Správa železnic začne příští rok s miliardovým zrychlením trati z Lovosic do České Lípy
Litoměřice horní nádraží. Foto: litomerice.cz
Hlavní stavební práce mají proběhnout v roce 2022, místy trať zrychlí až na 100 km/h
Hlavní stavební práce mají proběhnout v roce 2022, místy trať zrychlí až na 100 km/h
a všechno to zalejem betónem a zaterasíme zábradlím – juch – ať se kočky pudrujou! 😀
A regiošuky tam budou jezdit stovkou !!!! a jako tramvaje v 15 minutovejch intervalech!!!
Podstatné je asi hlavně to, že:
a) Úpravy se do úseku Žalhostice – Liběšice koncentrují hlavně proto, aby se povedlo přesunout křižování z LT do Liběšic, tedy skokově zrychlit Lovosice – Úštěk
b) Tím se v předstihu realizované Litoměřice začnou konečně používat v souladu se svým návrhem, neboli budou se zde potkávat jen krátké a dlouhé rameno vůči sobě => ostrovní nástupiště se stane tou rezervou, po které se pořád tak volá. 🙂
A bude stíhat půlhodinový takt v Lovosicích žalhosticko/bohušovické zhlaví?
Nechtělo by tam postavit nějaké mimoúrovňové křížení? Podjezd: https://mapy.cz/s/fuvehuduzu
Nadále však zůstává stav, že tam nenaložíte ani paletu a neodstavíte vagón, aby chvíli nepřekážel.. :-/
Od toho je dolní nádraží (do Úštěka to asi vozit nebudete). Byť neříkám, že by mě uráželo doplnění VNVK nějak takto: https://mapy.cz/s/redezagazu
Možná by se dalo obhájit i vložení odstaveného šturcu (https://mapy.cz/s/lodusumudo a/nebo https://mapy.cz/s/dubobajaga).
Obávám se, že Litoměřice dolní a případné VNVK koleje, stejně jako koleje opravny vozidel nepřežijí „optimalizaci“ Naopak, ve staré konfiguraci horního nádraží se tam dal kratší vlak odstavit, aby nepřekážel na hlavní trati.
Jak už tady bylo níže nastíněno, pro atraktivitu tratě by bylo potřeba udělat víc, tohle je spíš lepší údržba. Minimálně částečně tunelová přeložka od Trnovan k Dolním Řepčicím (se zastávkami u Ploskovic a Býčkovic), zastávka blíže Horním Řepčicím, Stvolínkám, případně nové zastávky u Sosnové, Úštěk-sídliště… Jenže to by se muselo ještě pár mld přihodit a mimo Lovosice-Litoměřice ten potenciál nebude moc velký ani po takových úpravách….
Taky škoda, že se výrazněji nesáhne na poměrně dlouhý úsek Stvolínky-Zahrádky. Zde by byla z mého pohledu výrazně znát 100vka. Holts Liberecký kraj prý nemá příliš o tento, spíše turistický úsek zájem. U těch Horních Řepčic to je sporné, protože současnou zastávku využívají potomci Volyňských Čechů z obce Chotiněves.
Však současná zastávka může (klidně pod názvem Chotiněves) zůstat kde je. Nová zastávka Řepčice by byla navíc. Obě asi na znamení, aby se vlaky zbytečně nezdržovaly tam, kde to není třeba.
Souhlas, mohly by zůstat obě, byť Horní Řepčice by asi byly vytíženější vzhledem k vzdálenosti z nádraží do Chotiněvsi a tamnímu víkendovému busovému spojení.
Chotiněves přímé autobusové spojení s Litoměřicemi nemá, Řepčice sice ano, ale co do rychlosti nějak nekonkuruje ( cestou přes Zahořany)
Jinak těm současným Řepčicím by pomohlo, kdyby z místní části Mladé byla obnovena polní cesta, kterou připomínají již jen zplanělé hrušky ( část ji rozoralo již někdejší JZD, z části si udělal skládku jeden místní zemědělec, který má mimochodem jako druhou činnost kolejové stavby)
Nejsou v Horních Řepčicích závoráři?
Jízdní doby ale vždy budou muset počítat se zastavením všude, a to může být dost problém. Jestliže se díky rekonstrukci právě těsně stihne křižování v Liběšicích, tak se zastávkou navíc už by to nemuselo vyjít. Leda to vyměnit za Ploskovice, které jsou skutečně uprostřed ničeho.
Přiznám se že na minuty propočítané to nemám, ale řešení by se určitě našlo. Aktuálně má většina spojů mezi Lovosicemi a Liběšicemi na trase několik minut čekání, které by se určitě daly využít.
To čekání má právě ta rekonstrukce odstranit.
Hm, škoda, protože jak jsem psal níže, před nějakými deseti lety jsem potřeboval opakovaně z Kravař a Stvolínek do Prahy a zpět. Právě cesta vlakem do Lovosic i přes strašně nízkou traťovou rychlost byla pořád nejlepší.
Plánuje se někdy nějaké zlepšení přestupu mezi tratěmi Lovosice – Česká Lípa a Lysá nad Labem – Ústí nad Labem?
Jako že by se v Žalhosticích udělaly zastávky poblíž mimoúrovňového křížení? To by bylo docela nákladné, musela by být opravdu vysoká poptávka. Současných 15 minut pěšky v Žalhosticích nebo Litoměřicích není zase taková hrůza, v Litoměřicích navíc jezdí mezi nádražími každou chvíli bus.
No jó, to by byla fakt stavba tisíciletí.
V době kdy se mluvilo o zrušení úsek Trnovany-Litoměřice-Žalhostice z důvodu silničního obchvatu centra Litoměřic, se zároveň mluvilo o přeložce která měla odbočovat za Trnovanami na Litoměřice Dolní a v Žalhosticích se opět napojit na původní trať.
V plánech na VRT se uvažuje s Žalhostickou spojkou mezi oběma tratěmi (přímé spojení Litoměřice město – Lovosice).
Žernoseckou. 🙂 Žalhostická už vede do Žalhostic.
https://mapy.cz/s/regapakoka
Já bych navrhl vybudovat nějaký chodník z podchodu od nástupiště v Žalhosticích, možná i rovnou podchod pod silnicí až k nadchodu nad tratí 072, kde by se postavila nová zastávka. Kdyby bylo nutné, tak poštu budovu bourat, tak provoz přesunout do nádražní budovy.
A zastavování ve stanici Velké Žernoseky zrušit (bylo by blízko a zároveň nemusela by se peronizovat) a zastávku udělat až u přívozu a obce Velké Žernoseky.
V rámci modernizace 072 se také mluvilo o přesunu zastávky do centra Žalhostic. Ale nějak se potom slehla zem. Mimo jiné starostka Libochovan chtěla zachovat současnou stanici Velké Žernoseky ( na území Žalhostic) protože v její blízkosti je škola kam dojížději děti z Libochovan
Pak bych asi navrhl udělat navíc zastávku na sebuzínském záhlaví, vzdálenost ke škole se příliš nezmění a nadjezd zajistí mimoúrovňový přístup k nástupištím.
Nepletete si to s zastávkou Žernoseky? 6 let žiju v Litoměřicích a o plánech na zastávku Velké Žernoseky přímo ve Velkých Žernosekách jsem slyšel hodně.
Kdyby se při stavbě ÚTD domluvili majitelé s majiteli ÖNWB, o nějaké potřebě zlepšování nemusela být řeč. Podle mých informací byla snaha vést trať ÚTD přes aktuální nádraží Litoměřice dolní….ovšem k dohodě nedošlo.
Tento web považuji za odborný a pravidelně ho se zájmem rád čtu. Ale tato věta ho degraduje: „Díky modernizaci Žalhostic se zde budou vlaky křížit a bude možné s nimi jezdit častěji.“ Místo neodborného výrazu křížit by zde mělo být napsáno křížovat.
Když jsem posledně v diskuzi upozornil na to, že se nekříží vlaky, ale třeba psi, tak mě na čas zablokovali… Takže opatrně s požadavky na odpovídající názvosloví.
Vždy potěší, kolika lidem tahle chyba udělá radost
V článcích máte pravidelně spoustu chyb a překlepů. Často vás na to čtenáři upozorňují. Vzhledem k tomu, že psaní je pro vás zdrojem obživy i vaší vizitkou, domnívám se, že by bylo na místě takovéto hlasy vyslyšet a ne bagatelizovat a zesměšňovat. Sám nerozumím tomu, proč si po sobě texty před zveřejněním nečtete. Tedy ono to tak alespoň vypadá… 🤔 Zcela zbytečně tak svoji práci sami podkopáváte… 😐
Vy jste zřejmně dokonalý, efektivní a bezchyby.
Jackub a spousta z nás by ráda četla odborné periodikum, navíc bez chyb. To je vše.
Nezlobte se na mě, pane Sůro, ale pokud si říkáte odborný dopravní web a v televizi Vás titulují jako dopravní specialista, tak by se takovéto chyby neměly stávat 🙂 A že je alespoň jedna takřka v každém článku… chtělo by to korektora.
Křížovat nebo křižovat?
Zase ironie.Nebylo by vhodnější konstatovat,že chybička se vloudila……
Prakticky je to jen udržování tratě v „zombie“ stavu. Jistě většina chápe, že klikatá lokálka se stanicemi mimo obce nemá pro obslužnost prakticky žádný význam, zvlášť když je v celé trase s pohodlnou silnicí a autobusovou dopravou.
Je to pravda, mělo by se to mělo nějak zatraktivnit. Třeba koupí hybridního Vectronu na 3kV a natažením některých rychlíků z Prahy až do České Lípy (a případně jinam). Konečně by mohl být důstojný (vybavením, nikoliv rychlostí) rychlík pro turisty jedoucí na Úštěk nebo do Středohoří / Kokořínska. A že by se to uživilo, protože lokálky tu často praskají ve švech turisty od Prahy.
Přesně, 2 koleje, 200 km/h, to je v dnešní době standard, od kterého se dá pak odrazit k lepším zítřkům. Myslím, že na tom se tady snad všichni shodneme. 😉
A proč 200 a ne 230? 😀
To už je moc. Blije mi pak pes.
Jo a stanice v Úštěku či Liběšicích, to je co? Autobus mně neodveze na perón k vlaku na Prahu.
Tak jsem se na tu současnou autobusovou dopravu po té pohodlné silnici podíval a tak nějak jsem nic nenašel. Zvolil jsem úsek z Úštěka do Litoměřic (více reprezentativní příklad mě nenapadl) a přímého nejede zřejmě nic, ráno něco s náhodným přestupem v Polepech (i tak delší než vlakem) a jinak jedině s nesmyslným závlekem přes Lovečkovice, což trvá téměř hodinu (vlak 27 minut). A pokud mluvíme o potenciální náhradě autobusy do budoucna, budou atraktivnější než ten vlak, který díky přesunu křižování nadále zrychlí? Jak to budou ty autobusy zvládat časově, ideálně kdyby také měly pokračovat přímo do Lovosic ke koridoru,… Číst vice »
Zrovna z Kravař jsem jel do Prahy několikrát právě touto tratí do Lovosic. Lepší varianta nebyla (ani pořád tím samým vlakem do Lípy a pak autobusem). Nemluvě o tom, že předpokládám, že v Dubici v Č. Lípě nadšení z další dopravy nejsou, aby se přidávalo více autobusových spojů pro okolní vesnice, které jsou na té trati.
Ale jak píšete, nebo já níže, přiblížit některé zastávky vesnici by určitě pomohlo.
Pokud kraj hodlá na celé trati objednat základní hodinový takt, tak tomu fandím. Pokud tam ale budou 2 hodiny, je to vyhazování peněz. Rychlíky tam nejezdí a dopravní obslužnost v taktu 120 minut není služba, ale komedie.
Tak takhle to je na páteřní trati z Liberce do Pardubic
Škoda, že tam nejsou žádné směrové úpravy (např. Liběšice -> Horní Řepčice) a škoda, že také neposunou Horní Řepčice blíž k obci. Z říše snů by pak byl 700m dlouhý tunel u Trnovan, který by přeložil to šílené esíčko a příblížil stanici Ploskovice blíže k obcím.
Já si tam tedy taky dovedu leccos představit, ale něco mi říká, že jsou tratě, které by si takový výrazný “směrový zásah” zasloužily dřív.
V rámci silničního obchvatu a přeložky Liběšic má dojít alespoň ke zrušení frekventovaného přejezdu mezi Řepčicemi a Liběšicemi.
Škoda, že ve Stvolínkách asi nevybudují zastávku u návsi/zámku, když jestli se nepletu kolej na křižování je na současném nádraží stejně zarostlá, takže se asi nevyužívá.
Ale jinak článek neuvádí, jestli tedy součástí renovace bude zabezpečení a zrušení většiny těch nechráněných přejezdů, aby tam tedy rychlost nemusela klesat… Nebo to bude opravdu tak tragický výsledek… Kolik jim ostatně vychází průměrná rychlost po rekonstrukci…:-(?
Těch zastávek, které by zasloužily přesun blíž k obci a je tam na to prostor, je na této trati hned několik. Stvolínky, Dubičná, Blíževedly, Řepčice… Když už se nemůže pořádně zvýšit rychlost po celé trati, dala by se pro cestující zatraktivnit aspoň tímto způsobem.
co přiblížit obce trati? Třeba v Kornaticích se tímto směrem vydali a novou výstavbu realizují mezi zastávkou a obcí
To je trochu jiný případ, v Kornaticích je prostě celá trať daleko od obce. Tam by se musela ze strany dráhy dělat přeložka. Kdo chce mít blízko na vlak, musí si postavit dům na ploše mezi obcí a tratí (a taky se tak děje, což je v pořádku). Ty výše popsané případy na trati Lípa-Lovosice už mají trať v obci nebo její těsné blízkosti, nicméně zastávky jsou (zřejmě z historických důvodů) umístěny daleko od zástavby. Pouhým přesunem místa zastávky nebo vytvořením nového (což stojí řádově méně než přeložka) se dopravní obslužnost výrazně zlepší. Pokud to tam neznáte, podívejte se na… Číst vice »
To je rozšíření, ne přesunutí vesnice.
Já bych přesunul zastávku Horní Řepčice z polí k vesnici.
Tak snad i mezitím klapne, aby tam mezitím jezdilo něco jiného než Regionovy s v(max) 80 km/h (jako by nestačilo, že v rámci téže linky jezdí na úseku s v(max) 100 km/h, totiž úseku Libochovice – Radonice nad Ohří). „Díky modernizaci Žalhostic se zde budou vlaky křížit a bude možné s nimi jezdit častěji.“ Jednak samozřejmě křižovat (ne křížit) a jednak předpokládám, že právě 30min. interval (bez výchylek) = bez křižování v Žalhosticích (Lovosice X:00/X:30, Litoměřice h. n. X:15/X:45 h). „Práce na revitalizaci se mají projevit hlavně na úseku ze Žalhostic do Liběšic“ Čili to samé jako „revitalizace Lovosice –… Číst vice »
Cílem je dosáhnout konkrétních časových uzlů, zde konkrétně Liběšic. Pokud to s navrženým zrychlením postačí, tak není důvod investovat do delších úseků, neb větších zrychlení dopravy by se tím stejně nedosáhlo. Stejně tak pokud navržený koncept sjede regionova (stejně jako na 114), pak není důvod trvat na rychlejším vozidle.
Do budoucna zůstává otevřen úsek za Liběšicemi, líbila by se mi větší investice, aby se stihlo Lovosice – Lípa za systémovou hodinu, ale realisticky to skončí v lepším případě výhybnou v Zahrádkách.
pravdu máte jen částečně, protože zrychlení na delších úsecích by zvýšilo stabilitu v provozním konceptu, nepřenášela by se tolik zpoždění, mohla by být delší čekací doba na návazné vlaky apod.
To máte sice pravdu, ale pokud uvážíme, že balík peněz je omezen, pak radši uvidím peníze, které se neproinvestují zde na pouhé zvýšení stability, někde, kde třeba rovněž přinesou posun křižování o stanici dál.
Je mi líto právě závorářek v Žalhosticích, kde najdou nové upltnění? Proto nemá cenu pracovat u Správy železnic, když většina profesí v terénu jen dožívá.
Děláte si srandu, že jo?!:-)
Částečně jo. 🙂
A to pořád SŽ(DC) nabírá nové výhybkáře a signalisty. Na to že právě zrusili Hoštku a příští rok se k Žalhosticim přidá Liběchov.
Závorářky se uplatní při zvedání závory na hlavní bráně Severočeských hrudkoven a kostkoven a.s.
Teď tady prošel nosič vody. Docela dost nadával na vodovod.
Tzv. pendly mezi Livosicemi a Litoměřicemi, ještě před 2 roky tuším křižovali v Žalhosticích a id gvd 2019/2020 se křižovaní trvale přeložilo do Litoměřic, až na nějaké ranní a večerní výjimky. Prý si zaměstnanci sž zvláště signalisti stezovali v Žalhosticích, že musejí přestavovat výměna. Jako by to nebyla jejich práce, od toho na tom stavědle jsou.
Ono právě je to postarší zařízení je dost poruchové a pak vlaky jedou pozdě.
Při současném zab.zař je také křižování zab. zař. dosti zdlouhavé. Všiml jste si jak po odjezdu vlaku na Lovosice musel zajít výpravka do dopravny a teprve potom vypravit vlak na Ltm?
Co tam vlastně je za stanižní zabzař? Není náhodou z doby kdy svět ještě neznal rádio?
Je tam tuším zab. zař 1 kategorie se závěrnym klíčem. Releovka dělá pouze světelná návěstidla, kde odjezdová jsou pouze ve směru na Lovosice a žernoseckou spojku. Na litoměřickém zhlaví světelná návěstidla nejsou. Někdo znalejší kdyžtak doplní.
Ano musí zajít dovnitř, ale to by musel zajít i tak, aby postavil vlakovou cestu, samozřejmě na jopce to nezabere tolik času. Takže s vámi souhlasím. Ale máme zde v ČR dost menších stanic, kde se zaměstnanci vymlouvají na to proč nemohou vykřižovat, když je něco zpožděné. Příklad v žst. Svojetín na trati Louny Rakovník, v pondělí vlak od Mutějovic 20 minut zpoždění přeložilo se křižovaní do Mutějovic, v úterý úplně ta samá situace, ale paní výpravčí v Muťějovicich řekla, že křižovat nebude, že má výhybce nafoukany sníh.
Skoda, ze neobnoví také trať ze Zahrádek na Stvolinky, tam je to směrově i sklonove celkem příznivé. Každopádně by měly zmizet nechranene přejezdy, kde vlak brzdí na 10 Km/H, což má větší efekt nez 100 Km/h zrychlení na par metrech.
A to je presne to co nechapu, proc se napr.: na tratich, kde je dejme tomu vetsinou rychlost 75 km/h, pak skokove zrychleni dlouhe napr.: 500m, kde je rychlost 105km/h a pak zase propad treba na 80 km/h, kdyz takovy rychlik nema ani smysl rozjizdet na tu stovku, protoze je to nulove te rychlosti dosahnout. Nechapu vyznam techto nesmyslu.
SŽDC se může chlubit o něco vyšším procentem rychlejších tratí :-)…
Edit: S temi drastickymi propady na prejezdech to je smutne, ty 10 km/h a 30 km/h rychlosti na prejezdech by vubec nemeli existovat, tedy pokud tam neni prudky oblouk, ktery neumozni rychlost zvysit.
Na úsek do Liběšic tlačil hlavně Ústecký kraj. Liberecký kraj a hradecké OŘ SŽ prý mají jiné priority.
Křižovat, nikoliv křížit.
A není to jedno 😂
To teda rozhodně není. Chtěl bych vidět ty křížence, které by vznikaly křížením vlaků.
No co, smíšený (nákladní+osobní) vlak už tady byl.
Na webu idnes.cz by to bylo jedno…na webu , který má ambicí býti odborným to jedno není..
Tak na webu iDNES se na češtinu nehledí, problém jim dělá geografie a téměř úplně všechno. Takže to, co píšu výše, je jen úsměvné štouchnutí, vím, že i/y ani tady rozhodující není.
Jedno je kolo rezervní v autě
To víte, že v podstatě je to jedno, hlavně se před jízdou vlakem pokřižovat. Kdyby se raději všichni ti odborníci tady naučili , kde psát y/i to by bylo daleko lepší.
Standart by měl být na lokálkách při reko 120 . Všude. Když nižší rychlost tak s nějakým výjimečným důvodem , jako most nebo tunel . Stavět za miliardy tratě takto je mrhání penězi i lidskou energii
1: čte se to zatajeným dechem !!!, 60 >>>> 80, PAK 2 km sto !!!!!! a pak 50 (za miliardu).
2. Právě jsme předběhli trapné Švýcarsko. Měli by tady přijet a nabrat nějaké zkušenosti, jak budovat železnice. :):):)
3. DOST STRANDY – SŽ je státní podnik, a já se dnes obrátím na NKÚ, aby to nechala prověřit, protože to není normální. A budu vás informovat, jak jsem pořídil.
Měli by nechat před 50 těch 80, kdo se bude rozjíždět na 100, aby zase brzdil, to máte pravdu. Ovšem, těch 50 mohli trochu zvednout, aspoň na 60, to jo.
A těch 60 a 80 a dva kilometry 100 ? Není to náhodou rychlost pro Pendolína ? :-))))))
Proč most nebo tunel? Limitujícím faktorem jsou jen změny směru.
Pokud tam není most nebo tunel, dá se to snadněji řešit přeložkou, jako třeba nedávno u Hustopeč. Ale pořád jsou to komplikace, že…
Samozřejmě ne všude to jde udělat jednoduše a za přijatelnou cenu, ale hodilo by se to aspoň posoudit.
Měnit trasování, to už je jinačí záležitost, ale využít co nejefektivněji současné trasování, to by měl logicky být základ…. ke kterému hodně schází.
Tato trať je echt lokalka, jednak slabým provozem, a jednak množstvím ostrých oblouku, které vysloveně obkrouzi jednotlivé kopecky. A tak to zůstane.
Akorát ten provoz by nemusel být tak slabý, kdyby se z toho trasování vytáhlo optimum.
Asi myslí rychlostní omezení na starém mostu. A nový most by stál hodně peněz.
Jako přeložit to na mosty a do tunelů, aby se dalo jet plynule 120, třeba že to mine všechna města a vesnice na trati, tak jste to myslel? No to by bylo safra mrhání prací. Neříkám, že má být všude 50 a méně, právě naopak, ale chce to myslet hlavou. 🙂 Zkuste se tam jet nejprve podívat, nebo si aspoň přečíst mapu…
ono to jde i tak, aby zastávky zůstaly na stejném místě https://1url.cz/vz0hD
Já jsem nenapsal že se mají mosty a tunely stavět nebo překládat. Naopak . To stojí randál a dával jsem to právě jako příklad kde neinvestovat. 120km/hod bych bral jako standart . V plynulosti je ekonomika i ekologie .Tady ty přískoky jsou nesmysl . A připravovat celé trasy od A do B za dva roky hotovo a 50let s údržbou životnost. A kde jezdí za den 2500 lidí elektrifikovat .
120 nemůže být standart, protože česká legislativa stanovuje při rychlosti nad 100 km/h povinnost přenosu návěsti na vozidlo, což stojí další zásadní peníze vybavit trať ETCS, tak proto je standart v takovýchto „lokálkových“ případech „jen“ 100 km/h. A s dynamikou na 120 to taky nebude žádná sláva při takhle vzdálených zastávkách.
Jinak se domnívám, že kdyby se měly na této trati dělat souvislejší úseky na 120, tak se to rovnou může postavit znova na zelené louce.
Ono by stačilo, aby nejnižší rychlost byla 70 km/h. A k té stačí oblouk po poloměru 300m.
Obcím se nijak nevyhne. Velmi časté by bylo, že se zastávka přesune, nezřídka na druhý konec stejné obce.
Jó, kdyby se chtělo, mohlo by se z Litně do Lochovic jezdit 105 km/h bez problémů…
Standardem na lokálkách by měla být hlavně jejich současná analýza a analýza budoucího stavu . Pokud současná analýza vyjde tak , že v průměrném vlaku cestuje 30 cestujících a budoucí , že po miliardových investicích v průměrném vlaku bude 40 cestujících , je to signál k tomu , aby se do lokálky nic neinvestovalo , nechala se dožít a po dožití nahradila busy..
Přesně tak. Tato trať má odůvodnitelný přepravní potenciál mezi Litoměřicemi a Lovosicemi. Meziměstská relace Litoměřice – Česká Lípa je moc slabá. A cestou prakticky není žádné sídlo s více než 2 tis. obyvateli. Slušná obsazenost dvouvozové Regionovy je akorát ve špičce. Potenciál pro nákladku je minimální, protože ani to dřevo se nedá kvůli sklonům svážet ekonomicky efektivně. Tu trať mám rád a jezdím po ní. Ale ekonomika je neúprosná. V tomto případě se ale neřešila, protože se vešla pod hranici, nad kterou by se musela udělat CBA.
Ten úsek Úštěk-Litoměrice kromě vlaků v opačném přepravním proudu využití má. Úsek Úštěk-Lípa je z 90% turistický kde stací skupina 10ti moderních trampů, 5 kolařů a už se stojí na představcích a v řidičáku.
No jo, ale do trati s turistickou poptávkou netřeba sypat miliardy. Byť se většina proinvestuje na úseku Lovosice – Liběšice. Jinak co to je „využití má“? Když naplníte párkrát za den dvouvozovou soupravu, pořád se to nedá srovnávat s tratěmi, kde jezdí násobně více lidí, je tam řádově vyšší potenciál (a to i včetně nákladní dopravy), ale peníze na ně nejsou (např. Mladá Boleslav – Liberec).
Souhlasím že je zde hloupost budovat přeložky a napřímění. Ale minimálně ten svršek aby nedocházelo k ničení potenciálních nových souprav jako tomu bylo na jizerské. V letní sezoně jsou poměrně plné téměř všechny spoje ( nejen návoz do a z litoměřických středních škol). Oproti této trati modernizace úseku Libochovice-Louny na 100km rychlost byl opravdu jen milodar pro firmy typu Strabag, N+N, chládek a Tintěra, Subterra, Pedasta…
Chybí vám v té rozvaze nákladní doprava. A taky fakt, že od války se tam neinvestovalo nic než na výměnu vyhnilých pražců, čímž tam vznikl neskutečný vnitřní dluh, takže teď je to nárazově obrovský ranec.
V době výluk mez Děčínem a Benešovem tudy jezdí odklony. Nejčastěji jsem viděl IDS Cargo i vojenský speciál. Jinak v minulosti tudy jezdilo pravidelně až 20 cisteren z Lovochemie do uranových dolů a z kralupské rafinerie palivo pro sovětskou okupační armádu na Ralsko. Ještě počátkem 90.let pamatuji intenzivnější přepravu dřeva a vykládání uhlí.
A kolik kocourů vám tam těch 20 cisteren táhlo? Odklon pořád není pravidelná doprava. A aby byla trať atraktivní pro pravidelnou dopravu, musela by mít nižší sklony, elektrickou trakci a alespoň dostatečně dlouhé předjízdné koleje.
Podle dobových fotografií jedna parní lokomotiva táhla, druhá tlačila. většinou českolipské „buliky“ a lovosické 475.1. Po nástupu dieselové trakce to nejezdili „kocouři“ ale řada 735. ( sukončením těžké nákladní dopravy v polovině 90. let „pielsticky“ v Lípě skončili jako chvíli před tím „sergeje“ Těch cisteren většinou teda bylo méně, za to v kombinace se dřevem, uhlím, i krytými vozy. Konec konců, která neelektrizovaná trať dnes pro nákladní dopravu atraktivni je.
Ještě doplním, že k napřímení a přeložce souběžně vedoucí silnice 15, došlo snad až na přelomu 80. a 90. let. To na konkurenci transverzálky ubralo. Do té doby se klikatila trasou staré kupecké stezky. Pozůstatkem je například nadjezd mezi Ploskovicemi a Dolními Řepčicemi.
Atraktivní je ta, kde je z hlediska zdrojové a cílové oblasti co vozit. Např. Nymburk – MB; Týniště nad Orlicí – Solnice (auta), najde se i řada jiných relací pro vápenec/vápno/cement (nedaleko „naší trati“ např. Čížkovice a Jestřebí), šutr, písek, dříví, obiloviny a další hromadný substrát, který se vozí na neelektrifikovaných tratích. Kolem transverzálky je ale jediným takovým substrátem dřevo, a to požere z širšího regionu Štětí, kam se to po dráze nevyplatí. PHM a kyseliny už se naštěstí na Českolipsku do země nepumpují. Také bych rád, aby se vrátily časy, kdy byl všude na železnici čilý nákladní provoz, ale… Číst vice »
Stavět lokálky na 120 km/h je obrblbost. S ohledem na vzdálenost mezi zastávkami ji soupravy dosáhnou jen vyjimečně, na pár vteřin nejvýše.,a to jen mezi relativně vzdálenými zastávkami.
Jak co jak kde, podle vytížení. Těch 120 menusí být nemsysl, pokud díky tomu vyjde rychlíku systémová půlhodina mezi uzly. Tohle je pro každou trať jinak.
To není stavba trati. To je oprava. A v Litomeřicích budou brečet „štestím“, až jim probouráte středem města koridor.
V Litoměřicích se to mělo celé zahloubit jako v Mladé Boleslavi.
Nebo naopak pod trať vecpat pokračování silnice II/247 (obchvat).
A proč? Vždyť VRT by mohla pohodlně vést do zastávky Cihelna(místo ní), kde by zároveň vzniklo normální nádraží.
Protože česká legislativa stanovuje při rychlosti nad 100 km/h povinost přenosu návěsti na vozidlo, což stojí další zásadní peníze (ETCS), tak proto je standart v takovýchto lokálkových případech „jen“ 100 km/h.
A trať se nestaví (nová), trať se opravuje a trochu rekonstruuje.