Správa železnic začíná řešit zrychlení na pěti tratích

Stanice Týniště nad Orlicí prošla modernizací v roce 2015. Foto: Chládek a Tintěra PardubiceStanice Týniště nad Orlicí prošla modernizací v roce 2015. Foto: Chládek a Tintěra Pardubice

Správa železnic vybrala pět tratí, na kterých chce prověřit možnost zkrácení jízdních dob. Maximální rychlost má být 120 km/h.

Správa železnic chce na pěti vybraných tratích řešit možné zkrácení doby jízdy malými úpravami trati, které by umožnily na některých místech zrychlení s relativně minimálními náklady. Odhadovaná cena zakázky je 5,9 milionu korun.

Vyplývá to ze zveřejněné veřejné zakázky na zpracování takzvaného směrodatného rychlostního profilu pro zvýšení rychlosti. Soutěž se týká celkem pěti tratí. Vítězná firma má prověřit možnosti zvýšení rychlosti při využití stávajícího tělesa dráhy formou úpravy geometrického parametru koleje a zavedením rychlostních profilů V130 a V150. Současně má vítěz prověřit možné způsoby odstranění rychlostních propadů a stanovit nové jízdní doby pro typové vozidlo (většinou RegioShark – jednotka řady 844).

Maximální rychlost má být u většiny tratí 100 km/h, na trati z Chlumce do Trutnova 120 km/h. V seznamu tratí, kde se má prověřit zvýšení rychlosti jsou i ty, které nedávno prošly rozsáhlými opravami, například z Týniště nad Orlicí do Meziměstí.

Jde o tratě, kde dnes vlak není příliš konkurenceschopný proti silniční dopravě, přitom nejen kvůli nevhodnému trasování. Například spěšný vlak z Chlumce nad Cidlinou do Trutnova jede 102 kilometrů 2 hodiny a 18 minut.

Jaké úseky chce Správa železnic zrychlit

Chlumec nad Cidlinou – Trutnov střed

Traťový úsek (TÚ) 1401 Chlumec nad Cidlinou (mimo) – Trutnov střed (mimo) km 23,125 (ZV6 v žst. Chlumec nad Cidlinou) – 127,006 (ZV18 v žst. Trutnov střed)

Týniště nad Orlicí – Meziměstí

TÚ 1561 Týniště nad Orlicí (mimo) – Meziměstí (včetně) km 24,454 (ZV46 v žst. Týniště nad Orlicí) – 90,163 (KV1 v žst. Meziměstí) km 0,042 (KV1 v žst. Meziměstí) – km 0,509 (KV38 v žst. Meziměstí) km 0,793 (KV38 v žst. Meziměstí) – km 1,643 (KV57 v žst. Meziměstí)

TÚ 1562 Meziměstí (mimo) – Broumov (mimo) km 1,643 (KV57 v žst. Meziměstí) – 9,865 (ZV1 v žst. Broumov)

Havlíčkův Brod – Pardubice-Rosice nad Labem

TÚ 1611 Havlíčkův Brod (mimo) – Pardubice-Rosice nad Labem (mimo) km 2,746 (ZV401 v odb. Kubešův Mlýn) – 91,692 (ZV1a v žst. Pardubice-Rosice nad Labem)

Veselí nad Moravou – Sudoměřice nad Moravou st. hr.

TÚ 2391 Veselí nad Moravou (mimo) – Sudoměřice nad Moravou (včetně) km 0,760 (KV42 v žst. Veselí nad Moravou) – 14,986 (st. hr. ČR/SR)

Rohatec – Sudoměřice nad Moravou

TÚ 2411 Rohatec (mimo) – Sudoměřice nad Moravou (mimo) km 0,510 (KV6 v žst. Rohatec) – 5,078 (ZV4 v žst. Sudoměřice nad Moravou)

Tagy Správa železnic Top Trať 026 Týniště nad Orlicí - Broumov trať 040 Chlumec nad Cidlinou - Trutnov Trať 238 Pardubice - Havlíčkův Brod trať 343 Hodonín - Vrbovce zrychlení tratí
113 komentářů