Správa železnic za miliardu a čtvrt modernizuje nejlepší trať v Libereckém kraji
Vizualizace nové podoby stanice Chrastava. Foto: AFRY CZ![Vizualizace nové podoby stanice Chrastava. Foto: AFRY CZ](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2022/05/AFRY_Chrastava_ostrovni_nastupiste.jpg)
![Vizualizace nové podoby stanice Chrastava. Foto: AFRY CZ](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2022/05/AFRY_Chrastava_ostrovni_nastupiste.jpg)
Cestující čeká kvůli modernizaci trati výluka příští rok přes léto.
Cestující čeká kvůli modernizaci trati výluka příští rok přes léto.
Když už se mluví o této trati – Jak to aktuálně vypadá s kauzou Chotyně? Děje se tam něco? Dohodla se SŽ s obcí nebo to zase potichoučku, polehoučku vyšumělo?
Vnitřky budov bych pochopil, ale co je špatnýho na současným zastřešení, tomu fakt nerozumím.
Zajímal by mne detailní plán rekonstrukce. Nějak mi nejde do hlavy, když kompletní výluka bude až příští rok v létě, co tam jako budou dělat do té doby těch 9 měsíců?
https://zakazky.spravazeleznic.cz/contract_display_14300.html
Liberec – Česká Lípa bude pořád středověk.
V jiné části ČR se taky odsouvá a už ani neslibuje. Zdravíme ze Zlína….
Středověk neskončil….ale jsou i horší tratě.
Proč se tam nedá ETCS rovnou během té akce?
Protože jsem přeci v ČR 🙁 .
A i šprti občas udělají chybu. 😄
Běží soutěž na instalaci ETCS, tak se to možná stihne
Protože dvě věci v jedné akci se nikdy nedělaly.
A protože by za rok ouředník na SŽ neměl co žrát.
/s
Tak mělo se stavět v letech 2018-2020, neustálé posouvání nás dostalo až sem, projekt se připravoval ještě dříve a to bylo ETCS jen na papíře.
no tak tou přípravou se myslí že tam natahají chráničky, nakonec proč ne, to nikdo nezničí, ani neukradne, stojí to pár kaček a pak tam nemusí rejdit bagr a kopat výkop pro kabeláž.
A jak to vypadá s tím úsekem v Polsku? stále se tam vlaky plouží 30/40 kvůli špatnému stavu?
Ano, 40.
Jak se měří nejlepší trať? Na ty stanice 50 let nikdo nesahl.
To je jak tvrdit že nemá cenu opravovat českou Třebovou, protože trať z Prahy do Olomouce je v pohodě.
I podobnost s Bezprávím by se našla: Pojarow.
Porovnáním s jinými tratěmi, porovnáním jízdních dob auta a vlaku. Začít můžete v případě LK úseky, kde je 100 km/h.
No nevím například Liberec- Tanvald je prakticky celá zrekonstruovaná, Liberec- Turnov částečně taky to samé Liberec Lípa také částečně zrekonstruované. Tady neprobehlo skoro nic.
Skoro nic? Ale no tak:)
Jinak prakticky celá zrekonstruovaná – proto příští rok půl roku výluka kvůli Dolnolučanskému tunelu.
Liberec – Turnov – jízdní doba dvakrát delší než auto
Liberec – CL částečně, také auto rychlejší.
Tak nejrychlejší a nejlepší jsou dvě významově jiná slova. A c řekne je mezi Libercem hradkem opravené.
Jinak přes Chrastavu je 60km/h a přes Hrádek je 70km/h.
V obou stanicích všechny vlaky zastavují, zvýšení rychlosti ze 60 na 80 km/h je opravdu zásadním počinem.
Rekonstrukce kolejí proběhla v roce 2010 (cca 100 mio), ale mimo obě nádraží. Nevím jak často tudy jezdíte, ale obě budovy a prostory kolem, včetně nástupišť jsou strašné. Mimo to, že osvětlovací stožáry už pomalu padají díky korozi. Rekonstrukci to potřebuje jako sůl.
Cože? Tou rekonstrukcí myslíte třeba ručně ovládané závory v Mimoni? Na to, jak přímá a rovná je trať Mimoň – Jablonné by tam vlaky měli jezdit 120 minimálně. A realita? Trať je je místy dokonalý skanzen.
Naprostý souhlas. Lbc – ČL = středověk.
Nejsou v Rynolticích ještě výhybkáři?
Lbc – Česká Lípa zrekonstruováno a kde?
Svezte se někdy s fírou ať to vidíte.
Propady rychlosti, stanice bez návěstidel a zab. zařízení, mechanické přejezdy, rychlost 80 kde by se dalo 100. Zbytečný oblouky u Zákup.
Zrekonstruováno 🤣🤣🤣🤣
Vaše slova tesat do kamene. A pak s tím na SŽ někoho přetáhnout.
Zrovna ty oblouky u Zákup se mají rovnat, ne? Je pravda že potenciál na celkem snadné zkrácení jízdních dob vzhledem k tomu všemu výše uvedenému tato trať určitě má.
Trošku porovnáváte jablka s hruškami. Trať do Hrádku není nejlepší (nejkonkurenceschopnější z hlediska jízdních dob) kvůli rekonstrukci, která proběhla před 20 lety (stavem svršku / spodku je srovnatelná s řadou jiných tratí), ale kvůli parametrům výstavby před 160 lety. K tomu jí také dopomáhá relativně příznivější terén. Rekonstrukcí obou stanic se odstraňuje infrastrukturní dluh, který zde byl od vámi zmíněné rekonstrukce širé trati před 20 lety. Např. na trati Liberec – Tanvald došlo i k rekonstrukci všech stanic a zastávek.
Na druhou stranu neříkám, že to celé nešlo udělat nějak ekonomičtejí. Podchod v Hrádku je podle mě zbytečný, protože stejně všichni chodí přes koleje. V Chrastěvě bude alespoň pozitivem průchod k Elitexu, ale jinak se tam podchod také nevyužívá. Trochu se obávám o využitelnost obou výpravních budov. V Chrastavě je nádraží v excentrické a komerčně nezajímavé poloze. Také v Hrádku pochybuji, že by komerční prostory získaly nějaké smysluplné využití.
To se naprosto shodneme. Tady se prostě plácá penězi
Podchod je pouze pro ty, co chtějí do města a navíc je to tak něco nechutného, že tam vlastně ani nechodí ti ve směru do města. Naopak, pokud dle plánu udělají chodníky přímo podél koleje ve směru k sídlišti a do průmyslové zóny, tak se právě přes ty koleje přestane chodit.
Elektrizace předpokládám neproběhne.. To je velká škoda.
Stejně by tam kraj musel objedat BEMU, protože to nepokryje snad žádné ucelené rameno. Teď z hlavy nevím, kdy končí současné soutěže.
Jo, kdyby se to pak elektrizovalo v rámci přestavby stanice v Liberci, to už by byla jiná.
Zbytečný. Leda by to bylo na 15 kV a na něco v Sasku to navazovalo…
A to by musely DB Netz mít trolej alespoň ve Zhořelci, když už ne až v Žitavě. Poláci je předběhli…
V ČR se první rekonstrukce odflákne a druhá se udělá pořádně 😀 . Nic nového pod sluncem …
I vy jeden optimisto! Druhá pořádně. Kdepak. To by se přeci nemohla dělat za pár let třetí. A to přeci nechceme, že ne Správo?
Tak ono mnozí tvrdili, že 1997-2022 je pár let…
A směr Lípa opět zapláče…
Tímhle směrem bych spíš uvítal rozšíření IDOL až do VDF.
To je trať pro turisty a milovníky kamenných viaduktů. Několik let jsem denně jezdil do práce vlakem. Už jsem si raději koupil auto. Vlakem Lípa – Liberec v ideálním případě 1h15min. Autem 40 min.
Jo a to neberu cestu MHD na nádraží.
Chrastava vypadá parádně!
Jasně. Možná plášť budovy, ale to je tak všechno.
Píšu tedy o aktuálním stavu, nikoliv o stavu po rekonstrukci 🙂
Teď nějaký trend na dobré správě rekonstruovat nedávno rekonstruované tratě?Kdyby tu Skansku radši poslali na ten polský úsek…
Chrastavu ani Hrádek nikdo v poslední době nerekonstruoval
Předpokládám, že fotka v článku je aktuální.
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2023/07/chrastava.jpg
Ten peron a kolejiště teda po reko nejsou.
Článek vyznívá tak, že vlastně tato stavba není potřeba, protože trať je „nejlepší“ v kraji. Jenže ono to tak úplně není. Trať je kapacitně vytížená, jízdní řád nemá rezervy. Zabezpečovací zařízení a čas potřebný pro křižování v Hrádku či Chrastavě neodpovídá dnešní době. Přístupy na nástupiště tam jsou výhradně po schodech, chybí bezbariérový přístup. Takže já upřímně doufám, že tato mnoho let odkládaná stavba se naopak konečně zrealizuje.
Zabřaz a křižování asi nikdo nezpochybňuje, vybudování výtahu také ne. Ale jestli jsme tak bohatá země, že můžeme dělat úpravy nádraží v takovém rozsahu, jako v těchto dvou stanicích, tak je to samozřejmě mimořádně potřeba. Do Prahy budeme z LB dál jezdit autem a pochlubíme se, kolik miliard jsme v Libereckém kraji investovali.
V jakém rozsahu? Že se vymění koleje a pražce a na ty staré byste dělal nové zabzar do každé stanice cca za 2×150 milionů? To je větší vyhazování peněz než vyměnit 50lety svršek.
Svršek se nyní bude měnit pouze ve stanicích. Pardon, ale pokud chcete diskutovat, nastudujte si k tomu něco.
Fajn, investujeme více než miliardu do rekonstrukce dvou nádraží a na ostatních zastávkách budou cestující využívat (v nejlepším případě) 100 let staré dřevěné boudy (Chotyně, Bílý Kostel (pardon, tady je novější), Andělská hora, Machnín hrad). Machnín je zrekonstruovaný ale nevím, jestli je tam alespoň čekárna, protože z nádraží je rodinný dům.
No oběma nádražím přeji, aby to tam dopadlo lépe než nepovedená rekonstrukce nádraží ve Varnsdorfu na téže trati.
V Machníně čekárna je.