Správa železnic za miliardu a čtvrt modernizuje nejlepší trať v Libereckém kraji
Vizualizace nové podoby stanice Chrastava. Foto: AFRY CZ
Cestující čeká kvůli modernizaci trati výluka příští rok přes léto.
Cestující čeká kvůli modernizaci trati výluka příští rok přes léto.
Nutno říci, že to vypadá, na rozdíl od jiných úprav jinde, docela hezky, atraktivně.
Na co jsou dneska na nadrazi cekarny.by me zajimalo
Třeba v zimě přečkat na odjezd vlaku v teple?
Na čekání.
V Brně řeší nádraží 96 let.
Trochu přitlačte.
ta zastávka v Chrastavě vypadá dobře, ale když se k tomu přičte hromada prachu, holuby, a pavučiny, tak už to bude vypadat dost kusově.
Oprava sesuvu u Lovosic v nedohlednu, resp. dříve byla odmítnuta za 0,8 mld jako nákladná, teď se snad za 0,4 mld povede, pokud se stihne do voleb. Tady se za 2 nádraží dá trojnásobek… Je to ještě Správa železnic, nebo budov?
pochopte, že hlavním předmětem činnosti každé státní organizace je správa penězovodu.
No, škoda že okolo Chrastavy nevytáhli dvojkolejky na obě dvě strany pro umožnění letmého křižování. Smerem na Hrádek bych dvojkolejku udělal až za Bílý Kostel jako zárodek na trať do Jitravského sedla a Rynoltic.
V Machníně by se hodilo přesunout nástupiště blíže k centru osídlení (P3810)
Ono je to tam na 2 koleje co se týče spodku připraveno už od výstavby.
Vím, jinak bych to nenavrhoval. Akorát drobný problém je v šířce tělesa, muselo by se na spoustu místech udělat nějaké drobné umělé stavby (pravděpodobně gabionové zídky).
Vyhovovalo tehdejším normám a osové vzdálenosti kolejí, dneska by se to muselo rozšířit
Není to zas tak hrozné, ekonomicky docela výhodné.
Ano, chtěl jsem to také napsat, ale nebyl jsem si jistý, zda jsem si to nepopletl. Je tam spodek na dvě koleje, takže by neměl být problém to udělat a bylo by to vhodné, i třeba pro účely zkapacitnění pro nákladní dopravu.
to myslíte, že Půta tak dalece přemýšlel?
Myslím, že nikdo takhle moc nepřemýšlí, ani na nějakých odborech strategie na SŽ a MD.
Většina totiž myslí s kroutícím kolečkem v ruce. 🙂
Když už se mluví o této trati – Jak to aktuálně vypadá s kauzou Chotyně? Děje se tam něco? Dohodla se SŽ s obcí nebo to zase potichoučku, polehoučku vyšumělo?
Vnitřky budov bych pochopil, ale co je špatnýho na současným zastřešení, tomu fakt nerozumím.
Zajímal by mne detailní plán rekonstrukce. Nějak mi nejde do hlavy, když kompletní výluka bude až příští rok v létě, co tam jako budou dělat do té doby těch 9 měsíců?
https://zakazky.spravazeleznic.cz/contract_display_14300.html
fakturovat 🙂
Liberec – Česká Lípa bude pořád středověk.
V jiné části ČR se taky odsouvá a už ani neslibuje. Zdravíme ze Zlína….
Středověk neskončil….ale jsou i horší tratě.
Proč se tam nedá ETCS rovnou během té akce?
Protože jsem přeci v ČR 🙁 .
A i šprti občas udělají chybu. 😄
Běží soutěž na instalaci ETCS, tak se to možná stihne
Protože dvě věci v jedné akci se nikdy nedělaly.
A protože by za rok ouředník na SŽ neměl co žrát.
/s
Tak mělo se stavět v letech 2018-2020, neustálé posouvání nás dostalo až sem, projekt se připravoval ještě dříve a to bylo ETCS jen na papíře.
no tak tou přípravou se myslí že tam natahají chráničky, nakonec proč ne, to nikdo nezničí, ani neukradne, stojí to pár kaček a pak tam nemusí rejdit bagr a kopat výkop pro kabeláž.
A jak to vypadá s tím úsekem v Polsku? stále se tam vlaky plouží 30/40 kvůli špatnému stavu?
Ano, 40.
Jak se měří nejlepší trať? Na ty stanice 50 let nikdo nesahl.
To je jak tvrdit že nemá cenu opravovat českou Třebovou, protože trať z Prahy do Olomouce je v pohodě.
I podobnost s Bezprávím by se našla: Pojarow.
Porovnáním s jinými tratěmi, porovnáním jízdních dob auta a vlaku. Začít můžete v případě LK úseky, kde je 100 km/h.
No nevím například Liberec- Tanvald je prakticky celá zrekonstruovaná, Liberec- Turnov částečně taky to samé Liberec Lípa také částečně zrekonstruované. Tady neprobehlo skoro nic.
Skoro nic? Ale no tak:)
Jinak prakticky celá zrekonstruovaná – proto příští rok půl roku výluka kvůli Dolnolučanskému tunelu.
Liberec – Turnov – jízdní doba dvakrát delší než auto
Liberec – CL částečně, také auto rychlejší.
Tak nejrychlejší a nejlepší jsou dvě významově jiná slova. A c řekne je mezi Libercem hradkem opravené.
Jinak přes Chrastavu je 60km/h a přes Hrádek je 70km/h.
V obou stanicích všechny vlaky zastavují, zvýšení rychlosti ze 60 na 80 km/h je opravdu zásadním počinem.
Rekonstrukce kolejí proběhla v roce 2010 (cca 100 mio), ale mimo obě nádraží. Nevím jak často tudy jezdíte, ale obě budovy a prostory kolem, včetně nástupišť jsou strašné. Mimo to, že osvětlovací stožáry už pomalu padají díky korozi. Rekonstrukci to potřebuje jako sůl.
Cože? Tou rekonstrukcí myslíte třeba ručně ovládané závory v Mimoni? Na to, jak přímá a rovná je trať Mimoň – Jablonné by tam vlaky měli jezdit 120 minimálně. A realita? Trať je je místy dokonalý skanzen.
Naprostý souhlas. Lbc – ČL = středověk.
Nejsou v Rynolticích ještě výhybkáři?
Myslím, že ano. Respektive na vjezdu do stanice je budnik s panem/paní. Tuším, že jsou na obsluhu výhybky.
Lbc – Česká Lípa zrekonstruováno a kde?
Svezte se někdy s fírou ať to vidíte.
Propady rychlosti, stanice bez návěstidel a zab. zařízení, mechanické přejezdy, rychlost 80 kde by se dalo 100. Zbytečný oblouky u Zákup.
Zrekonstruováno 🤣🤣🤣🤣
Vaše slova tesat do kamene. A pak s tím na SŽ někoho přetáhnout.
Zrovna ty oblouky u Zákup se mají rovnat, ne? Je pravda že potenciál na celkem snadné zkrácení jízdních dob vzhledem k tomu všemu výše uvedenému tato trať určitě má.
Tak ČL – Zákupy opravdu je, abychom mu nekřivdili.
Trošku porovnáváte jablka s hruškami. Trať do Hrádku není nejlepší (nejkonkurenceschopnější z hlediska jízdních dob) kvůli rekonstrukci, která proběhla před 20 lety (stavem svršku / spodku je srovnatelná s řadou jiných tratí), ale kvůli parametrům výstavby před 160 lety. K tomu jí také dopomáhá relativně příznivější terén. Rekonstrukcí obou stanic se odstraňuje infrastrukturní dluh, který zde byl od vámi zmíněné rekonstrukce širé trati před 20 lety. Např. na trati Liberec – Tanvald došlo i k rekonstrukci všech stanic a zastávek.
Na druhou stranu neříkám, že to celé nešlo udělat nějak ekonomičtejí. Podchod v Hrádku je podle mě zbytečný, protože stejně všichni chodí přes koleje. V Chrastěvě bude alespoň pozitivem průchod k Elitexu, ale jinak se tam podchod také nevyužívá. Trochu se obávám o využitelnost obou výpravních budov. V Chrastavě je nádraží v excentrické a komerčně nezajímavé poloze. Také v Hrádku pochybuji, že by komerční prostory získaly nějaké smysluplné využití.
To se naprosto shodneme. Tady se prostě plácá penězi
Podchod je pouze pro ty, co chtějí do města a navíc je to tak něco nechutného, že tam vlastně ani nechodí ti ve směru do města. Naopak, pokud dle plánu udělají chodníky přímo podél koleje ve směru k sídlišti a do průmyslové zóny, tak se právě přes ty koleje přestane chodit.
Jen 50 let? Nebo třeba od doby postavení?
Elektrizace předpokládám neproběhne.. To je velká škoda.
Stejně by tam kraj musel objedat BEMU, protože to nepokryje snad žádné ucelené rameno. Teď z hlavy nevím, kdy končí současné soutěže.
Jo, kdyby se to pak elektrizovalo v rámci přestavby stanice v Liberci, to už by byla jiná.
Bylo by zajímavé, kdyby se s Němcema liberecký kraj na tom BEMU jako podmínka do soutěže dohodl, a pak by to v ČR jezdilo na 25 kV a nabíjelo (a třeba jen na tratí a v Liberci u nějakého dobíjecího bodu), a od hranic do Seifenersdorfu to jelo na baterky (možná ve Varnsdorfu něco na dobíjení).
Zbytečný. Leda by to bylo na 15 kV a na něco v Sasku to navazovalo…
A to by musely DB Netz mít trolej alespoň ve Zhořelci, když už ne až v Žitavě. Poláci je předběhli…
Dvoufrekvenční vozidla (jednotky) taky existujou, ale asi Škoda je nevyrábí na rozdíl od BEMU. 🙂
myslím, že by museli bejt dráty i na německé straně. Nebo mít elektrickej vlak s dieselovym motorem, že by to pod dratama jelo na eletriku a mimo pak normalně na naftu.
V ČR se první rekonstrukce odflákne a druhá se udělá pořádně 😀 . Nic nového pod sluncem …
I vy jeden optimisto! Druhá pořádně. Kdepak. To by se přeci nemohla dělat za pár let třetí. A to přeci nechceme, že ne Správo?
Tak ono mnozí tvrdili, že 1997-2022 je pár let…
A směr Lípa opět zapláče…
Tímhle směrem bych spíš uvítal rozšíření IDOL až do VDF.
To je trať pro turisty a milovníky kamenných viaduktů. Několik let jsem denně jezdil do práce vlakem. Už jsem si raději koupil auto. Vlakem Lípa – Liberec v ideálním případě 1h15min. Autem 40 min.
Jo a to neberu cestu MHD na nádraží.
Chrastava vypadá parádně!
Jasně. Možná plášť budovy, ale to je tak všechno.
Píšu tedy o aktuálním stavu, nikoliv o stavu po rekonstrukci 🙂
Teď nějaký trend na dobré správě rekonstruovat nedávno rekonstruované tratě?Kdyby tu Skansku radši poslali na ten polský úsek…
Chrastavu ani Hrádek nikdo v poslední době nerekonstruoval
Předpokládám, že fotka v článku je aktuální.
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2023/07/chrastava.jpg
Ten peron a kolejiště teda po reko nejsou.
Akorát že poláci by na tu Skansku byli schopni poslat policajty s kulometem, protože oni ten kousek evidentně opravovat nechtějí.
Dokud trraťový úsek přes Polsko nepřevezma SŽ nebo DB tak to je celkem nerentabilní práce.Místo aby šlo Polsko proklamovaně do Evropy tak jde v tomto úseku do řiti.
I tomu se prý poláci brání…
A přitom kousek ve Fukově je podobný precedent už cca 150 let (ale jiné státy).
Podle katastru Neusalza-Spremberg Taubenheim(Spree) patří SŽ, takže jak to tam mají vymyšlené?
Článek vyznívá tak, že vlastně tato stavba není potřeba, protože trať je „nejlepší“ v kraji. Jenže ono to tak úplně není. Trať je kapacitně vytížená, jízdní řád nemá rezervy. Zabezpečovací zařízení a čas potřebný pro křižování v Hrádku či Chrastavě neodpovídá dnešní době. Přístupy na nástupiště tam jsou výhradně po schodech, chybí bezbariérový přístup. Takže já upřímně doufám, že tato mnoho let odkládaná stavba se naopak konečně zrealizuje.
Zabřaz a křižování asi nikdo nezpochybňuje, vybudování výtahu také ne. Ale jestli jsme tak bohatá země, že můžeme dělat úpravy nádraží v takovém rozsahu, jako v těchto dvou stanicích, tak je to samozřejmě mimořádně potřeba. Do Prahy budeme z LB dál jezdit autem a pochlubíme se, kolik miliard jsme v Libereckém kraji investovali.
V jakém rozsahu? Že se vymění koleje a pražce a na ty staré byste dělal nové zabzar do každé stanice cca za 2×150 milionů? To je větší vyhazování peněz než vyměnit 50lety svršek.
Svršek se nyní bude měnit pouze ve stanicích. Pardon, ale pokud chcete diskutovat, nastudujte si k tomu něco.
Fajn, investujeme více než miliardu do rekonstrukce dvou nádraží a na ostatních zastávkách budou cestující využívat (v nejlepším případě) 100 let staré dřevěné boudy (Chotyně, Bílý Kostel (pardon, tady je novější), Andělská hora, Machnín hrad). Machnín je zrekonstruovaný ale nevím, jestli je tam alespoň čekárna, protože z nádraží je rodinný dům.
No oběma nádražím přeji, aby to tam dopadlo lépe než nepovedená rekonstrukce nádraží ve Varnsdorfu na téže trati.
V Machníně čekárna je.