Správa železnic vypsala tendr na projekt stanice Praha-Letiště Václava Havla
Vizualizace železniční stanice na Letišti Václava Havla. Foto: idhea architekti / Správa železnic
Nové nádraží bude pod zemí. Z ostrovního nástupiště se cestující dostanou podchody k oběma terminálům.
Dobrý, jen mě zajímá co je na půl hodině rychlého. Čekal bych, že slovo rychlodráha bude mít jiný význam.
Výraz „rychlodráha“ je výsledkem nesmyslného otrockého překladu německého výrazu SCHNELLBAHN používaném ve Vídni (vídeňská němčina) pro vlaky městské železnice.
V současnosti se je používán výraz S-bahn (Stadtbahn = městská / příměstská dráha).
Čas strávený v MHD? Dneska, když se to podělá, je to 30 minut jen na Veleslavín. V době cesty až do Dejvic prakticky pravidlo, často to byla až hodina. +10 dalších minut do centra.
Tak ještě jednou. Vzdušných 14km ujedete za 25minut = 33km/h. Ještě jednou. Co je na tom proboha rychlého? To že dnes je to katastrofa neznamená, že je tohle rychlé. Je to šnekodráha.
ještě by se hodilo napsat, že se bude jezdit z masarykáče, nikoliv z hlaváku. čili další české polovičaté řešení
No, nebyl bych si tak zcela jistý. V Dlážděné 7 si někde přečetli, že různí „pochybní“ šotouši psali na různých diskusních fórech, že by bylo účelné „jezdit“ dokola, tj. z Ruzyně jet směr Zličín a po „zadrátoveném“ Semmeringu na Smíchov a odtud na HLN a pak třeba do Milovic. Na Smíchově přestup „na západ“ protože ve všichni touží jezdit do centra na Masaryčku.
Cesta z Ruzyně přes Masaryčku na HLN je v podstatě stejně dlouhá (ne-li delší) než z Ruzyně na HLN přes Zličín …
Zůstal bych v klidu. Kolik let již na to letiště máme jezdit? Je to takový předvolební fenomen. Vždy před volbami se objeví plány, sliby, projekty a po volbách skutek utek. Takže máme na dalších 20 let klid.
To máte pravdu…😂
Za těch 20 let to nějaký Šatava mladší rozkáže jako ministr železnic roznést po záchodech, aby to mělo nějaké využití, a začne se makat na skutečných potřebách.
Třeba aby některé lokálky vedly odněkuď někam, a aby byly co nejméně zapadlé…
Aby se na koridorech vymýtily přejezdy, vhodné úseky přeznačily na 200 km/h…
To jsem na ten BIM teda zvědavej, a hlavně na schopnost SŽ takový model ohodnotit, převzít, zpracovat a dále využívat. SŽ ještě vůbec netuší, jak má BIM vypadat…
(By mne zajímalo, kdo mi dal mínus a proč. :-D)
Většina chtěla na letiště železnici místo metra a teď bude to železniční nádraží vypadat přesně jako stanice metra. 🙂
Berte to s humorem….
Víte proč tam metro nikdy nebude? Je tam totiž tak krásná krajina, že není třeba jezdit pod zemí-))
Definice metra je vedení v podzemí? No to jsou mně novinky…
Metro letiště by jezdilo 45 min kdežto vlak to stihne za 20 min. Navíc tato varianta je o několik miliard levnější než metro.
Cena by u metra byla nižší než u vlaku, pokud by šlo o povrchové vedení trasy metra, ale to je v Praze kacířská myšlenka.
Prosímvás, přejmenujte už konečně to „Letiště Václava Havla“ po nějaké skutečně hodnotné osobnosti! Nebo možná by bylo vůbec nejlepší vrátit původní název (Letiště Praha Ruzyně). Ten současný název je skutečně trapný a ubohý!
Jenže tak se to letiště nikdy nejmenovalo… 😀
Původní název byl pouze „Letiště Praha“… 😉
Jenže to letiště se po skutečně hodnotné osobnosti právě jmenuje. Václav Havel byl světově uznávanou osobností v oblasti politické i umělecké, ať se to vám, zapšklým soudruhům, kteří ho jako symbol svobody a sametové revoluce nevnímají, protože je demokratizace připravila o možnost socialisticky terorovat obyvatelstvo, líbí či nikoliv.
Ideologicky nepostižený jedinec setrvává u názvu Letiště Praha Ruzyně …
Já bych byl pro generála Peřinu. Ale to by se starým strukturám libilo ještě míň než Havel.
Ne, Gustava Husáke ne!
Letiště se samozřejmě bude jmenovat V.I.Lenina a Evropská ulice konečně dostane zpět své dřívější jméno podle této osobnosti. Terminály 1 a 2 se budou jmenovat Milouš a Miloš.
Nepúšťat na saká!
Obsolence to vyřeší….
Rozorané letiště totiž žádný název potřebovat nebude…
Je mi jedno, jak bude terminál vypadat. Důležité je, abych se dostal pohodlně a co nejrychleji na/z letiště. I když tahle vizualizace se mi líbí. A ještě by to chtělo propojit D7, D9, D10 a D11.
Pardon… D8.
Dovolím si přidat svůj laický názor. Pokud se nedostanu nějakým třeba Railjetem nebo Pindolínem z Brna nebo Ostravy, nebo odkukoli už, přímo dolů pod terminál, bez přestupů, tak je to úplně jako kdyby nedotáhnutá investice. Nebo je někde výhled do daleké budoucnosti, kdy už to osobně asi nevyužiji, ale že by to takhle mohlo fungovat?
To by se muselo přes Semmering a to znamená výrazné prodloužení jízdní doby.
Proč? Co třeba z Libně přes Vítkov, Negrelliho viadukt, Vltavskou? Diskriminované směry jsou od Plzně, Č.B., Ústí n.L. to jinak přestup ještě přes metro.
Od Plzně ve směru Mladotice-Rakovník-Kladno-letiště
Od Budějovic ve směru Písek-Beroun-Rudná-letiště
Od Ústí ve směru Louny-Slaný-Hostivice–letiště
:-)))
Z Plzně to bude teda let s mezipřistáním. První let mezi Mladoticemi a Kralovicemi (abychom přeletěli ty skvěle udržované koleje za miliony) a pak už jen 2 hodiny v šukafonu nebo nějaké jeho reinkarnaci a jsme tam-))) To bude báječný! Leda bychom jeli přes Blatno, a užili si vlak o 30 minut dýl. A mohlo by se to jmenovat AirPort Express a jezdit z Budějc
Od Kladna směr Žatec bude konečně dvoukolejka :).
Nápad hezký, ale nezapomínejte, že chytré hlavy rozhodly, že spojovací oblouk Hrabovka-Negrelliho v. je od rekonstrukce jednokolejný. Ano, jedna kolej byla dlouhodobě vyloučena a odpojena, ano nemuselo by to být při dodržení jízdních řádů komplikací, ale v centru města zjednokolejňovat dvojkolejku v 21. století, kdy má železnice ambice být i městskou dopravou, mohl vymyslet jen moula…
Ona existuje přepravní potřeba Libeň – Bubny – Letiště …
Tak budeme radsi prechazet z hlavaku na Masarycku, no. To bude rychlejsi.
A ještě později z podchodu na podzemní nástupiště, na které bude trať z Rakovníka přeložena.👺😀
To „prodloužení“ jízdní doby je coby argument naprotej nesmysl. Zásadní je, že by to bez přestupu jelo přes Hlavák kamkoli dál (a i tak by to bylo suverénně nejrychlejší spojení na Havák i pro ten přestup). Ideální by bylo, aby na letišti začínaly některé rychlíky, který dneska začínají na Hlaváku. Příklad: přilítnu z dovolený, projdu odbavením, za 10 minut jsem na nástupišti, sednu na vlak a za hoďku a půl jsem v Pardubicích, za hoďku v Benešově (a fakt nebudu brečet, že bych tam mohl být o 10 minut dříve, kdyby se to po tom Semmeringu tak nevleklo)… Neřeším teď… Číst vice »
Ale zase ten hlavák je dost nevhodný na spojení do města. Od nástupiště do civilizace je to pěkně daleko. Navíc si myslím nemá rezervní kapacitu na pendly. A prodloužení jízdní doby zase může narušit atraktivitu spoje, tedy aby tím jezdilo dost lidí, pokud to bude trvat stejně dlouho jako (trolej)bus+metro. Bohužel se nedá vyhovět všem požadavkům najednou. Podzemní stanici zatím nikdo stavět nebude.
Proto taky píšu, že osobáky na Masnu, a k tomu rychlíky přes Semmering na Hlavní pro lidi, co potřebujou z Prahy dál.
Je jeden vlak planovany pres semering… Ex1, podle maluvky ze SZ… ale nekdy v daleke budoucnosti…
Kde by se dala najít ta malůvka, prosím? Díky
Jenže vlak z Ostravy by tam primárně jel proto, aby tam tím dojeli ti lidi co nastoupili daleko před Prahou rovnou, takže tam už o ten čas až tak moc nejde, tam vyhrává komfort. Pro ty co pojedou jen z Prahy místo AE a 119 by to bylo bolestivý, to je jasný.
V čem by to bylo bolestivé? =O
Nemuselo, ale Praha a spol. potřebují dotace na Masaryčku =)
Jakože Praha potřebuje dotace na nádraží ve vlastnictví Českých drah a Penty?
Vy jste taky slušnej myslitel…
Ale kdepak …
Za jak dlouho se dostanete „rychlodráhou“ na 8. nebo 9. peron na Masaryčce a pak půjdete „zu Fuss“ na HLN na 7. peron ?
Letiště – TGM = 30 minut + cca 15 minut „zu Fuss“.
Případným přestupem na Vltavské na Metro „C“ na dvě zastávky si moc nepomůžete … a jak dlouho pojedete z Letiště přes Zličín na HLN ? Cca 30 minut ….
Vznikl projekt Hospodářské komory, který počítá s další zastávkou, tentokrát VRT, kolmo na tuto stanici. Ale MD a SŽ chce stále jezdící chodník mezi hlavákem a Masaryčkou (katastrofa).
Jste ochotný vyrazit na letiště třeba o 4 hodiny dřív vlakem bez přestupu, než byste mohl jet jiným vlakem, ale s přestupem? Na letiště bude i v budoucnu mířit jen zlomek lidí, co přijedou vlakem do Prahy. Pokud by většina těch vlaků měla pokračovat poloprázdná na letiště a tam končit, bylo by to hodně neefektivní. Nehledě na to, že pro ty poloprázdné vlaky byste musel přistavět další koleje, aby se tam všechny vešly. Obávám se, že tohle nikdo nezaplatí. Plánované ukončení vlaků z letiště na Masarykově nádraží není ideální, snad časem bude i podzemní stanice pod hlavním nádražím. Do té… Číst vice »
Tak by končily v Kladně. A?
Když se o tom před lety začalo seriozně uvažovat, spojení na letiště, tak jsem si naivně myslel že by to mohlo být hodně podobné konceptu spojení Zurich HB – Zurich flughafen, kde se letiště napojilo na trať od Winterthuru, na HB. V českém případě jsem si logicky představoval totální přestavbu z hlavního, pomocí estakády na negrelli a dál na letiště, s napojením i na Masnu, a z letiště napojit kralupy a dále na Ústí, z kralup na Neratovice a dál Boleslav, dále z letiště na Kladno a dále na KV a Cheb(samozřejmě s narovnáním a lepší stopou), Ex linky Ostrava… Číst vice »
Myšlenkově souzníme, ale nikoli na sever ke Kralupům, tam se dostáváte do zbytečné okliky přes Hněvice, ale střihnout to po estakádě (nezabírají se pozemky) „někam“ k Hrobcům a tam to vekslí na 160 napojit na stávají trať nebo „jít“dál k uvažované VRT v oblasti Litoměřic ….
to jsem rád 🙂 že někdo souzní a dává to smysl Hněvice nebo Hrobce to je fuk 🙂
Tohle mi nějak nesedí: „Jízdní doba mezi centrem Prahy a letištěm se předpokládá okolo 25 minut, do Kladna by cesta měla trvat půl hodiny.“ Hrubým odhadem je letiště na půli cesty mezi Masaryčkou a Kladnem.
„Praha tvoří spolu s Dublinem dvojici jediných letišť podobné velikosti v Evropě, která nemají kolejové spojení s centrem města.“
A v Budapešti mají kde kolejové spojení?
Ferihegy, Vlaková zastávka
Budapešť – XVIII. obvod, Maďarsko
Je to sice starý Terminál 1, ale je to letiště.
No tak jasny. Nam v Praze taky konci nejaka vlecka hned za plotem letiste. A taky nam to je prd platny.
Ferihegy vypadá takhle: https://goo.gl/maps/Ma6WcmxraoH5eSfZ8
Srovnejte s Kladnem nebo s nádražím ve Veleslavíně. Ono to má dlážděný peron a informační systém.
Ja vim jak to tam vypada. Kdyz jedu do Budapesti na letiste, tak jedu busem po ty silnici co je na tom vasem obrazku. Protoze z ty zastavky je to k terminalu jeste 5 km. Informacni system na tom nic nemeni.
V Budapešti je i není zároveň… 😀
„Letištní“ železniční stanice sice existuje, ale jen u terminálu 1, který je od roku 2012 pro nadbytečnost uzavřený… 😀 Takže reálně je v Budapešti na letiště možná také jen silniční doprava… 😀 🙂
Aby se nakonec nesmál někdo jiný, maďaři na Terminál 2 plánují novou trať. Totiž aby Prahu a SprŽel nepředběhli a honzové pak nedělali machry se záchodem na chodbě. https://www.railjournal.com/policy/budapest-rail-strategy-published/
Eště by mohli zrychlit ty svoje přímky přes Puzstu na 200 – 250. Nechápu, proč se tam všude jezdí furt 120…
Dublinské letiště je cca 2x frekventovanější, než to v Praze.
Tady se tříští síly. Nezpozdí se kvůli tomu výstavba VRT?
Docela dobrý dotaz. Na to kolik se píše že se bude za poslední rok investovat, a očividně asi ano, se ptám také?? Kdo to bude stavět??? Češi??? S naší imigrační po-litikou asi tedy ano. Dálnice, VRT, Brno-Blansko, Bezpráví, Plzeň-Mnichov, ČB, Beroun, opravy nádraží, Co já vím co ještě???
Ne, ta ani nezačne, nebojte.
Pokud se to postaví, tak se bojím o každý metr zemědělské půdy, který kolem Kladna zbyl.
V Kladně jsou obrovské brownfieldy. S dobrým územním plánem se mohou zastavět ony.
Tak brownfieldy u Kladna. Společnost si říká: nerostou tam zelené stromy, není to ta netknutá příroda, takže to místo můžeme zastavět bez předsudků. Ono to není černobílé. Dříve byla krajina mnohem členitější, lidé v ní hospodařili svýma rukama, neexistovalo odvodňování, rozorávání luk, přísun tolika živin a tak dále. Do této krajiny drasticky zasáhla důlní činost či železnice, ale pořád ty slaniska, remízky a kosené louky v krajině zbývaly. Přirozeně se tak rostliny rostoucí v krajině šířily i po výsypkách a nádražích. To jsou extrémní prostředí podobně jako mokřady či vypásané louky, ve kterých se nemohou uchytit agresivní dřeviny či trávy.… Číst vice »
No máte pravdu, střední délka dožití byla taky 47 let… (ještě v roce 1920).
Rozorávání luk? Jakože tehdy nikdo nikdy neoral novoť? A proč teda na starém koňském pluhu je ten nůž na rozříznutí drnu, he?
Abyste tušil o čem píšu, je to ten nůž před samotným pluhem: https://cs.wikipedia.org/wiki/Pluh#/media/Soubor:Meyers_b12_s0972a.jpg
Ještě se dávala předradlička, aby drn nařízla.
Fuj, vidím jen nekonečnou dřinu a dřinu…
Mluvím o komunistech, kteří rozorali nebo nechali zarůst louky aby maximovali výnos. Když problematiku neznáte, tak ji neřešte.
To budou jen přechodné obavy, protože žádná trať na letiště z různých důvodů nevznikne. A později nebude mít smysl, protože rozoráním toho letiště vznikne 10 km² polí.
Říkáte smyčka že tam bude jo, tak to by se tam dal hezky pěkně protáhnout třeba vápenec z Mořiny ne 😅😅 ? Takhle hezky pěkně v horkém červenci a ať se pořádně práší za kočárem 😂
Kdyby to byla použitelná trať, mohla by se určitě natáhnout na Beroun – Kladno…😂
Já teda nevim, ale autobus dával Hlavní nádraží – letiště pod půl hodiny, teď budeme stavět vlak z masaryčky, který to bude dávat za 25 minut?
A kolikrát denně chytil ten bus spoždění 10 minut a větší?
Adam měl namysli, zřejmě, že ten rozdíl v časech se nezdá až tak veliký , porovnání cena výkon a navíc je to z Masaryčky a ne z hlavního.
Překvapivě to tak často nebylo. Ve špičce si řidič pustil Waze a zácpy prostě objel.
Na kolika zastávkách stavěl ten autobus? Výhoda vlaku je, že nestojí v kolonách a na semaforem u křižovatek. Vlak má zase plno zastávek a stojí na každém rohu.
právě počet zastávek dělá ten spoj nezajímavý. Ubral bych vlak. zastávky a třeba by to bylo pod 20min veselejší.
A ten autobus stavěl na každé zastávce, jako bude ten vlak? Bez zastavování tam bude za 15 minut.
Vlak bez zastavování se tam ale při plánovaném intervalu bohužel nevejde, takže všechny S55 budou zastávkové Os.
Ne vejde se tam.
By se to tam vlezlo, pokud se na zastavkach udelaji prujezdne koleje – pro predjizdeni vlaku, jako ze ne.
Především jde o to, že je to kapacitní doprava schopná reagovat na další nárůsty cestujících, není závislá na dopravní situaci, a je také vhodnější pro přepravu zavazadel.
Ale k slibované rychlodráze má daleko.
Pojem „rychlodráha“ je nesprávný otrocký překlad vídeňského termínu (vídeňská němčina) SCHNELLBAHN, jak se v 80. letech minulého století označovala „městská“ železnice, než se začal používat výraz S-bahn …
https://www.schnellbahn-wien.at/
Bohužel, nějaký tuzemský BLB, aby oslnil, začal po „kontarevoluci“ – když se dostal do Vídně a byl (oprávněně) ohromen Schnellbahnem, tento nesmysl díky bídné znalosti reálií, používat i pro uvažované železniční spojení na Letiště Ruzyně ….
Počítá se také s možností zajíždění dálkových vlaků jako je tomu běžné ve vyspělých zemích?
Běžné a učelné je to hlavně v megahubech, kde to má skutečný potenciál. Aby v Praze vlak vysadil 99 % cestujících na hlaváku a vydal se s pár zájemci na naše „lokální“ letiště není moc dobrá ani ekonomická varianta. Akorát by zpoždění komplikovala takt a obraty pendlu. A žádná zajímavá hlavní trať přes letiště ani poblíž nevede, že by to bylo po cestě.
Ženeva ani Curcyh žádné megahuby nejsou a z vlastní zkušenosti mohu říct, že zajíždění dálkových vlaků dělá ta letiště mnohem atraktivnější a pohodlnější. Navíc ten vlak se částečně zaplní i cestujícími, kteří cestují „jen“ do Prahy.
Curych rozhodně je druh megahubu (i když ne největší) s velkou sítí dálkových i evropských linek. Navíc tam nejezdí zdaleka všechny dálkové linky. Ženeva popravdě nevím, tam jsem ještě nebyl.
Mezi HB a Flughafen Kloten jede během 20 provozních hodin cca 240 párů spojů, tj. v průměru každých 5 minut vlak v každém směru … To vše na dvou ostrovních nástupištích se 4 dopravními kolejemi …
Těch „pár zájemců z hl. n. na naše „lokální“ letiště“ bez problémů převeze bus linka AE. „Problém“ je vyřešen, i bez utopených miliard.
Jenže za letištěm je ještě Kladno a těch dojíždějících z Kladna je dost. Sice ne tolik jako od Českého Brodu a Běchovic, ale pořád dost na to, aby se zaplnil City Elefant á 30 minut ve špičce. A tím zaplnil myslím všecky sedačky a hodně lidí nastojáka.
Kladno ma 75tis. obyvatel, a prictete vesnice kolem a Slany…
Nejsme ve sporu. Jen lidé z Kladna nedojíždějí tak houfně jako z Milovic (což je doslova nocležna) a to právě proto, že dojíždění z Kladna do Prahy stojí za starou belu.
Dojizdi hodne, plne busy, plna Evropska, i ten vlak soucasnej ma slusny obsazeni…
Slaný bych kolejově opravdu nepočítal – pokud by to neznamenalo přestup z busů už na Kladně nebo na tom terminálu na Dědině. I Louny jsou po kolejích rychlejší přes Lovosice.
A má vůbec smysl aby tak malá země měla spoustu malých letišť typu Brno, Ostrava, Pardubice, Karlovy Vary?? Samozřejmě je nutné mít záložní letiště, ale žádné se bez dotací krajů neuživí, nevím….mě to prostě taky dává smysl být VRT za hodku a půl z Brna na letišti v Ruzyni. A to se vůbec neuvažovalo nebo je to uplně out vést VRT do Drážďan přes letiště??
Ostrava má letiště v Katovicích a Brno ve Vídni, jezdit kvůli letišti až do Prahy by bylo v mnoha případech zbytečné.
no vlastne jo 🙂
Samozřejmě že to smysl nemá.
Akorát že VRT do Brna nikdy nepovede. Pojede přes HK do Olomouce a do Svinova, aby se využila. Brno bude totiž velmi tvrdě decimováno.
Mělo by to přínos jedině v tom, že by se ten rychlík neotáčel v rušném provozu na hlavním.
Dálkové jezdí přes hlavní, takže zajíždění nebude. Navíc na dopravní poptávku na letiště bude stačit jeden CityElefant v taktu 15 minut.
I Elephant je možná moc. Podle mě by mimo špičku stačil i panter.
Pokud bude pokračovat dál na Kladno, tak panter nebude stačit, když by měl pobrat 3 autobusy z Kladna a ještě letiště. Teď to z Kladna jezdí co 5 minut.
https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/119292901/Linkové+vedení+v1.1.png/d1a49e31-a23c-49c6-9580-e72a65379064?t=1617887068269
Časem na to v Dlážděné 7 a jižní části budovy na „Nábřeží“ jistě taky přijdou … dočkejte času …
Že by jsme to v Praze konečně dotáhli až na úroveň Kyjeva, Teheránu nebo Tbilisi a dalo by se fakt na letiště konečně taky dostat vlakem…? 😀
Dokud to nebude stát, tak neuvěřím… 😀
Zdravím z Tbilisi, kterým vlakem že se tu mohu dostat na letiště?
Wow, ono po té zarostlé vlečce opravdu někdy něco jezdí 🙂
Train Schedule:
Tbilisi-Airport 7:55 AM Airport-Tbilisi 8:35 AM
Tbilisi-Airport 4:55 PM Airport-Tbilisi 5:40 PM
Tak jako možná jsou ty spoje právě teď pozastavené, nezkoumal jsem aktuální jízdní řády… 😀
Nicméně, jestli zdravíš z Tbilisi, tak jistě dobře víš, že stačí přejít parkoviště před letištní budovou a už stojíš na vlakovém nástupišti…
Osobně otestováno v listopadu 2019 po příletu z Istanbulu. Klidně pošlu video s tím vlakem… 😀
Ale to že těch spojů na letiště zajíždělo z nepochopitelného důvodu naprosté minimum, to je bohužel pravda no… Obzvlášť nepochopitelné to pro mě je, když vezmu v potaz jak relativně pompézně je tam řešeno to letištní „nádraží“… 😀
No, ono tam toho jezdí minimum i po ostatních důležitých tratích.
To je bohužel taky fakt…
Trať i terminál byly postaveny za peníze EU, která požadovala udržitelnost (netuším, zda na 10 nebo 15 let), Proto tam jezdí ty dva spoje v nesmyslných časech, aby se peníze nemusely vracet. Vždy jsem se ptal, proč nejsou schopni vypravit alespoň 2-3 pendly za noc na noční/ranní vlnu příletů/odletů a alespoň odpolední vlnu příletů. Vyšlo nám to smysluplně jenom jednou za čtyři roky našeho pobytu ve Tbilisi (a to ještě spíše ze sportovních důvodů) na dopolední odletem do Istanbulu.
Díky za info.
Mně to tehdy vyšlo tak nějak uplně náhodou pro příletu ze SAW, že jsme prolezli letiště, došli na nástupiště a vlak zrovna přijel… 😀
…ani se tam nikde neprodávaly lístky a první dojem byl, že je ta stanice mimo provoz… 😀 🙂
*po příletu
podle recenzí tam jezdí 2-3 vlaky dnně což je bída, ale stvabe je to honosná, i uvnitř: https://www.google.cz/maps/place/Tbilisi,+Gruzie/@41.6711875,44.9647925,3a,75y,340h,90t/data=!3m8!1e1!3m6!1sAF1QipOoqlg-KDdYzVDGYkqAVYqN_cdyxATnrYvVboHj!2e10!3e11!6shttps:%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2Fp%2FAF1QipOoqlg-KDdYzVDGYkqAVYqN_cdyxATnrYvVboHj%3Dw203-h100-k-no-pi0-ya282-ro-0-fo100!7i9728!8i4110!4m5!3m4!1s0x40440cd7e64f626b:0x61d084ede2576ea3!8m2!3d41.7151377!4d44.827096?hl=cs#
Zcela výstižně shrnuto… 🙂
Taková vpravdě východní. Lesklé kachličky, hodně ploch, hodně objemů, jedna lavička. 😀
Ještě smutnější je, že v tomhle není Praha ani na úrovni Ostravy.
To je fakt… 😀
…jen teda ta cesta tím vlakem z letiště do města trvala dost podobně jako můj let z Bergama do Ostravy… 😀
Každý má něco. Ostrava vlaky, Praha letadla 😉
Pořád nechápu proč se tam vehementně cpe železnice Kladno- Praha která ani nevede na Hlavní nádraží, končí na trase metra B Nám Republiky, když se tam pohodlně mohlo dovést tedy po povrchu metro B z konečné stanice ze Zličína.
Myslím, že o tom už se napsaly stohy, tak jen trošku hledat.
jediný důvod mne napadá že metro by musela financovat a provozovat Praha 🙂
Koudný důvod toho, proč by se povrchově nemohla prodloužit linka B na letiště, jsem zatím teda neviděl a ani neslyšel…
*kloudný
Kapacitně předimenzované.
Jízdní doba výrazně delší než vlak.
A nemáte na mysli Metro A?
Pokud opravdu B, tak bez návaznosti na vlaky na Hlavním. Což je dost nanic pro přespolní. Většina obyvatel ČR nežije v Praze.
Pokud by to mělo být povrchově, tak jako naprostý laik předpokládám, že by se musely pořizovat nové soupravy, protože ty současné nejsou dělané pro dlouhodobou jízdu mimo tunel. Je to tak nebo se mýlím?
Už s tím dejte pokoj. Je to prostě daleko. Byla by hrozně dlouhá jízdní doba z centra.
Dřív jsem byl také spíše pro metro na letiště, líbilo by se mi prodloužení linky A, ale to už je vzhledem k tomu nešťastnému prodloužení na Motol passé. Teď jsem pro vlak. Metro má vyšší provozní náklady. A modernizací Praha – Kladno se kromě napojení letiště výrazně zlepší i příměstská doprava směrem do Kladna obecně. Navíc mě osobně představa jet metrem B z letiště např. na Florenc poměrně děsí, už teď je to ze Zličína na Florenc 14 zastávek.
Ze Zličína snad jezdí na letiště bus ne?
Podobný zážitek nabízejí Atény, ze Syntagmy metrem na letiště (15 zastávek), turista má někdy co dělat, aby se dovnitř vešel i s kufrem. Třičtvrtěhodinová cesta vestoje není žádná radost.
Jo, taky už mě asi dvacet let bavěj ty fantazie o metru na Ruzyň, protože přesně, každej turista s kuframa nechce nic jinýho, než jet do centra hodinu barvanym metrem, co za tu do bu 20x zastaví. Aspoň se ale v diskusi vždycky pozná, kdo z diskutujících po přistání tleská.
Nikdo zatím neřekl, co se s těmi uvažovanými 20 000 cestujícími denně (zda celkem nebo v každém směru) bude na Masaryčce dělat a zda je MHD schopná odněkud/někam tuhle zátěž odvézt …. část vystoupí ve Veleslavíně nebo Dejvicích na MHD / M „A“ , část na Vtavské na MHD / M „C“, zbytek na TGM – a co dál … opravdu ten „balík“ má potřebu jet do centra ?
ten megatunel od Veslavína do centra nebude hotový nikdy, tomu věřte, protitomu pár km po povrchu od konené Zličín by bylo hotové mnohem rychleji
A to byste jako projel depem Zličín, nebo vymlátil půlku sídliště?
šlo by dolu to sídliště, když už v zájmu veřejného blaha a pokroku stavby
Co na tom, že by to taky stálo raketu a do centra by se tím dalo dostat jen za dvojnásobek jízdní doby 119+A, žejo…
A kam z letiste do centra ta trat vlastne povede? Cez Negreliho viadukt na Masarycku? Sorry,ja nevim,ktera studie je ta posledni…
Moc jiných možností kam od Kladna bezúvraťově zajet není.
Přesněji žádná 🙂
Nešlo by jet přes Libeň a Strašnice velkým okruhem na hlavak? Vyřešilo by to i tu okružní linku metra 🙂
Chápu, jak to myslíte, nicméně nějaké možnosti jsou… Třebaže bizarní a nesmyslné, ale jsou. Masaryčka – Karlín – Libeň – Vršovice – Hl. nádraží.
Nevím sice, kdo by to absolvoval, ale bezúvraťově to jde.
Všechny studie předpokládají Masaryčku.
čili téměř těsně vedle, logicky by to bylo na hlavní ale my musíme mít stejně něco extra co vlastně nesplní to co by mělo 🙂
Masaryčka je úplně v pohodě. Je to v centru, je to na metru. A ta propojenost s hlavákem – vůle propojit hl.n. s Masaryčkou určitě ještě vzroste právě ve chvíli, až se na Masnu dotáhnou vlaky z letiště. Jenže podzemní travelátor je zatím na papíře kvůli vývoji ohledně Nového spojení 2.
Výborně, a co takhle prodloužit Negrellák přímo pod Hlavák?
Tak to nakonec i dopadne.
Masarykovo nádraží pak bude proměněno v „DHV Praha střed“, kam se přemístí vozidla z let 1948-2008 (v Lužné tedy zůstanou pouze parní lokomotivy a rybáky)
Aby to nedopadlo spíš naopak.
Na kolik kolejí se bude stanice projektovat? Na vizualizacích vidím dvě, ale pokud budou v budoucnu některé dálkové vlaky zajíždět až na letiště, tak si myslím, že 2 je málo. Nebo se se zajížděním dálkových vlaků vůbec nepočítá?
Buďte rád za dvě. Projektuje a připravuje se to od začátku 90 let. Mě by se taky líbilo, kdyby postavili na Andělce zastávku, ale vzhledem k mocnosti nadloží to zřejmě možné nebude.
Ostatně vždycky je možnost rozšíření i když to znamená obrovské komplikace. Ale k tomu by mohlo dojít při stavbě do Jenče. Hlavně aby mezitím postavili druhou vzletovou dráhu, jinak se budou muset obejít po celou dobu s jednou. Ale pražské letiště zatím nepatří k těm, kde by byly vyloženě fronty na vzlet.
Na Kastrupu jezdí vlaků spousta a taky mají jen dvě koleje.
Osobně si myslím, že na Ruzyni nemá (vzhledem k její poloze a návaznosti na zbytek sítě) moc smysl zatahovat dálkové vlaky, ale to jsme v hodně dalké budoucnosti.
Rychlíky by měli končit na Veleslavíně a jet mimo letiště, jestli si dobře vzpomínám na jistý podcast
Rychlíky končit na Veleslavíně? To zas kdo vymyslel?
Asi nějaký děd Vševěd že Sprasíme Železnici…
Kapacita dokud se nepostaví ten kousek přes Ořechovku a Stromovku?
A odkud by tam ty dálkové vlaky měly jako zajíždět vzhledem k tomu, že trať bude napojená na Masaryčku? A i kdyby, tak proč by tam měli někde postávat, když se můžou po výstupu cestujících přesunout na nějaké blízké nádraží, je zbytečné pod letištěm hodinu držet vlak na nějaké odstavné koleji…
Trať bude napojena i na Hlavní nádraží skrz pražský Semmering. Je pohodlné sednout na letišti na dálkový vlak a svést se do města kam potřebujete bez přestupu. Stejný vlak pak mohou využít i ti kdo cestují „jen“ do Prahy. Příkladů takových stanic je v zahraničí habaděj, například Ženeva, či Curych.
pokud se semmering zadrátuje tak by to šlo
Představa, že po zadrátovaném Semmeringu dojede na Letiště rj z Grazu nebo SC z Ostravy je hodně šotoodvážná 😀
co tomu technicky brání?
Bez nějaké zásadnější přestavby té lokálky (a to nejen zadrátování) tak asi hlavně kapacita trati. A to i v úseku Hl.n. – Smíchov. Ale sen je to hezký 🙂
Semmering má dostatečnou kapacitu zabezpečenou výhybnami Žvahov a Stodůlky. Drátovat netřeba, dopravu zajišťují vozidla KŽC :).
Kapacitu trati HLN – Smíchov Vmax 60 km/h lze navýšit rozdělením na prostorové oddíly po 500 metrech a lze tam jezdit v provozním intervalu 3 minuty = 20 vlaků za hodinu, při provozním intervalu 2 minuty = 30. Pro srovnání M „C“ má ZZ umožňující při rychlosti 80 km/h a krátkých prostorocých oddílech provozní interval 90 vteřin = 40 vlaků za hodinu.
Jezdilo se tak naposledy při hopkiádě v roce 1985 ….
Po Semmeringu bude hlavně odklon všech vlaků Praha – Rakovník po přechodné období, během kterého se vybuduje na hlavním podzemní nástupiště (včetně koleje z Vršovic)
Jaktože je na vizualizaci moderní vlak a ne 810, která tam beztak stejně někdy bude jezdit?
Než se to doopravdy postaví, zprovozní a otevře, bude mít onen moderní vlak před koncem životnosti a 810 bude dnes stejně častá, jako M131.
Je to elektrifikovaná trať, takže spíš panťák než 810.
Jo, akorát elektrifikované to bude po Výstaviště a pak z Ruzyně. Takže stejně bude nutná nezávislá trakce.
To sice ano, ale jen dočasně. Praha 6 už snad nebude blokovat stavba. Došlo k dohodě.
A víte, co je u nás jednotka dočasnosti?
1 furt.
(1 furt = 21 let)
Kdepak.
Furt je bezrozměrná jednotka, vyjadřující poměr mezi financemi potřebnými a dostupnými.
Položme si tedy dvě otázky:
1. Kolik peněz by bylo potřeba na vybudování projektu?
2. Kolik peněz máme na tento projekt k dispozici?
1. bžilion
2. nula
Tak to ten Furt bude dlouhý bžilion let…
Ani ten panťák – má to být STŘÍDAVÝ. Styk soustav má být někde u Vorlíků.