cargo

Správa železnic za téměř půl miliardy modernizuje měnírnu mezi Prahou a Kolínem

Pendolino mezi Českým Brodem a Úvaly. Foto: České dráhyPendolino mezi Českým Brodem a Úvaly. Foto: České dráhy

Společnost Elektrizace železnic vyhrála zakázku na rekonstrukci a modernizaci trakční napájecí stanice (TNS) Rostoklaty na koridorové trati z Prahy do

Společnost Elektrizace železnic vyhrála zakázku na rekonstrukci a modernizaci trakční napájecí stanice (TNS) Rostoklaty na koridorové trati z Prahy do Kolína. V soutěži byla jediná, za akci nabídla 363 milionů korun bez DPH. Akce financovaná z velké části z evropských fondů má zvýšit spolehlivost provozu.

Vítězství firmy vyplývá z písemné zprávy zveřejněné na profilu zadavatele, nikdo jiný se do soutěže nepřihlásil. Firma patřící do skupiny EP Industries miliardáře Daniela Křetínského nabídla 362 milionů korun, odhadovaná cena zakázky byla 370 milionů korun.  Celkové odhadované investiční náklady jsou 458 milionů korun.

Podle Správy železnic rekonstrukce měnírny postavené v roce 1953 zvýší spolehlivost provozu na frekventovaném tříkolejném úseku prvního koridoru. Přispěje k tomu jak zvýšení trakčního výkonu TNS, tak výstavba nové rozvodny. Práce potrvají do března 2022.

Mezi Prahou a Kolínem jsou napájecí stanice ještě v Praze-Běchovicích a Pečkách. „Stále rostoucí požadavky na energetické napájení železničních tratí s ohledem na jejich modernizaci a také na modernizaci vozového parku železničních dopravců vyvolávají potřebu navýšení trakčních výkonů napájecí stanice a také zvýšení spolehlivosti napájení zejména v době dopravních špiček,“ uvedla Správa železnic v tiskové zprávě.

Součástí akce je výstavba nové provozní budovy v nové poloze a k rekonstrukci stávající rozvodny za použití náhradního napájecího zdroje. Z objektu bude vyvedeno kabelové napájecí vedení k novým stožárům napájecího vedení u trati. Technologie stávající trakční měnírny se po zprovoznění dokončené napájecí stanice demontuje a objekt se zdemoluje.

Rekonstruovaná trakční napájecí stanice bude vybavena elektronickou zabezpečovací signalizací a kamerovým systémem. Její sdělovací místnost bude vybavena zařízeními umožňující dálkové řízení a diagnostiku s napojením na elektrodispečink Praha-Křenovka a centrální dispečerské pracoviště Praha.

Po modernizaci má mít TNS vyšší výkon, dojde současně k unifikaci technologických celků s již rekonstruovanými napájecími stanicemi.

Tagy 011 Praha - Kolín Elektrizace železnic Správa železnic TNS TNS Rostoklaty trakční napájecí stanice
35 komentářů