Správa železnic začala s polepováním přejezdů novými štítky, mají urychlit pomoc
Nové reflexní štítky na železniční přejezdy. Foto: Správa železnic
Nové polepy získají postupně všechny přejezdy v zemi.
Nové polepy získají postupně všechny přejezdy v zemi.
Zavolate a zvednou vam zavory?
https://youtube.com/shorts/EHtxtPUWp24?si=n-Q-5r1re9khYLXM
Taky na dálku nastartujou auto.
Super.. konečně vysvětlili, co to číslo na přejezdu znamená a dokonce dvojjazyčně. Já to sice věděl, ale pochybuji, že to laici vědí. Mohli jít ale dál. Namísto 112, kde jejich první dotazy budou na jméno, odkud volám a z mobilu či pevné linky, tak mohli rovnou zřídit tísňovou linku sž fungující nonstop. Plynaři jítaky mají. Takhle se v pohraničí dovolam jen do pr…
Jen si říkám, že když už to dotáhli tak daleko a věnovali tomu to úsilí, mohli z toho rovnou udělat doplňkovou dopravní značku ke kříži. Tohle je zas jen polep. :-/ V ČR máme lesy zbytečných dopravních značek, ale užitečná se neudělá…
A co takhle:
1) Na přejezdu nikoho nezavírat. (Sekvenční sklápění. + V Německu běžné nemávání závorami když je vlak v oddíle před přibližovacím)
2) Tlačítko nebo rovnou detekce. Nevěřit, že je čas na předávání 112 => Spržel => Výpravčí => Strojvedoucí.
Velice dobré bezpečnostní doporučení, ale v principu se to s označením přejezdu nijak nevylučuje.
To se řeší každou chvíli, ale v podstatě to nemá řešení. Jakékoliv řešení, které to nějakým způsobem polidští vede nutně ke zneužívání a naopak jakákoliv ochrana před zneužíváním vede k tomu, že se lidi bojí zasáhnout i tehdy, kdy to je zapotřebí.
Pomohlo by jen používání mozku a masivní osvěta, jenže na některé lidi nezafunguje nic.
Tlačítko přímo na přejezdu, které by umožnilo vynechat celé to „dobrý den prosím vás tady na železničním přejezdu na trati do Brna uvízlo takové velké auto…“ s předáním metodou „pán psovi, pes ocasovi“ by asi o moc zneužitelnější než hovor na nouzovou linku nebylo, ne?
A kamera s detekcí taky ne. Ta by navíc mohla primárně sloužit ke sledování vjezdů na přejezd ve výstraze, a to je potřeba především.
Do té doby, než „občané“, „influenceři“, malý smradi a podobná debilní stvoření přijdou na to, že to automaticky zastaví vlaky široko daleko a je to strašná sranda. Bohužel nejsme v Japonsku, kde tlačítka jsou všude. A kamera s detekcí nebo světelné závory bohužel nejsou spolehlivé za absolutně všech podmínek a už vůbec ne odolné vůči stejným individuím, co by mačkali tlačítko. Bohužel díky mentalitě lidí je sebelepší řešení k ničemu, protože se vždycky najde někdo, kdo to bude ze srandy ničit, objíždět a pod. Všude přezávorováno a prd platný, lidi tam stejně jedou, nebudou přece stát. Přitom by stačilo, aby… Číst vice »
Prd zastaví všechno široko daleko, prostě to začne dávat OP. Vlaku, kterej k tomu jede, je náhle nad zábrzdnou křivkou, tak brzdí naplno ale za přejezdem zase odbrzdí a jede dál.
I kdyby to ten vlak jen zpomalilo – za každou chvíli zpoždění naskakují tisíce korun škody. Kdo je bude platit?
Je to totéž jako kamení nebo kuličky na kolejích, jen s tím rozdílem, že velké červené tlačítko k tomu stisknutí vyloženě láká
Dobrý způsob jak roztrhnout vlak. Nehledě na to, že nákladní vlak než odbrzdí, tak bude stát
…zpomaleni se nerovna rychlobrza a zablokovani kol… ale nedelal bych to… spise kontakt s dispecerem a kamerou na danem prejezdu,… ten pak muze rozhodnout… nehlede na to, ze takova situace by nastala az v priblizovacim useku, jinak by vlak zastavoval na stuj…
To by nefungovalo – zpomaleni vlaku neni zadarmo,… ale technicky to mozne je, lepsi nez v plne rychlosti narazit do prekazky na prejezdu s mnohem vetsimi skodami…
To nejdůležitější, co tam může kamera dělat, je dokumentovat vjezd na přejezd ve výstraze. Jakmile flastr za takové jednání přejde z kategorie „vidíš tu snad někde cajty?“ do kategorie „jistota“, ono toho rychle ubude.
Mimochodem, čím vám vadí vyšší rychlost na přejezdu? Prostě „předpis je předpis je předpis“? Porušuje se to dnes a denně, a prakticky vždy bez následků.
Nemame odpovednost provozovatele. Takze hele kamera, zamavej.
To řeší jedna drobná novela, když už tahle zvrácenost v zákoně je.
Funguje to ve mestech, muze to fungovat i na prejezdech…
Zneuziti trestne? Nahrada skody v plnem rozsahu? Kamerovy system s detekci obliceje a reg. znacek vozu? Me se to tlacitko obdoba pozarnich v obchodech nebo v metru, docela zamlouva, rychle spojeni s dispecinkem, ktery by ihned videl situaci na prejezdu a mohl vlaky zastavit. V Japonsku to funguje, otazkou je, zda se mame prizpusobovat ruznym individuim nebo ne. V japonsku jsou i na prejezdech detektory. Ono vse zavisi na cene, u prejezdu v horni dolni kde je slaby provoz to asi neni ani vhodne, ale na frekventovanejsich mistech, proc ne? Podobne je to i s hlasenim bomby na nadrazich nebo… Číst vice »
Hovor na nouzovou linku se ukládá včetně čísla volajícího a případná škoda se dá snadno vymáhat. Zavolat na 112 skutečně anonymně sice jde, ale už se nad tím chce trochu zamyslet. Zatímco velké červené tlačítko tam prostě je a už z dálky volá po stisknutí, přičemž vypátratelnost toho kdo stisknul je prakticky nulová. Řešení je dát ho za sklíčko a nad něj kameru, ale chtít po někom, kdo se bojí prorazit závoru aby takové tlačítko mačkal? To asi stěží. Kamera s detekcí je teoreticky dobrý nápad, ale je hodně velký oříšek ji udělat tak, aby to splňovalo požadavky na bezpečnost.… Číst vice »
Tak to je iluze, ze nedokazete vypatratkdo to zmackl, 1. v danem miste ten clovek urcite ma take telefon, a jeho pozice je znama i google, natoz policii,… bez telefonu vas vypatrati podle zaznamu na kamere…
Pouze řešení bez kamer nemá řešení. Stačilo by, aby když umělá inteligence rozpozná nepokrytý obličej, pak může funkci zastavení provozu rovnou aktivovat.
Nezakrytý
Takže – pokud bude tma nebo někdo kameru zastříká barvou nebo třeba zase bude éra nošení roušek – tak tlačítko fungovat nebude? To moc bezpečné není ne?
Ja si predstavuji kameru njako ve mestech nebo na dalnicich nad silnici na sloupu… nebo i jen na lampe osvetleni… musel byste tam vylezt a to jeste kamera muze detekovat horsi citelnost, poskozeni… videl by to i operator na dohledovem centru…
Ad 1) A zaplatí to silniční doprava?
Myšleno předělání logiky přejezdu a přidělání dalších předzváněcích obvodů.
ad. 2) Jak je ta detekce spolehlivá? A k tomu viz bod 1.
S přímou linkou na výpravčího se sá souhlasit.
Ví někdo, jak to dneska funguje na dispečinku 112?
Bývalo to tak, že se volalo drážním hasičům a ti pak dispečerovi, ale to je přeci jen dost časově náročné.
Nebo už ten systém umí poslat informaci dispečerům hned po zadání do počítače v callcentru IZS?
Obvykle jako první obdrží informaci vedoucí dispečer, který potom informuje dispečera/výpravčího, který má přejezd v kompetenci.
No sleduji videa z přejezdů, jak na instagramu, na facebooku, v TV, dokonce z pohledu strojvedoucích a všude a přijde mi, že tohle není ten největší problém, proč se sráží auta s vlakem.
Chce to lepší řidiče.
A technicky méně archaické přejezdy. Lepší řidiči nebudou, Übermensch taky nebude. Ale technika k dispozici je.
Co si pod technicky méně archaickými přejezdy představujete?
Lepší řidiči budou, když řidičák nebude dostávat každý jouda, který umí točit volantem.
Např. maximalizace užití závor u PZS (u nás je podíl cca 40 %, v SRN 90 %, ve Švýcarsku téměř 100 %). Na tomto typu nejsou téměř žádné oběti nehod v autech. Též optimalizaci časování přejezdů, sekvenční sklápění závor, atd. A kdybych se chystal na Mars, chtěl bych kontrolu volnosti přejezdové plochy před jízdou vlaku, jako v SRN (tím by odpadly katastrofy typu Studénka, Dolní Lutyně, Uhříněves, atd.).
Staci, kdyz o RP prijde pri takovem pocinani…
Ale boli prípady, kde by tá správna identifikácia zachránila situáciu. Viď legendárne „z Vraňan do Beřkovic“. (19. 3. 2007)
Takže jednoznačné označenie je dobrý nápad a takto je to viac návodné, ako predchádzajúce „schované“ značenie.
No Vraňany špatně komunikoval výpravčí s PČR na dálku. Na co by jim byli nové štítky na přejezdu?
I když výpravčí jako nevěděl, co fízl může myslet tím „na tý hlavní trati“, a nechtěl zastavit provoz na koridoru, tak by pomohlo jednoznačné číslo přejezdu.
Na to, že by cajti neříkali „na tý hlavní trati do Beřkovic“, ale řekli by „Na přejezdu P2403“, takže by výpravka PŘESNĚ věděl, o který přejezd se jedná.
Tehdy nebyla identifikace s cislem prejezdu nikde. Prave po teto nehode se prejezdy zacali cislovat, vcetne oznaceni na miste.
A Drážní Inspekce chtěla číslovat i před tohle nehodou. Ale musel se stát průser, aby to SŽDC začalo zajímat.
Mmch. uvital bych ty cedule viditelne jak ze zadno casto, tak zpredu,… mala cedule ze zadni strany oznacniku, ok, ale lepsi ji mit jako dodatkovou tabulku dobre viditelnou…
Já bych dal velkou, takovou tu jak je na dálnicích. Malá cedulka zpredu je nahouno.
Ano, určitě dát informaci před přejezd, kde to řidič obvykle čeká. Dnes si musí čtenář označení přejezdu vtipně stoupnout do nebezpečného pásma až na koleje, neb štítek je ze zadní strany výstražníkové krabice.
Ano, to by bylo užitečnější, než nápis „Pozor vlak“.
Ten tam být musí, jinak by prý u nás nikoho nenapadlo, že na přejezdu může jet vlak :-). Pravda, v cizině tam nic takového nemají.
Těch 5 – 10 metrů k výstražníku či kříži na druhé straně přejezdu už nedohlédnete?
(teď můžete přijít s argumentem, že tam právě projíždí vlak a zakrývá vám výhled 🙂 )
Nebo častou trapnou výmluvou, že byla noc a nebylo vidět kvůli tmě.
Uprimne, na soucasna cisla ne, tohle nove jsem jeste v realu nevidel, tak nevim, … Spis aby to kazdeho napadlo, cedule je urcite videt lepe…
Mmch., nedelam si iluze, ze vicekolejny prejezd muze byt pro nekoho s brylemi fakt problem umzourat cislo na druhe strane a bude muset dojit k tomu bliz z druhe strany a to bych se i bal tam vlezt…
Když se koukám na dnešní průběh nehod, tak stejně většina není nikam schopna volat, protože si nehodu natáčejí a nejsou schopni pomoci v honbě za senzací a skvělým videem
To by se za komunistů nestalo
No, mě když každý neměl kameru
*No, ne…
Ani telefon v kilometrovém okruhu.
Většinou se najde minimálně jeden člověk který volá na tísňové linky. Zbytek může v klidu natáčet.
Pokud jsou dobre viditelne, tak super,…
Ja bych uvital i nouzove SOS tlacitko, jako v japonsku, pro aktivaci nouzoveho zastaveni vlaku, ci aktivaci vystrahy v dohledovem centru…
Ale take nejakou osvetu, aby si ridici uvedomili, jak nebezpecne je nerespektovani svetel, i kdyby mela SZ neustale otravovat nejakym zelenym reklamnim otravou v TV porad dokola…
Osvěta? Když ti sklapnou závory, tak hlavně nezastavuj!!! 😎
Tak zrovna osvětu dělá v tomhle SŽ vcelku pravidelně i několikrát do roka…
A nestaci to… asi to chce drsnejsi reklamu…
co mi to jenom…
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/video-prevence-kampan-spot-video-zeleznice-vlak.A190710_145405_domaci_linv
jj… taky jsem si vzpomnel… ale mam na mysli neco vic na psychiku…
https://m.youtube.com/watch?v=MKvKXGMDc5E&t=0s#
Jojo, začít v půlce listopadu lepit na zmrzlý plast samolepku o této velikosti, to může napadnout jen kancelářského managera. Nejpozději na jaře mohou lepit znovu. Stačilo by se podívat na net, jaké teplotní podmínky musí splnit pro přichycení a vytvrzení lepidla samolepky
Oni tam nejsou ve 4 hodiny ráno, kdy mrzne, víte?
Teď mám na teploměru 10 stupňů.
Co takhle telefon na výpravčí, resp. CDP?
Když už neexistuje nějaké nouzové tlačítko apod.
Tohle je stále řešení následků…
ten mají na 112
A budou vidět po pár letech? Já jen, že ty dnešní jsou dost často neviditelný pro špínu.
Proboha, chlape. Nerýpejte do toho. Nebo na umývání štítků najme SŽ externí firmu. !!!
Výstražné kříže u přejezdů se musí jednou za 5 let vyměnit i kdyby to nebylo třeba. Tak se vymění i s tou samolepkou, pět let jich většina vydrží v pořádku.
To jste si vycucal z palce. Minimální životnost dopravních značek (daná životností retroreflexní fólie) je aktuálně uváděna 7 let – ty, do kterých nepraží naplno slunce, ji mohou mít klidně dvojnásobnou. Rozhodně není stanoven žádný pevný interval výměn dopravních značek.
A koho zajímají nějaké obecné dopravní značky?