Správa železnic získala první stavební povolení pro rychlou trať Brno – Přerov
Úsek tratě Nezamyslice - Kojetín. Pramen: Správa železnic
Úsek bude postaven bude pro rychlost až 200 km/h. Stávající jednokolejná trať bude zrušena.
Jsem sice optimista, ale že bych se po nové trati ještě svezl, silně pochybuji, mám skoro 60, to asi při dnešních rychlostech staveb třeba Hranice Lipník nemám šanci dožít.
Jinak zatím místo rychlotrati máme už zase „pomalotrať, v úseku Chropyně Věžky se už zase, jako chvíli po každé opravě zvlnila trať a je tam už zase pomalá jízda. SŽ už na opravy kašle, vždy to jen nějak dovrtá a za chvíli je tam opět „horská dráha“.
Hlavni moravska trat by mela byt strategickym zajmem statu.
No vida, kdyby se podařilo alespoň toto, zaplaťpámbu za dvoukolejnou vložku kapacitně vyčerpané trati, dala by se sem směrovat část křižování.
Je šance, že ta trať bude mít v budoucnu lepší, plynulejší sjezd na VRT Moravská Brána, než rychlostní profil 200 – 80 přes Přerov – 320?
V současnosti se to nepředpokládá. Přímé napojení má mít až ona teoretická paralelní VRT.
Což ovšem je otázka tak za 50 let 🙁
Teď se tedy bude 10-15let dělat toto, potom dlouho uvažovat, pak projektovat…
Jenom až 200 Km/h? Už to chce alespoň 360 nebo 380 Km/h. Než tu trať postaví, bude 100 let za opicema.
Jediný za opicí jste tu vy..
Trať se staví pro smíšenou dopravu tedy může mít max 249 km/h jako bude mít Rail Baltica ale 200 úplně stačí. Pro čistě osobní dopravu je výhledově navržena VRT Haná na 320 km/h (s možným zrychlením na 350 km/h). Víc v ČR snad není ani potřeba a v Evropě ani nikdo rychlejší traťe zatím neplánuje. Čím vyšší rychlost a kratší vzdálenost tím méně ekonomicky rentabilní, kdyby to byla trať na 2000 km tak klidně může být na 400+ km/h ale na těch našich ~400 km úplně stačí 320 km/h.
Jasně . Protože se z Varšavy do Vídně bude jezdit přez Drážďany a Mnichov. Anebo přez Čop a Budapešť.
Asi se toho nedožiju tímto šnečím 🐌tempem, asi mu křivdím i ten šnek bude rychlejší,…. všude ve světě se buduje 3x rychlejš než tady!
Brno – Prerov je zhruba 80 km trati. Kolik roku stat potrebuje, aby postavil tuto trat? Deset? Dvacet? Mluvi se o tom vic jak dvacet let a jeste se nekoplo. Druhe a treti nejvetsi mesto nepotrebuje rychle spojeni..
Podobné legrace by se měly připravovat pro všechny hlavní tratě (bez ohledu na VRT), aby ta dráha za něco stála a měla smysl.
Udělejte to v úseku Hranice – Přerov a neprojede už nic. Expres 200 km/h, osobák staví na každé mezi, v(avg) cca 60 km/h a ještě by se musela trať rovnat jako novostavba.
Ale třeba do Domažlic nebo u Budějovic (NemaŠe) to smysl dává, není tam tak přehuštěno.
…a maso bude. I máslo bude. I smetana. I Fibich a Dvořák. I vysokorychlostní železnice bude… 🙂
Bude v Brzku. 🤣
Antonín Dvořák (a taky Smetana) vyjeli… resp. vyjely… tuším už v roce 1991. 🙂
Takže jinak. Kdy bude mezi Brnem a Přerovem v provozu souvislá dvoukolejná trať na 200 km/h?
Cca okolo roku 2050.
Pravděpodobně cca. za 10 let, možná nebude ještě příměstský úsek…
Cca okolo roku 2050 😁
A to jste ještě optimista 😀
Nechtěl byste si o to vsadit?
Za dlouhou dobu. V textu je kouzelné okřidlé „až na 200km/h“. Jinými slovy v celé stopě na 200 nejdřive za několik generací…
Ale vůbec ne, v textu je to neštastně napsané. Dvoustovka tu opravdu bude durch.
A bude i pro normální vlaky, nebo jenom pro pendolina, které tam pojede jen jednou při oficiálním otevření trati?
Tady už to bude pro všechny vlaky.
SŽ jeden čas chtěla průjezd Vyškovem 160 pro klasiku.
Trochu jsem si prošel DUR obou staveb Nezamyslice – Přerov, tak tady pár informací:
– v úseku Přerov – Kojetín by po dokončení měla být jízdní doba pro R/Os 10.5/12 minut
– v úseku Kojetín – Nezamyslice 6/10 minut
– rychlost 200 km/h bude v souvisle v celém úseku pro klasické soupravy kromě oblouku před Přerovem, kde bude 95 km/h.
Co se týče NAD:
– Pro stavbu Přerov – Kojetín bude potřeba NAD v celkové době 388 (3+5+16+105+133+126) dní,
– Pro Nezamyslice – Kojetín pak jenom 97 dní.
Ty dlouhé výluky kvůli mostu přes Moravu? Zrovna na tomto úseku bych čekal NAD minimálně…
Me si ten tunél na Hané postavíme, me ho chceme a bodeme ho mět.
Jediný kopeček mezi Vyškovem a Přerovem a just do něj tu trať pošleme, to fakt dává smysl
Kemp těch tunelů tam bude víc. Vyškov Neza další dva
Tak když chcete postavit trať na 200 tak, aby šla přes hlavní stanice a nechcete bourat domy, tak jinak moc nejde.
Těch tunelů bude víc Blažovice -Holubice , Rousínov. Habrovanský tunel a u Pustiměřa
10km to se tedy moc nepředvedou, třeba v africké Tanzánii staví úseky po 300 km a více
ta Tanzánia ma zaujala, to je tam taký zelezničný boom?
V rozvojových zemích se staví líp, dost laciné práce a bohaté země se předhánějí, která to zaplatí a naprojektuje. Vody z Tetčic se neřeší. Zaspalo se za komára a teď už téměř nic nebude.
A u nás by nějaká firma dokázala stavět najednou 300 kilometrů komplet nové trati?
Můžou přivést pracovní sílu z Tanzanie.
Pro jakou rychlost ta trať teda bude? Co si mám představit pod pojmem AŽ 200 km/h? Jako že někde 200 a jinde třeba jenom 120? Nebo 200 jenom pro klopidla?
200 km/h pro klasické soupravy skoro v celém úseku Nezamyslice
– Přerov, nižší rychlost bude až cca 2 kilometry za budoucí zast. Věžky, kde se rychlost sníží na cca 1 km na 140 km/h pro nedostatek převýšení l <= 130 mm a na poslední 2 km před Přerovem na 95 km/h.
200 pro klasicke soupravy? Tak to nechápu proč tam nedají alespoň 230 pro klopidla… 😀 Alespoň by se tam mohlo 1x projet Pendolino a vyzkouset svou maximálku… 😀
Protože všechna zabezpečovačka má Vmax = 200 km/h. Na V = 230 km/h kvůli Pendolinu by to už všechno muselo být navrženo na Vmin = 250 km/h, čili jako VRT za cenu VRT a to kvůli jednomu potenciálnímu Pendolinu nikdo navrhovat nebude – nebo aspoň nikdo při smyslech:-))
Bude se moci využít dostavěný úsek č. 4 a 5 v kombinaci se starou tratí, nebo se bude muset počkat na dostavbu úseků 1-3?
Nic by tomu nemělo bránit, nový úsek končí ve stanici Nezamyslice a dál se bude pokračovat po koní stezce.
Pokud by se povedlo naplánovat míjení R8 někde v novém úseku, bude to mít i pozitivní dopad na kapacitu.
Dnes se vlaky R8 křižují v Kojetíně a ve Věžkách křižuje R8 s Os. Takže při zachování +- současných jízdních dob by to byla velká stabilizace JŘ…
O tomto úseku jsme na radnici v Němčicích poprvé diskutovali v roce 2005. Za mě by stačilo trať zdvoukolejnit i z Nezamyslic na Olomouc, rychlost do 160 km/h bohatě stačí. Vždyť mezi Vyškovem a Nezátky se ten vlak pomalu ani nerozjede.
Je vidět, že tomu vůbec nerozumíte. Rozhodně nebudou v Nezátkách zastavovat všechny vlaky a rozhodně se rozjedou i ty co zastavovat budou. Ale mohlo se to udělat třeba na 110km/z, nač to přehánět že? Stejně se to z Brna do Přerova ani nerozjede.
Jen porovnavam náklady a výkon
Porovnáváte kulové, vytáhněte někdy paty z Nezátek, dál než do Brna, podívejte se po světě, jak to vypadá, možná si rozšíříte obzory a aktualizujete si století…
Po této trati se nejezdilo ani 100 km/h už na přelomu tisíciletí. O trati na Prostějov ani nemluvě. Pokud by se to opravilo už během elektrifikace, mohlo to dobrých 30 let sloužit. Ale co, ja tomu prd rozumím. Jen vím, ze doprava mezi dvěma krajskými městy je po kolejích naprosto nekonkurenceschopna.
Stejně tak jako doprava mezi druhým a třetím největším městem republiky. A zrovna rychlíky mezi těmito dvěma městy v Nezamyslicích nezastavují, takže nebudou mít vůbec problém využít tu vyšší rychlost do vyškova (za předpokladu, že MDČR vypíše smlouvu na provoz R8 se správnými požadavky na vozidla).
Ak medzi mestami vedie jednokoľajka o vmax 100 km/h tak áno.
Napriek tomu sú R8 pomerne plné. A bohužiaľ tu chýba expresná vrstva ktorá by nestála pri každej vŕbe (a pri tej tragickej kapacite trate a rýchlosti ani nemôže), ale ideálne len (Žilina -) Ostrava – Přerov – Brno ( – Praha)
Já se celkem divím, že ČD nezavedou na komerční riziko alespoň 2-3 páry expresů Ostrava – Brno přes Břeclav. Jezdit na tom slušné vozy, tak by to rozhodně minimálně cestující z R8 dovedlo přitáhnout, časově by to vycházelo stejně, ne-li o pár minut rychleji. Nebo alespoň v podobě přímých vozů připojených za Ex4. Ale asi není dostatek vozů a nebo je to jenom můj šotosen a přání ze zoufalosti z R8.
ČD o to uvažují, ale je to docela šílenost, navíc kapacita tratě Brno-Břeclav je dost obsazena.
ČD nad tým uvažujú, ale nemyslím si že to má význam.
Břeclav – Brno je na tom kapacitne (a aj rýchlostne) tragicky, jedine kde by ČD vedeli skrátiť čas oproti R8 je medzi Ostravou a Přerovem (a tam toho času tiež až tak nezískajú).
Navyše ak by aj urobili spoj ktorý by medzi Přerovem a Brnom nikde nezastavoval, tak by tie časy boli podobné s R8 lebo by vlak musel čakať v staniciach na oprotiidúci vlak. Nedajbože ak by vlak meškal, tak sa rozsype grafikon v daný deň pre všetky spoje.
Ano, víte o tom prd a máte hodně omezený pohled na svět. Vlaky nejezdí jen ve vašem okrese, ony jezdí i mezi druhým a třetím největším městem republiky. Proč chcete vlaky mezi Brnem a Ostravou se courat stovkou?
K tomu pár věcí:
1. 160 nestačí, protože úsek bude dlouhou dobu suplovat i chybějící úsek VRT Brno-Lipník.
2. Ne všechno staví ve Vyškově i Nezátkách, z expresní vrstvy vůbec nic.
3. Doba pokročila a vlaky dneska zrychlují jinak než žehlička + 3 Bt, jak to kdysi jezdilo na Prostějov.
Hlavní je ale vnímat, že zdvojkolejnění drasticky navýší kapacitu a umožní přivedení dalších dopravních vrstev, takže podle dnešního modelu se to posuzovat nedá.
VRT úsek to moc suplovat nebude, když to bude jezdit přes Přerov 80-90km/h a podobně přes Brnem, kde je jenom nový usek pro tuhle trat, ne jen VRT, pořád ještě ve hvězdách.
Nezátky – PV – OL čeká zdvojkolejnění (ne po celé délce, ale bude)
Nějaké info k tomu máte?
Zdvoukolejnění má být v úseku Pivín-Čelčice (5 km) a Kraličky – Olomouc-Nové Sady (12 km), zvýšení rychlosti ve stávající stopě (115-145 km/h), reko všech stanic a zastávek, 25 kV, několik přejezdů ke zrušení. Dle https://mapy.spravazeleznic.cz/ má být realizace 2030-2031, ale to se může ještě posunout.
Takže výhledově 2040
To nechápu, proč neudělají dvě koleje po celé délce, z toho mám velmi smíšené pocity. Pořád se budou přenášet zpoždění i když méně. Pořád se bude provozovat nickolejný provoz při opravách namísto toho, aby se jezdilo jen po jedné koleji. Narovnání oblouků před Pivínem je už asi z říše fantazií… Velká škoda
Ve studii proveditelnosti se posuzovaly různé varianty a ty „lepší“ nevyšly ekonomicky. Ve hře byla varianta na 160 s přeložkami u Pivína a Blatce a pak varianty s doplněním spojky Blatec -Olomouc/Grygov pro zrychlení R do Olomouce a zavedení nových Sp Prostějov – Přerov, resp. spojky mimo Nezamyslice pro tytéž Sp. Plné zdvoukolejnění však nebylo v žádné variantě, pro plánovaný rozsah dopravy by bylo zbytečné (60 min. R + 60 min. Os (Ol-PV zahuštěno na 30 min.) a cca 3 páry nákladních vlaků denně).
Je to škoda, že trať nebude zdvojkolejněná v celé délce. Nejvíce zpoždění vzniká při čekání na zbožděný vlak v uzlovým stanicích (OL, PV, Nez), jelikož výjezdy ze stanic jsou jednokolejné. V OL – Nové Sady je dostatek prostoru pro podjezd a vybudování žel. zastávky nad ním. Za Moravou, směr hl.n., je rozvojová zóna býv. kasáren, kde se bude stavět developerský projekt pro několik tisíc obyvatel a další zastávka by tam našla využití. V Prostějově plánuje ŘSD přestavbu dálničního exitu Držovice včetně přilehlého úseku dálničního viaduktu. Při rozumném jednání by šlo docílit projekční i stavební synergie, tak aby výsledkem byla dvojkolejná… Číst vice »
Souhlasím trat spojující 2 velká města na moravě a 2 největší v OL kraji zůstane jednokolejná… jedna z dalších ostud SŽ a tohoto státu
Jojo, tady už se s přeložkama neobtěžovali, přitom tento směr je stejně vytížený jako ten na Přerov a Ostravu.
Když se diskutuje takto erudovaně, tak se nezle divit, že se kvapem blíží rok 2025 a žádná trať tam ještě nestojí. Vždyť koridor na 160 by, stejně jako trať na 200 musel z velké části vést ve zcela nové stopě. Tedy by se na dalších 100+ let zabetonoval nevhodný stav a to za vynaložení nákladů obdobných, jako při realizaci trati na 200.
KDYBY bylo přiměřeně jisté že se hned začne s projektováním a po vyprojektování/schválení hned se stavbou VRT alespoň v úseku Holubice-Nezamyslice(raději Kojetín ještě raději Přerov), pak by velmi pravděpobně stačilo zdvojkolejnění současné trati a úprava na Vmax= 120-140kmh (s minimálními přeložkami, a se sjezdem z VRT u Vyškova)
Jelikož se bohužel dá naopak počítat s tím že obě tati v tomto směru nebudou hotové ještě celá desetiletí (jedna z nich snad ano), dopadlo to tak jak dopadlo – s vrabcem v hrsti… 🙁
Nesmysl, k VRT musí existovat paralelní konvenční síť, abychom se zase nedostali tam, kde jsme teď – není kudy objet, není jak rozšířit služby, není jak zvýšit kapacitu.
Nezamyslice – Olomouc je v plánu častečně zdvojkolejnit.
Obligátní řečnická otázka. Co začne dříve? Stavba useku Brno-Přerov nebo stavba nového mostu na, Výtoni? 😎.
Podle mě dřív vyhraje Socdem volby. 🤣🤣🤣
Pozerajte ako príde technické múzeum a prehlási Brno – Přerov za významnú technickú pamiatku /sarkazmus
Tak ona ta trať je starší než most na Výtoni…
Nenapovídat! Nebo je to fakt napadne 😀
Teď z druhé strany. Jsou na MD a jeho organizacích SŽ a ŘSD soudní lidé? Dochází jim, že současná modernizace železniční a dálniční sítě v úseku Brno – Vyškov – Přerov bude znamenat dopravní katastrofu? Výluky na železnici = NAD, zúžení dálnice kolem Brna po Holubice znamená kolony z Vyškova až do Brna a stará cesta bude také totálně ucpaná? Asi ne, jinak by to ve stejných termínech nemohli naplánovat. A chudáci lidi v prostředcích hromadné přepravy.
A co navrhujete, počkat 10 let?
Začít rozšíření dálnice co nejdříve od Holubic, aby bylo po Slatinu resp. po Vídeňskou včetně aktuálně rozšiřovaného úseku hotovo do roku 2028 a teprve potom zahájit na železnici úseky Vyškov – Brno.
Ty jsi fakt Pepek Vyskoč, neboli Vyskočil Josef :-). Mééééé, mééééé :-).
Zato ty jsi raketa ééééééééééééééé)
Čiže v realite to znamená “čekat na čekání”.
Ne stačí rozšířit dálnici na 3+3.
Vzhledem k tomu, že v úseku Brno-Vyškov nejezdí osobní vlaky. Tak bych se toho vůbec, ale vůbec nebál.
A rychlá vrstva to má přes Břeclav „jen“ o polovinu pomalejší.
No hlavně tzv. „rychlou vrstvu“ využívají zejména studenti. Kdokoliv soudný, kdo jede na služební cestu z Olomouce, nebo Ostravy do Brna jede autem. Což je stav, který by se, co nejrychlejší stavbou solidní tratě mohl změnit.
Tady se ale bavíme o „dopravní katastrofě“, která v době stavby jakoby měla nastat současným rozhrabáním dálnice.
Mezi Olomoucí a Brnem je problémem i pouze 2h takt přímých vlaků, nicméně problém s provezením 1h taktu by byl (i při dvoukolejné trati) v brněnském uzlu.
To je spíše důsledek nízké kapacity stávající tratě.
Nebál bych se toho. Podobně jako na stavbě koridoru do Budějovic budou výluky krátkodobé – na přepojení už hotových úseků na starou trať a zase zpět. Takže po většinu času se bude jezdit aspoň jednokolejně.
Asi tak. A v nejhorším lze zavést špičkový expres přes Břeclav, v sedle to půjde i po dálnici v pohodě.
Ono je to nadlouho, žádný spěch, o modernizaci Přerovky se nese blábol víc jak 20 let. A ukázka současného stavu – chybějící dokument doplňovala Správa rok. Záměr stavby je ale takový, že se budou stavět VR úseky v nové stopě, napojeny budou na stávající trať a na konci výstavby se propojí. V cestě je ještě nevyjasněnost se zavedením do Dolního nádraží. Úrovňové křížení sníží průjezdnou kapacitu ŽUB.
Jaký dokument doplňovaly rok? Zdroj?
Kapacita ŽUBu oproti dnešku poklesnoust snad ani nemůže.
A co takhle na dálnici vyhradit jeden pruh pro hromadnou dopravu, aby nevznikla katastrofa, kterou předpovídáte?
A tou hromadnou dopravou by jezdili ti, kteří by nechtěli čekat v zácpě.
Je trestuhodné že celá ta stavba má trvat hrozivých 8 let a to v tom není započitané obvyklé zpoždění českých dopravních staveb
8 let? To je přece ještě dobrý. 😀 Trať z Prahy do Budějc je v procesu modernizace bezmála posledních 20 let, a poslední úsek NemaŠe bude hotov nejdříve v roce 2032. 😀
Jojo, začalo se někdy na podzim 2005…
Jen tak pro zasmání článek z roku 2019: https://www.lidovky.cz/domov/trat-brno-prerov-bude-dvoukolejna.A090420_000151_ln_noviny_sko …
„Po rekonstrukci se rychlost zvýší z nynějších maximálních 90 kilometrů za hodinu až na 200 kilometrů v hodině. Oprava první, 39 kilometrů dlouhé etapy mezi Blažovicemi a Nezamyslicemi by měla začít v roce 2012 a skončit o tři roky později.“
Pardon, z roku 2009
No a teď komu „přišít“ tolikaletý odklad? 🙂
P. S. Zde článek z roku 2009 o rekonstrukci tratě do Slavonic „v letech 2010 – 12“ 😀 https://www.zelpage.cz/zpravy/6984?lang=en
A taky proti tomu nebyly Děti Země ani „dědek z Tetčic“. 🙂
Proti byla jen něčí neschopnost. Ale nikomu nahoře to zřejmě nevadí.
Oni tim nejezdí je jim to fuk
Možná byste se divil jaký odpor mají obecně železniční stavby na MD a SFDI, což jsou mnohem vyšší váhy než nějaká obec či děti Země.
Tak to tam asi nastane velké divení, jestli se v Praze parkování zdraží na 150-200 Kč/den a zavede vjezdové mýto v podobné výši a co se pak stane.
Treba se koncem roku 2050 dockame, nevidel bych to tak pesimisticky 😀
Ani za 20 let se Ostrava Brno nepojede 200 celým úsekem, ani za 20 let…🤷♀️
A tím pádem podle vás nemají ani začínat. Jasně.
Kde se ve vás bere ta tupost, vykládat něco za jiné? 🤦🏼♀️
Tupý je především vás příspěvek
Vy máte taky nějakou obsedantní poruchu hodnotit něco co za mě fabuluje nějaký šotofámulus?
A: Napíše tupý príspevok
B: Dá pod príspevok tupú odpoveď
A: “Kde sa berie tá tuposť… 😡”
Česky by to nešlo?
Slovenština je tu naprosto vpořádku.
Tady se bavíme o Brno-Přerov, ne?
A já se bavím o celé trase R8 🤷♀️, vy se bavte o čem chcete.
Tenhle úsek je ještě celkem „cajk“, spolu s pětkou… a doufám že realita „nickolejného provozu SNAD pomůže přesvědčit místní že úseky 2+3 by bylo potřeba udělat jinak (NAPŘED novou VRT opodál (aspoň tuto část), až potom rozkopat stávající kolej)…
NAD je tam 3x do roka, přinejmenším. Cokoliv, co oddálí stavbu, bude znamenat ještě více NAD než se začne stavět.
Začít znova od nuly s novou VRT a přehodit tak pořadí staveb znamená odklad o nejméně 8 roků. Fakt ne.
Spíš 20 roků.
Jinak dle tato stavba žádný velký nickolejny provoz nepřinese, protože se bude stavět skoro celá na zelené louce včetně tunelu.
Cožeprosím?? Jakože úseky 2,3,4,5 budou stavěné alespoň za částečného provozu na současné jednokolejce? Nebo je to specialita úseku 4?
(pokud platí B, tak to stejně nic neřeší protože úsek 5 by měl probíhat paralelně)
Ano budou, pro stavbu nového tunelu a nové trasy nepotřebujete vyluky. Nejvíce vyluk produkuje 5. Stavba ale ta by nejdříve měla postavit druhou kolej apak opravovat stávající
Je tam (na úseku 4) několik míst (asi 3?) kde se stará trasa kříží s novou. Nepředpokládám že bude zbudováno dočasné křížení? Neboli, v nějaký okamžik prostě dosavadní trasa přestane být průjezdná… a nepůjde o pár týdnů.
Ale ano některý nový most a tunel půjde dělat ještě bez přerušení, to ano. Máte přesnější info jaký se dá očekávat poměr mezi „zachovanou“ dobou a celkovou? Něco jako 50%?
Tento úsek doa výstavby cca 42 měsíců, výluka 6 měsíců.
To nezní úplně nereálně… díky.
Jo, ten čas už opravdu uplynul, bohužel. Taky mi to došlo, ale to jsem byl mezitím ofline… 🙁
Stavby 2 a 3 jsou z cca 90% v nové stopě, takže je možné postavit skoro celou novou trať za provozu staré a výluky omezit pouze na přepojování ze staré na novou. Koridor na Praha – České Budějovice se tuším dělal dost podobně.
Dělal, ale i tam se jim povedly výluky myslím 2 měsíce na začátku (rozšíření 500m zářezu) a 3 na konci (napojení).
Jestli je řeč o SuVo, tam to na konci nebylo jen o napojení, ale hlavně o několika kříženích staré a nové trasy, občas v rozdílné výšce, tj. bylo nutné dodělat i násep. V případě SoDo byla výluka pokud vím jen 2 týdny kvůli napojení.
Ano – s tím že nevím jak moc (a jak blbě z pohledu paralelní výstavby) se tyhle stavby kříží se stávající tratí.
A tak dlouho se bude na Godota čekat, až se to bude muset rozorat stejně. Stačí se podívat, já nevím, třeba na Beroun.
Ústí nad Orlicí – Choceň také, tam se muselo za provozu rekonstruovat něco, co by v případě hotových tunelů mohlo být hotovo rychleji při úplném zastavení provozu, akorát ty tunely jaksi nejsou a ta trať by se mezitím rozpadla.
Těch tunelů se už nedožijeme
Já se na Beroun dívám a vidím zrekonstruovanou stanici. Takže mi uniká co tímto bobkem chtěl Bobek říct.
Vaše urážka není namístě. Kdekomu došlo, že je řeč o t.171 a odkládaném tunelu.
Hm to nevím, píše tu o Berounu.
A na 171 se na nic nečekalo, příkladem tohoto postupu je spíš Bezpráví.
Na druhou stranu, A) nickolejný provoz na větvi Vyškov-Prostějov (Olmik) zatím nenastane B) VRT by v tomto úseku musel někdo okamžitě projektovat (ne nějaké vyhledávací řízení) aby byla aspoň teoretická šance to stihnout… což nenastane takže stejně smolík.
Přičemž současná trať pro obsluhu území R + Os nedostačuje a VRT se hodí pro vlaky jako býval Ex Moravan, který mezi Brnem a Ostravou zastavoval jen v Přerově (a byl vždycky narvaný).
To ano ale i z bezpečnostních důvodů je rozumné mít kolejovou propojku mezi VRT a konvenční tratí… v oblasti Vyškova by mohla celkem vyhovovat… umožní nižší vrstvě VRT (o které se stejně předpokládá nasazení souprav/jednotek s Vmax okolo 200kmh) přechod (a zastavení) minimálně ve Vyškově. V tomto bych problém až tak neviděl, a to i za vysněného „koncového stavu“ někdy za 50 let…
Předpokládám že příměstské Os zahušťující interval až někam k 15-20min nepojedou všechny až do Nezamyslic?
Jestli myslíte od Brna, tak do Nezamyslic nepojede přímo žádný osobák, protože jezdí a bude jezdit Os Vyškov-Olomouc-…
3x slava, o tomto useku se mluvi roky. Jsem zvedavy na vysoutezenou cenu jstli se povrdi trend jako na dalnici, tedy vysoutezi vyrazne nizsi cena, nebo naopak klasicky cena je temer identicka.
Tak pokud se nebudou snažit trefit přesnou cenu a vytáhnou nějaký předražený nesmysl jako ŘSD tak by pod cenu jít taky mohli.
S tímto povolením už můžou vyrazit bagry na louku, nebo ještě budou nějaká další razítka?
Na smlouvu provedení stavby. Totiž zadarmo a na dobré slovo bagristé nepracují.
Čemuž musí předcházet zadávací řízení.
Takže začátek stavby mozna někdy za 5 let
Což by měli stihnout do Vánoc 2024 aleposň uzavřít, kdy ž ne vyhlásit vítěze.
Totiž v ideálním stavu by se mohlo vysoutěžit kácení a dokončit ho během letošní zimy (vegetační klid).
Také by se už mohl soutěžit „archeologický průzkum“ – rozumějte výkopové práce – podobně jako na D0.
Ještě „geologický průzkum“, povolení netřeba. 😀
Ani náhodou, minimálně půl roku padne při tomto rozsahu jen na dotazy.
Tohle jsem bral jako samozřejmost 😀 Zajímali mne spíš úředníci naší malé zemičky.
Tohle kouskování zajistí práci stavbařům na roky a cestujícím výluky. Proč nepostavit těch pár km za pár let, když to můžeme roztáhnout na desetiletí….
Výluky jsou už tak, klidně, ať kouskují, než aby čekali. Navíc se to má začít souběžně s úsekem Přerov – Kojetín, což naváže plynule na koridor, takže to nebude ostrov stylu Kladno.
4+5 je nějakých 25km že? Pokud se budou dělat plusmínus najednou, tak to bych viděl „tak akorát“, ještě delší úsek prostě ani dvě firmy dohromady (případně, pokud každý vysoutěží jiná) nedokáží celý „osadit pracovníky“…
Jakže to bylo třeba na Brno-Blansko? A zde je rozsah prací v každé části ještě vyšší…
A na D35 může být koncem letošního roku celkově současně rozestavěno/plynule nA nich pracováno cca 64km, když je to stavba násobně širší než dvoukolejná železniční trať?
Kapacity silničních firem jsou o hodně vyšší, roky se nic jiného než silniční stavby nestavely hlavně 2010- 2018
Opravdu celou stavbu Přerov Brno titulujete „pár km“? Tak to jste v obornosti přípravy staveb předběhl světlo.
Kolik je to celkem? Cca 80km? To je „pár km“. Alespoň z globálního hlediska. To kouskování na průměrně 5km úseky je i důvod, proč je tu pořád všechno rozhrabané a drahé.
Takže pro něčí obsedantní poruchu se má celá stabva začít až za 5, 10, 15 let.
A celou tu dobu se to má flikovat, protože to časem dojde do tohoto stavu https://zdopravy.cz/parodie-na-zeleznici-poctvrte-behem-peti-dnu-nejezdi-vlaky-pres-lysou-kvuli-strznemu-trakcnimu-vedeni-215469/
Neměli by to tam taky odložit a dělat reko z Kolína do Ústí jedním vrzem?
Příklad s Německem – 70 km v kuse sem prosím netahejte, to je oprava. Takže v původní stopě a s původním počtem kolejí.
Pokud chce někdo trať 300 nazvat opravou, tak ať doloží fotografii starého železničního tunelu u Němčic nad Hanou. Ideálně ještě bez trolejí a s Brejlovcem. https://mapy.cz/s/bolocevucu
Ne. Ta stavba měla být hotová celá před 10 lety. Né až za 10 let nebo kolik vlastně.
A opravy se mají dělat průběžně za provozu – né, až se to začne sypat.
No, ale pokud se akutně chystám trať posouva z větší částí do nové stopy, tak zase není úplně OK těsně před tím dělat střední údržbu za pár set mega…?
PS: 80 km kouskování na průměrně 5km úseky
To by znamenalo 16 úseků – kde jsou? Zato to skvěle vypovídá o vaší hlavně: Překroutit fakta, aby se mohlo nadávat.
Souhlasím, že v tomto případě jsou ty úseky delší než 5km. Přiznám se, že nevím, jak dlouhý je průměrný úsek stavby na železnici, ale vždy to na mě působí jako kousek. A trvám na tom, že 80km je strašně krátká vzdálenost.
A nemám potřebu nadávat. Jsem již plně smířen s tím, že když se chci svést po rychlé železnici, tak musím jinam. A čekání, až se tu něco vybuduje jsem už dávno vzdal. Takže když se něco náhodou postaví, tak to beru spíše za příjemný bonus.
Toby na železnice muselo jít výrazně více peněz, celá stavba najednou stojí mnohem víc než je rozpočet SŽ.
Jak jste dospěl k tomuhle podivuhodnému „názoru“?
Stavba Brno Přerov 70 miliard, rozpočet SŽ na investice 30 miliard, vše jednoduše dohledatelne, stačí vyvinout aktivitu.
A jak vás napadl ten podivuhodný nápad tu cenu narvat celou do jednoho roku?
Tak reakce byla na to proč se to nepostaví najednou během jedné výluky ikdyby byla na dva nebo tři roky tak to znamená že by se nic jiného v celém státě nemohlo stavět
Dva roky jsou stejně nereálné jako tři, pořád si to nesmyslně ohýbáte. I kdyby to bylo bleskově za tři roky, financování by netrvalo tři roky ale déle. To je tak vždycky, snadno si to zjistíte, stačí trochu aktivity. Celé je to ale fuk. Když máte x staveb během x let, celkově je zátěž na rozpočet stejná, ať financování běží pomalu vedle sebe nebo rychle jedno za druhým, celý váš argument je prázdný. Jediné co platí je, že stavba „v jedné výluce“ je výhodnější a levnější než rozkouskování a zároveň udržování poloprovozu vlaků po skoro celou dobu. A tahle trať je… Číst vice »
I kdyby to bylo 5 let tak to je 14 milionů, což je skoro polovina. Navíc rozložení peněz není stejné. První roky jen hraběte hlínu maximálně staví mosty. Ale poslední rok dáváte do provozu koleje, technologie, trakce apod.
Navíc jak zajistíte armádě přístup na vlecku ve Vyškově?
Jinak si stačí přečíst celé vlákno a ne se podivuhodně ptát jako Tatar.
Ale souhlasím s vámi v tom, že rozpočet SFDI na železnice je potřeba navýšit. Řeší dopravní problémy, které žádná dálnice vyřešit nemůže. Stejně těm dálnicím zanedlouho pohasnou evropské dotace.
Protože se takto na tom ti spravní obohatí
Důkazy o nějaké trestné činnosti, či vůbec cokoliv konkrétního, nic?
Bude postavena pro rychlost „až 200km/h“ nebo bez toho „až“? Protože s tím „až“ tam bude při nejlepším 175-185 a 200 jenom pro klopidla… Teda jako furt lepší než nic, ale jestli tam mají jezdit spoje „sprinter“, tak nic moc
Rychlostní profil pro Vmax 200 je na téměř celé délce Neza-Přerov rovněž pro neklopidla, pokud se nepletu, jenom u Přerova dojde u oblouku pod D1 k propadu na nějakých cca 100. Tady se skutečně vyjímečně nejedná o kecy.
Zdroj: https://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/modernizace-trati-brno-prerov/
Propad rychlosti bude až někde v uzlu Přerov, jinak tenhle soubor staveb má dodat 200 km/h v celé délce i pro klasické soupravy.
Nechápu důvod tolikaletých odkladů.
V tomhle případě proti tomu nijak neprotestovaly ani Děti Země, ani „dědek z Tetčic“.
Nedostatek financí, akorát politici to hrozně neradi přiznávají.
Protestovaly některé obce. A minulý čas nemusí být zcela na místě.
Které nad rámec Chropyně (ohledně řešení náhrady přejezdu podjezdem), která není v diskutovaném úseku Nezamyslice – Kojetín?
Jenže ze strany Chropyně to nebyly protesty, ale připomínky zcela na místě.
Podobně jako když Pustiměř chtěla doplnit EIA, protože navehovaný úek ji neměl. To taky nejsou protesty. Leda tak z pohledu toho, kdo chce stavět nezákonně načerno a místní obyvatele zrušit, aby mu do černoty nekecali.
Teď chvíli nehodnoťme obsahovou stránku, prostě jen fakt zda byly získané souhlasy nebo ne, a kdy…
Však toto nezpochybňuji (však kdo už jiný by se měl ozvat než obecní/městský úřad té které obce, kterou to má procházet) – i když jsem „ze stručnosti“ toto upřesnění výše neuvedl.
Souhlas obce k územnímu rozhodnutí ani stavebnímu povoleni nepotřebujete, je to jak to píšu a tím jsou finance.
2006 první schválení, v roce 2010 těsně před vydáním ÚR byla stavba zastavena a MD zcela vyřazena z plánu z důvodu finanční náročnosti. Znovu byla zařazena v roce 2016 po schválení Studie proveditelnosti. V roce 2017po zpracování DUR znovu pozastavena z důvodu hledání úspor. V roce 2020 naposledy schválena. V roce 2022 ÚR, v roce 2024 stavební povolení. To se bohužel týká jen úseků 4 a 5, ostatní úseky jsou znovu prakticky pozastaveny a hledají se peníze formou PPP.
Já vím, že není potřeba souhlas, ale měl jsem to na mysli tak, že od koho už jiného než od obecního/městského úřadu je legitimní, aby „jménem svých občanů“ podal (i např. „sdružené“) námitky.
K ostatnímu nezbývá než dodat otázku k zamyšlení – co že najednou bude jinak, že budou peníze zdaleka nejen na tuto stavbu, ale i stovky km VRT.
Jakož i další otázku, že i tam, kde to „zdržovaly“ Děti Země nebo Voda z Tetčic, nemuselo být realizováno v nejdřívějším možném termínu např. kvůli nedostatku financí nebo námitkám obecních úřadů.
Nic jinak nebude, jen se to tam zatím k fázi divení se nedostalo.
Dvojkolejná a zrušení současné trati … už se těším, jak po 20 letech provozu budou následovat dva roky jednokolejných výluk.
Mezitím už dávno bude (dle oficiálních plánů) zprovozněna paralelní VRT, takže ty jednokolejné stavy tolik vadit nebudou. 🙂
Prý dávno 🤣
To jste tedy optimista v tomto státě. Já jsem jednoznačně pro VRT, ale jestli bude za 20 let ta paralelní k této trati… Budeme rádi za výjezdy z Prahy a Brna…
Myslím že ani ty nebudou 😀
VRT Moravská Bráná má spoždění , ještě nemají ani EIA 🙂
https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_MZP517?lang=cs
Jenže tohle jde za úřadem, který to zpracovává.
Paralelně s tím AFRY naprojektovala a odevzdala dokumentaci k územnímu řízení už loni v prosinci. Alespoň podle jejich webu.
Ale ta je až „o kus dál“ nikoliv paralelně k tomuto úseku ne?
Mohl bys dodat oficiální plán, o kterém hovoříš?
https://www.spravazeleznic.cz/vrt/hana
O. K., za 20 let to bude hotové čerstvě, nikoliv „dávno“.
Tzn. akorát pak můžou tu jednu ze dvou kolejí při opravách o to snadněji vyloučit.
Zase špatně. Tam se píše uvedení do provozu „po roce 2045“. Takže to nebude v roce 2024 + 20 = 2044 ani čerstvě hotové.
Eech, ne, těch 20 let jste tam hodně nahoře počítal odjindy…
…nicméně nepočítal bych s tím, že by to objíždění po VRT byla taková sláva. Města na tratích 300 a 301 se stejně budou dostávat mimo rychlou vrstvu.
Jenže je tu faktický problém, že než nová, tak spíše pouze zdvoukolejná a tzv. směrově optimalizovaná stávající trať na zvýšenou rychlost 200km/h nejenže nestojí, ale nebyla ještě ani započata její výstavba, takže 20 let jejího provozu musíte počítat cca od roku 2030 = pokud souběžná VRT má být realizována po 2045, tak to fakt její zpuštění vychází po 20til letech provozu tratě, o níž je aktuální článek.
Především je termíny 2035+ potřeba číst jako „možná někdy“.
Hm, ještě by vás někdo mohl nepochopit a myslet si že „nebude problém“…
Tyhle uslintaný poznámky o zachování cancourků původních stop jsou projevem opravdu rozsáhlé šotoušské demence.
Která železniční správa to takhle dělá? Libcha TT Modellbahn?
A co? Kdyby se to nechalo, tak by náklady nemusely „zavazet“ na hlavní trase. Jo, bylo by to dražší, i na údržbu, ale byla by tam větší kapacita. A mohlo by se to zrušit až po postavení plnohodnotné VRT…
V momentě, kdy nová trať tu původní ve velkém kopíruje, by to bylo nepraktické a drahé s diskutabilním přínosem.
Náklady by nemusely zavazet a když se stará s novu stopou kříží, tak si náklad povyskočí?
Tam přeci postavíte tunel…
Konkrétně mezi Nezamyslicemi a Přerovem moc velký důvod k ponechání tratě ve stávající stopě není. Novostavba téměř kopíruje stávající trasu, takže pokud by mělo být více kolejí, tak dává větší smysl vše v nové stopě. Druhá věc je, že v Nezamyslicích se odděluje směr Olomouc a potom je na trati dostatek stanic pro potřeby předjíždění, takže pro třetí kolej není důvod ani z pohledu kapacity. Dost odlišná situace je ale mezi Blažovicemi a Nezamyslicemi. Tam je stará trať v odlišné stopě a přidávání třetí koleje do nové stopy o hodně náročnější (několik tunelů na trase). Dále se předpokládá příměstská doprava… Číst vice »
Tento příspěvek je než vtipný 🙂 Zhruba 20 % nové tratě z Blažovic do Nezamyslic jde ve stejné stopě, to by znamenalo pro „starou kolej“ novostavbu. Plus jsou tu rozdíly ve výškových poměrech. No, čítám z plánků dva nadjezdy a jednu, no jo, u Rousínova jedině světelnou křižovatku 😀
To, že jsou souběhy nerozporuji, takže ano, na několika místech by bylo nutné mít širší násep, aby se vešla 3. kolej „staré“ tratě. Bavíme se o cca 3 úsecích (Holubice – Rousínov, Luleč – Vyškov a Ivanovice n. H. – Chvalkovice n. H.).
Nicméně, až nebude trať kapacitně stačit, jaké jsou alternativy? Buď budou dvě nové + „stará“ kolej, nebo k té dvoukolejné novostavbě bude muset být ještě plnohodnotná VRT Haná, která bude investičně někde úplně jinde.
A kolik těch NExů denně Brno vygeneruje? Jeden, nebo dokonce dva?
Vzhledem ke skloňování poměrům úseku přes drahanskou vrchovinu lze 100% usuzovat že náklady budou dál jezdit přes Otrokovice.
Jaký rušení, vždyť je to zdvoukolejneni stávající tratě, pouze s kratším nebo delšími prelozkami.
https://mapy.cz/s/jezomopofu
A ten kříž by mohl být zvedací, vždycky by se výškově přesunul podle toho, kudy vlak jede. 🙀 🤪
200 km/h
A není to málo, Antone Pavloviči?
Na trasu která vede poměrně těsně okolo vesnic, a přímo skrz Vyškov, to je náhodou ažaž…
Vzniklo to jako „multifunkční kombinace příměstské trati s dočasnou náhražkou VRT a stříknuté trochou nákládů“ neboli slibný kočkopes 🙁
Je, ale co si budem, na víc Česko nemá. Finančně, stavebně ani personálně. Paradoxem je, že finance jsou ten nejmenší problém…
Finance jsou naopak největší problém. Stavebně i personálně je úplně jedno jestli je to 200 nebo 300km/h.
Jo jo kvalitu personálu známe aktuálně z Lysé nad Labem. 😁
Není.
Je to maximální rychlost na konvenční trati (podle našich zákonů).
lze do této rychlosti mít u kolejí nástupiště pro obsluhu území.
Větší rychlost znamená VRT a ta se tam postaví, pokud nebude tato trať kapacitně stíhat.
Což je jasné, že stíhat nebude, jinak by její výstavba nebyla ani plánována.