Správa železnic zavře most přes Vltavu v Praze pro nákladní vlaky, čeká je odklon přes České Budějovice
Železniční most pod Vyšehradem. Foto: Jan Sůra
Správa železnic současně posunula výluku na Branickém mostě.
Správa železnic současně posunula výluku na Branickém mostě.
Jak je to s omezením nákladních vlaků na Novém spojení?
náklady nemůžou přes Beroun – Rudná -HOstivice?
Můžou. Ale jen lehké a krátké (oproti parametrům na koridoru) a v nezávislé trakci.
Z Hostivic pojedou (by jely) kudy? Přes Podlešín do Kralup, protože jinam okolo budou výluky. A kolik vlaků by projelo ja pak následná otázka.
Jo, když tu nikdo neřeší odklonové trasy, tak holt pak je totální průser. Kdyby existovala odklonová trasa Praha – Kldadno – Rakovník – Mladotice – Plzeň, vyřešilo by to spoustu problémů včetně případných uzavírek tunelu pod Chlumem, ale tady místo toho budeme tlačit na zrušení mladotické tratě místo aby se řešil systémový problém.
Stejný problém jako v Ústí n.L. se silničním mostem E.Beneše.Dlouho se na to kašle až je z toho havarijní stav.
Otresny,cesky slendrian.Vsechno na posledni chvili.Ja drahy a ten jejich servis davno odepsal.Jedine autem.Tento stat vede stado kretenu a idiotu.Co na ulici toz je take ve vedeni.
Proč se nejdřív (ještě před vypuknutím výluk na 521 ) nepoložila druhá kolej ze Zahradního Města až k tunelu? Teď už jsou v jejím profilu místy čerstvě postaveny trakční podpěry první koleje.
taky to nechápu, mimochodem v 2023-2024(nebo spíš 2025) se položí druhá kolej jenom v úseku Chuchle-Spořilov. Pokračování na Zahradňák bude až 2026-2028. Mimochodem tu druhou etapu částečně modernizovali s trasou do Hostivaře.
jako že se zdvoukolejnění jižní spojky posouvá? šlo o jednu z mála a vůbec asi jedinou významnou, kde se začalo stavět včas
Nešlo by ty náklady tahat ze Smíchova po Semmeringu skrz Hostivice? Přijde mi to míň blbý než přes ČB.
těžko když se nedostanete na ten Smíchov !
Pročtěte si diskuzi, je tu asi dvacetkrát vypsáno, co všechno bude současně rozkopáno a proč taková objížďka není možná.
Problém je jaksi absence trolejí a velký spád…
Navíc bych si tipnul i nevyhovující traťovou třídu.
a duvod posunu rekonstrukce branickeho mostu rikali?
Někde jsem četl, že se zdrželo stavební povolení.
Přes noc by šel využít tunel metra B, východní vjezd Depo Kačerov, západní někde u Zličína 🙂
Je tam úzké hrdlo na Florenci pri přechodu Z Béčka na Céčko , jinak dobré, v noci by tudy tahaly náklady na naftu 😀
To už může východní jezd být klidně na Čerňáku. 🙂
Na Kačerove už existuje napojenie na želežnicu
ale vagón ČD by urval boční přívodní kolejnici na 750 V.
Nebo Z Depa Hostivař přes vlečky do Malešic 😁. Jak to projede první vlak, ostatní to dají taky 😆😄😁.
profil ČD a Metro je drobet jiný vagón ČD se do tunelu metra nevejde.
To se vyjezdí…
Odborně se to jmenuje reprofilace tunelu…
Zas tak se neorientuju, ale v metru asi nebude Z-GC, ne? 😀
Jde to, ale dře to. 🙂
K tomu Branickému mostu. Když byl v v padesátých letech postaven a v šedesátých letech se na něj zavedla doprava. Hovořilo se o tom, že druhá kolej z něj byla snesena z důvodu, že by most dvoukolejný provoz nezvládl, protože byl špatně postaven a tak nedokáže váhu dvoukolejného provozu unést. Jak je tedy možné, že se v současnosti druhá kolej bude na Branický most vracet, aniž by se nějak vyřešila konstrukce mostu, která se od doby postavení mostu nezměnila?
Třeba se na to mezitím zapomnělo 🙂
Nebo to byl od začátku nesmysl a druhá kolej se tam nedávala proto, že to kvůli navazujícímu jednokolejnému tunelu tehdejším dopravním plánovačům nedávalo smysl.
Ta jediná kolej dlouhá léta vedla do tunelu, který nevedl nikam! Až někdy snad v 80. letech byl doražen a napojen na berounskou trať u Chuchle.
To byly akorát pohádky ovčí babičky, nic z toho není pravda.
Stačí most navštívit, jedná se o dvě samostatné konstrukce mostovek: jeden „most“ -> jedna kolej, jen pilíře mají společné.
Jestli si dobre pamatuji, problem nebyl v mostu ale v tunelech v branicke skale, do kterych koleje z mostu mely vest. Po dostavbe se ukazalo, ze s tunelem pro druhou kolej by byl nejaky problem, proto se nepostavil a tim padem druha kolej zustala slepa.
Protože to jsou jen vyvrácené legendy. Problém je jen s tunelem, který vyhovuje tehdejšímu profilu pro dvojkolejku, ale dnešnímu nikoliv, je nutno jej rozšířit pro 2 koleje s UIC GC.
Tak hlavne, ze mame nejvic zeleznicnich trati na km2 v galaxii… A zvedaci most v Luzci.
bohužel je to tak, řeší se často nejméně potřebné věci…
Řeší se věci které neblokuji NIMBY
Nojo, Holzmann taky radši hledal ten klíček na světle. 🙂
Asi to bude pro mnohé hereze, ale není na čase si přiznat, že česká železnice pražský železniční diametr víc, než rychlodráhu do Liberce, a že by se pozornost a úsilí mělo zaměřit na úplně jiné projekty?
Třeba postavit metro S a nehádat se, kolik kolejí ještě lze vecpat mezi baráky v Nuslích?
Mě by zajímalo, jak velkého množství nákladní dopravy se to skutečně týká. Mně se totiž zdá (naprosto laicky), že „díky“ tomu, že z Plzně na západ není po čem jezdit, tak ta nákladní dprava v tomhle směru zas není v dnešní době tak intenzivní. Ale samozřejmě se můžu mýlit.
spíš jde o Beroun a směr východ…
Jezdí se i z východu na Plzeň a dál Cheb, Domažlice…všechno nejde o vychodu tahat přes Ústí.
Přes Ústí pořád ujíždí svahy u Hájku nebo Karlových Varů a zase tam budou výluky aby se to opravilo… V lepším případě, nebo to ujede úplně a neplánovaně a bude tam výluka o to delší…
Klasika. Správa železnic údržbu a výluky pořád posouvá dál a dál, pak se to jednou rozpadne… a co. Však jí se nic nestane, jediný kdo trpí, jsou dopravci. A vedoucí pracovníci Správy železnic jsou stále na svých místech.
Největší problém je že pro naprostou většinu hlavních tratí neexistuje použitelná objížďka. Protože se tomu spousta lidí vysmívá nebo proti tomu přímo bojuje. Podle mě ani tranzitní nákladní doprava nepatří do centra Prahy.
Tady by měla vzniknout objízdná trasa v ose Lysá – Neratovice – Kralupy – Kladno – Rakovník – Mladotice – Plzeň. Tam by se mohli náklady prohánět do aleluja a některých úsecích by to byl i obrovský pokrok pro příměstskou dopravu ( jako Kladno – Rakovník nebo Plzeň – Kralovice) a mohla by vzniknout i rychlíková linka Plzeň/ Rakovník/ Kladno/letiště/Praha
A vyšlo by to levněji než tunel do Berouna.
Jo klíčové Kralovice – Mladotice to už tu dlouho nebylo.
A proč se nemůžou náklady prohánět do aleluja přes Blatno?
Tak klidně můžou ale je to dál a s úvratí.
ale je to k dispozici hned
Jo jo. Budeme rvát těžké nákladní vlaky do kopce, pálit energii z kopce místo toho, abychom jeli pěkně údolím okolo řeky…
Šotouši ekonomiku vozby neřeší 🙂
Dycky fotky!!!
Spíše nebudete jezdit ani kolem vody. Nikde nepíšu, že by se jezdilo po stávajícím stavu (což ani nejde) a parametry modernizované trati by se teprve musely určit.
Ale samozřejmě. Jen se podívejte do mapy na nadmořské výšky v úsecích, o kterých hovoříte…
přesně, proto je rovnou naložíme na LKW a pojednou ekologicky šetrnou NEJKRATŠÍ cestou 😉
Tak energii z kopce nepalte, ale rekuperujte 😀 a jestli to Spržel zakázala, tak do baterek a tím se vyřeší i trasy bez drátů. 😀
Děkuji za doporučení. Rekuperovanou energii jaksi vracíme za polovinu ceny, než si kupujeme energii ostrou. A baterky se nám na lokomotivy už nevejdou…
Máte ještě nějaké další extra nápady?
Petře prostě zase bateriové vozy…vy samozřejmě v kontejneru…..
Ale samozřejmě. A na cestu zpět budeme ten vůz stále přeposunovávat za lokomotivu?
Ne. Baterky se přeci dají na tykadlový plošiňák, takže jedním směrem se bude sunout. 😉
Ne. Chystá se nákladní objezd Prahy od východu přes Všetaty na Kralupy, případně možná Beřkovice a Lovosice.
A druhý nákladní magistrální objezd od Nymburka přes Bechovice, Malešice, Krč, MI, základnový
Tachlovický tunel do Berouna a dál na Plzeň a Brod nad Lesy.
Nákladní magistrála povede z Ústí nad Orlicí přes Choceň, Týniště, Hradec K. (doufám, že nějak okolo něj, nebo mimoúrovňově), směrem na VOsek, který mine k Poděbradům, dál přes Nymburk, Mělník do Střekova.
Most okamžitě strhnout, a následně zavolat AČR, ať tam nainstalují mostní provizorium do doby, než se to vyřeší definitivně. Stát (vláda) by už konečně měl ukázat že má koule a s tou pakátkářskou verbeží vytřít podlahu.
Stát není jen doprava, stát jsou i památky. A bohužel lemplové, kteří s vizí bezedné pokladny na bourání a stavění zcela kašlou na opravy. To, že stát poslední desetiletí buduje nové silnice, zatímco železnice nechává vesměs jejich osudu, pročež je jejich použití mnohdy drahé a komplikované, je další věc. Takže než budete někomu nadávat do verbeže, zamyslete se prosím nad souvislostmi. Provizorium je sice lepší než nic, ale z provizoria ani vlaky nemohou dlouhodobě získávat na oblibě. Možná by nebylo od věci naopak omezit osobní vlaky a posílit metro, než bude konečně z Chuchle alespoň do Krče kompletní druhá kolej.
Určitě nám vysvětlíš jak to, že most u kterého se dle tebe kašle na údržbu, přežívá svojí plánovanou životnost v cca o 20 %. A na druhou stranu by si měl jásat, vždyť by chtěli investovat to tvojí milované železnice.
Zajímavý je, že letos má jít na železnice nějakých 70 miliard a na silnice 65 miliard. A čímpak to bude, že ty ošklivý silnice se rozvíjejí a opravují a na železnici nic ? Že by problém u SŽ? Stát dává peníze do obou druhů dopravy a v jedné nějak nejsou vidět..
Kolik máme km dálnic a silnic I. třídy a kolik máme km železnic? A do silnic nejdou jen peníze ze státního rozpočtu, ale také z krajských na dvojky a trojky a z obcí na místní komunikace. Srovnáváte nesrovnatelné.
Armáda má jistě ve skladech dostatek provizorií pro 3×70 metrů dvojkolejně se zatíženim dvacet tun na nápravu 😀
Je to smutné, že to takhle dopadlo. Provozovat železniční nákladní dopravu v ČR je opravdu „kšeft“….Ono se lehce řekne odklony přes Plzeň – Nemanice – Veselí n/L – Praha. Úsek Plzeň hl.n. – Nepomuk (taktová doprava) , tam s něčím projet navíc v denní době…jednokolejka u Hluboké n/V i Zámostí to samé. Navíc tam nebudou půl roku žádné výluky? Stačí, aby více pršelo jako minulý rok a byla podemletá trať u Strakonic a je vymalováno…
Tak dlouho se potlačuje železnice a preferuje silnice, až mosty padají a není kudy více. Jen důsledek směřování správy státu.
a Plzně ještě stále rozkopaná a výhledově rozkopaný úsek Nepomuk – Plzeň. Hold by někdy SŽ měla lépe plánovat a řešit, jednat a konat….
Já bych zastavil provoz a dal náhradní dopravu zaplatit památkářům. Není to už trapné ? Když budete mít díru v střeše domu a blíží se bouřka, taky čekáte až Vám úředník na radnici po 6 měsících povolí stavbu (pardon opravu) ?????? BOHUŽEL MÁME „POMATENÉ“ ZÁKONY A VYHLÁŠKY. Žijeme v demokracii a musíme zákonnost dodržovat ! Copak to nevidíte na dostavbě D1 a jinde ?
Památkářům? Ti se jen starají, aby byl uspokojen jiný společenský zájem, než je doprava. Pokud už jste si nechal střechu zchátrat tak, že nevydrží bouřku, není to jejich problém. Můžete zaplachtovat a poté řádně opravit.
tak třeba na obchvatu Prahy (D0) je vidět, jak se hodně tlačí dálnice…že ano?
Takže dle tebe nejlépe na pár let zavřít, opravit , a za třicet let znova?
Tak co jste si vy pražácí zvolili, to tam máte…bohužel.
Aneb stát ve státě.
…nám to v Praze nevadí…jenom ajznbonjáci z Horní Dolní u Stodoly u Lesa se tady rozčilují…
ale Praha a láska zvítězí…. 🙂
Tak namastit svalstvo a běhat pěšky z těch přípražských hovínek
Na druhou stranu, památkáři bojují, aby si mohl tzrista vyfotit panorama Prahy z Vyšehradu i s tím kovovým, rozpadlým mostem.
Že nechodíte na Vyšehrad, neznamená, že je jen pro turisty. Rozpadlý most je především vizitka jeho vlastníka. Pokud vlastním památku, měl bych s ní i tak pracovat. Příspěvek na rozdíl v nákladech v případě, že její vlastnictví z podstaty nemůžete přenechat jinému, je možno získat z fondu k tomu určeného.
A to že to bude památka si železnice zvolila dobrovolně?
A jak se pracuje s únavovou životností ocele?
Měli to okamžitě zbourat, jakmile tuhle blbou myšlenku jen nějaký památkář vyslovil. Památkáři jsou zlo pro provozované věci.
Prej už nějaké kusy kovu upadly.
Nestíhám to úplně sledovat – on ten Branický most je taky na spadnutí, nebo tam jde „jen“ o to, že konečně k realizaci dospívá tamní dvoukolejka?
Ve druhém případě by se to snad aspoň dalo odložit až po vyřešení Výtoně (a přestavbě Smíchova), pořád lepší jedna kolej než žádná, ne?
Tomáši, propustnost. A nedalo.
Tak nějak odhadem se mi propustnost jednokolejky (nyní navíc s hradlem) jeví jako vyšší, než u nickolejky – ??
Jestli taky tam nechtějí nacpat odklonem rychlíky, protože nebudou chtít zaříznout osobáky na Smíchově.
Musím do té diskuse vstoupit. My jsme při projednávání na podzim s odklony přes Budějovice souhlasili, protože nám reálně ani nic jiného nezbývá (alternativa Beroun – Rudná – Hostivice – Podlešín- Kralupy je provozní a ekonomický nesmysl) , ale s tím, že by se něco dalo přes Výtoň přece jen převést. To teď bohužel víceméně padlo,, ale zároveň se má odsunout přestavba Mostu inteligence +jižní spojky prakticky do roku 2024.A to už je problém fakticky pro veškerou železniční. Hlavní důvod je ten, že se tím prudce zvyšuje pravděpodobnost neprůjezdnosti Prahy. Pokud by Branický most prošel rekonstrukcí v původním navrženém termínu,… Číst vice »
To by bylo, abychom tu železnici u nás nezrušili!
Že sa tak blbo spýtam. Prečo z Berouna cez Budějovice? Keď už je takýto prúser, nemala by SŽ zaviesť dieslovú prieťahovú službu a jazdiť to cez Kladno a Kralupy? Viem, že cez deň to nebude jednoduché ale v noci by nejaké vlaky prepchali, nie?
Kladno bude taky rozkopané.
No toto trvalo, zastavit provoz přes most. Expresy přes Krč a R a Os točit na Smíchově, most . RegioJet úvratí přes Radotín, most Inteligence počká. Dokud se nedohodnete nejezdíme. Do týdne bude dohoda, naši prapradědové zvládli vyměnit původní jednokolejný most za dvoukolejný během 5-ti dnů a my v 21. století nejsme schopný se za 6 let dohodnout. Pokud vadí nový návrh (osobně mě se líbí) a požaduje nýtovanou konstrukci, tak to není problém. Co je těžkýho udělat svařovanou konstrukci s průběžným ložem a „nýty“ navařit? Most bude novej, tříkolejnej, tišší provoz a ty co potřebujou vidět hrad od Vyšehradu… Číst vice »
Vyměnit konstrukce na nové pilíře za pár dnů opravdu nebyl problém tehdy a není ani dnes. Jenže v současnosti tu novou konstrukci musíte dostat na stávající pilíře. A ten pilíře musíte pro uložení nové konstrukce upravit. A to opravdu neuděláte za pár hodin…
Kdyby šlo jen o pohled, pak snad. Jenže jde o podstatu – z níž však mnoho zachránit nelze. Mně na vybraném návrhu nesedí především kombinace se starými pilíři (možná, kdyby je opískovali do původní barvy, sedělo by to více, ale zase jen na čas) a široký průhled na nebe. Také se mohli méně inspirovat novým Trojským mostem. Osobně by mi nevadilo ani zachování určité mohutnosti a tmavší barvy.
Nýty maximálně nalepit, ale jinak je to blbost. Navařením vnášíte do konstrukce další zbytečná napětí a je to pracné = vyhozené peníze. Beztak to z 100 m už nepoznáte, že tam jsou nýty.
Nákladní vlaky snad jezdí přes Krč Most Inteligence…
Tu výluku uváděnou v článku jste přehlédl?
Přečtěte si prosím článek. O chystané výluce na Branickém mostě se totiž píše už v perexu. 🙂
PS.: „Branický most“ je oficiální název tzv. „mostu Inteligence“, o kterém se zmiňujete.
Nomen omen…
Byl bych v klidu. Nákladka to objede přes Salzburg a Novosibirsk a osobka se ukončí na Smíchově, který se vůbec nebude rekonstruovat.
A po chvíli to objedou kamióny po D5, protože ztratíme konkurenceschopnost a všichni budou spokojeni…
To už jezdí i teď, vzhledem k tomu, jak se investovalo do silnic ve srovnání se železnicemi. Osobně bych byl také spíše pro omezení osobní dopravy (zvláště špičkových zastávkových vlaků), současně posílení metra a ponechání průjezdu nákladních vlaků, byť s omezeními; dávalo by to větší smysl. Jenže lidé problémy s přepravou věcí nevnímají, kamiony berou jako nutné zlo.
Jasně, SFDI tam výdajovou položku železnice nemá: https://cs.wikipedia.org/wiki/St%C3%A1tn%C3%AD_fond_dopravn%C3%AD_infrastruktury
posílení metra zvláště ve špičce je asi už neproviditelné-zabzař,el. mezidobí a tak dál. Mimo špičku-třeba po 21 h by kratší intervaly zas musel někdo zaplatit,pak taky souprav není nekonečné množství
Souprav je dost, kdysi měl DPP se Siemsem smlouvu že 98% vlaků bude dostupných pořád. (A taky DP nikam nehlásil „příští neděli budeme potřebovat vlaky na odvoz z koncertu“) Plánované prohlídky i poruchy se vešly do těch dvou procent.
Málo je strojvedoucích.
….. že konečně došlo k tomu vypnutí železnice, o kterém tu jeden stále psal.
Možná, že na SŽ nejsou úplně tak blbý, ale naopak jim to myslí politicky. Celé toto divadlo může byt o tom, že chtějí dostat co největší část veřejnosti na svou stranu a tak tlačit na památkářské a jiné struktury. Prostě se z toho udela celostátní problém a i kdyby měl ten novej most nakreslit KOTAS, tak ho tam prostě postavíme! 😁
To je sice vysoce pravděpodobné, ale minimálně na dobu deseti či spíše dvaceti let…
Oni tam se zlepšeními ani dosud nijak zvlášť nespěchali.
Chtějí pak dopravci jezdit další desítky let po novém a opraveném mostě? Chtějí… Tak se holt musí kousnout a na pár let se bude jezdit přes Budějky, nebo Ústí a Cheb do Plzně. Zase tolik nákladních vlaků tam nejezdí.
Už. Už nejezdí. A proč asi… Zato kolony kamionů po souběžných dálnicích ano. Asi nedává smysl k nim vlaky ještě přidávat, ale pokud by část z těch dálnice přece jen přešla, bylo by to prima. Bez alespoň základního zlepšení kolejí – zvláště, když kdovíproč neustává přidávání silnic – se to ale stane jen velice těžko.
A kde končí ty peníze ročně vynakládané na železnici ?
V modernizaci toho stávajícího, co se mělo modernizovat před desítkami let, ale kašlalo se na to.
Sledoval jsem dnešní konferenci. Troufám si říct, že do roku 2026 se na mostu zastaví doprava. Omezení se budou stupňovat až se prostě řekne uzavíráme. Je to ostuda pro SŽ, protože pevně věřím, že kdyby se o most staralo více tak takový problém není. Stačí se tam zajít podívat, proč to nikdo nenatírá, proč se do toho nedávají peníze. Chápu, že most je 120 let starý, ale z velké části se za to může pod-údržbou.
Je to dynamicky zatěžovaný most, který byl projektován na životnost cca 100 let, s mnohem menší frekvencí provozu a s mnohem menší hmotností souprav. Po 120 letech nemá moc smysl uvažovat o údržbě. Kdyby se lépe udržoval, vydrží možná o 10-20 let déle, ale ten problém by stejně nastal, jen by se odložil v čase. A nebo by se musel udržovat už léta tak, že by se každých 20 let na rok zavřel a vyměnila by se 1/4 dílů za nové, což by stálo víc peněz než ho nahradit mostem novým, trojkolejným zase třeba na 100 let.
Otázkou je jen, proč provozujeme čím dál těžší soupravy, když i to samo o sobě zvyšuje spotřebu energie, tím její cenu a domnělou potřebu těžit více zdrojů. Chápu náklady, když jsou levné silnice (s málokdy postiženým přetížením), ale u ‚tramvají‘ mi to zůstává záhadou. Pomíjím teď balast potřebný k adhezi, ten byl vždycky. Ta frekvence je fakt, no nestěhujme vše tak vehementně do center a možná… Jinak proti potřebě dožilou konstrukci vyměnit těžko co namítat.
proč provozujeme čím dál těžší soupravy?
Oni ti protivní cestující totiž nechctěji sedět na laťkové lavici, chodit na open-access záchod, mít ve voze v zimě zimu, létě vedro a v noci tmu a jezdit 30 km/h (aby stačily „slabé“ brzdy a lehká konstrukce)…
Vy si fakt dejte obklad. Nejdřív tu brečíte, že se toho moc vozí po silnicích a teď zas natahujete, že je železnice přetížená. Tak si sakra vyberte!
Nátěrem opravdu únavu základního materiálu neodstraníte…
… jsem to s tím mostem čekal a objednal jsem si raději před rokem a půl nové auto, před vánoci jsem položil otázku, kdy bude cca vyrobené, do teď nemám odpověď:-)
… ještě cirka 20 až 40 let a budu to soužití s blbci na této planetě mít naštěstí za sebou:-)
S těmi, kteří způsobili, že je užití auta na rozšiřovaných silnicích výhodnější než užití vlaku na škrcených kolejích, přičemž ještě dostanete dárek ve snížení spotřební daně na to, čeho je v autě potřeba na stejný výkon o dost více? 🙂 Tak jo, no. Užijte si kolony a svěží vzduch.
A vlečka do každého obchodu ? Nebo se budou instalovat dočasný stavební drážky ?
V ČESMADu dnes možná bouchá šampaňské jedno za druhým. Teď už se přesunu nákladů na železnici obávat nemusejí – právě naopak.
Tam musí slavit snad už kontinuálně, jestli sledují jak Dráha sama sebe pomalu ale jistě v dobré víře zabíjí a řeže si pod sebou větev alespoň nějaké konkurenceschopnosti se silniční dopravou.
No, kdyby věděli, jak jsme na tom my, nákladní železniční dopravci ve skutečnosti, tak už nás dávno umlátili čepicemi…
Děčín – Drážďany, Brandýs, skal a stepí Vysočinou, konverze Nedakonice, Dluhonice – Ostrava a nyní ještě Výtoň a Branický most…
Mohl bych se zeptat, jak konverze Nedakonice Říkovice zapadá k ostatním jmenovaným?
Jestli se dobře pamatuji, nějaký čas se tam jezdilo jedno či nickolejně a potom také v nezávislé trakci.
Tak Brandýs jako stanice je snad hotový, takže zbývají výluky „čtvrtin dvoukolejky“ kolem Bezpráví, to už by nemělo mít nijak zásadní dopad (na ND ve smyslu praktické neprůjezdnosti, samozřejmě osobka nárazově zpožděná díky svazkování bude) i kdyby tam byly i osobáky. Dluhonice – Ostrava myslíš co? A Vysočinou už se taky dlouho jezdit nebude.
Spíš bych řešil, aby šlo zpravovat „skrz“ i v Nymburce, když to lze v UL apod., protože tam ty občas vznikající „zácpy“ jsou do značné míry způsobené právě tímhle.
Bude reko Lipnik – Drahotuse, pak jeste jedna vic k Ostrave. Pokud se zacne stavet slibovany podjezd ve Studence, taky to nebude sranda..Sice snad letos skonci Bezpravi a Pardubice (aspon to nejhorsi), ale bude se opravovat Vysocina, vcetne několikaměsíčního zastaveni provozu…teda všechno záleží na rozpočtu.
Dráha sama sebe??? Není náhodou správcem obou sítí, tvůrcem dopravní politiky a investorem státní správa? Zase tahleta teorie – my rozšiřujeme silnice a „dráha“ ať se stará… Nadto, jednotlivé segmenty se nemají vzájemně vytlačovat, nýbrž vhodně doplňovat. Teze o „konkurenci“ je ve své podstatě vadná. Pak to dopadá tak, že plkáme o přesunu alespoň nejsilnějších dálkových proudů na koleje, zatímco nepřestáváme stavět dálnice jako „konkurenci“ pramálo zlepšovaných železnic; navíc často dálnice zavádíme paradoxně mnohem blíže sídlům, ačkoli z nich lze sjet, zatímco vlak necháváme v „uctivé“ vzdálenosti a „dostaň se na něj, jak chceš“. Navzdory poměru permanentního hluku a exhalací… Číst vice »
Ale nemají řidiče. Takže, kdo zaplatí víc …
to se takhle půl století kašle na jakoukoliv údržbu či opravy až se mosty rozpadají a padají
ale tak hlavně, že správa železnic za nic nemůže 🙃
Vždyť to v té prezentaci říkali .. „Doprava si cestu najde“, sice to bylo myšlený na auta, ale proč by to neplatilo univerzálně.
👍🏻😂
Ti si myslí architekti bez vztahu k dopravě.
Celej ten výběr byl zjevně nesenej ideou, aby to bylo nejkrásněji průjezdný pro cyklisty. Ale jinak mi ten výsledek taky přijde nejlepší, z hlediska samotnýho mostu, a předmostí se daji vždycky předláždit, kdyby se změnila paradigmata.
V takovém případě nechť SŽ zařídí a zaplatí motorové lokomotivy, co nákladní vlaky přetáhnou v trase Smíchov – Hostivice – Bubny.
Četl jste diskuzi?
Na Smíchově již nelze a staví se Bubny – Výstaviště…
Jediná trasa, která nebude vyloučená bude Beroun – Rudná – Hostivice – Podlešín – Kralupy.
Drobný háček, úsek Beroun – Rudná je taky C2, jako bude most na Výtoni. Vyšší traťové zatížení (C3), dovoluje až trasa Beroun – Rakovník – Louny – Zlonice – Podlešín/Straškov – Kralupy n. Vltavou. Trasa je to však bez elektrizace, s omezenou délkou vlaků a nevhodnými sklony.
Reálně použitelné objízdné trasy jsou buď České Budějovice (zatížení D3 nebo vyšší v celé trase) nebo Ústí n. Labem a Cheb (zatížení omezené jen u Chomutova na C4).
Takže prakticky už jen pro tranzit, kde je podíl objížďky na celkové trase dostatečně malý.
Viděl bych to z Hostivice do Kralup spíš přes Kladno.
Stavba Kladno Ostrovec…
Moc moc prosím, udělejte mapu s body kudy nelze. Připomíná to volnočasovou hru lodě 🙂
Hezky… to si pěkně zajedou 😂😂…ještě, že jsem proti tomu bourání a stavbě moderního mostu protestoval…
Pane ministře udělejte už prosím na SŽ pořádek a vyměňte GŘ SŽ. Děkuji.
A pořádek na MD a v SFDI dělat nemusí?
Ryba smrdí od hlavy. Není snad Správa železnic řízena Ministerstvem dopravy???
No právě.
Přijdou tam ještě horší.
Ještě zbývá „most u Remagenu“ v Davli…
Nikoliv, v Dobříši ta trať končí.
Ne měchenický, ale lávka v Davli, koukněte na film Most u Remagenu…
most u Remagenu je až ten druhej (jen v úvodní sekvenci byl ten železniční)
„Dopravcům hrozí, že například z Berouna na druhý břeh Vltavy budou muset přes Plzeň, k Českým Budějovicím do Nemanic a pak do Prahy. “
Tato věta dělá z kamionové dopravy v Česku mnohem ekologičtějčí záležitost, než by se na první pohled mohlo někomu neinformovanému zdát.
Skoro to vypadá na české „derby“ ČESMAD kontra ŽESNAD.
Pane Františku, nevěšte hlavu, bude to pouze dočasně.
Tak ono taky kolik nákladních vlaků jezdí jen Beroun Praha
Poměrně dost. Nezapomeňte, že v Berouně máte cementárnu. Plus zátěž do skladu PHM v Hořovicích.
Spíš vápenku a ne v Berouně.
jako pobyt sovětských vojsk
Navrhuji alternativní trasu přes Rakovník, Kladno, Kralupy nad Vltavou a Neratovice 🙂
Opět připomínka ke čtení diskuze…
Stavba Kladno Ostrovec…
To už je na mě moc…
Jasně, ztížíme až znemožníme dané přepravy po kolejích, načež vytáhneme „šetrnější“ variantu usnadněnou rozšiřováním a doplňováním silnic – nikoli dočasným. Jízdní odpory a spotřeba energie jsou vedlejší, pojedeme přece již brzy na „čisté“ baterky. Jo, sice má elektromotor lepší vlastnosti pro pohon, ale stejně.
Vy neznáte jednotku dočasnosti? Jeden FURT!
Ja kdyz prejizdim most tak mam s sebou v batohu clun kdyby nahodou!
A proč se vlastně most inteligence posouvá na říjen / nemůže tam SŽ začít přípravu už teď?
Njn, beztak to chtělo nové vedení už delší dobu, realizace všeho se posouvají, výluky se plánují v soubězích i do budoucna… Už to možná stačilo.
Protože není a jen tak nebude stavební povolení a to novým vedením SŽ stejně nijak nevyřešíte.
Novým vedením asi vyřeším to aby si lépe vybrali priority s ohledem na zachování železničního provozu?
Stavební povolení na nic není ze dne na den, ale priority si snad SŽ stanovila sama… Popravdě skoro je problém najít trasu kde se nesype hlavní i objízdná trasa, nebo kde se neopravuje hlavní i objízdná zároveň – vždyť je to prakticky pravidlo.
Jestli ono to posouvání není kvůli financím, kterých má pětikolka plnou hubu, ale skutečnost je taková, že jedna kapsa je prázdná a druhá vysypaná.
Proč pak opravují výpravní budovy včetně fasády?
Protože tím nikoho neurazí. Nová nástupiště, zábradlí a tabule mohou i na trati o starých nedostatečných parametrech vykázat jako investici. Dostáli normám, a to stačí. Zase, lepší opravená budova než ruina nebo pustina. Otázkou je míra.
Neb ji neplní a „sype“ z ní jinam. Železnice není a pro její hlavní tahouny nikdy nebyla něco, co by se mělo zlepšovat. Rozestavují spoustu kilometrů dalších dálnic a malují VRT, aby mohli vykázat, že podporují železnici. Konkrétní řešení (potřebné směry a vazby, kapacity a dostupnost) pak mají celkem zjevný výsledek, pokud jde o podíly na přepravách, nikoli jen absolutní čísla z celkově stále rostoucích objemů.
Fajn, že případi používající pojmy jako „pětikolka“, „fialový hnus“ či „slepenec“ se diagnostikují sami.
Ve vojensko-vlakové neprůchodnosti východ-západ se tím dostáváme do světové špičky. Bohužel i v té civilní…
… bohužel postupem, který byl evolucí okolností a most už praská a začíná se prohýbat …
Západní evropská vojska, stejně jako jejich země, už přešla téměř výlučně na silnice. Pouze směr východ – i navzdory nutnému přechodu mezi rozchody – ještě posíláme vlaky, neb tam jsou na ně dosud zařízeni. Jedna z věcí, které jsou na východě o něco lepší než u nás, přesto o ně nestojíme.
Řekl bych, že i Žesnad ví víc detailů, proč a kdo za stav toho mostu může, než ti, co tu požadují vyhodit Svobodu.
Ono to schvalování investic do infra je totiž mnohem složitější. A navíc v Česku politici milují zviditelňování se u investic, u pásky, naopak řádnou údržbu nenávidí, na ní nelze nahonit politické body radikálním vylepšením nějaké věci.
Ono je v principu jedno, jak probíhá schvalování investice…
Máme tady tisíce kilometrů modrého zábradlí a cinkajících přejezdů na tratích s prakticky nulovým přepravním konceptem a zde ještě jedna věta:
ROZMÍSTĚNÁ ČIDLA NA ŽELEZNIČNÍM MOSTĚ NA VÝTONI MOHOU ZASTAVIT PROVOZ Z MINUTY NA MINUTU…
Zde si myslím, že velká křičící písmena jsou zcela na místě…
Jestlipak při zavření Branického mostu bude oblíbená výluková činnost na trati Ševětín – Nemanice – Plzeň???
To sice jo, já se snažím ukázat, že odpovědnost za tyto problémy je asi poněkud jinde a navíc nevznikla a netrvala jen za Svobody.
Rozhodně tam je současný generální ředitel a náměstek pro infrastrukturu docela dlouho…
Jj, třeba akce přejezdy 500 je totálním oblbováním veřejnosti ve jménu domnělé bezpečnosti. Stačí se přitom podívat kolik že nehod na tom konkrétním přejezdu bylo a hle, třeba žádná za posledních 10 let. No tak to ten přejezd je brutálně nebezpečný a je tam potřeba narvat pár mega abychom se mohli být v prsou, jak jsme zajistili bezpečnost. To samé akce tunel, pardon dotace fi. elektrizace železnic, ne to jsem se spletl, ono se to sice nikdy nevrátí a vlastně to skoro ničemu nepomůže ale bude to skvělé. Jo a ještě jsem zapomněl na to největší. Budeme asi druzí nejlepší… Číst vice »
No jedno to není. Kdyby si totiž vnitroresortní cirkus sám na sebe neupletl různé alibistické biče, dvoukolejka minimálně od Branického Pivovaru na Kačerov (resp. rovnou Zahraďák) mohla být už dávno. Takže by se nyní souběh výluk neřešil.
Jak se udržuje únava materiálu na konci životnosti konstrukce?
nakreslíte na zem pentagram, podříznete černého kohouta ….
Posledních deset let je to u toho mostu už asi zbytečné. Ale předtím ta nejméně padesátiletá nedostatečná údržba výrazně zpoluzpusobila například větší rozvoj koroze konstrukce. Stejně tak most inteligence před výměnou svršku před asi třemi lety měl na sobě náletové dřeviny v různých spárách, odvodnění bylo v prdeli a štěrkové lože zbahnele. Zbahnele na mostě, chápete?? To nemluvím o postupné degradaci jednoho z pilířů a dalších vadách, omlácený oblouk zespodu od aut až na výztuž.
Koupíte dostatek izolepy 🙂
A hnědé barvy 🙁
Most se podepře, jen nevím co na to památkáři, klub za starou Prahu a další protestující.
A výstavbu nového mostu pod Vyšehradem blokuje Praha a spol, ten nebude ještě roky.
Ne až tak. Blokovala možná některé zběsilé návrhy. Diskuse mohla začít už dávno, stejně jako dostatečná údržba – jenže ta dopadla stejně jako u vedlejšího nádraží. Teď už je patrně pozdě, přesto by bylo fajn alespoň vyhlásit věc veřejně dříve, než zahajovat diskusi až po rozhodnutí. Nic, no. Snad to dopadne užitně i vizuálně co nejlépe, a třeba půjde starou konstrukci užít o kus výše proti proudu (Podolská – Císařská louka – průchod k nádraží například, byť už Dvorecký most odsunuli na tomto břehu až skoro ke Kublovu a tedy poměrně blízko).
Až začnou rozebírat železniční most. Koupím šampaňské vina a připiji za vítězství.
Po dnešní prezentaci v Tech.muzeu už není otázkou zda bourat či ne, ale KAM SE STARÝM MOSTEM, je dost vysoký, takže nepropluje pod všemi mosty v Praze.
Jižně proti Podolské je to bez kolize a zároveň by to přineslo užitek; vizuálně jsem nezkoumal, ale nemuselo by to být jako pěst na oko. Dvorecký most v severně posunuté poloze už se staví, tak leda ještě před zprovozněním proplout vstřícně Jeremenkově, kde by kromě pěších od autobusu ze Zeleného pruhu pomohl ovšem hlavně autům, kdyby je tedy unesl, a ještě možná stínil výhled na zlíchovský kostelík.
Jako dneska tam může náklad normálně a nově to nepůjde ani desítkou, ani za podmínky jen jednoho vlaku na mostě? Trochu divný…
Divný? Kdyby se tam cokoli stalo, budeš první medijální hejkal, kterého budou krmit senzační medijální hyeny. Kterej magor by se podepsal pod posudek, že je to sjízdné, o téhle katastrofě se ví dlouho. Ale SŽ má čas a památkáři tuplem…
památkáři po tom mostě nejezdí, pro ně tam může být nesjízdné torzo ke koukání a udržování panoramatu. A nesjízdný most je docela problém, když jeho účelem je převádět dopravu. Jako secí stroj, co neseje.
Nákladní doprava má na zatížení mostu zásadní vliv díky délce vlaků a naložení v celé délce na rozdíl od osobky, kde tu C2 má jen lokomotiva…
To vím, jenom mě zaujalo že 14.2. tam mohou rychlostí 40 projet dva nákladní vlaky současně, a 15.2. už ani jeden ani velmi malou rychlostí…
Nějaký čas na přípravu je potřeba…
Protože únavové trhliny, které stále rostou a rostou. Dá se predikovat únosnost.
Šaráda pokračuje.
Ale já vám garantuju, já vám přísahám, že se k tomu červenému terčíku nakonec propracujeme.
Se SŽ a památkáři zcela jistě 🫡
Jak je možné že u tak klíčové dopravní resp. železniční stavby jako je výtoňský most mají důležité neli rozhodující slovo památkáři? Co to je za kocourkov?
Protože most je kulturní památka, která se navíc nachází v pražské památkové rezervaci. Tohle jde bohužel kompletně za SŽ.
Přitom ministr dopravy může udělit výjimku.
Z památkové ochrany spíše ministr kultury. Akorát je to hodně nouzové řešení ukazující na letité vyhnívání základního problému v neochotě věci udržovat a případnou potřebu výměny řešit s dotčenými stranami včas.
Taky si myslím…. doplnil bych jen: Dobrá práce SprŽel.
Aspoň se vyzískají výhybky, pokud už nejsou totálně sjeté.
Ten most spadne, ale bude památkově chráněn. To je dozajista vítězství.
Kolik „chráněných“ budov či zámků se zhroutilo.
Kolik zámku a chráněných budov je nýtovaných?
Ale ony se hroutí i ty ostatní. Většinou pro nezájem anebo jiný zájem vlastníka. U některých si člověk řekne, proč si nekoupil někde něco jiného. U mostu je to horší, ale zase se mohou dohodnout příbuzné instituce, pokud by ovšem chtěly…
Památková ochrana především zavazuje vlastníka k součinnosti. Finančně mu na údržbu může přispět i erár, důležitý je zájem. Sama ochrana ovšem stavbu neudrží, to ani nikdo netvrdí.
Chránit ocelový most, který má 100 letou životnost je blbost. Navíc jsou požadavky na zatížení větší než v minulosti.
Spíš by měl někdo zažalovat památkáře prohlášením tohoto mostu památkou za sabotáž.
Kdy už Svobodu a spol. konečně vyhodí? Co se musí stát? Spadnout moct s vlakem?
Jak probíhá proces schvalování investic do infra?
Vy tady systematicky najíždíte na argumentaci typu “Řeknu tisíc důvodů, proč to nejde”, ne?
Ne. Ryba, hlava, smrad, hlava je na MD.
Dotaz na redakci – doplníte prosím, jak ve světle této zprávy hodnotí své působení ve Správní radě SŽDC nejdéle sloužící – od 2014 – pan Jaroslav Foldyna (od Okamury)?
A jak toto své dílo hodnotí zástupci Akce Nejspokojených Občanů 2011, kteří od prosince 2013 řídili Ministerstvo dopravy?
Děkuji
Tak tohle je opravdu prů..r.
SŽ by měla v této situaci zrušit plán uzavirky Mostu inteligence. Projekt odložit nebo vyprojektovat jiný způsob rekonstrukce, který bude pro Žesnad provozně akceptovatelny.
Možná by to chtělo na mostě Inteligence nějakou technolologickou úpravu v postupech zdvojkolejnění, tak aby se co nejmíň zastavovala doprava. Touto úpravou samozřejmě hrozí celkové prodloužení této modernizace.
Odbočku už před mostem a MI dořešit ex post?
Spíš napřed přepíchat stožáry pro stávající kolej, na uvolněné místo postavit novou kolej tu před tunelem přepojit zatím bez výhybky a opravit druhou kolej. Vždy v celém úseku mezi Krčí a Tunelem. A na konec tam vrazit výhybku. Já nevidím problém v opravě MI, ale právě v neexistenci řádného prostoru pro druhou kolej. A samozřejmě je tam obecný problém dostat těžkou mechanizaci a materiál.
Ex post bylo myšleno až bude stát nový vyšehradský. Udělat místo na druhou kolej by mělo jít s výrazně menším množstvím výluk, než bude potřeba na sanaci celého MI.
Informace je z dnešního dne…určitě bude hodně jednání mezi Žesnad.cz, SŽ a MD
Haha, nejsem žádný odborník, ale tohle nevymyslíš…. :-)))
… jak dlouho je Branický most jednokolejný a jak dlouho se ten pod Výtoní rozpadá ? :-)))
Oboje přibližně sedmdesát let. 😉
A jak dlouho jim potrvá rozhodnutí, most podepřít.
Utěšuje mě jediná věc: kdyby nás někdy chtělo Rusko napadnout vojensky, s jejich logistikou založenou na železnici, tak nejenže budou mít obrovský problém s odlišným rozchodem, ale místní správci infrastruktury je dokonale zastaví.
Jako předsunutá obrana ŽSR zavede všude trvalé pomalé 10 km/h. Polovina vlaků vykolejí už tam. SŽ pak strategicky uzavře všechna kritická místa pod záminkou rekonstrukce a neprojede ani kolo.
Škoda jen, že se to nacvičuje takto realisticky.
Slovensko muzou objet spodem cez Madarsko, Orban ich pusti. Mozna tunel v Blava hl.n., tam to je zasekane smerem na Lamac… Ale to Fico direktivne poresi. 🙃 (konec fikce)
🤣 docela špatný pokus o vtip, spíš by byla legrace pokud by spojenci se rozhodli použít naší infrastrukturu k přesunu na Rusa pomocí pozemní přepravy, mosty na rozpadnutí i silniční, nic neunesou, dálnice rozkopané a na SŽ stačí malá bouřka a nehne se na koridoru ani kolo, a teď tohle.
Co se týká fungování čehokoliv tak se těm částím svazu nějak blížíme.
A první linií obrany bude most přes Švarcavu na vjezdu do Šalingradu. Ten to má momentálně taky docela nahnutý.
Tu logistiku založenou na železnici bychom jim ovšem jako jednu z mála věcí mohli spíše závidět. Tady na mnoha místech panuje drážní železná opona ještě desítky let navzdory údajné jednotě a spolupráci. Jezdit lze jen vybranými trasami mezi velkými centry, sousedi musejí až na výjimky po silnicích.
Chtěl bych vidět jak rychle by padaly hlavy, kdyby se něco takového povedlo ŘSD. Třeba kdyby byl most v Berouně na D5 neprůjezdný a objízdná trasa pro nákladní dopravu by vedla přes Karlovice či Příbram.
Opravoval se most přes D1 u Lokte (?) a jezdilo se před Tábor a Příbram. Ale jenom dva dny a to ještě necelé.
Strhnout. To se půjdu podívat.
Co by musela Správa železnic udělat, aby konečně Svoboda vyletěl? Naprosto tristní organizace výluk, neustálé odkládání staveb i přes rekordní financování, na kritiku reagují akorát tak citací stopadesáti předpisů. Jakýkoliv manažer v soukromém sektoru by za podobné výkony byl dávno na dlažbě.
Manažera vyhodí kvalitní šéf pouze za neschopnost a průšvihy.
Vysvetlete ty mínusy, prosím.
Obhajujete neobhajitelné, jak prosté. Víte, přijdete mi, jako kdybych poučoval mého dědka, kterého zatklo Gestapo, o válce. Plno lidí, co tu diskutují, si těmi zprasenými výlukami procházelo. Provozáci i cestující. Pořád nedostatečný důvod k letence bosse #mynic?
Copak letenka, ale kde mají vzít na ten zlatý padák?
Na SZ se vykazuje činnost
No tak tohle snad průšvih je, a přímo kolosální…
Dlouhodobá neschopnost v koordinaci uzavírek je snad zjevná, ne?
Od 2013 je za modernizaci tratí SŽDC odpovědný pan Ing. Nejezchleb. https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/92885401/cv-nejezchleb.pdf/864a0527-b07c-4ca0-b38c-3f340a98fa1f
Dotyčný za těch 10 let mohl několikrát stihnout připravit zdvoukoĺejnění objíždky přes branický most Inteligence. Jenže se věnoval raději např. nedůležité trati na Lovosicku, patrně neboť odtamtud je choť nejmenovaného expremiéra/exministra financí, který vůbec ale vůbec nemá střet zájmů
Co je na trati Louny – Lovosice nedůležitého?
Potřebovala opravit? Ano. Tak se opravila, využívaná je.
Je důležitější než zdvojkolejnění mostu inteligence a tratí Krč – Zahradní Město? Náklady přitom budou podobné!
To musí posoudit někdo jiný, jestli je důležitější ta nebo ona trať. Ono, kdyby se neopravila, tak ty peníze nepůjdou automaticky na trať Krč – Zahradní Město nebo jinam. V plánu to už bylo určitě taky už dlouho.
DOTAZ na redakci: Dotážete se Ministerstva dopravy jak zareagovalo na loňskou kontrolu NKÚ? cituji: a) „MD schvalovalo a SŽ realizovala místo prioritních projektů i projekty, které nejsou v DSS2 označeny jako prioritní.“ b) „S ohledem na 95% růst nákladů na realizace prioritních projektů existuje podle NKÚ riziko, že se nepodaří zajistit dostatek peněz na dokončení všech těchto projektů. “ Jinými slovy SŽDC (za ministrů dopravy ANO2011) utratila 3,5 miliardy Kč na akce, které nebyly prioritní. Tj. kapacity stavebních firem byly vyplýtvány na podružnosti. A na prioritní akce nezbývají peníze. Lidově řečeno – dotážete se prosím na Ministerstvu dopravy, kdy pan… Číst vice »
A kdz tam půjdete vy ?
Likvidace (nákladní) železniční dopravy v ČR v přímém přenosu…
EU přitom požaduje navýšení železní přepravy a to se v okolních zemích skutečně děje. Silnice nejsou „železnice pro kamiony“…
Co takhle: Beroun – Rudná (úvrať) – Hostivice – Praha-Bubny – Praha Karlín viadukt – Praha Hrabovka – Praha-Libeň – …?
V Bubnech se jaksi začala stavět rychlodráha.
V tom případě Beroun – Rudná (nebývala tam kdysi spojka?) – Hostivice (úvrať) – Kladno – Kralupy. I když … v Kladně se má letos taky začít kopat, takže Podlešín (úvrať :-O ) – Kralupy. Čím víc úvratí, tím víc šoto 😀
Kladno Ostrovec výluka.
Jedině přes Podlešín, tři úvratě a v dieselu…
A nezapomeňte vlak rozpojit na dva…
Tak tak.
….a asi tak na 3 kotle….
Franto, čtyři.
Které ale nejsou k dispozici. A když se seženou, za pár dní stejně zdechnou, protože takový nápor staré stroje nemají šanci vydržet a moderních či modernizovaných je pro takovou akci nedostatek.
V dieselu by to šlo z Berouna do Písku, na Tábor (úvrať) a pak po IV. koridoru. Ale nevím, kdy dostaví ten nový most přes Vltavu u Červené nad Vltavou, po původním nákladní vlaky již nesmí.
A proč bych to rval na tři nebo čtyři kotle s úvratí v Písku a v Táboře, když to utáhnu jednou tramvají bez úvratě přes Plzeň a Nemanice a na jednoho strojvedoucího.
Myslíte si, že by to bylo snad rychlejší, když už by to bylo o mnoho dražší?
Vlastně je komické, že počet mostů přes Vltavu takhle redukujeme na polovinu, máme: 2x Budějovice, Červená (NE), Skochovice, Praha (2x NE, jinak Negrellák a Holešovice), Kralupy a Lužec, tyvole LUŽEC (ale taky NE)!
Zapomněl jste na Boršov, Novou Pec a Dobrou u Volar!
Netušíte, že přes most u Červené nad Vltavou nesmí žádné náklady? Unese jen šukafon. Z Tábora jezdí lepší a těžší osobní vlaky jen do Milevska a tam se musí přesedat.
Ono se nedá jet z Rudné přes odbočku Jeneček rovnou do Podlešína, bez zajíždění do Hostivice. Já tak jezdil např. z Mořina do Zlonic nebo na triagl otáčet mořinskou T 448.0.
Už docela dlouho ne.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Jene%C4%8Dek_(odbo%C4%8Dka)#/media/Soubor:Odbo%C4%8Dka_Jene%C4%8Dek_St1.jpg
úvrať na Smíchově – Kladno – Kralupy – Holešovice – Libeň 😀
jo, tam taky ne (Ostrovec) 😀
Úvrať na Smíchově do Hostivic již taky nee…
Dejvice-Bubny bude výluka
Jelikož úsek Výstaviště – Bubny bude neprůjezdný, stejně jako Kladno – Kladno-Ostrovec, zbývá jako nejkratší varianta Smíchov – Semmering – Hostivice – Středokluky – Podlešín – Kralupy – Praha. Maximální délka vlaku 541m, zatížení C3.
Smichov na Semerink bude max 180 metrů délka vlaku.
Vycházím z toho co prezentuje SŽ ve svých vlastních mapách na portálu provozování dráhy (mám ale jen archivní verzi z roku 2021, jelikož tato mapa je na portálu momentálně nedostupn). Mapa každopádně tvrdí, že je tam max 541m.
To je teď, ale brzy se začne trhat obvod společného nádraží a pro jízdy dvojitou úvratí ze Semmeringu do Smíchova tam zůstanou jen 3 krátké kusé koleje.
Suma sumárum tahle objížďka vzhledem k celkové rekonstrukci Smíchova taky v úvahu nepřichází.
…..rekonstrukce Smíchova…
Co se na IQ mostě bude opravovat tak dlouho, kromě vložení odbočky? Půlka mostu je už před několika lety opravená.
Přidávat druhou kolej ?
S půlroční výlukou té už opravené?
To by tak odpovídalo u #mynic
Mezi Krči a mostem asi před 3 roky nasazeli sloupy do stopy druhé koleje – to se vyplatí 😁 Ani Putin nemusí útočit, SŽ to zvládne sama 🤣
Sloupy, které vadí jsou jen u „přesmyku“. Na mostě směrem z Ra se jezdí vlevo, kousek za pivovarem se přede vpravo. Původně byla z Krče dlouhá 6.kolej, cca 800 m, pak zchátrala a dnes už ani není v Krči výhybka. Jinak se všechny sloupy stavěly, tak, aby vyhovovaly zdvoukolejnění.
To, že se sloupy dávaly tak, aby vyhovovaly zdvoukolejnění myslíte jako vtip?
https://goo.gl/maps/KwHZnxMmpeLwGP419
https://goo.gl/maps/P2hMsAsFLTs5duZd9
V tom případě se vám povedl.
A to se bude druhá kolej dávat jen na mostu? Nebo taky směrem na Krč. Ovšem jestli tam, tak až po vytrhání návěstidel a některých sloupů trakčního vedení, které předloni umístili na těleso té druhé koleje…
Ono lze na MI vložit tu odbočku bez rozhrabání spodku, čili minimálně bez kontroly konstrukce mostu?
Pokud vím, odbočka bude ještě před mostem. A ta jedna půlka mostu, po které se jezdí, byla přeci před několika lety odstrojena až na beton, dělaly se tam nové izolace.
Nedokáže se teoreticky něco málo, tedy s úvratěmi a dieselovým pohonem, vést přes Dejvice a Hostivici (přemostění Holešovice nebo Negrelliho viadukt)
Vzhledem k vyčerpané kapacitě to bude dobrý opruz. Ale asi šlo. Pro směr na Beroun by to chtělo obnovit triangl v Rudné.
Nešlo, pozemky už nejsou dráhou.
Vzhledem k tomu, že by to potřebovalo určitě stavební povolení, tak tohle není na závadu. Horší je, zda by se to muselo vyvlastnit.
Ale nemá cenu to už řešit, protože dle vyjádření zástupců Žesnadu zde je to sklonově náročné a v nezávislé trakci se toho taky moc neutáhne.
P.S.: Já bych si stejně dovedl představit obnovení této spojky pro osobní vlaky od Hostivic, které by nekončily v Rudné ale v Nučicích.
Nešlo, protože začala rekonstrukce Praha Bubny…tedy nemožné vedení vlaků přes Dejvice…
Simvás, SŽ není schopná opravit ani jeden eskalátor na 3. nástupiště v Olomouci po více jak půl rok co se tam občas vyskytnu. Tohle je jen začátek. Doporučuju spustit hate zde, za půl hoďky.
https://www.facebook.com/events/987531898893696
Otázkou je, zda za to budou padat hlavy na SZ?
Proč?
SŽ by ráda ocelovou konstrukci mostu nahradila už dávno. Akorát ji furt někdo prudí.
Proč je most ve stavu, v jakém je?
Předpokládám že to nebylo, protože je pravidelně udržován a opravován. Natřené části nereznou.
Vymačkaný nejty!!!
Už se to tu párkrát řešilo. Montované ocelové konstrukce korodují i na styčných plochách jednotlivých dílců kam se bez rozebrání spoje nedá dostat.
Eifelovka stojí, GoldenGate není zájem bourat.
Eifelovka stojí, protože po ni nejezdí vlaky.
GoldenGate je jiný typ mostu, lana nejsou tak cyklicky namáhána jako nosníky na Vyšehradským mostě, a asi se na něm dají některé prvky vyměňovat za provozu. Dál bych tipnul, že životnost bude mít navrženou na více let než 100, něco k předimenzování přidává i seismická oblast.
Tak rez není jediný a pokud se nepletu ani hlavní problém, prostě dynamicky namáhaná ocel má taky nějakou životnost a ten most je tam už poněkud déle, než se o něj stará SŽ.
Tak předchůdců včetně ČSD se to týká taky. Jinak na světě jsou starší stavby, které fungují.
Varianta pistupně vyměňovat všechny součásti (takže by to byl nový most podle původního plánu) taky byla možná.
A bude to asi tak 10x pracnější, než tu příhradovinu udělat novou na břehu a nasadit ji jeřábem namísto té staré. Namísto 1 týdne výluky přinejmenším 3 měsíce práce na každém mostním poli. Zkuste si to doma z Merkuru: Rozebrat styčník na příhradovině. Spadne to.
Spržel má řešení, které znamená maximálně týden výluky?
Když se asi tak půl století počítalo se stavbou mostu nového, tak nebyl důvod se s tou údržbou nějak přetrhnout.
Kdo s tím počítal a proč? Bylo napevno rozhodbuto o novém?
Podívejte se do platného územního plánu. Je tam zakreslen nový sdružený most pro železnici a auta.
Určitě s tím počítalo SŽ, protože samo na náhradě začalo pracovat od roku 2008 kdy vzniklo (viz přednáška). Vzhledem k použité oceli a konstrukci je to nutnost, pak už je jen otázkou kdy tato výměna proběhne.
Povídejte jaká významná mostní (ocelová) stavba z téhle doby funguje?
Všechny mosty odchází (na únavu) do šrotu a jsou nahrazovány novýma moderníma konstrukcema.
Kolín nad Rýnem?
Domnívám se, že most byl po vyhození na konci 2. světové řádně opraven a důležité prvky vyměněny, takže ten poslední zbylý nýtovaný není tak starý jak se zdá. Druhý most je šroubovaný a poslední je svařovaný. Jinak bych řekl, že proti Vyšehradskýmu mostu jsou hodně předimenzovaný, takže únava bude pomalejší.
Jinak podle wiki existuje jinam přesunutý jeden oblouk z původního (silniční část) mostu, který se má v nejbližší době taky pro své stáří nahrazovat.
Problém je nejvíc na spodku, kde je v „uhelníkách“ napadany stolety prach a bordel, drží se tam vlhko a je to tam v rozích nejvíc zeslabené. Kdyby to někdo mezi 1970 a 2000 nějak antikorozní ošetřit, měli jsme možná 10-20 let navic. Ale SŽ neumí udržovat ani lavičku na nástupišti natož most…
Víc než 20 let.
Protože je přes sto let starý, nýtovaný.
Nátěrem unavenou ocel nezregenerujete.
Mám obavy, že brzo bude zastavená kompletne i osobní doprava, než Se dohodneme co s mostem bude:(
Navrhoval bych udělat Hackaton pro naše spoluobčany na téma jak rozebrat železniční most na železo během jednoho týdne. To by tu situaci mohlo odšputnovat. A kdybychom to zkrátili na jednu noc (odnes si co uneseš), tak by si toho ani nikdo nemusel všimnout.
😀
bohužel výkupní ceny železa značně klesly.
Hele, to vůbec není blbý nápad 😃👍👍👍
Zastavení dopravy by situaci asi dost pomohlo. Jedním z důvodů, proč je tato památka chráněna, je to, že se jedná o konstrukci stále provozovanou k původnímu účelu. Kdyby byl provoz zastaven, památková ochrana se buď zruší, nebo si to budou moci památkáři odvézt někam na pole a tam tu nýtovanou konstrukci obdivovat.
Náhodou muzeum starých mostů na poli není vůbec špatnej nápad ☝️