Správa železnic žádá o razítko pro VRT do Ostravy. Podívejte se, jak bude úsek z Hranic vypadat
VRT Moravská Brána II: Pohled na VRT a konvenční železniční trať v oblasti Polanských rybníků, v pozadí nadjezd silnice II/478, vlevo zástavba Polanky nad Odrou, v pozadí zástavba Ostravské aglomerace. Foto: RTNext
Správa železnic chce začít stavět v roce 2026.
Šel by zkrátit popisek u fotek v galerii, prosím? Na druhém obrázku na mobilu překrývá šipku, pomocí které lze jít na další foto…takže dále jít nelze. Děkuji.
Kolik tenhle úsek o délce 46 km bude stát? Ne plánovaný rozpočet, ale reálné náklady. Rozpočet je totiž většinou z cenové úrovně roku 2020 a pro dnešní dobu je to už trochu mimo mísu.
Doufám, že Stanjura už si ukládá desítky miliard pod polštář a přitom na ministerstvu dopravy pro příští rok škrtá 12 mld :)).
Jasně, je potřeba utrácet 100 milionů Kč za projekty a pak je šoupnout do šuplíku, protože na to nebudou peníze. Tomu se říká šetření :))
ČR posílá peníze do EU a zpět je může čerpat jen na některé projekty. VRT bude jednou z nich, takže aby jsme získali poslané peníze zpět, tak se bude muset stavět VRT. Na dálnice již peníze nepůjde použít.
Moravská brána je úzkým hrdlem severojižního dálkového obchodu už od časů, kdy se tudy vozily pazourky a jantar…
Ty dvě koleje trati 270 jsou kapacitně naprosto nedostačující, o různých lahůdkách typu úrovňových přejezdů ani nemluvě. Postavte se někde v Polance nad Odrou k závorám a počítejte, kolik toho kolem vás sviští.
Dokud není nikde nějaká mimořádnost, tak to ještě jde, ale běda, aby někde bylo nutno vyloučit mezistaniční úsek. Pak nastává promptně dopravní infarkt.
Já se jenom ptal, kolik to bude stát, abychom si nalili čistého vína a pak z čeho se to bude platit?
Potřeba je jedna věc a finance jsou druhá věc.
V naší vesnici bychom potřebovali kanalizaci,, ale nemáme na to a tak se nestaví.
Pokud seženete dotace z EU a zbytek zaplatí nákladní a osobní doprava, tak si stavte co chcete..
Když by to napřed postavili nanečisto, tak přesnou cenu zjistí. Ale může tam být zakopaný tank z druhé světové.
To bych nespojoval. Ostravský uzel počká, prostě bude odsunutý po čtvrté.
Ono přes ostravských uzel by stačilo protáhnout tuto segregovanou 2-4 kolejku pro osobka a byl by klid.
V Praze už máme 3 a čtvrtá se staví
Dvojkolejka ? A není to málo Antonie PavlovicI ?
(Nemohl jsem si pomoci a to jsem dost fanoušek VRT)
4 koleje či lepejI 3 koleje. ? Mustr? Reko Hannoversko – Hamburg za miliardy EUR, kde bylo výsledek max 12 vlaku za hodinu navíc ?
Mezi Hannoverem a Hamburkem se přidávaly další dvě koleje ke dvěma stávajícím?
Právě že přidali jenom jednu ale stálo to raketoplán. Neboli stálo to víc jako kdyby tam přidali dvě koleje , ale prý na ni neměli pozemky. Když kolem té trati jedete tak si myslím že pozemků tam je dost, byla to jenom spekulace
Pozemků je dost… a z toho vidíte, že patří Deutsche Bahn či státu?
Když nebudete kombinovat vlaky osobní či spěšné, tak se sem všechno vejde, srovnávat to s dnešními hlavními koridory nedává vůbec smysl.
K smíchu je datum dokončení 2032. Elektrizace směr Frýdek i rekonstrukce uzlu Ostrava se jen posouvají. Jaká je šance, že vyjde alespoň tohle?
Šance jsou srovnatelné s elektrizací do Frýdku:) Dráty se natahují přes dvacet let a ještě se nějakou dobu natahovat budou. Očekávám, že se termíny na VRT posunou. A pak se posunou znovu. A znovu. Však znáte SŽ.
Jelikož občas sledují všechny tři „stavby“, tak u tehle to jde zatím v nějaké harmnogramu. Sice občas posune nějaký ten rok. Ale jednak je vedení podél dálnice, a usek přes Jistebník se aktivně řeši. Starosta Jístebníků (který zastupuje i okolní obce a jejich občany) aktivně i s projektantami a i s CHKO našli nejvhodnější řešení. Což tohle je u těch dvou dalších staveb problém….
V Jistebníku mají starostku.
Díky za opravu. Je to místostarosta.
Otázka, jestli se stavba dokončí v roce 2032, nestojí. Všichni tak něják tuší, že se to ještě bude odsouvat. Za úspěch budu osobně považovat, pokud se datum zahájení posune jen o 1-2 roky, tzn. rok 2027-2028.
Podle jakého dokumentu má být stavba hotová v roce 2032? Pokud vím, žák tento rok platí pro úsek Hranice na Moravě-Prosenice. VRT do Ostravy má být už v roce 2030
Je to v té dokumentaci.
Odbočka Odra a výhybna Polanka nad Odrou se neplánují, ty už desítky let stojí.
Tak proč je při té příležitosti nějak hezky nezoptimalizovat? S krásným prodloužením jízdní doby třeba. 😆
Nejspíš bylo myšleno „napojení tím směrem“.
2026???? Dnes není apríl, spíš bych to viděl tak na 2076, spíš tak 2126. Pokud se to nezadá soukromému investorovi a bude to zase pod SŽ, tak to bude hodně drahé a bude to trvat hodně dlouho, jestli to vůbec bude…
Neboj tunelem do Berouna se už 5 let jezdí.
A v Praze máme metro D už od 1992, 2012…. A je celou dobu na mapách jako modrá linka metra.
Pro neznalé tak je značena Vltava, ale turisti a mimopražské či modelingu, které v životě nevlezly do MHD to žerou
Docela odvážný termín začátku stavby. Ale u nás je možné úplně všechno….
Je možné a bylo by potěšující, kdyby na oboru výstavby VRT pracovali schopní lidé, řekněme srovnatelně schopní s lidmi od ŘSD a přípravy dálnic. O to víc by ovšem vynikla neschopnost jiných oborů na SŽ…
Úsek nebude vypadat nijak, protože se vůbec nepostaví.
Postaví a osobně jsem v této trati celkem optimista.
Technicky úsek Vrážné Odry je v podhůří Oderských vrchů a celá dálnice v pohodě ale tam při každé kalamitě rozježděná břečka navátý sníh už jsem tam zažil pár kalamit. Ale u VRT ten problém není.A co Jistebník je to už trasovano mimo ty baráky co snad měli bourat?
V Jistebníku se nic bourát nemělo. Jinak je to trasováné mimo budovy.
Obecně u železnice začíná problém se sněhem od větší výšky pokrývky.
Ale musí se uznat, že vizualizace umíme… Akorát se mi nezdá ten začátek stavby 2026, spíš tak 2028 a nebo jak známe SŽ, tak to bude spíš „furt“
Vy umíte? No podívejte, ono se umí i stavět, jenom spousta škarohlídů raději někomu podrazí žebřík, než aby dotyčný udělal svoji práci. Aby se mu mohli posmívat, že spadnul.
Před třemi roky byl plán začít se stavbou v roce 2025. V tomto článku se píše o lednu 2026. Teď bude zábavné pozorovat, jak se nám v čase bude začátek stavby posouvat 🙂
Sranda teprve bude, pokud se termín začátku stavby začne posouvat rychleji, než plyne čas.
Já bych jen uváděl, že se začne stavět za tři roky.
Leden, tak až bude rok 2025 tak to bude léto, klasicky.
6 let stavby? Co na tom budou dělat 6 let?
Studie a vizualizace bez jakéhokoli výsledku.
Protože vydané územní rozhodnutí není žádný výsledek a experti by to zvládli i bez něj, hubou a za jeden večer.
Máme tady dvě pravdy:
Dřív zemina násypů sedala rychleji!
Dřív zemina násypů nesedala vůbec!
A do toho někdo tvrdí, že konsolidace zeminy patří do silničních staveb, ale železnice je jiný obor, kde ani aerodynamika nemá co dělat.
J.K. to přece naháže lopatou za víkend. A mosty odleje do forem v noci.
Samozřejmě , protože dálnice ve stejných podmínkách dělají nezodpovědní diletanti a za 5 let jim to spadne. Jenom dráha ví že si to musí sedat 6 let. 🙂
A po kolika letech byla nepoužitelná D47?
Fun fact, 6 let se stavělo v půlce 19. stol cca 430 kilometrů mezi Goteburgem a Stockholmem. 🙂 A velká část z toho na skále.
No. Rád bych tomu věřil. Nicméně zatím sž nebyla schopna kopnout v původní stopě do modernizace Ostrava Frýdek Frýdlant.
To bych také nespojoval, preferenci budou mít dálkové tranzitní trasy. Nicméně vámi uvedená modernizace je velmi potřebná. Dávno už měla být provedena
VRT snad má vyšší prioritu než lokálka.