Správa železnic začala poprvé řešit budování dobíječek pro akutrolejové jednotky
Nová duální jednotka RegioPanter. Foto: Škoda Group
Správa železnic počítá na některých tratích, kde budou jednotky BEMU jezdit, s postupnou elektrizací.
Kolik z toho zařízení se nakonec využije i pro cílovou elektrizaci?
Bohužel nejspíš vůbec nic. Paradoxně kontejner 3kV by možná vyšel levněji (použila by se pevná trolej která snese větší proudy) a později by šel využít jinde jako předtápěcí zařízení.
To nabíjení bude realizováno kusem troleje, nebo topným stojanem?
Kusem troleje, zaznělo v reportáži ČT.
No pokud už se má investovat do Budišova, kde momentálně téměř nic nejezdí (a předpokládám, že kvůli té nabíječce tam bude jezdit vše), tak by to chtělo vybudovat novou zastávku u ulice Partyzánská. Docházková vzdálenost se od náměstí zkrátí na třetinu. Třeba se pak pár lidí najde co budou jezdit.
https://www.msstavby.cz/budoucnost-s-bahn-linek-v-msk-07-01-2022/
Zde je zminěno vybudovaní zástavky v Budišově…
Sem moc rád, že někdo v MS kraji přemýšlí, tam by se to přímo nabízelo. Moc děkuji za informaci
Zváží umístění zastávky Budišov….Asi tak jako máme už mnoho let zastávku Ostrava Zábřeh.
Proč z té „revize“ opět cítím nechuť SŽ pohnout ….. a raději hledat výmluvy?
Proč z toho příspěvku opět cítím žvanění o něčem, o čem ho*no vím. Promiňte mi expresivnější vyjádření.
Do Budišova n. B. jezdí v prac. dny vlak 4x za den poloprázdný. Ostatní vlaky končí ve Vítkově s navazujícím přestupem na bus, který stojí v centru všech obcí po cestě do Budišova. V Budišově to je 15 minut pěšky od nádraží na náměstí. Když jsem 3x jel vlakem do Vítkova a busem do Budišova, přestoupil jsem z vlaku vždy sám. Ve vlaku do Vítkova jelo do 10 lidí. Proč tedy se má stavět dobíjecí stanice v Budišově? Za mě naprosto vyhozené peníze. Vlaky podporují, ale v tomto případě bus splní výrazně lépe a levněji obslužnost Budišova n. B.
Místní šoto ultras by tam nejspíš rádi jezdili o víkendu s kolem.
Ale ano, mimo okolí velkých měst je autobus jasná volba
Šotoultras, včetně mě, si tam přejí hlavně zachování 810 a klonů, čili nic, kvůli čemu je potřeba nabíječka.
Protože je to konečna stanice?
To jsou Oslavany taky. A také bych se velmi nerad dočkal zrušení busů z Ivančic a místo toho protažení vlaků z Ivančic, jakkoliv mám vlaky rád.
A do Oslavan jezdi teď co za vlaky?
I kdyby se vlak protáhl až k busovému nádraží?
https://mapy.cz/s/revecuceno
By jim to šlo přímo pod okny, zrovna dělají novou střechu. A pak je v cestě ještě soukromá firma se skladem …
Takže je jednodušší protáhnout autobusy na východ o 1 zastávku a postavit AN tam, u vlaku. Opravdu nemáte pravomoc nařidit obci, aby to strpěla.
Já nevím, třeba protože v Budišově se to má dobíjet při nočním odstavení, zatímco při obratech ve Vítkově se dobíjení neplánuje?
I dle VRTkařských tezí se smyslupnost tratě až do Budišova pozvedne tím, že vlaky do Budišova budou v Suchdole navazovat na VR-vlaky od Prahy (které přitom už z Brna pojedou po konvenční trati).
No a pokud by byla VR-stanice na VRTce u Oder, pak by se význam budišovské tratě zvedl ještě víc.
Stanice na VRT u Oder nebude.
Já vím že nebude (přestože by byla hodně užitečná – mj. možnost vést veškerou dálkovku po VRT namísto po stávající trati přes Suchdol), proto píšu podmiňovací způsob.
Protože si to Moravskoslezský kraj jako objednavatel dopravy přeje. Toť vše.
Jelikož k této oblasti mám blízko a něco o ní vím, tak dnes kdy i sociálně slabá rodina má před bytovkou ojetou oktávku tak ty vlaky fakt nemá kdo naplnit.Ale ony nebyly extra plné ani před 20-30 léty kdy jsem dojížděl do Svatońovic.
Tím pádem R27 bude moci za 10 let jezdit komplet v elektrické trakci ?
aha vidím že jen vybrané úseky, škoda
Bohužel, na 310 nepůjdou bez přeřazení tunelů natáhnout dráty…
Tak to v tunelu pojede na baterky…
Však tím jsem to také myslel. Zadrátovat z Opavy do Krnova, z Olomouce do Hrubé Vody, možná z Bruntálu do Moravského Berouna a zbytek jezdit na baterie.
Tak se ty tunely můžou přestavět. Nebo rovnou se může přeložit trať, protože zrovna severně od Hrubé Vody je trasována hodně špatně.
Zrovna zrychlení t-310 by byl hodně velký „přínos proti vylidňování regionů“ či „přínos pro eliminaci zaměstnanosti v regionech“, protože zrovna Bruntálsko je postiženo obojím.
Tak to bych rád věděl kudy. Že by se oživil dávný projekt Rýmařov – Libina?
Olomouc – cca Hlubočky lze ve stávající (či jen mírně upravené) stopě, no a pak to stříhnout cca takto https://mapy.cz/s/kocosehahe
Takže čtyři tunely, u lomu u Hrubé Vody, potom tak 3,5 km z Hrubé Vody do Smilova, mezi Smilovem a Jívovou a z Jívové k Domašovskému lomu cca 2,5 km. No to teda nevím, kde by na to vzal stát prachy. Už teď Kupka brečí kvůli D3, že na ni nebudou prachy.
Takže převýšení na 6 km 170 metrů.
S elektrizací bez problémů zvládnutelné.
A co se týče peněz, tak si vypůjčím tezi jednoho z největších českých propagátorů výstavby VRT: že VRTky převedou z aut do vlaků tolik lidí, že se o to víc vyplatí (nebo též „bude společensky akceptovatelné do tohoto dávat peníze) zrychlovat i navazující tratě.
Což přesně platí i pro t-310 ve chvíli, kdy by se dalo vlakem dojet z Brna do Olomouce za 30 nebo kolik minut, takže i spojení z Bruntálu/Bruntálska do Brna by najednou časově vycházelo nejlépe vlakem (totéž v opačném směru jízdy za turistickými účely).
Ty „obdobné nabíječky pro provoz BEMU v JMK“ (+ též přesahu linek do sousedních krajů) budou obzvlášť zajímavé na trati č. 240 v kontextu této zprávy 2016, kde městský úřad tlumočil info od Dobré správy o „elektrizaci z Brna do Okříšek do roku 2021“ https://www.trebic.cz/kolejove-upravy-v-zeleznicni-stanici-trebic/d-29043
A ejhle, do roku 2044 či jakého budou dráty končit v Zastávce?
P. S. Z technického hlediska nic nebránilo tomu, aby se elektrizace Zastávka – Náměšť dělala už letos, souběžně s elektrizací Střelice – Zastávka. Aspoň by tam nastala „výluková synergie“.
Z technického hlediska nic nebrání tomu, aby sis Davide koupil jachtu.
A co teda brání Dobré správě v tom, tu elektrizaci ze Zastávky do Okříšek letos či za rok postupně udělat? I tak to bude pár let skluz oproti tomu původnímu termínu 2021.
Až někdo konečně schválí studii.
A ta studie z roku 2015 byla co? https://www.namestnosl.cz/modernizace-zeleznicni-trate-brno-jihlava/d-3704
“ Dále byl představen záměr elektrizace a zdvojkolejnění úseku Brno Horní Heršpice – Zastávka u Brna, a také technicko-ekonomická studie na elektrizace úseku Zastávka u Brna – Třebíč. “
Mmch. když tu (novou) studii někdo schválí a k realizaci dojde, tak ty bateriové jednotky najednou budou… k ničemu?
P. S. Jachtu bych neměl kde zaparkovat ani používat. Na rozdíl od Dobré správy, která má pod sebou mj. celou t-240 a která by tu (ze svojí strany aktivně plánovanou!) elektrizaci do Okříšek provedla + měla by ji ve své údržbě (což je ostatně její hlavní předmět činnosti). K Elektrizaci ze Zastávky dál i viz https://www.namestnosl.cz/modernizace-zeleznicni-trate-brno-jihlava/d-3704 „Elektrizace „naší“ trati by mohla být zahájena po dokončení elektrizace do Zastávky u Brna a v jejím rámci by mělo být kompletně přestavěno kolejiště železniční stanice Náměšť nad Oslavou, kde by měly vzniknout tři bezbariérové nástupní hrany s ostrovním nástupištěm a podchodem“ Takže příští… Číst vice »
Kdysi jsem jel okolo Vysokých Popovic, 843 se tam trápila se dvěma přívěšáky do kopce. Jestli to jelo 40 km/h? Cestou dolů to zas nevrací naftu do nádrže…
Jachta … by byla trolej ze Zastávky do Zbýšova.
Od 12/2019 se zkrátily jízdní doby Os vlaků v tom úseku (vynuceno, aby se vešly mezi R s – od té doby posunutými časovými polohami) a od té doby směly vozit jen 1 vůz nad rámec motorového (i proto od té doby jezdilo o to víc „klasických souprav“ ve špičce, resp. na dalším páru spojů pak dva „motopsi“). Jinak každopádně je podivný ten kontext, kdy Dobrá správa na jednu stranu plánuje mít za pár let rozestavěnu (nakonec do značné míry zaráz) celou cca 200km VRTku Praha – Brno, zato nedovede pověsit dráty nad (z nadpoloviční části již zrekonstruovanou) další část… Číst vice »
SŽ nedovede … nemysl.
SŽ si na to musí najmout firmu. Bohužel je v ČR monopol EŽ, konkurence není. A nedá se říct, že by EŽ neměli do čeho píchnout, spíš mám pocit že toho mají až moc, lítají ze zakázky na zakázku.
Snad tam do ty doby stihnout aspoň vyměnit na zastávkách hodiny
Ty už tam myslím měnili v 2016 – 17 při té revitalizaci (mmch. i tak nedotažené, kdy nyní opravují most nad Zastávkou + kolej u Vysokých Popovic – tu, kde několikrát byla pomalá jízda, protože se tam vlnily koleje).
S rychlostí šíření inovací na dráze to budou několik let v koncových stanicich dobíjet z elektrocentrály na přívěsu…
Inovace pro inovaci. 🙂 Nu, ‚aspoň‘ nedojde na to drátování, které by přece bylo zastaralé…
Zkuste to bez drátů, Marconi! 🙂
To není nic nového, provoz 471 do Zlína měl zajišťovat generátorový vůz vzniklý přestavbou lokomotivy ř. 754 🙂
a od ceho je trolej po ceste? k cemu toto vsechno? neni lepdi zadratovat?
To by bylo moc jednoduché (zvláště tam, kde se stejně nepočítá se zlepšením traťových poměrů). Navíc by to znamenalo i čistší (nikoli bezemisní – to není ani zde, jen to dělá ‚binec‘ jinde) vozbu nákladů a možnou výhodu proti kamionům (byť jim se vylepšují cesty).
Když to bude v noci stát ve stanici kde není trolej a bude to topit?
Na tohle stačí zásuvka 400V/63A
To určitě nestačí