Správa železnic vypsala architektonickou soutěž na podobu nového nádraží v Hranicích na Moravě

RegioJet v Hranicích na Moravě. Foto: Miroslav Volek / Flickr.comRegioJet v Hranicích na Moravě. Foto: Miroslav Volek / Flickr.com

Nový terminál propojí dálkovou i regionální dopravu včetně autobusů.

34 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Nemanic

Taky by měli nějak pořešit příjezd od dálnice, ať se tam nejezdí přes město (kolem cementárny). Chtělo by to přímý příjezd zejména od D48.

Martin.dilli

Nerozumím tomu, proč musí být budova dokupy vlak i bus, vzdálenost od sebe je dost velká. Leda že by zrušili lokál a protáhlo se autobusové blíže budově nebo se prohodilo s parkovištěm. Ty tři nástupiště jsou akorát, tak obrovský provoz tu není. Ale dopadne to typicky, zruší se koleje mezi nástupišti, kde se odstavují náklady a bude to takový hybrid nádraží s dalším peronem

petrogar

Výpravní budova půjde celá k zemi, Bude tam 6 nástupních hran (myslím, že tam mělo být i dělení hran). Dlouhých nákladních kolejí přibylo.
Podchod se vybuduje v nové poloze cca v místě autobusového terminálu, tudíž se bude z rekonstruovaného autobusového terminálu chodit přímo na vlak. Nová výpravní budova bude mezi autobusovým terminálem a novým podchodem.
Místo výpravní budovy bude nové kapacitnější parkoviště.

Martin.dilli

Děkuji za info, moc jsem k tomu nenašel

MatejV

Provoz je v Hranicích dost velký a navíc naroste vzhledem k VRT.

MatejV

Hranice potřebují nejen novou budovu.
Potřeba jsou 1-2 nástupiště, vzhledem k nárůstu vlaků a taktéž, že z Hranic je čím dál víc významnější uzel.

Nose Peak

GrammarNazi okénko: Hranice na Moravě neexistují, stejně jako neexistují Vyškov na Moravě ani Mikulov na Moravě. Takže buď “rekonstrukce nádraží v Hranicích”, nebo “rekonstrukce nádraží Hranice na Moravě”

Radim

To je fuk, všichni víme o co jde, ne?

mcerny_ta

Nenó to fuk… Prostě město Hranice, stanice Hranice na Moravě…

EC104

Ostatně mnohem lépe se Hranice pro dopravní záležitosti propagují jako „Hranice na Moravě“. Pod tímto názvem ví i ten z Hranic „v Čechách“ že se jedná o Hranice „na Moravě“… a samozřejmě i opačně.

Gablenz

No Rossbachu („Hranice v Čechách“) asi už žádná propagace nepomůže, a to nejspíš nejen v dopravních záležitostech :-/

panZdenda

Zajímavý postřeh. V němčině jsou názvy obou Hranic zcela odlišné – Weiskirch a Rossbach.

EC104

Mährisch-Weißkirchen…také mají i latinský název Alba Ecclesia…

Pavel

Trošku si protiřečíte chytrolíne.

kodl

Hranice stale vypadaji, jako kdyz jsem v roce 2005 jezdil na vysokou? No to potes koste teda to nyni musi byt v prisernem stavu. Tehdy se tam nedalo ani vydrzet..

Jiří Kocurek

Kromě těch kosmetických jen dvě větší změny: V hale je prodejna/čekárna Regiojetu, v podchodu litá podlaha místo klouzavé dlažby.

https://www.vlakemjednoduse.cz/hodnoceni-nadrazi/hranice-na-morave/#

DavidS

Mně se líbí, že se vypisují architektonické soutěže na nová nádraží. Za to velký potlesk.

EC104

Tak snad z toho nebude žádný nový bunkr ale reprezentativní budova města.

DavidS

Samozřejmě, že to pro spoustu lidí bude zbytečná, velká budova, která se tam nehodí a vůbec nezapadá do okolní zástavby:-)))

Frantisek X

Otázkou zůstává, nakolik jsou kde nové budovy (namísto údržby stávajících) skutečně potřebné.

DavidS

Stávající budovy byly stavěné k nějakému účelu před 100 lety, dnes máte často jiný účel nádraží. Tudíž otázkou spíše je, zda jsou potřebné ty staré a neměly by se více bourat. Což často přináší až překvapivě velké negativní reakce.

Dan

Ono ale dost záleží na zadání soutěže, podmínkách, porotě a způsobu hodnocení. To, že se uspořádá soutěž, ještě samo o sobě kvalitu nezaručuje. Každopádně je to ale krok dobrým směrem. Byl bych rád, kdyby se vypisovaly soutěže i na rekonstrukce stávajících nádraží, na projekty typu Pardubice, Olomouc, Česká Třebová apod…

mcerny_ta

Ať zachovají tu kresbu parní lokomotivy a banána v halr…🙏 Provází mě od dětství a je to jeden z důvodů mé lásky k železnici… 🙂

Martin.dilli

Je na odjimatelném podkladu, kde je vůle…taky jsem pro

Jiří Kocurek

Jedno z posledních koridorových nádraží v normalizačním stavu, tak sláva, snad se to zlepší.

Kicruj

Já bych byl radši, kdyby zlepšili Hodonín nebo Staré Město. aby se nemuselo nastupovat do vlaků z nízkého nástupiště . Hodonín jemá sice rakonstrouovanou halu, ale člověk se tam cítí hůř než v hranicích, protože je tam jen smrad a dva automaty. Už ani trafika tam není.

Vrták

Je pravda, že zrovna Staré Město bylo „zkoridorováno“ opravdu fušersky. Chybí zejména 2 ostrovní „hradišťské“ nástupiště, kvůli rychlejšímu a pohodlnějšímu přestupu cestujících. Na to stávající 1.“detašované“ se musí chodit zbytečně daleko z ostrovního.

Jiří Kocurek

Hranice mají taky jenom nízké nástupiště. Pravda jsou to ostrovní perony.

Vrták

Z mapky to není patrné, ale v Hranicích by bylo užitečné postavit další nástupiště.

Granja

To každopádně.

EC104

Ono je otázkou kolik těch vlaků tam pak bude stavět. Protože na mapce SŽ linkové vedení vize v roce 2050 to moc mezinárodně nevypdá. Mám obavy aby z toho nebyla pouze vnitrostátní zastávka.

Vrták

Z mapky je to Ex1, Ex2, R8, R18 (nově z Bohumína, z Luhačovic nově Ex22), R Opava–Brno-Znojmo, R Ostrava-Vsetín

EC104

No to ano, ale přímá mezinárodka tam už není žádná, max. Ex2 do Žiliny přes Valachy což jako československý rodák za mezinárodku nepovažuji.

EC104

Pozor Ex1 do uzlu Hranice není svedena.