Ostopovicemi, kde taky nedošlo při modernizaci k přeložení, přičemž nepřeložený oblouk nedovolí max. rychlost 120 km/h, která v přilehlých úsecích (po dokončení ETCS) bude, nicméně než se tak stane, tak i ten oblouk bude muset být přeložen, protože v jeho původní stopě povede VRT z Brna k Velké Bíteši. Ale… Číst vice »
Tyhle velkolepý záměry mě dojímaj, až budu zase příště úvraťovat v Kostelci (kde nejsou prachy na dvě výhybky a most přes potok), tak si na ně vzpomenu.
Moc bych si nestěžoval, nebo někdo přijde s povinností přestupovat, aby se nejezdilo s naftou pod dráty. Ikdyby se kvůli tomu měl udělat státní převrat a zrušení krajů.