Správa železnic vypsala soutěž na podobu nového sídla, vyjde na dvě miliardy
Nádraží Praha-Smíchov. Pramen: FB SŽDC
Nové sídlo Správy železnic vzejde z architektonické soutěže.
Nové sídlo Správy železnic vzejde z architektonické soutěže.
Za to by byly opraveny všechny lokálky, které jsou nezodpovědně ničeny a pak se vykládá, jak po nich nic nejezdí a jsou k ničemu.
Cože??? V té neschopné organizaci jenom v adminsitrativě pracuje 1300 lidí? Co tam proboha dělají?
Řídí a spravují dráhu tak, aby na ní dopravci mohli vyslat své vlaky…proměňují nádražní budovy v nové moderní prostředí….snaží se pro veřejnost vytvořit hodnotnou službu
Moc jim to teda nejde.
Dobře ty !
Po ránu pijou kafe, pak brouzdají po internetu, tak je to všude, ale to vám ReAn prozrazovat nebude, možná i on je tam naprosto nadbytečný. Ale v zahraničí je to samé, nejde o nějaký český extrém. A busw to stále horší a horší. Čím vyspělejší stát, tím více lidí potřebuje takto uklidit prostě někde, a nebo někde jinde. :):)
Vy jste asi něco podobného jako mluvčí Ovčáček. Pořád chrlíte apologetické fráze. To je ubohé.
V teorii komunikace se tomu říká: robotická mluva, a také platí, že sympatické je tzv. uznání rezervy (= není všechno v pořádku), takže vy jste nějaký mladý robotický zaměstnanec – nejspíše mluvčí a o správné komunikaci nemáte ani ponětí. Robote.
Nic neobhajuji, každý, ať si udělá vlastní názor…názor na základě faktů…u domněnek, předpokladů a historických zkušeností je to trochu na vodě
Protestuji, návodná otázka. 😀 😀
Dal bych jim tři miliardy, dvě jsou málo.
Všechno bude, neboj.
Za 2 mld VRT do Liberce a Brzdu provozu (Spravu zeleznic) zlikvidovat.
Ze by se to spravovalo samo?
Dobře, zlikvidovat. A co dál? Zase hloupý výkřik, jen tak.
Ta částka je v korunách, ne v eurech.
VTR vždy vede někam přes hranice, a na druhé straně musí sousední stát uznat tu potřebu a vést to tm také. Proto budou do Liberce jezdit hlavně autobusy.
Za 1,95 mld Kč bych pořídil umělou inteligenci, která těch 1300 lidí nahradí…
Dobrý podnikatelský plán, tak ho můžete realizovat. Myslím si, že byste nedokázal popsat ani jeden proces a převést ho do funkčního režimu.
Takže teď šup vstaňte z pelechu a ukaž tě se.
Pokud nejsou procesy popsany, není divu že je SZ tak neefektivní…
Fakt je, že lidská blbost se jen těžko robotizuje.
Byla to samozřejmě nadsázka, ale jistě znáte tu teorii, že organizace od určitého počtu zaměstnanců začíná fungovat sama pro sebe nezávisle na okolním světě. A jeden příklad za všechny – takový odbor plánování a koordinace výluk. Nevím kolik lidí tam dělá a hlavně co, ale pokud někdo povolí na osmdesátikilometrovém rameni tři souběžné výluky, tak můžete řídit provoz jako Pánbůh a stejně chytají rychlíky 25 minut a ještě se někdo diví proč.
Už se to připravuje, ale prozatím je to tajné. :):). Ono byla potřebná i na jiných úřadech. Možná i místo vlády.
Třeba si všimnou, že i v okolí D4 a v prostoru Brd žijí lidé a že jim tam nevede pořádná trať.
Máte bohužel málo volebních hlasů, a jste na rozhraní a na konci dvou krajů, kterým jsou Brdy úplně jedno. Pořádá trať nevede ani do dvou národních parků Šumava a Krkonoše. Tak ano jedinou možnou dopravou v těchto třech místech je koupit si auto. Nebo terénní auto. Alternativou, ne moc dobrou, je sanitka. :):)
Totiž neexistuje způsob, jak zajistit, aby nová budova, když už musí stát, byla na úrovni dnešní doby.
Je náhodné, kdo se do soutěže přihlásí, a porota bývá plná lidí, velmi diplomaticky řečeno, kteří tomu nerozumí, nebo už předem vědí, koho mají vybrat.
Způsob existuje. Budova nebude na úrovni dnešní doby, bude na úrovni roku ´26. Soutěž je anonymní, hodnotí významní architekti, kteří tomu nediplomaticky řečeno rozumí.
Cha !!!!!!!!!!!! už jsem se dlouho tak nezasmál. vy jste totálně mimo.
Tak si najděte poslední projekty veřejných staveb v Praze, všechno je totálně zvrtané.
Vidím, že se o architekturu nezajímáte, akorát si tady vedete svou naivní apologetiku. Já se jí zabývám skoro 50 let.
Také názor…jde o úhel pohledu…všechno zvrtané nebo s menšími/většími/velkými obtížemi se pomalu, ale daří…nebudu Vás o mých znalostech přesvědčovat…a gratuluji k tak dlouhé kariéře v jednom oboru…
To říkám pořád, kraje tvoří nové hranice uprostřed Evropy. Prostě Brdy a Podbrdsko, jsou dnes takové středočeské „Sudety“, jak píšete.
Jo napsal jsem to tak, ale fakt mi bylo u toho hodně smutno. Středočeský kraj je navíc značně přerostlý, jeho severní a jižní polovina jsou značně odlišné. Bylo by dobré to rozdělit, a vytáhnout to vedení z Prahy, udělat dvě nová krajská města. Z hlediska EU by se nic nezměnilo.
Nejspíš by musela být tři. Logicky by to šlo spádovostí, tedy Kladno, Mladá Boleslav a Příbram. Ono totiž do Kladna je špatný přístup už z Berounska a všeho co je na pravé straně Labe. Bohužel to co by fungovalo, tedy zemské rozdělení, bylo zamítnuto, kvůli možnému separatismu a možnému vzniku nových hranic. Jak je vidět alespoň nové dopravní hranice, vznikají i v krajském uspořádání. Viz například D3, ukončení vlakových a autobusových spojů na hranicích krajů.
To je fakt, trat tam vede, nepouzivana vlecka, ale jizda do Prahy by byla dost casove dlouha po dobrizske trati…
Ještě pořád je v záloze ten nevyužitý projekt té chobotnice…
Dobrý počin. Sídla státních organizací by měly být reprezentativní.
No přesně!
I kdyby to byla pravda, tak stejně ty nové budovy budou nějaké paskvily. V transparentnost architektonických soutěží vůbec nevěřím. A i kdybych věřil,. maši architekti toho příliš neumí.
Jsou vytvořeny takové podmínky, že “paskvily” by neměly být, ale to nedokážeme ovlivnit. Anonymní znamená transparentní. Soutěž je mezinárodní, takže i “jejich” architekti.
podívejte se na technický popis stavby dvojčata Panorama v Bratislavě (developerská stavba) a potom, to srovnáme s budou SŽ a budete se hodně divit, co je to pořádná stavba a co ne.
Ale vy umítze jan ty svopje fráze, místo abyste si něco o architektuře přečetl.
Doufám, že se Ricardo také do soutěže na Centrálu SŽ přihlásí
A nakladna.
To je ale schopna splnit i budova v Dlážděné.
Znáte tu budovu? nebo to je jen o tom, že by to vlastně mohli přece dělat ze “sklepa”?
Byl jsem tam.
V tom případě mi řekněte, co si představujete pod pojmem reprezentativní?
Barák MD nebo Muzea. Nebo barák Sudopu na Olšanský?
Není to o representativnosti, to je zprofanované heslo, chápu to…znamená to vytvořit prostor pro TÝMOVOU práci, podpořit KREATIVITU, která přinese ta NEJLEPŠÍ ŘEŠENÍ pro fungování dráhy, zajistí EFEKTIVNÍ fungování firmy…nikdo nechce a nebude tvořit “zlaté kliky”…Centrála vytvoří pro všechny zaměstnance podmínky pro to, aby se železnice stala NEJLEPŠÍ SLUŽBOU PRO VEŘEJNOST V OBLASTI DOPRAVY, PRVNÍ VOLBOU…ani současné objekty SŽ, ani Sudopu…bude to jiné
Efektivní fungování nezáleží od budovy. Vy tam máte věty jako z diplomové práce na dopravní fakultě, ale praxe je úplně jiná. Týmovou práci můžete dělat na nějakém workshopu třeba měsíc o prázdninách, ale první den v práci se pak ti lidé posekají, vymažou si navzájem nějaká data, začnou bonzovat. To je totiž úřad, a tam se dostanete ke slušným pEnĚzům povyšováním. Sežeňte si knihu Dinosauří mozky a Neandrtálci v práci. Bohužel.
Máte pravdu, budova není všechno…ale vytváří podmínky, je předpokladem pro lepší fungování firmy jako celku…diplomku jsem psal ještě v minulém století, ale ne na dopravní fakultě…workshop je v zásadě jednorázový, v SŽ jde ale o dlouhodobou permanentní aktivitu…nejsou tady lidé, které popisujete…a nejde vždy jen o peníze
Škoda, nejraději bych sídlo SŽ viděl v Pardubicích na hlavním nádraží. Prostoru je tam dost, železniční uzel to taky je a v dnešní době, kdy mnoho jednání stějně běží online, není sídlo v Praze nezbytné. Navíc je v Pardubicích i dopravní univerzita.
A proč ne rovnou Česká Třebová?
Liberec.
A konečně by byl důvod tam postavit tu u VRT
Klidně i v České Třebové, není důvod. že by to tam nemohlo být.
A myslíte si, že by se do toho bývalého hotelu celé GŘ (Dlážděná + Křižíkova + …) vešlo?
Četl jsem (v papírech pro rekonstrukci nádražní budovy), že tam má mít SŽ školící a přednáškové středisko (kinosál) s ubytovnou (hotel)., protože je to strategicky umístěné místo.
Určitě by se sešlo mnoho míst
přesně, tam se to hodí, jsem pro. Jeden výškový dům a je to.
Vyhozené peníze.
No přesně!
Pssssst.
Přijde na to, do či kapsy se vyhodí.
Hlupáci ze SŽ mají stovky nemovitostí po státě, se kterými nevědí co dělat, a místo aby šli příkladem, tak si postaví nový barák.
Hezký ukazují, jak jsou ta nádraží „atraktivní“.. navíc v době, kdy se neví, co bude do budoucna s klasickými kancelářemi..
A jako připomínku jejich plenění českých nádraží bych jim ten dům postavil vůči projektu o 3 patra nižší..
Potřebujeme tam mít chytré a pracovité lidi, v tom je ten problém, ne stavět další budovy, tím s nic nevyřeší.
S pracovitostí a chytrostí není problém…v současném pracovním prostředí a prostorovým uspořádání z toho TGV udělat nelze
Chytrosti není nikdy dost, spíše připomínám známou věc, že lidská blbost jenom kvete.
O nějaké pracovitosti a chYtrosti nemůže být v takových úřadech vůbec ani řeč.
Zato kdejaký chytrák tady nedokáže přečíst text a nepochopí, že stěhují do jednak opravených prostor nádraží a k němu, z kapacitních důvodů, dostaví další sídlo. Určitě i znají náklady na údržbu a provoz budov v Dlážděné a Křižíkovce. A že Křižíkova se rozpadá a kdoví jak dlouho bude obyvatelná.
Jinak stačí si přečíst co vše se za poslední roky opravilo, chce se to dívat nebo aspoň číst.
Co vy na to pane odborníku?
Yy jste zřejmě PR pracovník té společnosti. To, co popisujete je lidem, kteří tam nedělají, úplně jedno, ale také byste měl vědět, že každá nová stavba zabere kus zeleně, přibude betonu a zvýší se teplota v okolí. A NAOPAK: Jedno nám není, jak špatně pracují.
Tak nejsem zaměstnanec SŽ, spíše jen fanoušek. byl jsem se kdysi pracovně podívat v Křižíkovce a divím se, že tam ještě lidí smí. Je to teda dva roky, takže třeba došlo k opravě, nevím. Pokud budeme uvažovat o záboru území, tak se prosím projeďte po naší republice a otevřete oči. Uvidíte stavby, které skutečně zabírají půdu. Na velmi úrodné půdě jsou sklady, které jsou napojeny kapacitními silnicemi, vlečka žádná. Mega obchody s mega parkovišti a další a další budovy, které rozměrem zaberou velkou plochu, ale na výšku nic. Tomu říkám nesmysl. Ještě jedna věc na závěr. Jak je jednoduché vše… Číst vice »
Objektivne dela soucasne vedeni hodne velky kulovy.
Důležité jsou výsledky. Já jsem na této rubrice dva měsíce, a je to jedno pochybení za druhým. Takže ta vaše apologetika pěkně smrdí. Když nastoupíte do práce v instituci, která je pověstná špatnou prací, vlastně přebíráte tu kontinuitu, promítají se tam chyby i minulých období. A to je hodně stručně a mírně řečeno.
Jinak naprostý souhlas ve věcech záboru půdy, dávám plus. Nicméně ta zábory půdy v Praze jsou i na office budovy nadměrné, protože se nestaví do výšky.
Myslet pozitivně, jednat pozitivněji…a v tom je háček, “rozšířený názor, že to nejlepší pro všechny se určitě dá, rozuměj musí udělat ze “sklepa” je prostě mimo…záměr kvalitní zeleň nezabere…CO BYSTE NAVRHL, ABY VÁS SŽ PŘESVĚDČILO, ŽE NEPRACUJE ŠPATNĚ…tedy REÁLNÉHO navrhl
Vařit si kafe a brouzdat na internetu můžete i ve sklepě.
Ok…a teď ty konkrétní smysluplné návrhy…třeba se nějaký ujme
VRT Praha – Liberec neni, takze Sprava zeleznic je k nicemu. Ze nekde postavili nove nastupiste, ktere je navic kratsi nez vlaky, co tam zastavuji, a na jednokolejkach chybi zabezpeceni, snad neni treba ani zminovat. A oni se chystaji vyhodit 2 mld. Navic nakonec to urcite 2 mld stat nebude.
Skoro vše správně, jen sídlo bude komplet, bez využití prostor nádraží
Rozhodně má Správa železnic spoustu chytrých lidí…ale pár hlupáků najdete v každé firmě…kancelářské prostory více než pro 10 zaměstnanců SŽ. jsou v jednotkách…centralizace, efektivita = dobrý příklad…na “atraktivnosti” nádraží pracuje na SŽ spousta lidi, a nejen na SŽ…to je zajímavý postřeh
Chápu to dobře, že sídlo SŽ bude navrhovat jeden architekt (ateliér) a prilehajici nádraží/terminál druhý??
Já to pochopil jako dokonce tři projekty:
1. Rekonstrukce výpravní budovy
2. Stavba sídla SŽ
3. Stavba terminálu
Aby to nedopadlo jako Flughafen Berlin Brandenburg…
Správně…a letiště je otevřené…příprava a výstavba bude určitě náročná…až bude postaveno a zkolaudováno, určitě hned začne sloužit svému účelu
A má stát vůbec nějakou představu, co s těma barákama po SŽ v centru Prahy bude dělat,
Já nemám přehled, ale jsou nějaké úřady, které jsou v pronajmutém? (Asi ano.)
Nejhorší by bylo, kdyby pro zaplnění prázdných míst přijali extra nové úředníky.
Nemějte obavy – s barákem v centru si trh dokáže vždycky poradit.
Ano. Nechá je bez využití chátrat. Zdravý trh (pokud něco takového existuje) by naopak tu přebujelou administrativu, tvořící namnoze nepoužitelné paskvily, vměstnal na hlavní nádraží, když jim nestačí Dlážděná (nebo by je podělil), a nestavěl další zbytečně velkou budovu. Takhle hodí prázdné domy na stát, který už teď neví, co s nimi (hlavně ne opravovat, pronajímat či prodat těm, kteří by o ně chtěli řádně pečovat).
Výstavba sídla státní organizace se neřídí tržními principy.
A jakými tedy?
Oblast Smíchovského nádraží ta výstavba určitě nakopne a uklidí – no a pěkná – ale velice nehospodárná – historická budova v Dlážděné (roh budovy je 30-50 m šikmo od rohu Masarykova nádraží) se dá přestavět na hotel pro movitou klientelu, kterou Praha zoufale potřebuje.
Říká se tomu efektivita:
– prodej budovy bohatě zaplatí výstavbu budovy nové
– stejný počet úředníků bude efektivně rozmístěn na mnohem menší podlahové ploše
– hlavní je, že budou mnohem nižší provozní nálady
Smíchov už mi připadá nakopnutej docela hodně. Hlavně v okolí Anděla.
To je ale okolí Anděla (metro B), kde se ne všechno povedlo a kde se zastavují poslední proluky kolem mostu mezi tunelama.
– ale tady se bavíme o okolí Smíchovského Nádraží (metro B) – tam je to vážně zoufalé a rozpadající se Lihovar (čeká se až sám spadne) a jeho okolí je doslova postindustriální prostor – tam to nakopnout opravdu potřebuje
– a odstavné nádraží už několik desítek let marně čekána začátek výstavby Smíchov City
Ale to už je řešeno, bude tam stavět developer Sekyra Group, za 20 miliard, Nevím, jestli počítá ss SŽ ??? Mimo jiné i dosavadní náčrty této investice jsou nepovedené, jsou to často opakované projekty, a nízké, bez tvůrčího ducha, Prah nepozvednou, ale slum bude pryč, a to je dobře.
Když už jsme u dopravy, bude tam řešen i autobudový terminál.
Smíchov se teprve rozjede
A že ty hotely jsou plné i bez epidemie.
Drtivá většina „hotelů“ v Praze je z kategorie levných až velmi levných – který tvrdě drtí AirbBnB. Pokud jich 50% zkrachuje – pořád to bude málo! Je vidět že o hetelech nic nevíš – já jsem tam uváděl hotel pro movitou klientelu – to jsou lidé kteří jsou ochotni si zaplatit za prvotřídní služby v prvotřídním prostřšdí – tedy lidé, kteří jsou z té části společenského spektra , o kterém ty jako vysložilej řidič lokomotivy nemáš ani potuchy. Jsou to lidi, pro pro které je i Hilton hluboko pod jejich úroveň (opravdu hnusnej hotel – oba dva pražské Hiltony) –… Číst vice »
Myslíte jako poslat ho k zemi.