Správa železnic vypsala architektonickou soutěž na podobu nového nádraží v Hranicích na Moravě
RegioJet v Hranicích na Moravě. Foto: Miroslav Volek / Flickr.com
Nový terminál propojí dálkovou i regionální dopravu včetně autobusů.
Taky by měli nějak pořešit příjezd od dálnice, ať se tam nejezdí přes město (kolem cementárny). Chtělo by to přímý příjezd zejména od D48.
Nerozumím tomu, proč musí být budova dokupy vlak i bus, vzdálenost od sebe je dost velká. Leda že by zrušili lokál a protáhlo se autobusové blíže budově nebo se prohodilo s parkovištěm. Ty tři nástupiště jsou akorát, tak obrovský provoz tu není. Ale dopadne to typicky, zruší se koleje mezi nástupišti, kde se odstavují náklady a bude to takový hybrid nádraží s dalším peronem
Výpravní budova půjde celá k zemi, Bude tam 6 nástupních hran (myslím, že tam mělo být i dělení hran). Dlouhých nákladních kolejí přibylo.
Podchod se vybuduje v nové poloze cca v místě autobusového terminálu, tudíž se bude z rekonstruovaného autobusového terminálu chodit přímo na vlak. Nová výpravní budova bude mezi autobusovým terminálem a novým podchodem.
Místo výpravní budovy bude nové kapacitnější parkoviště.
Děkuji za info, moc jsem k tomu nenašel
Provoz je v Hranicích dost velký a navíc naroste vzhledem k VRT.
Hranice potřebují nejen novou budovu.
Potřeba jsou 1-2 nástupiště, vzhledem k nárůstu vlaků a taktéž, že z Hranic je čím dál víc významnější uzel.
GrammarNazi okénko: Hranice na Moravě neexistují, stejně jako neexistují Vyškov na Moravě ani Mikulov na Moravě. Takže buď “rekonstrukce nádraží v Hranicích”, nebo “rekonstrukce nádraží Hranice na Moravě”
To je fuk, všichni víme o co jde, ne?
Nenó to fuk… Prostě město Hranice, stanice Hranice na Moravě…
Ostatně mnohem lépe se Hranice pro dopravní záležitosti propagují jako „Hranice na Moravě“. Pod tímto názvem ví i ten z Hranic „v Čechách“ že se jedná o Hranice „na Moravě“… a samozřejmě i opačně.
No Rossbachu („Hranice v Čechách“) asi už žádná propagace nepomůže, a to nejspíš nejen v dopravních záležitostech :-/
Zajímavý postřeh. V němčině jsou názvy obou Hranic zcela odlišné – Weiskirch a Rossbach.
Mährisch-Weißkirchen…také mají i latinský název Alba Ecclesia…
Trošku si protiřečíte chytrolíne.
Hranice stale vypadaji, jako kdyz jsem v roce 2005 jezdil na vysokou? No to potes koste teda to nyni musi byt v prisernem stavu. Tehdy se tam nedalo ani vydrzet..
Kromě těch kosmetických jen dvě větší změny: V hale je prodejna/čekárna Regiojetu, v podchodu litá podlaha místo klouzavé dlažby.
https://www.vlakemjednoduse.cz/hodnoceni-nadrazi/hranice-na-morave/#
Mně se líbí, že se vypisují architektonické soutěže na nová nádraží. Za to velký potlesk.
Tak snad z toho nebude žádný nový bunkr ale reprezentativní budova města.
Samozřejmě, že to pro spoustu lidí bude zbytečná, velká budova, která se tam nehodí a vůbec nezapadá do okolní zástavby:-)))
Otázkou zůstává, nakolik jsou kde nové budovy (namísto údržby stávajících) skutečně potřebné.
Stávající budovy byly stavěné k nějakému účelu před 100 lety, dnes máte často jiný účel nádraží. Tudíž otázkou spíše je, zda jsou potřebné ty staré a neměly by se více bourat. Což často přináší až překvapivě velké negativní reakce.
Ono ale dost záleží na zadání soutěže, podmínkách, porotě a způsobu hodnocení. To, že se uspořádá soutěž, ještě samo o sobě kvalitu nezaručuje. Každopádně je to ale krok dobrým směrem. Byl bych rád, kdyby se vypisovaly soutěže i na rekonstrukce stávajících nádraží, na projekty typu Pardubice, Olomouc, Česká Třebová apod…
Ať zachovají tu kresbu parní lokomotivy a banána v halr…🙏 Provází mě od dětství a je to jeden z důvodů mé lásky k železnici… 🙂
Je na odjimatelném podkladu, kde je vůle…taky jsem pro
Jedno z posledních koridorových nádraží v normalizačním stavu, tak sláva, snad se to zlepší.
Já bych byl radši, kdyby zlepšili Hodonín nebo Staré Město. aby se nemuselo nastupovat do vlaků z nízkého nástupiště . Hodonín jemá sice rakonstrouovanou halu, ale člověk se tam cítí hůř než v hranicích, protože je tam jen smrad a dva automaty. Už ani trafika tam není.
Je pravda, že zrovna Staré Město bylo „zkoridorováno“ opravdu fušersky. Chybí zejména 2 ostrovní „hradišťské“ nástupiště, kvůli rychlejšímu a pohodlnějšímu přestupu cestujících. Na to stávající 1.“detašované“ se musí chodit zbytečně daleko z ostrovního.
Hranice mají taky jenom nízké nástupiště. Pravda jsou to ostrovní perony.
Z mapky to není patrné, ale v Hranicích by bylo užitečné postavit další nástupiště.
To každopádně.
Ono je otázkou kolik těch vlaků tam pak bude stavět. Protože na mapce SŽ linkové vedení vize v roce 2050 to moc mezinárodně nevypdá. Mám obavy aby z toho nebyla pouze vnitrostátní zastávka.
Z mapky je to Ex1, Ex2, R8, R18 (nově z Bohumína, z Luhačovic nově Ex22), R Opava–Brno-Znojmo, R Ostrava-Vsetín
No to ano, ale přímá mezinárodka tam už není žádná, max. Ex2 do Žiliny přes Valachy což jako československý rodák za mezinárodku nepovažuji.
Pozor Ex1 do uzlu Hranice není svedena.