Správa železnic začala s rozšířením a rekonstrukcí Branického mostu. Přes půl roku po něm neprojedou vlaky

Rekonstrukce Branického mostu. Foto: Ministerstvo dopravyRekonstrukce Branického mostu. Foto: Ministerstvo dopravy

Většinu nákladů zaplatí evropská dotace.

98 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
MilanSima

Takže ode dneška se přes most už nejezdí? Nebo začaly zatím jen přípravné práce?

Michal141

Přípravné práce už začaly, vstup na most pro pěší je uzavřen, na mostě jsou dělníci, bagry a nákladní auta a sundavají asi pomalu svršek. Vlaky ale zatím stále jezdí. Alespoň to jsem viděl včera když jsem šel kolem 🙂

David

Stejně by mě zajímalo co tam před těmi 8 lety dělali, že to musí teď předělat.

Y.K.

Tak hlavně nesáhli na tu nepoužívanou část mostu, že jo.

Kámo

Je dobře, že to konečně opravují. Do budoucna to bude třeba. Jen je problém, že se to nechalo dojít do takového stavu, kdy z jihu jsou oba dva mosty neprůjezdný a okolí ( např. Kladno ) rozkopaný. Na druhou stranu to bude zajímavé, kolik nákladů pojede přes Nemanice a jak to IV. Koridor probere. Mezi Táborem a Benešovem moc stanic na odstavení nebo střídání není a blíže ku Praze je přes den hustá osobka. A jak to vezme spojka Hostivař – Malešice, kde bude asi špunt. Náklady budou tady jezdit spíše v noci. Snad se to zvládne a doprava okolo… Číst vice »

Martin Prager

Sorry jako, ale stav Branického mostu je jen důsledkem po mnoho let zanedbané údržby a SŽ se k němu, v ještě ne tak dávné minulosti, chovala jako k nechtěnému dítěti. A teď když už jim do holínek teče vrchem se bijí za jeho urychlené rekonstrukcí? Jak pokrytecké! Ten most měl být opraven přinejmenším už 20 let !!! Na druhou stranu: díky Bohu se snad začíná něco dít.

qěcy

Víte, co to je řádná údržba majetku České republiky, majetku krajů a majetku mnohých obcí?

Já ne.

Martin Prager

To je český fenomén: nejdřív nechat skoro všechno pěkně shnít a pak ve dvanáct pět se s frenetickým scénářem spustí mediální smršť, kde je daňovému poplatníku vysvětleno, že je třeba investovat miliardy, protože bez nich by pec spadla. Pak nastoupí ty správné party a dají se do díla … A za pár let se situace opakuje.

Jiří Kocurek

… a když se údržba dělá po 20 letech, tak se vztekat, že to nic nevydrželo. Dřív se takové opravy nedělaly a dřív to bylo správnější.

Karl vB.

Vzhledem k jeho méně významné pozici v minulosti, asi nebyl Branický most středem zájmu odpovědných osob.
Vyšehradský most je, ve srovnáním s Branickým, strategický, a kam to doposud řešení situace dospělo?
„V roce 2015 proběhla oprava Branického mostu, při níž byla obnovena hydroizolace a sanovány mostní oblouky“ – Wiki.
Zřejmě při této akci se zjistil jeho skutečný stav a „velká oprava“ byla následně zařazena do plánu. Prioritu rychlého provedení opravy zajistila až až současná tragická situace Vyšehradského mostu a „zájezdů“ nákladních vlaků z jednoho břehu Vltavy na druhý přes České Budějovice..

Martin Prager

To, co jste napsal nikterak neomlouvá správce/vlastníka, že se má alespoň přiměřeně starat o svůj majetek a počínat si s péčí řádného hospodáře. To se v případě Železničního mostu a ani Branického zjevně nedálo.

Karl vB.

Pane Prager, myslím, že oba vysíláme na stejné frekvenci, akorát možná každý v „jiném jazyce“. Osobně se mi jeví Branický most, jako elegantní architektonicky hodnotná stavba a jsem rád, že po tolika letech nezájmu se konečně dočkal uznání své existence. Já nic neomlouvám, jen poukazuju na to, že problém Vyšehradského mostu, který je pro železnici strategický, nebyl řešen o nic líp (nebo jinými slovy úplně stejně, jako všechno ostatní) a teprve díky patové situaci, do které se to teď celé dostalo, nyní Branický most (po 60 letech „trpěně existence“) zažívá „hvězdný okamžik“ a mávnutím kouzelného proutku se mu dostává nebývalé… Číst vice »

Martin Prager

Omlouvám se za případný šum. A ano, takto vyjádřeno bych podepsal😉 .

Martin Prager

Nechci se v tom už moc přehrabovat, protože bychom zřejmě upadli do sáhodlouhé diskuse.😉 Mě prostě vadí všechen ten šlendrián, který nás pak všechny stojí nemravné peníze (které by se mohly využít třeba na vylepšování infrastruktury) a v mediální masáži se vinníci ještě s arogantní drzostí sobě vlastní domáhají potlesku. 🙈

Pako

Jako první bude prý postavena malá kaple, kde se budou všichni koloťuci každý den povinně modlit, aby vydržel most na Výtoni po celou dobu výstavby.

Majkl

Koloťuci? Vy ťululum

Mimopražský

Trochu drahá sranda na to, aby se tam natáhla další linka S-bahnu. Nákladní dopravě by oprava stávajícího stavu s ohledem na její propad (bohužel) postačovala.

Kandelábr

To naopak přijde velice vhod až se zavře Výtoň

Pako

A to bude brzy. Jakýkoliv jiný most v tomhle stavu by už byl dávno uzavřený. Resp. už by měl 20 let zcela novou konstrukci.

Pako

Jako mimopražský zřejmě netušíte, jaké drama tu probíhá. Bude uzavřen poslední funkční most z jedné strany Prahy na druhý. Funkční zdůrazňuji, protože most s rozevírajícími se únavovými trhlinami ve zkřehlé 120 let staré oceli jaksi funkční není.

Mimopražský

Že se nechal technický stav těch dvou železničních mostů v Praze dojít do tak tragického stavu je smutný fakt, před kterým kompetentní osoby a složky zavíraly oči tak dlouho, až do toho hodně kyselého jablka dnes musí někdo kousnout. Ty opravy potřeba jsou. Ale ne za účelem, aby se po Praze dále rozlézal na železniční infrastruktuře ten slavný S-Bahn. Upřímně řečeno se divím, že ty nápady organizace v Rytířské ulici někdo akceptuje a navíc ještě financuje.

Jindřich Fišera

Viníkem tohoto tristního stavu je ale stát, přesněji nekontrolovaná zlovůle památkového šílenství, které vedlo ke zpamátnění trosky pod Vyšehradem, o které bylo cca 40 let před zpamátněním rozhodnuto, že je neperspektivní, nechá se dožít a po dožití bude nahrazena.

Jiří Kocurek

Kdyby se po něm nejezdilo, tak ta únava materiálu nenastane. To jste chtěl říct, že je špatně, že se po něm jezdilo a tím došlo k únavě materiálu?

Tomáš z MB

Já jsem též „mimopražský“ a chtěl bych mít z Boleslavi též skutečný pražský „S-Bahn“ a nejezdit 854 (byť je to připomínka dětství a medicíny) či Arrivou… A zajímalo by mne proč ten negativní postoj k pražskému příměstu? To tam mají jezdit uživatelsky nepřitažlivé vysokopodlažní soupravy, nejlépe zelené?

DavidS

Copak vám S-Bahn udělalo, že jste tak proti příměstské železnici?

Mimopražský

Upřímně řečeno se na to drama v osobní dopravě velice těším po téměř třiceti letech profesní kariéry strávené na dráze. Jak mi potvrdil bývalý kolega, nyní zaměstnanec na vyšším postu u SŽ, stav infrastrukrury (a v řadě případů i její obsluha) je žalostná skutečnost a jezdí ten, kdo má větší kamarády na GŘ. Což platí násobně v případě mimořádností. Lituji své bývalé kolegy, kteří se s tím musí vypořádávat

Karl vB.

Po ukončení rekonstrukce v příštím roce, začne Branický most Inteligence po 60 letech jakéhosi přežívání, konečně plnohodnotně sloužit železniční dopravě.
Zahájení stavby: 1952
Uvedení do provozu: 1964
https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/2823671-bez-fanfar-i-beze-jmena-most-inteligence-se-rezimu-nehodil-uz-v-dobe-sveho

qěcy

Po šedesáti letech zažije konečně pořádnou zátěž a překročení kapacity téměř dvojkolejné trati.

Jarek

Je stanoven nějaký časový horizont na zdvojkolejnění tunelu?

Libor

Není, druhá kolej časem! pojede do tunelu direkt Beroun 😉

qěcy

Nikoliv, takto rozhodnuto nebylo.

Míla

A v tunelu na levém břehu taky dvoukolejně?

Radek

Ne.

marek hudec

splitka by se vesla, dve koleje ne

Vesper

Se divím že tam tu splítku (nebo jen překryv průjezdných profilů) neudělají. Ušetřilo by se za srdcovky a přestavníky.

XXXD

A při výluce lichých nebo sudých kolejí mezi Radotínem a Chuchlí se bude jezdit jednokolejně až do Krče…

Zrovna tady mi splítka smysl opravdu nedává.

marek hudec

bez splitky se pri vyluce pres tunel nepojede vubec….. tak je to jednoduche

qěcy

Čim kratší je ta jednokolejka, tím kratší čas výluk potřebuje.

XXXD

Co to plácáte?

Vavrroch

To by se ušetřilo, pravda, ale pak by jakákoli mimořádnost v použitelnosti budoucích traťových kolejí Tunel – Krč mohla působit obtíže i ve třetí, resp. čtvrté traťové koleji úseku odb. Závodiště – Radotín (a naopak).
Přece jenom jde o součást pražského uzlu a nějaká ta operativnost se může hodit – když už má odb. Závodiště tu dnešní podobu.

qěcy

Přesně. Odbočky ve dvojkolejkách rulezz.

Jeffer

No, pri splítke by sa za srdcovky neušetrilo.

qěcy

Ušetřilo. Zrovna tady jo. Koleje by byly jen blíž u sebe.

qěcy

Ale má to i své dost velké nevýhody.

jedovatyslepys

Nechtěla se, protože by nebylo možné tam dát protilehlou spojku.

Jindřich Fišera

Zrekonstruujte si 15 let starý dům, když víte, že do 5 let budete stavět dům nový a větší, kvůli kterému budete muset značnou část domu stávajícího zbourat, když zatím ale nevíte, jaký nový dům se vám podaří projednat se sousedy a úřady. Uvažována doba mezi rekonstrukcemi domu 30 let a tunelu 120 let.

Sériový jezdec

Vidím správně na tom ilustračním obrázku Metrans s kotlema? Oni vozí i něco jinýho, než svoje konťáky?

micek

To je vizualizace. V nich není problém vidět ICE či TGV v Zastávce u Brna 😀

Sériový jezdec

jasně, že je 😅 já jen, jestli to není založeno na skutečnosti

Anonymní alkoholik

Částečně to může být založeno na skutečnosti. Ve Slovinsku se dají lokomotivy Metransu potkat i na něčem jiném než na kontejnerových vlacích. 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=FBC0palDXlg (čas 9:09 a 30:39)
https://www.youtube.com/watch?v=WvKhRhK5jKU
(čas 5:49)

Joe

Nejen ve Slovinsku, už i u nás jsem loko Metrans potkal s kotlema. Prý dlouhodobý pronájem asi 2 kusů.

Hala D

😀 😀 😀 😀

bvovka

Stavba začala už 1.7. od tohoto dne se nesmí na Branický most. Již cca týden je vidět, že těleso pro druhou kolej je rovné, ale nevím jestli to je jako podloží všechno.

Lysimachia

Tak na slávu se to obvykle pár dní připravuje.

Ceremoniál ≠ předání staveniště.

Vesper

Je blbé že jenteď rozkopáno i v Bubnech a na Kladně, takže nejde udělat ani motorové přetahy nákladů přes Hostivici.

Hala D

To je blbé. Ale když je vše zničené a neudržované, tak je to taky blbé. Doporučuji změnit uvažování na styl: Je skvělé, že konečně opravují a modernizují, po tolika letech nicnědělání. Je skvělé, že jsou peníze na tyto monstrózní projekty. Pak totiž bude vše opravené, krásné a funkční.
A hlavně, když se ty opravy nefinancují z kapes daňových poplatníků ale fondů EU.

Kubrt

Fondy EU rovněž plní daňoví poplatníci.

Hala D

Myslím, že ve financování peněz z EU a státního rozpočtu je rozdíl v tom, že stát není schopen poskytnout takový objem peněz. Nebo se mýlím? HDP EU určitě bude o něco větší než HDP ČR.

Martin

Ale poplatnici cele EU…

Hala D

A co mezinárodní obchody, produkty průmyslu? Obchod s Čínou a USA. To si EU nedokáže vydělat na infrastrukturu? Nemyslím si. ČR určitě ne.

Bohdan

Některé děti věří, že peníze jsou z bankomatu.
Někteří dospělí věří, že dotace jsou z fondů EU.

Hala D

Ehm, nějak nerozumím smyslu těchto příspěvků ( a tou hromadou kladných palců). Evropská banka má zřejmě peněz dost a tedy může určovat na co penízky půjdou. Ale proč z ti toho mínusáři nemají radost? Oni by určitě na rekonstrukci nedali ani korunu. Nebo by raději ten most zbořili? Opravdu tomu nerozumím.

kolemběžící

Odkud se podle vás ty peníze dostaly do těch fondů EU?

Jiří Kocurek

Zatřásli oslem? 😀

Hala D

Si myslím, že to je jedno. Nebo u vašeho zaměstnavatele se vždy před výplatou zajímáte, zda do má z čeho zaplatit? A pokud je firma v dluzích, tak si tu výplatu nevezmete?

Filip

Musel jsem si ho najít, protože byste mi museli napsat, že to je most na trati „Radotín – výhybna Závodiště – odbočka Tunel – Braník“. 😅 Někde jsem četl, že po něm – tak jako výhledově, po dobudování – mají jezdit i osobní vlaky. To budou jezdit nějaké přímé osobní vlaky od Zadní Třebáně, přes Braník a Krč, kam? Do Vršovic os. nádr., nebo, přes Zahradní Město, do Hostivaře a dál? Nevíte někdo? A ten chodník pro pěší, co vede mezi kolejištěm jedné koleje, no a štěrkovým ložem, protože druhá nebyla položena, ten asi už nebude, co? A, v tom… Číst vice »

Kamil

Měla by být zavedena linka osobních vlaků z Radotína do Hostivaře (jak píšete) a v budoucnu přes Malešice do Běchovic. Podmínkou prodloužení je přidání druhé koleje mezi Hostivaří a Malešicemi.

Filip

No jasně, s druhou kolejí se počítá, ta už je v plánu vybudovat někdy od roku 55, nebo tak něco. 😅

Lukáš F.

Asi nejzajímavější destinace bude Kačerov, protože tam je poblíž hodně kancelářských budov. Měla by se rekonstruovat zastávka Kačerov tak, aby tam byly 2 hrany a vešly se tam delší vlaky. Odtamtud mohou vlaky pokračovat buď na hl.n., nebo na Zahradní město.

Lukáš F.

Jo a když píšu „měla by“ tak tím chci říct, že už nějaké oficiální plány na to existují, ne že jsem si to vysnil 🙂

Filip

Nebo si přestoupit na osobák směr Vrané nad Vltavou.

Platamon

Nevím jak jste přišel na „hodně kanc.budov“. To hodně je okolo metra Budějovická a Pankrác, ale rozhodně ne Kačerov. Zde je hezký krkolomný přestup na metro, asi navždy bariérový. A na ZM těžko, tam s bídou jede Pacifik při výlukách, stanice má tak proškrtané výhybky a koleje, že tam toho moc neukončíte. RJ vysoutěžil linku z Radotína do Běchovic, na ZM musí rychle skrz, ale není a dlouho nebude kapacita v Malešicích, protože bez přesmyku, tam při 8 vlacích/hod křížem (ještě ML) neprojede žádná nákladka.

Reedee

Tak větší smysl bude dělat přestup na metro na Nádraží Krč

Lukáš F.

Myslím právě Pankrác, Budějovickou, Roztyly, Chodov. Jasně, není to přímo Kačerov, ale i s krkolomným přestupem je to tam metrem daleko blíž, než když si vlakem uděláte zajížďku na Hlavní nádraží.

PetrH

Z Kačerova na Pankrác jsou dvě zastávky metrem. To dáte i vestoje. A ten přestup: 90% lidí snad má nohy. Časem snad bude i metro D.

Juraj

RJ vysoutěžil linku z Vršovic do Běchovic (S61), výhledově prodlouženou na Smíchov.

Tady je řeč o budoucí lince S71 z Radotína, která se zatím (z očividných důvodů) nesoutěžila.

Pavel Souček

Na významu nabyde hlavně Nádraží Krč s přímým přestupem na metro D.

qěcy

Ten Kačerov nebude zase nějaký super terno. Obzvláště, když neradotíňakům dáte přestup vlak/vlak podchodem v Radotíně, nebo „jednahrana“ v Chuchli.

qěcy

Ale zapomněl jsem na přestupy od Hostivaře. A až bude metro D v Krči, tak to už bude jiná káva.

Tomáš V.

Proč by měli prostod pro pěší rušit? Bude oploceno z obou stran, to je celé.

Filip

Průjezdný profil? Jenom se ptám. 🤷🏽‍♀️

Frantisek

Do toho chodník nezasahuje, bylo s ním počítáno i při dvoukolejném provozu. Spíše bych se obával nějakých novodobých norem proti úleku nebo prostým panelům položeným mezi dvě mostovky…

Filip

No… nebo. Jako víš co: „dobrý důvod“, proč něco nejde, se vždycky najde! 😃

qěcy

A pochozí rošty na mnoha veřejných lavkách nevaděj? Moc ty kydy o EU nežerte.

bindera

Přes Braník určitě ne.

Filip

Mimo Braník, do Krče, pravda! Já to tam neznám. 😅

Ondra

Konečně také zruší chodníček smrti v Údolní. Chodit tamtudy s dětmi je velice nepříjemné.

Modré zábradlí

Netuším o jakém chodníčku mluvíte. Ale ono je tam chození s dětmí povinné? Umím nabídnout řešení 🙂

SaulGoodman

Babybox

Martin

Zkusil jsem 10 letou dceru vmestnat do babyboxu a nepovedlo se… je to moc maly…

Ondra

Dejte si streetview a podívejte se jak vypadá chodník pod mostem v ulici Údolní (pod tratí). Nějaký nápad jak tamtudy jít na tramvaj ? Teleportovat se ?

qěcy

Chodník v podjezdu v Údolní. Údolní totiž měla nově vést hotovým podjezdem východněji než vede a pak mezi pivovarem a tratí od Radotína, potom podjet hotovým podjezdem vesnickou trať a končit napojením do ramp Jiižní spojky. A vůbec to nebyla špatná myšlenka.

kubisek

tam je alespoň něco, u nás obdobný případ vyřešili takto… https://mapy.cz/s/bebufajoja

Ondra

Taky dobré

MHD

Tak tam choď bez dětí!

Ondra

Jasně, děti chodit na tramvaj nepotřebují

MHD

Potřebují, ale ty jsi děti zneužil pro demagogické účely. O to tu jde.

Jiří Kocurek

Tak tam nechoďte, nemusíte čekat, až vám to zruší.