Správa železnic zřídila vlastní ochranku, začala hlídat Negrelliho viadukt
Bezpečnostní dispečink Správy železnic. Pramen: SŽ
Členové ochranné služby SŽ dosud řešili 36 incidentů, například vykázali 19 osob z obvodu dráhy nebo zamezili vandalismu.
Toto je vazne minena otazka, proc musi u toho viaduktu byt ochranka? Co tam hlida a kolik jich tam je? Pri poctu 30ti jich tam musi byt tak 6 najednou? A to maji vsechny viadukty ochranku? V Chebu mame jeden vetsi nez v Praze a nikdo ho nechrani, myslim.
Spravny postup: Mesto ve spolupraci se SZ prijde s projektem revitalizace cele ulice Prvniho pluku, kde je soucasti koncepce zpristupneni a vyuziti oblouku ruznymi funkcemi (bary, dilny, kavarny, galerie atd.), coz by melo za nasledek zvysenou prirozenou koncentraci lidi i po 17. hodine, coz kancelarsky Karlin potrebuje jako sul.
Spatny postup: SZ zridi ochranku, aby za mzdove naklady milion mesicne (a to se drzim pri zemi) viadukt hlidala. Mesto nedela nic.
Aneb klasicke odstranovani nasledku misto priciny.
Prace spravy zeleznic je v tomhle pripade OK. Mesto oet selhani. Podobne jak na Rajske zahrade- zastavka pred dokoncenim lavka, kterou melo udelat mesto stale nikde.Dalsi selhani mesta.
Proste zverit neco MHM Prahy je des.
Do budoucna třicet strážných..
Takže bych tipoval zřízení minimálně pěti míst systémových specialistů, kteří to budou z kanclu za minimálně „pade“ jistit.
Níže v diskuzi zmíněna OSOŽ. Ano, také příslušníky pamatuji, bohužel ne vždy byli tam kde být měli. Ale pravdou je, že pořádný zákonný dohled nad pořádkem na železnici od jejího zániku dost chybí.
Dnes dobrým příkladem budiž Slovensko ( Železníčna polícia ) a západní evropa – ( BahnPolizei ) v různých obměnách.
Logickým a správným krokem Správy železnic je vybudování ochranné služby ve vlastní gesci – různé pronájmy a frenčízy jsou vždy finálně nákladnější a motivace zaměstnanců je nižší.
O statusu ochrany a pravomoci veřejného činitele této, ale nemůže být bohužel řeči.
Jo OSOŽ byli ozbrojení železničáři a dělali to dobrovolně trochu jako kovbojové.
Dnes by se to mohlo jmenovat OSŽ
Kdepak, drahý příteli, státní služba. Zaměstnanci Ministerstva vnitra, taková modrá Veřejná bezpečnost. Když někdo zlobil, cvakla železa.
Pravdu ale máte v tom, že OSŽ dnes dělá mnoho věcí po kovbojsku.
Mohla by začít hlídat po vypršení smlouvy se současnou firmou například nádraží v Kolíně, leckdy nevím koho se bát víc, jestli místní sebranky a nebo securiťáků.
Kolín ještě dobrý. Já mám takový pocit že sem byl minulý týden v Děčíně svědkem pasáctvi mladého Roma ze stany security s využitím služebních prostor 🙂
Tak hlavně jestli se vám při tom nic nestalo. 😄
A co ta slibovaná krásná promenáda, plná obchůdků, kaváren a galerií v podloubích.. nebo zůstane klasicky jen u vizualizací?
Moc bych si přál kavárnu v tom strážním domku. Ale tuším, že do toho se SŽ nebude chtít kvůli bezpečnosti.
Nějak před miléniem jsem něco na ten způsob viděl ve Francii. S majitelem jsem dal řeč (kámoška tlumočila…) Dráhy měly jako jednu z podmínek zazdít kvůli bezpečnosti původní dveře k trati a přemístit na protilehlou zeď k pěšině a cestě. Tudíž majitel nechal prohodit mezi sebou okno a dveře. Okno k trati nevadí, v pohodě tam fungoval a zákazníci spokojení.
Je na čase aby začali zaklekavat i v kancelářích některých dopravců a vykázat je z DC
Security na nádražích ..to je parodie .chce to něco jako osoz . Nejhorší jsou fretky a cigosi na které není metr.
Copak fretky, ale takový mravenečník, to je teprve něco!
A úplně nejhorší jsou rasisti.
Aha ono se musí psát neprispusobivi,žádný rasismus víme co jsou cigáni nebo Romové zač…zeptej se vlakových čet.
Samozřejmě, občané bílé pleti tvrdící hrdě, že jsou Češi, se chovají vždy slušně, že? Nastudujte si prosím slovo paušalizace. Na základě vašich příspěvků bych také mohl tvrdit, že každý zaměstnanec ČD je zralý na blázinec.
Aha, takže k tomu Negreláku z Pernerky doběhnou či dojedou na kolobrndě 😀
Doufám, že tam bude aspoň 1 četa a všichni dostanou do ruky minimálně vzor 58 a ruční granát.
A ten ruční granát nato, aby pozabíjeli náhodné kolemjdoucí 10 metrů okolo?
Hlavně tebe
A odpálili viadukt.
Rád bych se jednou dočkal čistého Nového spojení. Pro začátek.
Kdo ohlídá hlídače? aneb soukromá společnost pod dohledem SŽ:
„Negrelliho viadukt dosud hlídala najatá soukromá společnost, po vypršení smlouvy ji nyní hlídá 18 zaměstnanců SŽ“ 😀 😀
OSOŽ se neměla nikdy rušit. Ochranka nemá tolik pravomocí, resp. skoro žádné.
A vidíme to kolikrát na nádražích, členové těchto agentůr, často důchodci, se kamarádi s bezdomovci, místo aby je vykazovali.
Zato náklady jsou zcela nesrovnatelné. Jeden policista vyjde stát klidně na milion korun ročně. Kromě toho je tu problém s náborem, protože u policie nemůže pracovat každý. Aktuálně jsou u policie stovky volných míst, protože nejsou vhodní uchazeči.
Tak ať je umožněno mít soukromou policii, která v definovaném prostoru a čase bude mít stejné pravomoci jako normální policie. Sorry jako.
Obec si může zřídit MP.
Jen to ne. Představte si, že ta horda sekuriťáků pachtující se s bezdomovci bude mít pravomoci policie.
Samozřejmě, že nároky jsou vyšší, jak u agentur, a to je špatně?
Jistě, protože u zajištění bezpečnosti jsou náklady to nejdůležitější.
Stovky volnych mist u policie? To snad neni pravda?!
Uz tak jsme snad druha zeme s nejvetsim poctem policajtu vzhledem k poctu obyvatel.
Vzdyt policajtu mame o x tisic vic nez za minule totality, pricemz k nam tehda patrilo i Slovensko.
Už se těším jak tomu dvoumetrovému týpkovi, co si nervózně poklepává v ruce s obuškem, řeknete že nemá pravomoci. Sorry jako.
Nemá, pracovník ochranky má úplně stejné pravomoci, jako obyčejný občan. Takže když někdo bude drzý, tak mu to klidně řekne, protože bude vědět, že mu stejně nic nemůže.
Je pravda, že třeba v Pardubicích se situace zlepšila (nejspíš po stížnostech), ale donedávna tam byli pouze důchodci, kteří se s bezdomovci akorát tak kamarádili, a takový moc respektu nebudili.
Co je to „bezdomovec?“
Ožralý, smrdící,… invidium, které dělá na nádraží bordel? (Třeba i santusák který za střízliva má rodinu)
Nebo nemajetný člověk který přespává po charitách, sprchuje se, na nádraží akorát blokuje lavičku. (Třeba i šotouš s foťákem za 100 mega)
No ti v Pardubicích na charitě rozhodně nepřespávali, protože jste je neustále viděl s flaškou v ruce, blokující lavičky, obtěžující cestující žebráním, atd…
Na ja, za ty prachy by tam nikdo normální nedělal, natož ještě riskoval konflikt s živlem. Dosud jsem nezjistil, odkud mají ty bezpečnostní agentury představu, že dají minimálku a budou se jim hrnout samí Rambové nebo Chuckové Norrisové. Každýmu z nich jsem to tady na tý točně říkal… Jestli by tomu pomohl roky odkládaný zákon o SBS, který by kromě přísnějších požadavků na pracovníky zvýšil jejich profesionalitu a pak těmto přinesl i atraktivnější odměnu… kdoví. Ale to my už tu, maminko, nebudeme.
Zajeďte se podívat do Polska. Tamní Straz Ochrony Kolei má kupodivu pravomoci srovnatelné s policií, ačkoli na to ti příslušníci moc nevypadají. Nechci se dotknout nikoho osobně, ale jsou to buď takovíti typičtí pořízci, jací u nás pracují třeba v těch soukromých bezpečagenturách, a nebo úplní divnolidi, kterým byste dal drobák, kdyby nebyli v uniformně. No a od jednoho takového jsem s překvapením dostal pokutu, když jsem přešel koleje vlečky asi 20 metrů od přejezdu (na dohled byla zavřená vrata, bránící jakémukoli provozu na vlečce). Nečekal jsem, že mi takový chlápek může udělat něco jiného než nadávky, ale nakonec větším… Číst vice »
Ale nejsme v Polsku, a naše legislativa to neumožňuje (možná naštěstí, jinak by se musely zpřísnit i nároky na pracovníky těchto agentur).
Když ona úderka z Dlážděné by si tak ráda poléčila mindrák tím, že někoho chytí a bez soudu umlátí k smrti jak Gestapo Sousedíka.
PS: A když u toho „omylem“ sejme pár lidí okolo, tak to stejně byli substráti.
Motto psychopatického nácka: „Když se dělá pořádek, tak ať chcípají i nevinní.“
Zajímavé by spíš bylo, co by se stalo, kdybyste odmítl. Zakleknul by vás a spoutal?
Mají tam v Polsku materiální aspekt? Zavřená vrata vlečky jsou v rozporu s „provozovanou kolejí“.
Pokud si je zkontroloval, tak udělal dostatek proto, aby jízdu vlaku/posunu ničím neohrozil a neohrozil ani sebe.
PS: Tenhle materíál je schopný vystavit pokutu zato, že přívěstný vozík za auto nemá zelenou placku z měření emisí.
A tak k zavřeným vratům by snad něco dojet mohlo.
Bylo velmi pravděpodobné, že nic neprojede přes zavřená vrata. Ale co posun z druhé strany k vratům.