Správa železnic vypsala tendr na novou výpravní budovu v Radotíně

Vizualizace nové výpravní budovy stanice Praha - Radotín. Foto: Správa železnicVizualizace nové výpravní budovy stanice Praha - Radotín. Foto: Správa železnic

Stavba má začít ještě letos, hotovo by mělo být v srpnu 2023.

17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Huh

Zase záchvat megalomanie, pro čekání cca 15 min stačí daleko skromnější boudička. Vždyť sprava sotva stačí na údržbu koše a lavičky…

XXXD

34 milionů se mi tedy úplně nezdá jako megalomanie. To jsou teda i dražší projekty oprav budov na lokálkách. Navíc kdyby se nepostavila nová budova, tak by SŽ musela investovat do staré, což by skoro jistě vyšlo dráž. Takhle naopak ještě něco dostane od MČ za starou budovu.

Mirek

Stará budova byla vyhodnocena jako moc velká?
Však tam taky třeba kdysi byla nádražní restaurace a další služby, proto byla velká. 🙂

Georg

ten hnusnej pajzl byl v pristavku, ktery se da velmi jednoduse ubourat. a navic asi porad funguje, ne?

Marek

Kdysi to bývala klasická pěkná náhražka, kde se dalo docela dobře najít, dnes pravda je to fakt pajzl.

Doctor

… s nepitnou Smíchovskou kyselkou ( Starápromiň, to či jak se to jmenuje )

Jan P.

Snad dají na střechu solární panely, u novostaveb bych nad tím přemýšlel skoro automaticky, samozřejmě vždy s ohledem na konkrétní podmínky a využití.

Kebab

U veřejných budov rozhodně. Když musí být povinně na nových rodinných domech, spolu s tepelnými čerpadly, není důvod, aby na veřejných budovách, které by měly jít příkladem, nebyly.

dejf

Cože? Povinně? Pokud vám vyjde PENB, tak klidně můžete topit i sušenýma veverkama, když to přitáhnu za vlasy.

Jarda Š.

Z jakého důvodu nebyla nová výpravní budova zahrnuta do stavby SmRad? Nehrozí kvůli tomu problémy s NKÚ?

Lektor

V době kdy se připravovala modernizace tratě, tak výpravní budovy patřily ještě ČD.

MHD

Mě by zase zajímalo, proč se dělá tento přístavek. Mimochodem na místě zeleně. Nestačilo zrekonstruovat starší budovu?

Azkaban

Původní budova je prý zbytečně velká a tak se vedle postaví další…původní budovu využije Radotín. Jako nechápu proč nemohla původní budova sloužit jak SŽ tak Radotínu, ale budiž. Jen se bojím jak dlouho tam ještě bude stát ta původní budova v tomhle zuboženém stavu než ji městská část zrekonstruuje

MartinS.

Sloužit by mohla, ale jak s vlastnictvím? Vlastníkem by byla SŽ, pak by jí ale musela rekonstruovat a pronajímat Radotínu za tržní nájemné, do kterého by se rozpočítala i rekonstrukce. A to by pro Radotín mohlo být drahé. Do cizího majetku, by ale nemohl do rekonstrukce dávat své peníze. Takže by možná ztratil zájem a SŽ by zbyla budova, kterou nepotřebuje.

František Plášek

No a co to udělat opačně?? Nebo i tady platí par.1?

MartinS.

Ne, Františku (známe se přes 30 let, tak si dovolím oslovit Tě křestním jménem), tady §1 neplatí, spíš §5. SŽ by musela budovu prodat Radotínu. Těžko jí může prodávat jako nepotřebnou, když by si potom část pronajímala, takže prodej za tržní cenu. Pak by dostala tržní nájem od Radotína. A myslím, že budovy v obvodu dráhy nutné k provozu dráhy by měly být ve vlastnictví správce dráhy, aby potom nedocházelo ke sporům, že majitel budovy bude něco blokovat. Vzpomeňme na Vechtrovnu Troubsko a to tam ta hospoda je v nájmu na drážním pozemku.

Jiří Kocurek

„budovy v obvodu dráhy nutné k provozu dráhy“

Ale mezi ně Vechtrovna nepatří. Navíc není v pronájmu, ale ve vlastnictví. Je to jeden z mnoha případů, kdy pozemek má jiného vlastníka než stavba.
Měla-li by stavba připadnout vlastníkovi nemovistosti, tak bude sakra velký problém s vodovody a rozvodem elektřiny – i to jsou stavby.