Správa železnic zbourá část nádraží, které prošlo před 11 lety opravou
Výpravní budova v Holešově. Foto: Ptáček pozemní stavby
Město nabízelo využití části budovy, Správa železnic to odmítla. Ze 123 let starého nádraží se stane přízemní objekt.
Bolševická mafie ve Správě železnic. Proč by tam městská policie nemohla sídlit? Nechápu…Navíc se bude stanice modernizovat, provizorně tam může být ubytovna pro dělníky. Může tam být muzeum historie železnice v regionu. Už aby tato vláda šla do kriminálu. Včetně dosazených kamarádů pane ministra Havlíčka či jeho předchůdců z řad ANO.
Tak tohle asi nechápe nikdo… nějaká výhodná zakázka pro místní demoliční firmu ?
Kde můžu tu petici podepsat?
SŽ se o majetek stará tak, že ho bourá… Hajzlové jsou ti, kdož o tom rozhodují. Celou historii se o to lidé starají, teď se o to starat neumí. To, co peníze nevynáší, se bourá!
Jde spíše o to že daný úředník asi k tomu pronájmu nemá náležitou motivaci ,na rozdíl od zakázky na ubourání/zbourání. Do očí bijící je snad 10 let prázdný prostor po automatu/restauraci v Hradci Králové hl.n kde bylo vždycky nabito a čekalo se až se uvolní stůl.Museli mít veliký obrat ale neustále se zvyšující nájem je i přes to odradil. Může za to někdo? Kolik mohli mít za pronájem za ty roky,to ale nikoho Hlavně že odpovědní sídlí ve stejné budově. Ty demolice většinou se prý řeší obesláním firem která to dělají vždycky,jen 1 vyhraje Petr a po 2 Pavel (nejlevnější… Číst vice »
Nenapadlo mě, že to řeknu, ale zlaté ŘSD…
Správa źeleznic? Proboha, nesedí tam staré komunistické struktury??? Všechno zbourat,to umí!!! I krásnou budovu ve Zdemyslicich,lidi ji chtěli odkoupit, nešlo to,ať se u nás vše zbourá . Správa železnic-stare komunistické manýry!!!!
Pokud se takové věci dějí u vás na vsi, ať starosta ihned píše hejtmanům, poslancům, senátorům a objednává se a schůzky. To jediné snad ještě na tyhle neschopné darebácké struktury funguje.
Problém je, že SŽ hledá důvody, proč v budově nemohou být umístěny osoby, jak chtělo město (policie, řidiči), místo toho aby hledali důvod jak najít ve veřejném sektoru synergie. Jestli to město opravdu potřebuje bude platit nájem někomu jinému.
Správě železnic by se mělo asi ideálně zákonem nařídit, aby měla povinnost, než zbourá jakékoliv nádraží, nabídnout jej bezplatně k převodu na obec. To neplatí a priori zde, ale u řady ostatních případů. To samozřejmě neplatí, pokud budova brání například narovnání trati, ale aby se za miliony prováděly demolice a za další peníze stavěl „antivandal“, když by se o nádraží zdarma postarala obec a třeba tam provozovala i tu čekárnu, to je prostě zlo.
Že SŽDC nejdříve nabídne obci bylo dohodnuto 1.7.2015 na MD u t.d. 1. nám. Čočka za účasti SPOV ČR (SMS ČR) a několika zástupců top managementu SŽDC. Ti měli subordinací informovat dál. Někdo poslechl, jiný ne, proto někde ano, jinde demolice. Vždy však pro obce za Kč, ČR nemá výjimku EK na bezplatný převod, jako např. Němec, Rakušan či Ital. SPOV tu možnost otevřel alespoň u zbytných drah. Nicméně obce se pramálo snaží, dávno mohly mýt zákonnou úpravu převodu, mají starosty vs Sněmovně, Senátu i jinde v lobby. V Holešově by šlo dát k soudu předběžné opatření a demolici zastavit.… Číst vice »
Kde jsou dnes ti chytrolíni typu xyz a další provokatéři?
Nemám problém s tím, že chtějí něco nevyužitého bourat. Mám problém s tím, že před nedávnem rekonstruovali. Takto se chová řádný hospodář ?
Nerekonstruovali, v době rekonstrukce se jednalo o majetek ČD a.s.
V ČT zaznělo vyjádření „odpovědného“ zaměstnance SŽ, že současné zákony nedovolují, aby „nevyužité“ prostory byly poskytnuty MĚSTU Holešov pro služebnu městské policie, odpočívárnu pro řidiče linkové dopravy … ale mohou městu poskytnout pozemek, na kterém si TO město může postavit … (možná by prodali materiál z bouračky, aby ho nemuseli odvážet a platit za skládkování).
Praktický důsledek oddělení provozu od infrastruktury, mimo jiné „za účelem“ zkvalitnění …
Nesmysl, tyhle budovy mají na starosti OŘ – že je ředitel OŘ neschopný blb co si neumí udělat pořádek ve svých složkách, aby spolupracovaly nikoli na bourání, ale na zhodnocení majetku, je jeho problém. Když to neumí, nemá tam co sedět.
A jeho neschopní podřízení zrovna tak.
A jeho nadřízení jakbysmet.
Že je to něčí synek, kámoš, trafikant, je ten hlavní problém celé státní správy. Ryba smrdí od hlavy a v konečném důsledku je za vše toto odpovědný Svoboda, dozorčí rada, odbor drah na MD, tudíž neschopný tlučhuba dvojministr Havlíček a tedy Babiš.
Koho jsme si zvolili, toho máme.
Nebudu a nechci hájit zájmy SŽ. Požadavek na ubourání přišel od MDČR. Ostatně ta tyto akce schvaluje. Mimochodem, levobřežka bude za pár let krom výjimek taky bez budou. Dle jednoho odborníků z MD jsou zbytečně nákladné… udělejte si obrázek sami
Zas někdo potřebuje ukázat, že „pracuje“. Že vytváří naprosté nesmysly je vedlejší…
Opravdu do toho má MD ČR co kecat ?
Ano. Jedná se o majetek státu… Stejně například do prodeje trati
To je v pohodě.SŽ dříve SŽDC něco opravili a potom bourali.Uvidíme jak zprzní Lipník nad Bečvou.Generální oprava,ale už jedna paní povídala že se bude bourat.
Jojo… Nazývá se to „rekonstrukce budovy“, ale pak se třeba jedná i o demolici celé budovy.
Lipník nad Bečvou je již hotov. Opraveno v původním rozsahu, dokonce s automatem na wc. Tam se nic nebouralo, vypadá to dobře.
Nepotřebuje nejmenovaný projekční ústav práci stůj co stůj?
Patrně si nová SŽ vytkla za cíl zbořit historii, místo toho budou betonové boudy bunkrového typu nebo zmenšené budovy bez historického podtextu.. Je to katastrofa. Úcta k památkám se již nenosí, zato demoliční firmy budou mít žně. Trochu rumunský model za vlády diktátora Čaučeska před rokem 1989, ten cíleně bořil vesnice a lidi stěhoval do panelákových střediskových obcí. Stejně tak se v bývalém ČSSR bořilo v Lounech či ve Slaném a jinde. Lidem se toto nelíbí, ale to je tak to jediné co s tím mohou dělat.
A proplatej autori petice ty naklady navic za budovu?
Vedení SŽDC katastrofa, to samé platí na trati Mladotice Kralovice, nechá se rozkrást a pak že je nevyužitá !!
Máte to popletený, to nevyužitá bylo první. Stejně tak jako zbytek té srandovní trati…
Pište jen o tom, o čem něco víte. Stokrát opakovaná lež se pravdou nestane.
Od Vas to sedi.
Uz mi mozte ukazat analyzu, ako stat dotuje automobilovu dopravu ?
– Masivní výstavbou dálnic, přeložek, okruhů, obchvatů.
– Systematickým odpouštěním silniční daně u fyzických osob.
– Povinnosti zajistit asfalt až před vrata fabriky, zatímco pro vlečku jsou to statisíce nákladů a dny ztraceného času pro soukromníka.
Jestli tohle není systematická podpora a dotace, tak už nevím co.
To musí být ale náročné sehnat do opravených prostor nájemníky, nebo je místně převaha ovcí, které musí ovčák honit do ohrady? Nechápu, s jakým záměrem probíhala rekonstrukce a nechápu, že takové prostory blízko centru a průmyslové zóně nevyužije místní, krajská či státní správa či nějaký podnikatel. Jen školicích rostor je vlastně málo, protože od podzimu budeme školit občany ke změně životního způsobu.
Opak.Oni nájemniky vyhazují.
Prý to podle „zákona“ není možné, zájem mělo MĚSTO Holešov, což je nade vší pochybnost partner seriozní, minimálně z hlediska placení nájemného ….
Já už ani nevím, co napsat, na mě z toho přímo křičí idiotství. Krom základní nelogiky v tom, že chtějí bourat rekonstruovanou část budovy mi vadí i to, že chtějí bourat vcelku hezkou a vkusně rekonstruovanou část budovy. V Česku máme spoustu naddimenzovaných nádraží, kde není snadné najít využití a nejsou ani nijak hezká. Tak proč chtějí bourat zrovna tohle? Zjevně by se tu i využití našlo, kdyby se chtělo. Je to ostuda.
někde se začít musí 🙂
Jde jen o přesypávání peněz z jedné kasičky do druhé. Stát výhledově něco ušetří v rozpočtu SŽ, ale město Holešov bude žádat ten samý stát o dotaci na nové prostory pro Městskou policii, autobusáky atd.
V tomto konkrétním případě škoda, že se nelze domluvit. Ne všude se taková možnost nabízí.
to že bude žádat neznamená že je dostane
Tak to je jako zlej sen!! Jakože to nemohou prodat?! Takové jsou zákony, vyhlášky, myšlení manažerů SŽ?! Spoustu lidí by tam ráda bydlelo, nebo něco provozovalo! Dole pokladna, obchůdek, trafika, bagety info pro turisty atd., vše v jednom! Mohli si SŽ nebo dopravci zpět pronajmout, nebo se domluvit! Ale to by někdo musel chtít! Ale manažeři z Prahe to nepotřebují, tak vem to čert! Je to na blití velebnosti..
Spoustu lidí by tam ráda bydlelo, nebo něco provozovalo
A nejlépe za nějakou korunu ročně, že. Ostatně, je to přece státní, ten má peněz dost.
Ten šohaj z Holomóca je teda fakt manažer z Prahe jak vyšitej.
Jakože tam sedí jen ten z Holomoca?!? Ale ten je koronovanej..ul!
Vždyť se jedná pouze o první patro, přízemí zůstane zachováno pro potřeby provozu.
Proč by budovu prodávali, když spodek potřebují?
A jestli Vás zajímá, proč, či podle jakého zákona, tam smí být pouze státní instituce, tak prosím, zde máte kontakt, a můžete se jich zeptat, podle zákona na tyto informace a máte nárok, a dle mých zkušeností reagují rychle a věcně:
epodatelna@spravazeleznic.cz
Ale, ono je lehčí nadávat v diskuzi.
Tak ať Kolo***ník iniciuje změnu zákona, vyhlášky, když „to nejde“.
Evidentně je to totiž hovadina. Pronajimat prostory v nádražních budovách si mohou i fyzické osoby, tak už mne nes*e.
Dobrý den, za tímto rozhodnutím se skrývá něčí touha „něco získat“ například původní zábradlí, mříže, prostě rozebrat zbytky vybavení např. na chalupu a co nová 11 let stará střešní krytina? 🙁 trochu mi to připomíná film „Vážení přátelé, ano!“ akce kachlová kamna pro Kodeta 🙂
Prostě je třeba přehodit výhybku a trochu vlastenecky přitvrdit! – toto je akce z pozice síly, historické hodnoty dnes nikoho nezajímají.
Přeji klidnou neděli.
Já bych za tím primárně nevidě nějakou touhu něco získat. Dle chaotičnosti a nekoncepčnosti rozhodování Strašné Železnice mi to spíš přijde jako jejich „klasický“ přístup „jaké hloupé řešení budeme na sílu tlačit nyní?“
Od 1cervna se přejmenovává na Nespráva a Likvidace s. p. Ve vedení budou Svoboda a vseministr. Vládnout budou rotačně, každé dva týdny, aby stihli co nejvíc udělat.
Ten, kdo to chce takhle upravit, je Normální?! 😱😱😱
Asi opět zásah lidského faktoru. Divíte se, když mašinfíra přehlédne červenou a škody jsou desítky milionů? Na dráze je možné všechno, tentokrát jsou na tahu papaláši ze SŽC, nebo komu to patří.
Přestavba bude stát aspoň milion. Za ten milion by se mohlo topit minimálně dalších 20 let. A to nepočítám potenciální nájemné, které by topení zaplatilo. Může mi tohle někdo z SŽ vysvětlit?
ta prestavba podle fotky bude stat 5-10mil.
A nemělo by nájemné zaplatit náklady na rekonstrukci, náklady na provoz a údržbu budovy, přiměřený zisk a další? Náklady na energie budou zvlášť. Jo aha v tom případě je nájemné a energie v takové výši že to nikdo nezaplatí.
Jako nevím, není mi šedesát a v Rusku jsem nebyl, vím tedy kulový, ale něco mi říká, že pokud utratím nějaké peníze za rekonstrukci a mám jistotu, že to pronajmu (neb to chce město), využiji je podstatně efektivněji, než když stejnou či dokonce větší sumu utratím za demolici, po které mi nezbyde nic. Nikdy v životě jsem neviděl soukromého investora, kterej by někde ve městě zboural barák a postavil tam něco menšího – ve standardní ekonomické realitě to prostě nedává jakýkoli smysl.
Možná se lépe podívejte kolem sebe. Kdo má kouly na noze s barákem co prodělává se ho buď zbaví a nebo nechá spadnout. Zbořit a nově stavět se většinou nevyplatí.
Bože.
Ta rekonstrukce je už dávno zaplacená, zbouráním se náklady stejně nevrátí a zisk z toho bude nula. Akorát to celé bude zbytečně stát víc. A nikdo netvrdí, že se nájemné nemusí nastavit tak, aby pokrylo i náklady na údržbu. Zkuste trochu logicky přemýšlet.
Rozkaz zněl jasně, ušetřit na topení. Ať to stojí co to stojí.
Za ten milion by se mohlo topit minimálně dalších 20 let
jako tenhle barák vytopit za 50 000 ročně? to jste z hodně levnýho kraje.
A když budeme počítat s reálnu sumou za realizaci toho paskvilu, tedy něco mezi 5 a 10 miliony, tak nám to vychází na 250 – 500 tisíc ročně. Na to povíte co?
Že těch 250 je asi podstatně reálnější odhad. A náklady na energie jen porostou.
250 tisíc ročně za vytápění jednoho patra? A to budete topit antracitem, nebo uhlím z Austrálie?
Zaprvé jsem spal minimálně milion, spíš to bude několika násobek, za druhé se bude muset stejně vytápět ten zbytek a za třetí to jedno patro za 50 ročně úplně klidně vytopíte 😉
Ne nejsem z levného kraje, jen mám podobně velkou nemovitost, nezateplenou a těch 50 tisíc ročně mi to vyjde.
Pokud tam uděláte vnitřní zateplení, vyměníte okna, dá se na topení ušetřit ….
Jenže TO není v zájmu SŽ(DC).
V tom patře byly po celou dobu existence budovy byty drážních zaměstnanců. Teď jsou předpokládám prázdné – maximálně se v zimě temperují na 5-10 st. To se snad za 50000 za zimu vytopit dá.
Sehnat pronájem bytu v Holešově je v současnosti malý zázrak a ceny jsou v relacích 6000-9000 měsíčně za nájem malého bytečku – zkuste počítat.
Osmiminutové video z nádraží a nikde nikdo.
Ovšem poté, co se utratí několik milionů za vytvoření debilního paskvilu, tam budou davy. TO je zase logika tyve.
Vyhazování státních peněz oknem,silná retardace ůředníků.
Pomalu se blížíme k mým vysněným univerzálním modulárním kontejnerům. Tohle je jenom mezikrok. Chce to čas, ale pokud si neuvědomíme, že železnice tu není kvůli provozování budov, budou náklady, jaké jsou. Miliardy a miliardy ročně za nesmyslné budovy – za jejich údržbu a rekonstrukce.
bylo nabizeno vyuziti, v dnesni dobe, kdy ma cenu kazda kulna, by pronajem nevyuzitych prostor nadrazi mohl vydelat slusny peniz.
nevyužitých kancelářských prostor teď bude jak sr… vojín Kefalín
Doufám, že i vy bydlíte ve vašem vysněném modulárním kontejneru 😁
Bydlet je jedna věc a mít místo, kde si někdo na 15 minut sedne, koupí lístek v kiosku, vodu z automatu, podívá se na infopanel a na větších zastávkách maximálně vymočí a vykaká, je * rozdíl. Pokud to nechápete, nemáme se o čem bavit.
To je stejný nesmysl, jako tvrdit, opravy silnic nejsou nutné, my potřebujeme přepravovat zboží a ne platit silničáře.
My potřebujeme opravovat silnice a ne stavět silničářům byty.
Novostavba nějaké zastávky jako unifik, to bych byl spíše pro.
Ale když existuje zájemce, který by klidně platil nájem, proč mu SprZel brání?
Protože SŽ je tu od provozu železnice a ne od kultivace nebytových prostor za účelem pronajímání městské policii. To máte zase rekonstrukci za X mega, návratnost kdo ví kde, starosti, atp. Špatně je, že to někdo zrekonstruoval do takto nepoužitelného stavu.
„Protože SŽ je tu od provozu železnice a ne od kultivace nebytových prostor…“
Pán bude asi korunovanej…
Zřejmě ze SŽ nebo MD.
Rekonstrukce se dělala v době, kdy staniční budova byla v majetku ČD a.s.
SŽ je od správy majetku. Rekonstrukce baráku proběhla před 11 lety, dělat rekonstrukci za účelem následného bourání není moc hospodárná správa.
Ano, přesně. Celý svět by měl být z univerzálních modulárních kontejnerů. A doufám, že vy osobně jdete příkladem a bydlíte v sestavě z unimobuněk.
Toto je spíš pro psychiatry a pro policii. Nechť si každý vybere. A výmluvy končí, když město nabídlo využití. Nakonec takto to může být využito všude! O co opravdu jde naší milé SŽ? Co je vlastně účelem této organizace? Likvidace všeho? Pak je asi něco hodně špatně. Výměna vedení, pracovníků a statutu je jediným řešením. Pokud ale třeba MD není tímto její činěním nadšeno.
Ale vždyť je to přece jasné! Jeden úředník nařídil „šetřit výdaje na topení alespoň 100 tisíc, jinak nebudou prémie“! Potřebuje to do svých hloupých tabulek, aby mohl vykázat, že pracuje, a tudíž je „nezbytný“. A druhý úředník, aby prémie dostal, sestavil si tabulku nákladů a bere to od vrchu. Zbory se nevytápějí, takže ty nikoho nezajímají. Ale tady jsou nevyužívané opravené prostory, které se musí temperovat. Jednoduchá práce a fik, zbourání jde z jiné kolonky a tudíž „se ušetří“. A máme prémie! Takže místo toho, aby první úředník pracoval pořádně a místo toho, co má dělat – tedy zateplovat budovy… Číst vice »
Tak napište na správu železnic a zeptejte se jich, podle jakého zákonu tam smí být jen státní instituce, když to je podle Vás jen výmluva, zde prosím adresa: epodatelna@spravazeleznic.cz
To máte špatně, správný dotaz by měl být interpelace na dvojministra, kterej konkrétně úředník na MD toto požaduje („nebuďte slušný, řekněte jméno!“), pravděpodobně by se ukázalo, že většina daného odboru je k ničemu a patří zrušit, a lidi neschopní a patří vyházet.
Na takovou kravinu musel přijít fakt nějakej koumes.👎👎👎
Bože, co je to za idioty, ta Správa železnic??!! Stačí vyhodit jednoho zbytečného manažera z vedení a je na topení. Spousta lidí nemá kde bydlet a oni bourají rekonstruovanou budouvu? Dementi!!!!!!
Vy by jste bydlel na nádraží, no maximálně sociálně slabí, a ti by to zlikvidovali.
Ne každý sociálně slabý člověk je vypatlaný a vychlastaný idiot. Je spousta samozivitelů. Třeba by nemuseli bydlet po příšerných ubytovnách, kde nájemné pocházející ze sociálních dávek vybírají maníci ověšení zlatými řetězy a státní peníze by skončily u státu…
A ti co namítají, že by děti běhaly po nádraží, ať si koupí bublinkovou fólii a obalí pro ně i zbytek světa.
Když jsi mentálně spabý, vytáhni sociálně slabé, žejo.
Co je špatného na bydlení ve staniční budově ? Za c.k. monarchie byly ve staničních budovách byty pro zaměstnance, počínaje bytem pro přednostu … Mnozí nádražáci změnili profesi (pracovní náplň – například z posunovače se přeškolil na výhybkáře / signalistu) a šli sloužit tam, kde se nabízel byt ve staniční budově …
Opravdu mě začíná štvát jak stát hospodaří a nakládá z majetkem. Ze stavebního hlediska je projekt absolutní nesmysl. Notabene když město by našlo využití pro prostory.
Asi jim brzo přijdu ubourat kus GŘ. Těch šašků, co tam sedí, rozhodně škoda nebude..
Dejte vědět, také jim kus chci ubourat.
Těch ŠAŠKŮ Škoda nikdy není neví co by už dělaly ….oni nemají co dělat tak vymýšlí píčoviny….samá buzerace a šikana …..!!!!! Každé staré stavby je škoda….!!!!!
Tuhle jsem byl v Dlážděné na GŘ a jen jsem čubrněl, kolik jmen je u každé kanceláře a fakt by mne zajímalo, co tam jako v tolika lidech dělají… Produkují stohy a stohy papírů. Neříkám, že řídit 17 000 lidí je sranda, nicméně množství těch různých metodiků a podobných jedinců zcela odtržených od provozu a reality, to mi hlava nebere.
A to mají jako GŘ další obří pobočky, jako Křižíkova, Kounicova v Brně, Skladištní v Ostravě…
Chtělo by to čistku jako na ČD, okamžitě.
Zde petice nepomohou, to chce blokády, demonstrace. Trestní oznámení, předběžná opatření atd. Volby v říjnu jsou daleko (a pokud něco změní) už bude pozdě na trestní odpovědnost těchto loupežníků.
Kapacita věznic nestačí, a tyhle všechny, co jsou u korýtka a rochni se jak prasátka, by jsme měli ještě ve vězení živit. Tím mám na myslí všechny uknucenym Andrejem počínaje.
Ne na nucené práce ať aspoň část napáchaných škod odpracují a uhradí.
Do vězení v žádném případě, Propadnutí majetku včetně rozsáhlého příbuzenstva a nucené práce, například čistění trativodů kolem tratí.
To, co se zde provozuje i za přispění zákonů je statní terorismus vůči obyvatelstvu. Místo toho, aby zákony a státní instituce zde byly pro lidí, opak je skutečností. To je před kolapsový stav nemocného organismu.
Přesně trestní oznámení že SŽ nejedná s péčí řádného hospodáře. Bude zajímavý výsledek co je péče řádného hospodáře. Jen abychom se pak nedivili jak rychle půjdou další stovky nepotřebných a nevyužitelných budov k zemi.
tak šup šup, honem na nejbližší služebnu….
A trestní oznámení už jste byl podat?
Koukám nekonečný seriál ,,Na železnici tam se dějí věci“ nám v letošním roce opravdu nabírá na otáčkách, díly přibývají nějak moc rychle.
Těch průšvihů zametených pod kobercem je opravdu tolik, že vypadávají sami, nemusí se ani zametat pod koberec další.
Stálo by za to, učinit z některých zodpovědných jedinců nezaměstnané (nezaměstnatelné) a jim dost poškrtat rozpočet, evidentně je tam peněz až moc. Tohle je jen plýtvání penězi-péče řádného hospodáře. Podle videa teda o ubourání horního patra vědí na SŽ(DC) už minimálně dva roky-tedy 9 let po rekonstrukci!? Reálně bych si troufnul říct i o rok dříve. To už v době oprav nevěděli, ze tedy nebudou mít využití pro horní patro a přesto jej opravili? To už tehdy do toho měli raději drbnou buldozerem a postavit rovnou novou budovu. Vyšlo by to levněji než opravit, 11 let vytápět a nakonec za… Číst vice »
Kdepak, bez jakýkoliv odpovědnosti a za cizí peníze, to je jeden chytrej jako rádio…
A ano, může se stát (i v méně bizarních organizacích než je SŽDC), že investujete do něčeho, co za 10 let nepotřebujete.
Bohužel u nás to je pravidlo.
Deset let je víc než životnost spotřebního zboží 😀 ale daleko méně, než nějaké nemovitosti.
Do zbytečných nemovistostí moc soukromníků neinvestuje.
Idiocie, nic jiného se říci nedá. „Optimalizace obestavěného prostoru“, tyvole. Vogoni, fakt.
Doufám jen, že nepíší poezii.
A tady kompletní fotodokumentace současného stavu stanice před rekonstrukcí:
https://dopravnizesp.rajce.idnes.cz/ZST_Holesov_-_fotogalerie_kolejiste_stanice/
Je smutné co děláte. Určitě by jste našli lepší řešení a využití. Je vidět že starosta není na svém místě a nemá zájem něco řešit.
Což o to, budova vypadá po té rekonstrukci ještě zachovale, to okolí už tak přívětivé není, mimo tu část, kde navazuje nové autobusové nádraží. Pár fotek budovy a kolejiště před ní:
https://dopravnizesp.rajce.idnes.cz/Stanicni_budova_v_zst_Holesov_-_stav_duben_2021/
Tristní vzhled kolejiště nikdo nepopírá, právě ON je důvodem na celkovou rekonstrukci a vybudování bezbariérových nástupišť ….
Naprosto praštěná akce, místo zateplení dvou stropů a případně zazimování nepoužívaného podlaží, demolice většiny budovy včetně nové střechy?
Bude to drahé, výsledkem bude horší barák, který žádné zlepšení nepřinese. To celé ve jménu efektivity a hospodárnosti.
Jen Správa železnic dokáže přijít s takto retardovanými nápady, následně je prosazovat. Všichni zaměstnanci, kteří této ptákovině dali zelenou by měly být přeřazeni na drhnutí hajzlů! Čuchání Sava je jediné na co jejich mozky stačí.
Stále chybí ta často volaná odpovědnost těch ředitelů, náměstků… a MD jen tupě přihlíží, že ANO…?
By mne zajímalo, kdo konkrétní o tomto rozhoduje a kdo ho tam drží a podporuje. Měli by se všichni začít bát o své teplé bydlo.
Tohle nekompetentní matláctví musí už konečně skončit!
A kat by si měl umýt holínky, aby ten výkop z hnízda měl taky nějakou úroveň…
Rozhoduje o tom nějaká ODPORNÁ komise na základě NEEKONOMICKÉ studie využití ….
Úroveň různých komis na SŽ je velmi různá…
Tak ať SŽ odprodá budovu městu, město provede v 1.NP potřebné úpravy pro své záměry a SŽ pronajme přízemí budovy potřebné pro účely SŽ. A je to!
Alternativně, pokud by SŽ za to nechtěla platit, je možné provést zřízení věcného břemene. Myslím si, že město by s tím souhlasilo.
pozoruhodne stupidni napad. To ma byt vyhodnejsi sice usetrit za temperovani patra ale investovat miliony do prestavby, krovu, strechy ?
Tak se vždy hospodařilo v ČSD od roku 1990. Před tím se investovalo jen v nejnutnějších případech. Mnoho z toho se opět pobořilo a odstranilo, i když to dnes schází! Je to šlendrián. Nabídnout bydlení v těchto prostorách nelze, že? Nebo máte strach abyste nestrhli ceny bydlení v ostatních nájemných bytech? Miliardářská demokracie se záporně projevuje na každém kroku! Je to něco podobného jako v Irsku, kde se zbouraly nové domy, než aby by byly prodány za nižší cenu! Tak vypadá hospodaření, když se to vezme kolem a kolem s naším majetkem. Nebo kdo to před jedenácti lety platil? Snad… Číst vice »
Vůbec se SŽ nedivím, že raději bourá než prodává. V poslední době si zakoupilo drážní budovy několik individuí, které vzápětí firmu žalovalo za to, že je ruší drážní provoz. A k dovršení všeho jim soud dával zapravdu, takže SŽ vznikly dodatečné náklady na odhlučnění v řádech vyšších než za prodaný majetek získala.
Úderka z Dlážděné zase trollí 😀
Kdybys nebyl hlupákem, nestal by ses -TR-.
Když se k dobrým záměrům dobré správy přidají užiteční idioti, hned roste výkonnost a délky modrých zábradlí zabraňující pádům důchodců z chodníku do trávníku …
A když se do diskuse o drážních budovách přidají užiteční Mariani bez znalosti situace, roste hysterie na diskusích. Vám zřejmě v pádu na hlavu nezabránilo nic.
Stačí patřičně ošetřit smlouvy.
Stačí smlouvy. Nemusí se všechno prodávat jako byty.
Kdo si neváží historie, aby zachraňoval tyto skvosty, tak nemá právo rozhodovat!
Kdo si neváží historie, je odsouzen k tomu, si jí prožít…
Tak už se nedivím proč se točíme v kruhu jedněch a těch samej problémů.
Jinak když se podíváme do historie tak je to 100% pravda.
Tato budova je skvost??! 😮 😀 To jste toho v životě asi moc neviděl… 😉
každá kůlna u kolejí je skvost!
Úplně to nechápu – to nemůžou být v patře byty?
Byty tam při rekonstrukci udělali, ale nikdo si je nechce pronajmout kvůli vysokým nákladům na topení. Jde o to, že připravovaná průmyslová zóna Holešov se nerozjela, takže zatím v Holešově o byty nouze není a spíše se lidé odtud stěhují jinam.
Je třeba se podívat na Reality. Byty nejsou
V Praze, v Brně… ale zrovna v Holešově? Za posledních 20 let tam ubyla tisícovka obyvatel.
Náklady na topení mohou být jen zástěrka, skutečnost může být vysoké nájemné ….
Ake mate skusenosti s takymi starymi stavbami ? My sme v rodine mali dom postaveny v roku 1924. Vyuzival sa len ako chalupa a to len v lete. V zime nevykuritelny a ja som mal dojem, ze tam bolo treba kurit aj v lete. Vzdy mi tam bola zima. Kamaratovi rodicia vlastnia cast tohto kastiela. Postaveny priblizne okolo roku 1850. Ako dieta som tam par razy bol. V lete to ako vliest do chladnicky, taka zima tam bola.
https://www.reality-mikulas.sk/predaj-podnikatelske-objekty/Kubinskovsky-Turianskych-kastiel-Okolicne-Liptovsky-Mikulas-15495/
A co? Nejste jedinej s prvorepublikovým barákem bez zateplení. My taky takovej barák máme a tím, co popisujete, ten barák opravdu netrpí.
Dnes platíte za vytápění i když máte vypnutý radiátor.
Stanovují se „průměrné náklady vytápění za celý dům“ vztaženo na m2 a hradí se minimálně 80% a maximálně 200%.Vysoký průměr pak znamená že těch 80% dosahuje vyšších hodnot.
Na topení nebo nájemné? :S
Bytů, které nejdou zateplené, je hodně – spousta z nich v létě nepotřebuje klimatizaci.
Když to SŽ před 11 lety rekonstruovalo, to nikoho nenapadlo, že tam bude potřeba topit? Aha.
Ne na Sebevraždě Železnic je hlavní nemyslet. Od myšlení jsou tam jiní a podle toho to taky vypadá.
Centrální mozek všeho železničářstva Svoboda?
Možná bych řekl někdo trochu výš, spíš to zavání MD. Tam jsou taky doživotní odborníci.
SŽ nic před 11 lety nerekonstruovala, v té době to byl majetek ČD a.s.
Patrně součástí reko nebylo zateplení budovy (patrně limitováno cenou reko).
SŽ(DC) barák koupila a teď neví co s ním a o nějakou spolupráci zájem nemá … přitom lze provést vnitřní zateplení …
Vnitřní zateplení je nesmysl.
není, je sice horší než vnější zateplení, ale není to nesmysl, v některých případech, byť silně výjimečných, může být vhodnější než vnější
Zas promluvil „odborník“. Vnitřní zateplení je zcela běžná věc.
Jak kdy. Pokud není vhodné vnější, dá se to rozumně udělat i zevnitř. Zjeména pokud nejde o mimořádně malé místnosti.
Přece se nebudou crcat s nájemci a s udržováním budovy v pronajímatelmém stavu s cílem si vydělat na topení/zateplení a nějakého toho ouřadu. Kus zboří, zastřeší za miliony a zase tam nebude nic pořádného. V Excelu úspora za topení odškrtnuta. Oni peníze dostanou, nemají potřebu je vydělat. 🙁
Stát nemá být realitní kancelář
Jasně. Ten má reality výhodně prodat a platit za ně najem, aby jiní vydělali. Super nápad.
Hm, to by pak ale neměl vlastnit nemovitosti.
Vy máte dost.
Ne SŽ ani SŽDC nemohlo rekonstruovat něco co bylo v majetku někoho jiného. Všichni chtějí krásná nádraží,ale nikdo za ně nechce platit.
Ale mimo tento případ krásném ukazuje že náklady na kdejakou lokálku opravdu nejsou jen v kolejích,ale i budovách.
Překvapuje to někoho?
Ne, proč? Tam kdyby umřelo celé vedení tak se to pozná podle toho, že to konečně začne fungovat.
Tedy že by nevymýšleli různé ko****ny…
Tak nějak.
Než ubourávat jedno patro by snad bylo lepší postavit úplně novou budovu. Aspoň by mohlo vzniknout něco architektonicky hodnotného.
Budíček! Už je den!
A i vy žijete v České republice…
A čo si predstavujete pod takým slovom architektonické?
Třeba něco jako Karlovy Vary hl.n.? Jako fakt?
„Budova bude snížena o jedno patro, stane se z ní přízemní patrová budova,“ řekl Vik holešovské televizi.
Tak bude patrová, nebo přízemí.
Přízemní, slovo patrová tam bylo omylem.
I když … jedno patro taky patro. 🙂
Ne, to je podlaží. 😉