Správa železnic vypsala soutěž na projekt náhrady jednoho z nejzchátralejších nádraží v zemi

Mladá Boleslav hlavní nádraží. Foto: Jan NovotnýMladá Boleslav hlavní nádraží. Foto: Jan Novotný

Nové nádraží by se mohlo začít stavět v roce 2022.

93 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vlastimil Kocurek

Nádraží by se dalo využít pro točení historických a válečných filmu, případně mystery. Proto rozhodně neopravovat.

Niemand

Nikoliv filmů dobově hysterických a válečných, ale z především z temně šedivé doby sur-reálného socializmu, případně postkatastrofických.
V tomto kontextu jsem si vzpomněl na výrok amerického komika Conana O’Briena: „Česká republika – země, kde pochopíte, proč Franz Kafka nikdy nenapsal veselý příběh“
Sorry jako…

Martin

K točení hist. filmů slouží Liberec.

franzJosej

mlada boleslav neboli drive Jungbunzlau

Vlastimil Kocurek

Když je tady tolik zastánců zachování všeho starého, nechal bych to tak, jak to je. Za nějakých deset, patnáct, dvacet let bude architektura zase trochu dále, někteří naší přední „architekti betonových monster již budou po smrti, a uvidíme pak, co s tím. Jestliže se bude ČR rozvíjet jako progresivní stát (s vysokými technologiemi), tak Mladá Boleslav už stejně dávno nebude bohatým městem, ale něco jako Detroit a pak by to nádraží tam i zapadlo. 🙂

Bob

Matně si vzpomínám, že v dobách mého nejranějšího dětství na mladoboleslavském nádraží chodili vždycky podél oken vlaku nějací prodejci (nejspíš z RaJe nebo z Jednoty, protože živnosti neexistovaly) a cosi nabízeli – už si nepamatuju, jestli zmrzlinu, kafe, nebo pivo a limonády. Klamou mě vzpomínky?

Relativně nedávno jsem měl na tomhle nádraží asi hodinu pauzu na přestup a tam totálně chcípl pes – v docházkové vzdálenosti se nikde nedalo koupit naprosto žádné občerstvení, dokonce i podniková prodejna dosud funkční mlékárny je naprosto zpustlá a opuštěná. Bruntál je proti tomu živoucí velkoměsto.

2084

Na nádraží by měl být stánek, kde se dá koupit párek v rohlíku, nebo tam aspoň před dvěma lety byl.

Josef J.

Pamatuji na zmrzlinu a limonády. Vzpomínky mám také takové. Narovnané na tácech, zmrzliny v papírových kelímcích s dřívkem.

Vlastimil Kocurek

Nebuďte tak rozmazlení.

ušatá

To, co prodávali byly hlavně párky a pivo a vzpomínám s dojetím. Ještě jako dítě, pak to rychle mizelo. Ale ta MB hlavní upadla neskutečně. Není to zas tak moc let, co tam bylo slušné občerstvení na nástupišti a pak tam byla restaurace, kde se dalo velmi slušně a levně najíst. Bohatý výběr hotových jídel a za velmi rozumné ceny. Pak se to začalo všechno pomalu zhoršovat a likvidovat. A dnes je to tam jako bouračka na spadnutí. Proč se tak stalo je nepochopitelné a do cela by mne zajímalo, kdo za to může. Využívané to bylo bohatě, i fronty… Číst vice »

Vlastimil Kocurek

Oni by tam mohli dát automat na kafe, pokud je tam zavedena voda a elektřina. resp. tam obojí zavést.

Martin

Já mám takové prazážitky z Turnova, nosili kelímkové pivo a limonádu až ke vlaku a v okýnku měli výborné věnečky.

Od lesa

Místo opravy se provede drahá demolice a ještě dražší stavba nového. Nesmysl už předvedli na městě, falešná dvojkolejka k Česaně a zbourání zbytečného nadjezdu k zvětšení propustnosti taky nic, takže klasika, rozházet prachy daňových poplatníků.

pkajetan

ve svém hodnocení jste příliš laskav … naprosto souhlasím!

Pišta

Celé je to kravina. Možná už před 10 lety jsem viděl plány nové budovy, která měla být ekologická a měla mít trávu na střeše… A kde nic tu nic.
Ještě by mne zajímalo, co bude s výhybnou v Nepřevázce, kterou nedávno vybudovali.

pkajetan

výhybna je v Bezděčíně, těsně u nadjezdu nad D10, byla vybudována úplně zbytečně, zrovna tak jako výhybna ve Strakách.. Co s ní bude? Nic… Žádné nové směrování trati na východ k budoucímu novém „východnímu nádraží“ nebude.

Josef J.

Proč zbytečně? Jezdím tam jen párkrát do roka, a v obou jsme se už křižovali.

Tomáš Záruba

Tak snad bude možné časem doplnit nějakou lávku k perónku u traťové koleje do Katusic, aby barák nesloužil jen pro všetatské osobáky. 🙂

Pišta

Opravdu nechápu, proč se buduje nějaká Bezděčínská spojka. Proč se tedy nezkapacitní současné těleso trati? Bude se zabírat další úrodná půda a ničit vzhled krajiny v blízkosti přírodní rezervace…??!!
Současné hlavní nádraží není již tak úplně mimo město. Zatímco ML.B. město již kapacitně rozšířit nejde.
Vše bude stát akorát neskutečné množství peněz a přínos 0.

nedulezite

Irelevantní. Rezervaci či něco podobného najdete dnes blízko čehokoliv. A rozrůstají se dál a dál jako plíseň – jak vlastně příroda přežila do dnešních časů, když po většinu doby nebyla speciálně chráněna? Třeba přírodní památky – proč tedy nejsou chráněny už od doby vzniku?

Pišta

Jako plíseň se dál rozrůstají takové stavby jako jsou v Horních Počernicích a Mstěticích Prologis Park a jim podobní. Právě že dnes už je třeba přírodu chránit takovým způsobem jako jsou rezervace, protože člověk se před ničím nezastaví ničeho se neštítí a je schopen zlikvidovat vše „zelené“.

Od lesa

V Kolíně mají v centru zase tzv. podnikatelský inkubátor, prachy v kanále, bez pořádného využití, tak tam alespoň vybírají prachy za popelnice, jako v pralese. Digitální město, alespoň, že nezlikvidovali zeleň. Stačilo zabetonovat plac za městem TPCA.

Pišta

Přesně tohle je ta zrůdnost. Vybetonovat pole jako TPCA nebo Hyundai. Firmy ve kterých nikdo nechce pracovat, tudíž žádný pořádný užitek, nic co by nás jako národ posunulo dál. Jen samé montovny.
Stejné to je se silnicemi. Místo toho, aby se současné hlavní tahy rozšířily a tudíž zkapacitnily, staví se paralelně rychlostní komunikace nebo dálnice, viz úsek z Pardubic do HK. Však polí máme ještě dost a až dojdou budeme obilí vozit z Polska… !!! 🙁

Gwann

Obilí máme dost. Jen neumíme chovat a zužitkovat zvirata a produkty z nich. Neumíme dělat sýry, uzeniny, jogurty, tak aby se daly nejen jíst ale i vyvážet…místo toho pěstujeme řepku a vyvážíme pšenici.

Dtto dřevo…jsme jedna z nejlesnatejsich zemi Evropy vyjma skandinávie a ruska…a podstatnou část dřeva vyvážíme jako kulatinu.

Hyundai a TPCA nejsou problém, problém je vývoz surovin a polotovarů a dovoz finálnich vyrobku

ušatá

Tak toto je naprostý nesmysl, ale stručně se na to nedá odpovědět. Jen ve zkratce to, že kvalita našich potravin je na rozdíl od dovážených podstatně vyšší už jen proto, že se tady daří uplatňovat naše původní normy a naštěstí se tam necpou umělé náhrady a přídatné látky..

Roman Jeschke

Kvalita naších potravin asi bude dobrá. V Maďarsku jsem viděl jogurty z OLMY.

2084

V okolí budoucí Bezděčínské spojky se žádná přírodní rezervace nenachází. Maximálně bude procházet kolem PP Chlum u Nepřevázky a přírodní park Chlum.

2084

Navíc si myslím že trať 50 metrů od PP nebude mít vliv na ochrany jsou polopřirozené suché trávníky a křoviny.

Pišta

Tak mi napište email, já vám příští víkend pošlu fotku 😉

Medvěd

Jsem si myslel, dle názvu článku, ze se píše o brněnském hlavním nádraží a ono ne … :->)

robert

Já jsem tipoval Zlín střed. 😀 A taky špatně. 😀

pavel

A bude někdo za zchátrání této budovy volán ke zodpovědnosti?

stanik

Jak je vidět není jen Brno a Mladá Boleslav. Problém je i v tom, jaká je provozní údržba staveb. Je to v lidech. Nevím jak dlouho se provozní budovy železnic užívají, ale na zchátralosti se nepodílejí jen cestující ale i zaměstnanci .

Jan K

Výpravní budovy měly ve většině do nedávna v péči České dráhy, Správa železnic je dostala do správy relativně nedávno.

Lech Malý

Napojení kolem Bezděčína se plánuje zrušit nebo zachovat?

2084

Co se vlastně plánuje s tratí 070 v úseku MB-Všetaty po dokončení Všejanské a Bezděčínské spojky?

Gwann

Nechat ve stavu upadající lokalky? Osobní vrstva tam dle mého muže na Prahu jezdit nadále.

ušatá

Tady by byla lepší koncepce postavit novou trať přes Brandýs – Benátky a napojit na ni právě tuto trať třeba do Benátek nebo Brodců. Původně se to tak plánovalo a ani dnes, pokud vím, to není zatracené. Už jen kvůli tomu, že tam může být dost vysoká rychlost a je tam husté osídlení.

Luboš Beneš

Pojďme si tipnout co bude dřív: nádraží v Boleslavi x dráha na letiště x nová vozidla do Rakovníka?

2084

Řekl bych, že se nedočkáme rozuzlení, předpokládáme-li, že neexistuje posmrtný život na zemi.

Gwann

Nová vozidla do Rakovníka už máte, ráda 628/845

Vlastimil Kocurek

jaký je kurs ??

Jirka

Pokud půjdou opravy tak rychle jako u nádraží Vyšehrad tak potěš pánbu

Vašek

Budova nádraží Vyšehrad je v soukromých rukách. Tady SŽ opravdu činná být nemůže.

Aleš

Mně to přijde jako absolutní nesmysl…

Kodl

Opravu jedno z nejzchátralejších v zemi? Viděli jste někdy například stanici ve Valašské Meziříčí, Vsetíně, či snad nedej bože ve Zlíně?

klammer

Ve Zlíně se chystá nový dopravní terminál. A Vsetín rozhodně není tak hrozný jako ML. Ostatně tohle není anketa o nejzchátralejší nádraží v ČR.

Janek

Oprava nádraží ve Zlíně se chystá už desítky let.

Víte, co se změnilo na zlínském nádraží za posledních 100 let?
Dali tam ceduli Gottwaldov a pak ji zase sundali…

mezera

To je názor pesimisty 🙂
Optimista řekne: sundali ceduli Zlín, pověsili tam ceduli Zlín.
Protože optimista věří, že ta pověšená cedule Zlín nebyla ta původní sundaná.

Roman Jeschke

Kritika byla už v roce 1928 mám publikaci všech zastávek OZVD. Malá kapacita. Nejslabší krajské nádraží.

Xaver

Vsetínské nádraží je rozhodně v lepším stavu.

Jerry

To stě tam nebyl asi, nádraží na Vsetíne je pěkný humus..

Xaver

Byl jsem tam letos v červnu několikrát.

Xaver

Vy jste asi nebyl v MB.

Jerry

Valmez je částečně opraveny.vsetin to je ostuda..

David

Vsetín se bude kompletně opravovat v rámci přestavby, peronizace a „narovnání“ celé ŽST. A Zlín to čeká taky v rámci eleketrizace a modernizace celé OZVD. Jenom by bylo možné uzavírat sázky, které z těchto tří nádraží se „překlopí“ do budovy 21.století jako první.

Vlastimil Kocurek

22. století

pkajetan

Kodl – fakt, zlatej Zlín, Valmez a Vsetín – tohle je proch.aná, smardlavá díra, z jejíž střechy rostou stromy, vybydlená barabizna s jedním malým prostorem „pro lidi“ u pokladny.
Tam také naleznete dva automaty na kafe a na nějaké bombóny… jinak oprejskaná zrůda…
Ráno jsem se tam zastavil zavzpomínat na doby, kdy jsem tam sloužil na přelomu 70/80 let… zvedl se mi kufr, když jsem před nádražím objevil stojan plný elektrokol … (pro koho? proboha? a kolik to stálo?? a komu tím kdo prospěl? houmelesům, kteří to nádraží obch.ávají?)

Marek

zvu vás do Zlína – rád vám tady i koupím pivo v super nádražce 🙂
P.S. stromy na nádraží rostou taky, vybydlené je to dost, omítka tam už skoro žádná nezbývá, o rovném a vydlážděném nástupišti si můžeme nechat jen zdát – příjezdová cesta a parkoviště vpodstatě neexistují. bezdomovci se nádraží poslední dobou radši vyhýbají neboť pod mostem to smrdí míň. Jo a automat na kafe máme jen jeden! 😀

pkajetan

Tak jo! Asi je to plichta 1:1 – ale platí, jedu 😀

Tomask

Praha,Boleslav, Liberec: Přítomnost: katastrofa. Budoucnost: pohádka

Roiman4

S trochou nadsázky mužů pogratulovat MB. My ve Zlíně si ještě dlooooouho počkáme 😔

pkajetan

negratulujte – to nádraží NIKDY nikdy NIKDY neopraví … mluví se o tom od sedmdesátých let …

Vlastimil Kocurek

Možná tam dají nový pisoár. Tedy pokud je tam zavedena voda.

Pitrys

Teda že si po sobě nepřečtete text, prosím, ale u nadpisu…

HonzaP

Souhlas, správně by mělo být „…jednoho z nejzchátralejších nádraží v zemi“.
Jinak podle mě web výborný. Takže bych nebyl tak přísný. 😉

Bob

Stokrát opakovaná chyba se stává vývojem jazyka.

MLB

Kdyby radši prioritně postavili chybějící kolejové spojky a až pak vyhazovali peníze za zbytečné architektonické exhibice…

Obyvatel zlínského pralesa

Tomu se rika dobra prace! Vsejanska spojka zakoncena nejakym silenym obloukem s nizkou maximalkou, vystavba noveho hlavniho nadrazi, kteremu za par let sebere mnoho cestujicich jiz zminovana spojka a na zaver nezaintegrovana MHD. Cekal jsem, ze se toto muze stat uz jen nekde v Moldavsku, a ne v relativne vyspele zemi.

Obyvatel zlínského pralesa

Pardon, mel jsem na mysli Bezdecinskou spojku. Vsejanska je trochu mimo.

Jakub P

Bohužel pro tamní dlouholetý vedení města je cokoliv souvisejícího s hromadnou dopravou sprostý slovo.

Frantisek

Bodejť, propagují přece především auta. A nejen oni ve svém městě.

Vlastimil Kocurek

pak stačí zastávka.

xyz

Hodně mě v rámci jarních covidových opatření zaujalo, že MB byla jedním z (naštěstí mála) měst, které „preventivně“ zcela pozastavily provoz MHD (poté jej uvolnily v omezené míře „jen pro pracující do Škodovky“. Těžko pochopitelné.

Jakub P

Naopak, vzhledem k tamnímu primátorovi a jeho názorům naprosto zapadající a pochopitelné.

Jiří Kocurek

Oblouk o poloměru asi 400 metrů, takže cca 80 km/h. Asi 2 km od nádraží, kde bude všecko zastavovat. Přímější cesta vede přímo přes obchoďák, což nevypadá jako dobrý nápad. No aspoň to přijdede do centra města a ne někam za řeku.

Bert

V oblouku má být 100/95. (Případně i 105 pro profil V150 a 125 pro naklápěčky)

Vlastimil Kocurek

Bylo by dobrí slovo (záměr) naklápěčky úplně vypustit ze všech projektů, protože to je největší blbost, jakou jsme si tady zavedli. Tomu se hned tak něco nevrovná.

Špacir

Pro ty šroty z německa, co tam teď MD natahalo to je rychlost až příliš velká. Na výjezdu ji to nikdy nedosáhne.

Twix

A ještě ke všemu se během jarního covidu na veškerou MHD jako jediné město v ČR úplně vykašlali, je to tak? Kdysi jsem viděl pracovní inzerát do Škody Auto MB, kde nabízeli jako benefit služební vůz (potud v pořádku), s komentářem že „naši zaměstnanci si přece zaslouží jezdit do práce na úrovni vlastním autem“ nebo tak nějak. Pokud i město razí teorii že slušní lidé jezdí všude autem, není se asi co divit. Kdyby se aspoň u toho odlehlého vlakového nádraží dalo to auto rozumně zaparkovat, ale ani to není zrovna snadné.

xyz

Jediné město ne – přinejmenším i Havlíčkův Brod tehdy provoz MHD na pár týdnů pozastavil.

Anonymus

Jedno z nejbohatsich mest v zemi, jehoz rozpocet by mohla ledacjaka mesta jen zavidet, presto v Bolce to i jinde nevypada nijak uzasne. Skoda.

Jakub P

Kdepak, Luděk to prostě umí. Megarekonstrukce k dokončení těsně před výrazným poklesem významu stanice, to je prostě stylový.

Luděk S.

Díky, díky.

Petr

Ach, moje rodná Boleslav. Pamatuju si, jak tam v roce 2011 měnili kachličky a lidi si klepali na čelo, proč se to dělá, když se to za rok bude bourat. Kraj se už tehdy prsil návrhem nové budovy.
Jinak diskutující Xaver níže se podivuje, že toto stojí zrova v MB, ale ona je v Boleslavi hromadná doprava v seznamu priorit až na úplně posledním místě. Naprosto ohyzdný autobusák postavený před 10 lety vypadá hůř než Černý most, stanice MB město je jako špatný vtip.

czhunter

Ale no taaak … ještě loni jsem z MB jezdil na ČM docela pravidelně, a autobusák na ČM teda vypadá _MNOHEM_ hůř. A na rozdíl od MB ani nemá žádný informační systém, takže tam lidé zmateně pobíhají a hledají, odkud jim to asi tak pojede (vzhledem k tomu, že busy do stejných směrů jezdí z různých nástupišť). Ale je pravda, že v MB jsou zase lidí zmatení jak lesní včely na nádraží Město – protože nikdo kdo to tam nezná nedokáže pochopit, kde jsou informace ČD a pokladna. A ten výtah na nádraží, co je nefunčkní celou dobu, co jsem… Číst vice »

Vlastimil Kocurek

Je vůbec možné, aby existoval autobusák horší než Černý Most v Praze ?? Není to nějaký fake?? Fakt je, že pražští radní se alespoň shodli na tom, že je to ostuda Prahy, zatímco v MB vedení možná ani neví, že je tam nějaký je. možná neví ani o stavu nádraží. Ono z limuzíny na silnici to neuvidíte.

czhunter

Autobusák v MB je podle mě docela v pohodě – sice po*raný od holbů a ani nevím, jestli je tam vyhřívaná čekárna a záchody, ale hned vedle je obchoďák, který většinu biologických potřeb zdatně supluje.

Roman Jeschke

Poděkujte Hamáčkovi a dalším radním ve městě. Hamáček má poslaneckou kancelář ve špatně označeném domě. Dodržovat zákon nechce.

Xaver

Musím říct, že když jsem poprvé loni byl na mladoboleslavském nádraží, tak jsem skoro nevěřil svým očím, že něco takového stojí zrovna v MB.

Jiří Kocurek

No prostě je to bohaté město, tak by mělo udržovat nádraží za svoje. Aby do toho SprŽel nemusela vřážet ani korunu.

MLB

Technicky vzato to nádraží stojí v Čejetičkách, ne v Boleslavi.

Bob

Technicky vzato jsou Čejetičky součástí Mladé Boleslavi, ale je fakt, že název „Čejetičky hlavní nádraží“ by byl elegantnější.