Je zajímavý, že propojení od Žvahova na Smíchov společný stále je, jen je zarostlé, ale koleje i výměny jsou.. 🙂 a přesto se řeší, že se bude jezdit uvraťově. 🙂 Jsem zvědav, kdy začnou a kdy se přesune RegioJet. 🙂
Od Žvahova se nikam jinam než na společné dojet nedá. A když ho vytrhají, tak se nebude dát dojet od Žvahova nikam.
krteček
1 rok
Super, teď jen bude stačit aby se Pán Bůh nad Prahou smiloval a všechno proběhlo najednou a ve vzájemné kooperaci. Smíchov + most + Vyšehrad a tunely. Rekonstrukci budovy na Vyšehradě ani nezmiňuju ta je (dle mého) stejně reálná jako VRT. A na ten autobusák nad kolejema se fakt těšim.
David
1 rok
Líbí se mi, že když Správa železnic nic nerekonstruuje tak je špatně a když začne proměna naprosto příšerného Smíchova na moderní nádraží, tak je to zase špatně. Tyhle diskuze jsou občas zábavné.
PS mít téměř v centru města odstavné koleje je opravdu těžké plýtvání místem a jsem rád, že konečně zmizí jak Bubny tak Smíchov a postaví se tam dvě nové čtvrti, které krásně propojí území kolem.
Spíš je problém, že tento typ zanedbanych nádraží v centru (driv treba taky pred metrem Narodni trida) přitahuje různé živly a bezdomovce. Zajímalo by mě, jak to vypadalo v minulosti. Hlavní nádraží v Praze bývalo taky otřesný, teď už jen z venku (naštěstí nedavno odstranili odpadkove koše od dveří a už se nemusí procházet oblakem dymu).
Až na to zásobování, které má být nejspíše „řešené“ dalšími halami v polích u dálnic a dalšími desítkami kamionů. Obytné čtvrtě jsou hezká věc, ale bydlení není jediná lidská činnost. Velké monofunkční plochy a umělé prodlužování přepravních vzdáleností pak přiživí tlak na další zdroje energie, ničení krajiny a v krajním případě i zabíjení.
Praha má extrémně malou hustotu zalidnění a je blbost, aby se neustále rozrůstala pryč, když má tyto obrovské prostory, které často tvoří bariéru, kousek od centra. Haly u dálnice mi přijdou úplně v pohodě. Kam byste je chtěl dát? Sem? Chcete dostat kamiony do center měst?
A zboží z těch hal dostanete za lidma dovnitř města tramvají, nebo na kole?
Na to kdysi měla Praha naplánovaná další tři nákladová nádraží. Takže to šlo i koňskym povozem.
Nemáte úplně pravdu. Na Smíchově byla šance na obojí současně. Ale to je na delší debatu. Nicméně – šlo to a že se šance nevyužila považuji za prohru nás všech. Kolem roku 2030 se to ukáže naplno.
Co se ukáže v roce 2030? Já jen abych věděl, co si dát do kalendáře
MilanSima
1 rok
Jdem zvědav, kde bude končit osobní doprava od západu. Linky S7 možná v Radotíně? A rychlíky? Možná přes opravený most Inteligence odklonem na hlavní nádraží.
Opravdu není důvod, aby osobní doprava končila v Radotíně a nepokračovala až na Smíchovské nádraží. Nějaké koleje tam v provozu vždy budou. Až se zdvoukolejní Branický most, tak lze převést expresy na něj.
pedro74
1 rok
Tak to nás čekají pěkné časy, asi bez železnice. Oprava Vinohradských tunelů, železniční most, Smíchov, nekonečný příběh 171, most inteligence. Jako všechno je to potřeba, ale u nás je tohle všechno na 15 let roz*ebané dopravy.
Druhým extrémem je nechat to se rozpadnout, pak by také nastaly časy bez železnice. Možná už napořád, jak tak léta pozoruji zdejší politiku a její reálné výsledky, kdo ví.
Karl vB.
1 rok
Zaujala mně (ve věcné, finanční a časové rovině) tato věta: „Čtyřmiliardový projekt řeší celkovou rekonstrukci železniční stanice Praha-Smíchov v úseku od konce mostu přes Vltavu pod Vyšehradem po krajní výhybku berounské části stanice.“ 1.Věcná rovina: Půjde vlastně o radikální zásah do drážní infrastruktury už od Rašínova nábřeží až k Výtopně Zlíchov a to za souběhu několika velkých akcí různých investorů. Nový most přes Vltavu je naštěstí veden jako samostatná akce, i když i lze očekávat, že i jeho výměna bude výživná… 2. Finanční rovina: Jsem (možná poučený) laik a tak mi částka pouhé 4+ mld. Kč pro tak rozsáhlou, velmi… Číst vice »
Zastřešení je až autobusový terminál lávka je nezávislá severně od terminálu, se kterým bude propojena.
Koordinace s železničním mostem bude výživná, protože trn se musí udělat před rokem 2028 a během jehi výluky bude Smíchov hlavové nádraží, což zvíší potřebu nástupních hran, něco sice pojede odklonem přes most Inteligence, ale všechny Os bych čekal ukončené na Smíchově. Máme se na co těšit…
No, nevím jak tohle mohlo projít přes památkovou ochranu. Ale jestli to dopadne jako většina věcí od SŽ, tak to potěš. V Brně na 5. a 6. vyměnili černobílé displeje s velkým písmem za malé s málo kontrastním modrým pozadím, které navíc dali o dalších deset metrů dál od začátku nástupiště, přidali zábradlí a zúžili průchod… V Praze na hl. n. zase neustále chybí místa k sezení, lidé v hale vetšinu času sedí na zemi, na nastupištích pak jen na ledových kovových lavičkách. A to co jsem tento týden zažil v KV na dolním nádraží… Záchody zpoplatněny, takže nedostupné, protože… Číst vice »
S těmi tabulemi souhlasím. Možná je můj názor zastaralý, ale já jsem třeba maximálně spokojený s těmi LED panely co jsou v Praze v metru. Ty jdou totiž přečíst i přes celé nástupiště a nezobrazují žádné zbytečnosti. Pokud by je vyměnili za nějaké moderní a cool LCD panely tak by s tím byl konec.
Tu Hostivici úvratí patrně dost zazdí. Nevím, proč vytrhání nákladního (odstavného) kolejiště nepředchází přepojení té tratě do osobního nádraží a jeho rekonstrukce z této strany. Další ukázka, jak je nám vlastně ta železnice celkem u zádi. Hoblování jako v Chodově u Karlových Varů, kde se změny též nedočkáme (hlavně, že bude náhrada budovy) cestující jistě nadchne.
Jouda
1 rok
Mám pocit, že v Praze se schyluje v železniční dopravě k nevídanému chaosu a totálnímu kolapsu železniční dopravy. A to jen k vůli nekoncepčnosti a plánování SŽ, která prostupuje systémem náhodných výbuchů. Stavba Bubny Stromovka, Smíchov,likvidace společného , ale bez navázání na přeložkou z hlavního do Hostivic. K tomu dva zásadní mosty v Praze KO. Do toho lze předpokládat kapacitní problémy Regiojetu s návozem a odvozem souprav do a z Malešic. A o velmi komplikovaném převážení jejich souprav k údržbě na Zličín, ani nemluvě. No paráda….
Vlastně ty vlaky můžeme na pár let úplně zrušit, silnice už máme. Otázkou je, zda se k nim pak bude chtít ještě někdo vracet. Na mnoha místech se v rámci modernizací skanzen naopak dokonale zachoval, takže sice můžeme mít v Praze hypermodernu, ale jinam (se) budou lidé vozit dál auty.
Varlos Kémola
1 rok
Bude u této stavby rovnou udělán směr hlavní nádraží tříkolejný výjezd, nebo bude pouze příprava, vzhledem k tomu, že zatím není jasné, jak to dopadne s mostem? Děkuji za odpověď.
Na straně Smíchova teď ta třetí kolej zanikne, tak mne laskavě nepoučuj.
mic
1 rok
Měl bych dotaz.
Počítá projekt s budoucí výstavbou NS2? Celkem bych uvítal nějakou info o možnosti zapojení vlastně další dvoukolejné trati od severu do nového Smíchova.
A nebo se s NS2 už nepočítá?
s NS2 se počítá ve výhledu 20let, minimálně nová zástavba na Smíchově je připravená na poddolování, nicméně samotný projekt bude stát řádově jako metro D, takže hodně štěstí se získáváním financí v příštích dvou volebních obdobích
Za 20-30 let to nádraží bude potřebovat rekonstrukci, minimálně v rozsahu výměny kolejí. Mezi tím se bude ještě přepínat na střídavinu. Odkládat to do té doby? Raději ne.
Dělal jsem tam 5 let. Děkuji za vzpomínky. Nic horšího jsem nezažil.
Zbyněk
1 rok
Bravo, nejdříve vytrháme Společné a hned na to rozvrtáme i Osobní nádraží. Až při rozvrtaném Osobním např. překopne kabel, což se stává i několikrát do týdne, bude jediná možnost jezdit přes Krč s menší kapacitou a odstřelením Pacifiku.
Myslím, že Společné mohlo ještě rok až dva počkat.
Byla by ta možnost. Ať už se zastávkou na společném nebo s projetím.
Bez Společného bude jen most Inteligence a půlka vlaků odřeknutá. Pacifik kompletně zaříznutý v Braníku.
Já mám jasno.
Tady se musím SŽ zastat. Pozemky pod společným nádražím patří (patřily) ČD a existuje nějaká smlouva se Sekyra Group a tam jsou mimojine pod sankcemi nové developerske projekty. Musí to vytrhat, pak se pozornost obrátí na Branicky most a následně se vrátí na Smíchov.
Že je ale dopravní koncepce celého Smíchova z hlediska železnice úplně blbě, to je věc jiná a to kritizuji léta. Zbytečná likvidace kolejovych kapacit, které následně chybí a za strašný peníze se potom hledají a budují po Praze odstavne plochy.
Za tohle ale dnešní vedení ČD ani Správy železnic samozřejmě nemůže. Dozvuky devadesátek.
Sekyra je na Smíchově aspoň deset let, spíše patnáct a možná dvacet let. Co bránilo Dobré správě s tímto vědomím Smíchov mít ke stavbě připravený o pár let dřív? Nebo v horším případě se Sekyrou domluvit na zachování průjezdnosti Společného? Jasně zadarmo by to nebylo.
Nejlepší doprava = žádná doprava. Akorát SŽ to vzala příliš doslova a hlavně to vztáhla jen na železnici, což je poměrně absurdní. Nicméně je to organizace plnící přání státní správy, tam bych hledal skrytou příčinu.
noerf
1 rok
Na jedné straně je skvělé, že se se rekonstruuje Smíchovské nádraží, na druhou stranu nechápu, proč SŽ tlačí na vytrhání kolejí v místě zázemí Regiojetu, když jinde nemá dostatek kolejí pro odstavení vagónů. A nějaké zázemí teprve budou možná vytvářet.
Proč to tak na Smíchově je? Protože je to klasické drážní šméčko. Pozemky díky dřívějšímu gigantickému vlivu odborářů patří ČD (nikoliv Správě železnic) a ty podepsaly smlouvu s developerem, že mu je musí v případě jeho zájmu kdykoliv v budoucnu prodat a samozřejmě za cenu nižší, než je tu v okolí obvyklé. A developer už tlačí na prodej. Krom toho si developer nějakými velice dobrými kontakty na vedení Prahy kdysi posichroval, že jakýkoliv pokus o zachování Společného nádraží bude Praha torpédovat blokováním vydání územního rozhodnutí pro rekonstrukci celého nádraží. Takže asi tak.
Tak to, že se na společném nádraží vytrhají koleje a bude se tam stavit, se ví dlouhodobě. Jestli jde o to, že to začne už teď, tak bych řekl, že je to stejně i v zájmu regiojetu (se přesunout), vzhledem ke stavu mostu pod Vyšehradem.
zdá se mi to celé nepřipravené , nezkoordinované. – trochu utopie: p.Šíp prosazuje tunely pro vrt pod Prahou. dyby byly , mohlo by se jich využít pro objíždění smíchova a mostů. regio jet je vyhnán ze svého mnoholetého provizoria , do dalšího provizoria. neměl by mít nejdříve postaveno fungující zázemí s kapacitním napojením na síť? nemělo by se postupovat podobným způsobem? třeba opravit most inteligence aby byla možná alespoň nějaká objížďka a pak rozkopat nádraží se železňákem ? deset let se železnice upozaďovala (všehoministr stránský , ruka trhu klaus ) , deset let se trhali koleje ve stanicích a prodávaly… Číst vice »
Je zajímavý, že propojení od Žvahova na Smíchov společný stále je, jen je zarostlé, ale koleje i výměny jsou.. 🙂 a přesto se řeší, že se bude jezdit uvraťově. 🙂 Jsem zvědav, kdy začnou a kdy se přesune RegioJet. 🙂
Od Žvahova se nikam jinam než na společné dojet nedá. A když ho vytrhají, tak se nebude dát dojet od Žvahova nikam.
Super, teď jen bude stačit aby se Pán Bůh nad Prahou smiloval a všechno proběhlo najednou a ve vzájemné kooperaci. Smíchov + most + Vyšehrad a tunely. Rekonstrukci budovy na Vyšehradě ani nezmiňuju ta je (dle mého) stejně reálná jako VRT. A na ten autobusák nad kolejema se fakt těšim.
Líbí se mi, že když Správa železnic nic nerekonstruuje tak je špatně a když začne proměna naprosto příšerného Smíchova na moderní nádraží, tak je to zase špatně. Tyhle diskuze jsou občas zábavné.
PS mít téměř v centru města odstavné koleje je opravdu těžké plýtvání místem a jsem rád, že konečně zmizí jak Bubny tak Smíchov a postaví se tam dvě nové čtvrti, které krásně propojí území kolem.
No ale co kdbyby tam bylo potřeba objíždět Honeckery Plecháčem? Až se to přepne na střídavinu 😀
Publicista Peňáz kdysi označil Smíchovské nádraží za nejškaredější v zemi. Má v tomhle směru nějakou konkurenci?
Spíš je problém, že tento typ zanedbanych nádraží v centru (driv treba taky pred metrem Narodni trida) přitahuje různé živly a bezdomovce. Zajímalo by mě, jak to vypadalo v minulosti. Hlavní nádraží v Praze bývalo taky otřesný, teď už jen z venku (naštěstí nedavno odstranili odpadkove koše od dveří a už se nemusí procházet oblakem dymu).
V minulosti nebyli bezdomovci. Všichni museli makat, nebo to alespoň předstírat.
Mezi lidmi bez domova a lidmi bez práce ovšem není úplná ekvivalence. A ne všichni jsou nutně pobudové.
Hlavák zůstane hnusným, dokud bude mít hnusnou podlahu. Ten kontrast moderních obchodů a odporné staré ošuntělé podlahy bije do očí.
V klidu, jsou ještě škaredější
Až na to zásobování, které má být nejspíše „řešené“ dalšími halami v polích u dálnic a dalšími desítkami kamionů. Obytné čtvrtě jsou hezká věc, ale bydlení není jediná lidská činnost. Velké monofunkční plochy a umělé prodlužování přepravních vzdáleností pak přiživí tlak na další zdroje energie, ničení krajiny a v krajním případě i zabíjení.
Praha má extrémně malou hustotu zalidnění a je blbost, aby se neustále rozrůstala pryč, když má tyto obrovské prostory, které často tvoří bariéru, kousek od centra. Haly u dálnice mi přijdou úplně v pohodě. Kam byste je chtěl dát? Sem? Chcete dostat kamiony do center měst?
A zboží z těch hal dostanete za lidma dovnitř města tramvají, nebo na kole?
Na to kdysi měla Praha naplánovaná další tři nákladová nádraží. Takže to šlo i koňskym povozem.
Tak, jak se dostává teď, že by?
Nemáte úplně pravdu. Na Smíchově byla šance na obojí současně. Ale to je na delší debatu. Nicméně – šlo to a že se šance nevyužila považuji za prohru nás všech. Kolem roku 2030 se to ukáže naplno.
Co se ukáže v roce 2030? Já jen abych věděl, co si dát do kalendáře
Jdem zvědav, kde bude končit osobní doprava od západu. Linky S7 možná v Radotíně? A rychlíky? Možná přes opravený most Inteligence odklonem na hlavní nádraží.
A proč? To nádraží se snad bude přestavovat za provozu, ne?
Opravdu není důvod, aby osobní doprava končila v Radotíně a nepokračovala až na Smíchovské nádraží. Nějaké koleje tam v provozu vždy budou. Až se zdvoukolejní Branický most, tak lze převést expresy na něj.
Tak to nás čekají pěkné časy, asi bez železnice. Oprava Vinohradských tunelů, železniční most, Smíchov, nekonečný příběh 171, most inteligence. Jako všechno je to potřeba, ale u nás je tohle všechno na 15 let roz*ebané dopravy.
Druhým extrémem je nechat to se rozpadnout, pak by také nastaly časy bez železnice. Možná už napořád, jak tak léta pozoruji zdejší politiku a její reálné výsledky, kdo ví.
Zaujala mně (ve věcné, finanční a časové rovině) tato věta: „Čtyřmiliardový projekt řeší celkovou rekonstrukci železniční stanice Praha-Smíchov v úseku od konce mostu přes Vltavu pod Vyšehradem po krajní výhybku berounské části stanice.“ 1.Věcná rovina: Půjde vlastně o radikální zásah do drážní infrastruktury už od Rašínova nábřeží až k Výtopně Zlíchov a to za souběhu několika velkých akcí různých investorů. Nový most přes Vltavu je naštěstí veden jako samostatná akce, i když i lze očekávat, že i jeho výměna bude výživná… 2. Finanční rovina: Jsem (možná poučený) laik a tak mi částka pouhé 4+ mld. Kč pro tak rozsáhlou, velmi… Číst vice »
Stavba se týká jen kolejiště (které se oproti dnešku poměrně oseká). Lávka, výpravní budova a terminál nad kolejištěm jsou jiné stavby.
Proč se tomu pořád říká „lávka“? Vždyť to bude normální zastřešení.
Zastřešení je až autobusový terminál lávka je nezávislá severně od terminálu, se kterým bude propojena.
Koordinace s železničním mostem bude výživná, protože trn se musí udělat před rokem 2028 a během jehi výluky bude Smíchov hlavové nádraží, což zvíší potřebu nástupních hran, něco sice pojede odklonem přes most Inteligence, ale všechny Os bych čekal ukončené na Smíchově. Máme se na co těšit…
Uzel Žilina je také na „pouhé“ 4 roky a zatím se jim termíny držet daří.
1.1.2024 – 31.12.2028 = 5 let, nikoliv 4 roky.
No, nevím jak tohle mohlo projít přes památkovou ochranu. Ale jestli to dopadne jako většina věcí od SŽ, tak to potěš. V Brně na 5. a 6. vyměnili černobílé displeje s velkým písmem za malé s málo kontrastním modrým pozadím, které navíc dali o dalších deset metrů dál od začátku nástupiště, přidali zábradlí a zúžili průchod… V Praze na hl. n. zase neustále chybí místa k sezení, lidé v hale vetšinu času sedí na zemi, na nastupištích pak jen na ledových kovových lavičkách. A to co jsem tento týden zažil v KV na dolním nádraží… Záchody zpoplatněny, takže nedostupné, protože… Číst vice »
S těmi tabulemi souhlasím. Možná je můj názor zastaralý, ale já jsem třeba maximálně spokojený s těmi LED panely co jsou v Praze v metru. Ty jdou totiž přečíst i přes celé nástupiště a nezobrazují žádné zbytečnosti. Pokud by je vyměnili za nějaké moderní a cool LCD panely tak by s tím byl konec.
Tak taky nemusí být na nástupišti v metru jen jeden.
Snížení kapacity, na léta nemožná přímá jízda z hlavního do Hostivic a rozkopaní osobního až po vytrhání všeho ostatního není rozumný sled prací
Tu Hostivici úvratí patrně dost zazdí. Nevím, proč vytrhání nákladního (odstavného) kolejiště nepředchází přepojení té tratě do osobního nádraží a jeho rekonstrukce z této strany. Další ukázka, jak je nám vlastně ta železnice celkem u zádi. Hoblování jako v Chodově u Karlových Varů, kde se změny též nedočkáme (hlavně, že bude náhrada budovy) cestující jistě nadchne.
Mám pocit, že v Praze se schyluje v železniční dopravě k nevídanému chaosu a totálnímu kolapsu železniční dopravy. A to jen k vůli nekoncepčnosti a plánování SŽ, která prostupuje systémem náhodných výbuchů. Stavba Bubny Stromovka, Smíchov,likvidace společného , ale bez navázání na přeložkou z hlavního do Hostivic. K tomu dva zásadní mosty v Praze KO. Do toho lze předpokládat kapacitní problémy Regiojetu s návozem a odvozem souprav do a z Malešic. A o velmi komplikovaném převážení jejich souprav k údržbě na Zličín, ani nemluvě. No paráda….
Jen ať se buduje, dokud tečou prachy! Nechci tady konzervovat skanzen…
Vlastně ty vlaky můžeme na pár let úplně zrušit, silnice už máme. Otázkou je, zda se k nim pak bude chtít ještě někdo vracet. Na mnoha místech se v rámci modernizací skanzen naopak dokonale zachoval, takže sice můžeme mít v Praze hypermodernu, ale jinam (se) budou lidé vozit dál auty.
Bude u této stavby rovnou udělán směr hlavní nádraží tříkolejný výjezd, nebo bude pouze příprava, vzhledem k tomu, že zatím není jasné, jak to dopadne s mostem? Děkuji za odpověď.
Že z obou stran mostu už jsou tři koleje jste si nevšiml? Pouze na mostě jsou dvě.
Rudolfe, radši se do Prahy přijeď osobně podívat, ať tu neplácáš nesmysly.
Bereme-li most od zhlaví ke zhlaví, pak to zase takové nesmysly nejsou. Jděte se na to podívat v té Praze. 🙂
Na straně Smíchova teď ta třetí kolej zanikne, tak mne laskavě nepoučuj.
Měl bych dotaz.
Počítá projekt s budoucí výstavbou NS2? Celkem bych uvítal nějakou info o možnosti zapojení vlastně další dvoukolejné trati od severu do nového Smíchova.
A nebo se s NS2 už nepočítá?
s NS2 se počítá ve výhledu 20let, minimálně nová zástavba na Smíchově je připravená na poddolování, nicméně samotný projekt bude stát řádově jako metro D, takže hodně štěstí se získáváním financí v příštích dvou volebních obdobích
Mám tomu rozumět tak, že příprava není a až se do toho někdo za 20-30 let pustí, tak se v tu dobu zánovní nádraží bude překopávat znovu?
Za 20-30 let to nádraží bude potřebovat rekonstrukci, minimálně v rozsahu výměny kolejí. Mezi tím se bude ještě přepínat na střídavinu. Odkládat to do té doby? Raději ne.
Dle projektantu se s tim pocita. Pry prvni dve koleje budou v budoucnu pokracovat pod zem.
Čili poslední rok krásnýho nádraží? Tak třeba se to zas posune 🙂
Dělal jsem tam 5 let. Děkuji za vzpomínky. Nic horšího jsem nezažil.
Bravo, nejdříve vytrháme Společné a hned na to rozvrtáme i Osobní nádraží. Až při rozvrtaném Osobním např. překopne kabel, což se stává i několikrát do týdne, bude jediná možnost jezdit přes Krč s menší kapacitou a odstřelením Pacifiku.
Myslím, že Společné mohlo ještě rok až dva počkat.
Hold Dobrá Správa.
A společné by na tom zachránilo co? V případě překopnutí kabelu by se jezdilo přes společné?
Byla by ta možnost. Ať už se zastávkou na společném nebo s projetím.
Bez Společného bude jen most Inteligence a půlka vlaků odřeknutá. Pacifik kompletně zaříznutý v Braníku.
Já mám jasno.
Přes Krč nikoliv neb bude v rekonstrukci most Inteligence 🙂
Tady se musím SŽ zastat. Pozemky pod společným nádražím patří (patřily) ČD a existuje nějaká smlouva se Sekyra Group a tam jsou mimojine pod sankcemi nové developerske projekty. Musí to vytrhat, pak se pozornost obrátí na Branicky most a následně se vrátí na Smíchov.
Že je ale dopravní koncepce celého Smíchova z hlediska železnice úplně blbě, to je věc jiná a to kritizuji léta. Zbytečná likvidace kolejovych kapacit, které následně chybí a za strašný peníze se potom hledají a budují po Praze odstavne plochy.
Za tohle ale dnešní vedení ČD ani Správy železnic samozřejmě nemůže. Dozvuky devadesátek.
Přesně tak.
Sekyra je na Smíchově aspoň deset let, spíše patnáct a možná dvacet let. Co bránilo Dobré správě s tímto vědomím Smíchov mít ke stavbě připravený o pár let dřív? Nebo v horším případě se Sekyrou domluvit na zachování průjezdnosti Společného? Jasně zadarmo by to nebylo.
Nejlepší doprava = žádná doprava. Akorát SŽ to vzala příliš doslova a hlavně to vztáhla jen na železnici, což je poměrně absurdní. Nicméně je to organizace plnící přání státní správy, tam bych hledal skrytou příčinu.
Na jedné straně je skvělé, že se se rekonstruuje Smíchovské nádraží, na druhou stranu nechápu, proč SŽ tlačí na vytrhání kolejí v místě zázemí Regiojetu, když jinde nemá dostatek kolejí pro odstavení vagónů. A nějaké zázemí teprve budou možná vytvářet.
Proč to tak na Smíchově je? Protože je to klasické drážní šméčko. Pozemky díky dřívějšímu gigantickému vlivu odborářů patří ČD (nikoliv Správě železnic) a ty podepsaly smlouvu s developerem, že mu je musí v případě jeho zájmu kdykoliv v budoucnu prodat a samozřejmě za cenu nižší, než je tu v okolí obvyklé. A developer už tlačí na prodej. Krom toho si developer nějakými velice dobrými kontakty na vedení Prahy kdysi posichroval, že jakýkoliv pokus o zachování Společného nádraží bude Praha torpédovat blokováním vydání územního rozhodnutí pro rekonstrukci celého nádraží. Takže asi tak.
Ano.
Tak to, že se na společném nádraží vytrhají koleje a bude se tam stavit, se ví dlouhodobě. Jestli jde o to, že to začne už teď, tak bych řekl, že je to stejně i v zájmu regiojetu (se přesunout), vzhledem ke stavu mostu pod Vyšehradem.
zdá se mi to celé nepřipravené , nezkoordinované. – trochu utopie: p.Šíp prosazuje tunely pro vrt pod Prahou. dyby byly , mohlo by se jich využít pro objíždění smíchova a mostů. regio jet je vyhnán ze svého mnoholetého provizoria , do dalšího provizoria. neměl by mít nejdříve postaveno fungující zázemí s kapacitním napojením na síť? nemělo by se postupovat podobným způsobem? třeba opravit most inteligence aby byla možná alespoň nějaká objížďka a pak rozkopat nádraží se železňákem ? deset let se železnice upozaďovala (všehoministr stránský , ruka trhu klaus ) , deset let se trhali koleje ve stanicích a prodávaly… Číst vice »
Píšeme o tom s Bramem výše. Mimochodem, značný díl odpovědnosti za dnešní tristní stav může skutečně tehdejší vedení odborů.
nese, píšu na mobilu, pardon.