Správa železnic za miliardu a čtvrt modernizuje nejlepší trať v Libereckém kraji

Vizualizace nové podoby stanice Chrastava. Foto: AFRY CZVizualizace nové podoby stanice Chrastava. Foto: AFRY CZ

Cestující čeká kvůli modernizaci trati výluka příští rok přes léto.

Odebírat
Upozornit na
guest
57 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Mirek

Když už se mluví o této trati – Jak to aktuálně vypadá s kauzou Chotyně? Děje se tam něco? Dohodla se SŽ s obcí nebo to zase potichoučku, polehoučku vyšumělo?

Jaaa

Vnitřky budov bych pochopil, ale co je špatnýho na současným zastřešení, tomu fakt nerozumím.

Pavel

Zajímal by mne detailní plán rekonstrukce. Nějak mi nejde do hlavy, když kompletní výluka bude až příští rok v létě, co tam jako budou dělat do té doby těch 9 měsíců?

nádražák

Liberec – Česká Lípa bude pořád středověk.

Pája

V jiné části ČR se taky odsouvá a už ani neslibuje. Zdravíme ze Zlína….

MilanSima

Středověk neskončil….ale jsou i horší tratě.

J.K.

Proč se tam nedá ETCS rovnou během té akce?

berka496

Protože jsem přeci v ČR 🙁 .

Pizzaman

A i šprti občas udělají chybu. 😄

zdroj

Běží soutěž na instalaci ETCS, tak se to možná stihne

mgr.pavel

Protože dvě věci v jedné akci se nikdy nedělaly.

A protože by za rok ouředník na SŽ neměl co žrát.

/s

zdroj

Tak mělo se stavět v letech 2018-2020, neustálé posouvání nás dostalo až sem, projekt se připravoval ještě dříve a to bylo ETCS jen na papíře.

Dejf

no tak tou přípravou se myslí že tam natahají chráničky, nakonec proč ne, to nikdo nezničí, ani neukradne, stojí to pár kaček a pak tam nemusí rejdit bagr a kopat výkop pro kabeláž.

Tomáš

A jak to vypadá s tím úsekem v Polsku? stále se tam vlaky plouží 30/40 kvůli špatnému stavu?

David

Ano, 40.

Francimor

Jak se měří nejlepší trať? Na ty stanice 50 let nikdo nesahl.

Francimor

To je jak tvrdit že nemá cenu opravovat českou Třebovou, protože trať z Prahy do Olomouce je v pohodě.

Jiří Kocurek

I podobnost s Bezprávím by se našla: Pojarow.

Francimor

No nevím například Liberec- Tanvald je prakticky celá zrekonstruovaná, Liberec- Turnov částečně taky to samé Liberec Lípa také částečně zrekonstruované. Tady neprobehlo skoro nic.

Francimor

Tak nejrychlejší a nejlepší jsou dvě významově jiná slova. A c řekne je mezi Libercem hradkem opravené.
Jinak přes Chrastavu je 60km/h a přes Hrádek je 70km/h.

Pavel

Rekonstrukce kolejí proběhla v roce 2010 (cca 100 mio), ale mimo obě nádraží. Nevím jak často tudy jezdíte, ale obě budovy a prostory kolem, včetně nástupišť jsou strašné. Mimo to, že osvětlovací stožáry už pomalu padají díky korozi. Rekonstrukci to potřebuje jako sůl.

Marcel

Cože? Tou rekonstrukcí myslíte třeba ručně ovládané závory v Mimoni? Na to, jak přímá a rovná je trať Mimoň – Jablonné by tam vlaky měli jezdit 120 minimálně. A realita? Trať je je místy dokonalý skanzen.

nádražák

Naprostý souhlas. Lbc – ČL = středověk.

MilanSima

Nejsou v Rynolticích ještě výhybkáři?

nádražák

Lbc – Česká Lípa zrekonstruováno a kde?
Svezte se někdy s fírou ať to vidíte.
Propady rychlosti, stanice bez návěstidel a zab. zařízení, mechanické přejezdy, rychlost 80 kde by se dalo 100. Zbytečný oblouky u Zákup.
Zrekonstruováno 🤣🤣🤣🤣

Marcel

Vaše slova tesat do kamene. A pak s tím na SŽ někoho přetáhnout.

Twix

Zrovna ty oblouky u Zákup se mají rovnat, ne? Je pravda že potenciál na celkem snadné zkrácení jízdních dob vzhledem k tomu všemu výše uvedenému tato trať určitě má.

Gejza

Trošku porovnáváte jablka s hruškami. Trať do Hrádku není nejlepší (nejkonkurenceschopnější z hlediska jízdních dob) kvůli rekonstrukci, která proběhla před 20 lety (stavem svršku / spodku je srovnatelná s řadou jiných tratí), ale kvůli parametrům výstavby před 160 lety. K tomu jí také dopomáhá relativně příznivější terén. Rekonstrukcí obou stanic se odstraňuje infrastrukturní dluh, který zde byl od vámi zmíněné rekonstrukce širé trati před 20 lety. Např. na trati Liberec – Tanvald došlo i k rekonstrukci všech stanic a zastávek.

Gejza

Na druhou stranu neříkám, že to celé nešlo udělat nějak ekonomičtejí. Podchod v Hrádku je podle mě zbytečný, protože stejně všichni chodí přes koleje. V Chrastěvě bude alespoň pozitivem průchod k Elitexu, ale jinak se tam podchod také nevyužívá. Trochu se obávám o využitelnost obou výpravních budov. V Chrastavě je nádraží v excentrické a komerčně nezajímavé poloze. Také v Hrádku pochybuji, že by komerční prostory získaly nějaké smysluplné využití.

Pavel

Podchod je pouze pro ty, co chtějí do města a navíc je to tak něco nechutného, že tam vlastně ani nechodí ti ve směru do města. Naopak, pokud dle plánu udělají chodníky přímo podél koleje ve směru k sídlišti a do průmyslové zóny, tak se právě přes ty koleje přestane chodit.

Jiří Urban

Elektrizace předpokládám neproběhne.. To je velká škoda.

Jiří Kocurek

Stejně by tam kraj musel objedat BEMU, protože to nepokryje snad žádné ucelené rameno. Teď z hlavy nevím, kdy končí současné soutěže.
Jo, kdyby se to pak elektrizovalo v rámci přestavby stanice v Liberci, to už by byla jiná.

Nose Peak

Zbytečný. Leda by to bylo na 15 kV a na něco v Sasku to navazovalo…

Jiří Kocurek

A to by musely DB Netz mít trolej alespoň ve Zhořelci, když už ne až v Žitavě. Poláci je předběhli…

berka496

V ČR se první rekonstrukce odflákne a druhá se udělá pořádně 😀 . Nic nového pod sluncem …

Pako

I vy jeden optimisto! Druhá pořádně. Kdepak. To by se přeci nemohla dělat za pár let třetí. A to přeci nechceme, že ne Správo?

Jiří Kocurek

Tak ono mnozí tvrdili, že 1997-2022 je pár let…

fabec

A směr Lípa opět zapláče…
Tímhle směrem bych spíš uvítal rozšíření IDOL až do VDF.

Marcel

To je trať pro turisty a milovníky kamenných viaduktů. Několik let jsem denně jezdil do práce vlakem. Už jsem si raději koupil auto. Vlakem Lípa – Liberec v ideálním případě 1h15min. Autem 40 min.

Marcel

Jo a to neberu cestu MHD na nádraží.

Jiří Kocurek

Chrastava vypadá parádně!

Pavel

Jasně. Možná plášť budovy, ale to je tak všechno.

Pavel

Píšu tedy o aktuálním stavu, nikoliv o stavu po rekonstrukci 🙂

Jan

Teď nějaký trend na dobré správě rekonstruovat nedávno rekonstruované tratě?Kdyby tu Skansku radši poslali na ten polský úsek…

Francimor

Chrastavu ani Hrádek nikdo v poslední době nerekonstruoval

Jiří Kocurek

Předpokládám, že fotka v článku je aktuální.
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2023/07/chrastava.jpg

Ten peron a kolejiště teda po reko nejsou.

aaabbb

Článek vyznívá tak, že vlastně tato stavba není potřeba, protože trať je „nejlepší“ v kraji. Jenže ono to tak úplně není. Trať je kapacitně vytížená, jízdní řád nemá rezervy. Zabezpečovací zařízení a čas potřebný pro křižování v Hrádku či Chrastavě neodpovídá dnešní době. Přístupy na nástupiště tam jsou výhradně po schodech, chybí bezbariérový přístup. Takže já upřímně doufám, že tato mnoho let odkládaná stavba se naopak konečně zrealizuje.

Francimor

V jakém rozsahu? Že se vymění koleje a pražce a na ty staré byste dělal nové zabzar do každé stanice cca za 2×150 milionů? To je větší vyhazování peněz než vyměnit 50lety svršek.

Luboš

Fajn, investujeme více než miliardu do rekonstrukce dvou nádraží a na ostatních zastávkách budou cestující využívat (v nejlepším případě) 100 let staré dřevěné boudy (Chotyně, Bílý Kostel (pardon, tady je novější), Andělská hora, Machnín hrad). Machnín je zrekonstruovaný ale nevím, jestli je tam alespoň čekárna, protože z nádraží je rodinný dům.
No oběma nádražím přeji, aby to tam dopadlo lépe než nepovedená rekonstrukce nádraží ve Varnsdorfu na téže trati.