LOT 3a leaderboard

Správa železnic vypraví u Břeclavi prezentační vlak, pojede 200 km/h

Vectron 383.006 ČD Cargo s reklamou na vozové zásilky, foto: Zdopravy.cz/Josef PetrákVectron 383.006 ČD Cargo s reklamou na vozové zásilky, foto: Zdopravy.cz/Josef Petrák

Na české železniční síti bude v pondělí opět po čase k vidění vlak jedoucí rychleji než povolených 160 km/h. V

Zpět na článek
107 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
LKB

Na trati Wien – Salzburg se jezdi 230 km/h, merak railjetu ukazuje 234 km/h. Takze tato rychlost je elektrizujici pocit.

Z tohoto pohledu je delat PR jizdu na 200 km/h trochu nuda, chce to zkusit neco zajimavejsiho.

Hans

Tak Češi opět dokazují, že jsou ve všem sto let za opicemi!!! Rychlost 206 km za hodinu dosáhl Siemens se svým vozem poháněným asynchronním třífázovými motory už v roce 1901 na trati z Marienfelde do Zossenu. Už dávno měla být zavedena na všech koridorech namísto té zastaralé 160km, provozované v USA už v 19. Století. Jde hlavně o silniční přejezdy. Prostě zablokovat a hotovo. A když se řidičům nechce čekat a vjíždějí na přejezd pod výstrahou, ať si najednou třeba i 100km.

R.L.m.

Dotaz: A mohou lokomotivy Siemens Vectron (řada 383) ČD Cargo jet 200km/h??? Zdálo se mi to divné a zatím jsem našel 3 zdroje, kde je uváděno max. 160km/h. 😐

Alex

Jakýkoliv Vectron umí jet 200km/h bez ohledu na to, jakou rychlost má nalepenou v kabině. Jen je mu potřeba trochu „domluvit“ 😁 007 a 008 už se nemůžou dočkat 😉

R.L.m.

😀 … je možné že těch max. 160km/h u MS verze bude jen SW omezení. TBZ při 220(?)km/h absolvovaly? (Zase se jen ptám.) 😐

PeMIČ

Na souhlas DÚ v Olomouci asi ano.Jinak mají Vectroni CD C max.160km/h

Generální mandatář

Myslím si, že rychlost 200 km/h je velkým hazardem. I zde by mělo platit heslo „spěchej pomalu“.

Jiří Kocurek

Už několikrát bylo matematicky (tj. vědecky!) prokázáno, že při rychlosti nad 40 km/h cestující zemřou.

X 1

Přesně tak!
Cestujícím se v tak závratné rychlosti (40 a více), začne vařit krev a poté jim praskne hlava.
Navíc, takto rychlé pekelné stroje budou plašit zvěř a krávy ztratí mléko.
Proto bychom měli zůstat u koňských spřežení a volských povozů.

Vašek

A kdy ten článek o tom, že se u nás už první úsek ve stavbě přeprojektovává na 200 km/h?

https://www.koridory.cz/usek-ze-sudomeric-do-votic-se-preprojektovava-pro-rychlost-200-km-h/h

J. V.

Vážený pane redaktore, chápu zmatky panující kolem nového názvu státní organizace Správa železniční dopravní cesty, čili nově Správa železnic, ale přesto bych rád upozornil na to, jelikož tento server pokládám za víceméně odborný, že Správa železnic ve své tiskové zprávě vyloučila správnost používání jakýchkoliv zkratek názvu této organizace (s účinností od 1.1.2020). Proto si myslím, že by oficiální název a nikoliv zkratky (byť uvedené v některých případech v závorce) měl používat i tento server, který se významně podílí na informovanosti (nejen) dopravních nadšenců a nesprávné označování organizace v jeho článcích by tak vedlo k používání nesprávného označení i mezi veřejností… Číst vice »

Jan Neruda

Nevím proč mínusujete. V tiskové zprávě ke změně názvu se uvádí mj.:

…Současně upozorňujeme, že při označení názvu naší organizace lze použít pouze dvě varianty, a to: Správa železnic, státní organizace, a Správa železnic. Žádné jiné názvy, především však používání jakýchkoli zkratek, není dovoleno.

Martin1

A proč asi? Protože si tak trochu se zpožděním uvědomili, že zkratka SŽ (Slovinské železnice) už existuje? Pozdě brečeti nad rozlitým mlékem. Dřív nebo později se ta zkratka stejně vžije a budou ji všichni používat. Tajemství pro vás speciálně pro vás. Neoficiálně ji samozřejmě už dnes používají zaměstnanci Správy železnic a nejen tam. 😉

Martin V.

Aby se to nepletlo, tak ta firma se navíc v originále jmenuje Slovenske železnice. Já nechápu, co mají furt všichni s přejmenováváním. SŽDC byl docela výstižný název – byla tam dopravní cesta, takže bylo jasné, že jsou přes koleje a nejsou to „mašinkáři“.

Jiří 2

A vlastně i nově zaregistrovanou doménou szso.cz to neoficiálně vedení podporuje.

Jiří Kocurek

Takže panstvo se sveze dvoustovkou. Hmm. V rámci prezentačních jízd by je měli posadit do jednotky 560. Jen nevím, jestli by z toho pak nebylo ublížení na zdraví, jelikož takovou srážku s realitou nečekali.

Soukromý kůň

O 100 km dále se můžete svézt v Rakousku i vy dvoustovkou a můžete se tam ní vozit celý den, pokud je to pro vás takové žůžo. Místo závidění, že vás nepozvali na český test bouchněte prasátko a zajeďte si tam. 🙂

Jiří Kocurek

Rakouské vlaky jsou denním cestujícím do Brna k ničemu. Gró mého sdělení bylo v tom, že se tady pořádají prezentační jízdy, zatímco realita běžného dne je přinejmenším tristní, v JMK je nestarší vozový park elektrických jednotek v celé ČR.

Bez ohledu na to, jestli někomu závidím, nebo jste si to závidění vyfabuloval. A jestli míníte vyhazovat z ČR každého, komu se nelíbí, že se vozí starým šrotem, tak jste zrovna moc slušnosti nepobral.

Původní Pražák

Na druhou stranu bude u vás za pár let všechno jinak a budete mít naopak nejnovější vlaky, tak mi přijde tohle rozhraní trochu zbytečné.

Původní Pražák

Přelep rozhraní skuhráním

Spravedlnost

A usetrit 30 vterin je cestujicimu do Brna k necemu? To je ten rozdi, kdy uz necha auto doma? 😀 😀

martinK

co bychom dali za nejstarší vozový park v ČR u nás na Liberecku:-D. tak nesmutněte!

Jakub

Trochu mimo téma ale jaká je nejvyšší tolerovaná odchylka rychlostního limitu na železnici? Už jsem jel s Railjetem, kde zobrazoval displej rychlost až 165 km/h od Chocně skoro až do Poříčan (když nepočítám propady rychlosti). Napadlo mě změřit rychlost GPS aplikací a opravdu tam těch 164-165 km/h bylo. Je to vůbec povolené?

Petr Šimral

Je to v pohodě povolené, záleží na nastavení průměrů kol. Strojvedoucí řídí vlak podle rychloměru a ten žádná GPS nezajímá.

Odchylka 4 – 5 km/h je pro bezpečnost v principu nezajímavá, byť třeba při projetí návěstidla by s tím mohl strojvedoucí argumentovat (že to brzdilo o trochu déle, než počítal).

U mechanických rychloměrů nebyl problém zaznamenat i rozdíly 10 – 15 km/h.

Roman G.

Průkazná rychlost vlaku při nějakém průseru je záznam z rychloměru. Takže pokud ukazuje např. 160 při povolené 160 tak je to OK. Jiný záznam podle mně průkazný není a nějaká GPS už vůbec ne. Takže strojvedoucí nemůže jet např. 165 s tím, že odchylka +- 5 km/h je z hlediska bezpečnosti bezpředmětná.A u mechanického rychloměru co ukazuje pásek je fakt, jediná odchylka může být jen v případě dvojčlenky při rozdílu mezi lokomotivami.

Dušan

Těch záznamových zařízení na mašině můžete mít ale v praxi víc, kromě tachografu, který používá snímače otáček na nápravách to může být i právní záznamník informací (= Juridical Recorder Unit (= černá skříňka), což je povinná komponenta mobilní části ETCS a jak už název napovídá, je přímo použitelná z právního hlediska u soudu jako černá skříňka)) a současně ETCS používá svoji odometrii, která využívá kromě snímačů otáček ještě Dopplerův radar a akcelerometr nebo kombinaci dvou radarů a GPS-lokaci dle konfigurace. Je tedy jasné, že toto má vždy mnohem vyšší přesnost než nějaký tachograf, který využívá maximálně snímače otáček a nic… Číst vice »

Mašinka

E 479 037 zvládla i 130 na rychlíku z Hradce do ČT – ze stanoviště s info rychloměrem. Registrační rychloměr vydal zajímavý proužek : ))))

Jiří Mazal

Nevíte, jestli budou hlídány všechny úrovňové přejezdy? Nemělo by se to při 200 km/h?

Martin V.

A které všechny konkrétně máte na mysli? Ve Vranovicích zbyl přechod pro chodce mezi ulicemi Masarykova a Přibická (ale to je mimo zkušební úsek), pak tam je P6795 Šakvice – Starovičky a to je až do Břeclavi všechno, pokud si dobře vzpomínám. Z hlediska přejezdů patří trať Brno – Břeclav k těm šťastnějším, takže stačí hlídat jeden přejezd a pak stanice, aby se lidi necourali tam, kde nemají.

Marek

Záleží kam až pojedou, úrovňový přejezd je i u Modřic

kakov

200 mají povoleno jen mezi vranovicemi a podivínem

Jenda-71

Ještě je zabezpečný přechod pro pěší v Podivíně a hlídat se bude.

Jirka

Za jak dlouho se pojede 200km/h u Bezpráví?

Roman G.

Díky za Váš humor! Velký plus!!! A bezpráví je anarchie, tak kdo ví…🙄 Jinak podle mně nejhezčí úsek trati, kde by se i pan doktor z Vesničky určitě rád kochal.

Mašinka

Trefa vedle :))) U Bezpráví nikdy žádná modernizace nebude. Pouze boční trať pro osobní a něco nákladovýho…

Oldřich Sládek

?? Už v příštím roce se bude budovat odbočka Bezpráví pro modernizaci celého úseku, samozřejmě že ne na 200.

milan

Na Titanicu se také tancovalo a hrálo a loď šla ke dnu.

vodák

Nebude ten raketoplán škrtat o dráty?

Kopr51

Můj brácha říkával: Lidi honí čas, aby ho pak bezezbytku zabili…

Jiří Kocurek

A jak Vám vadilo, že Arriva jezdí zpožděná.

Kopr51

Odložil jsem jízdy s Arrivou na neurčito. Je rozdíl se nehonit a nebo někde trčet.

jip

Tady se porad resi 200, ale vzhledem k nasim vzdalenostem rozdil v case mezi 160 a 200 uz nehraje zasadnejsi roli oproti propadum hluboko pod 100 km/h, kterych je na nasich koridorech stale dost.

Tomáš

200km/h řeší jen pár lidí z určitých skupin.
90% cestujících je jedno jestli jedou 160 nebo 200. Jde jim, a já s tím názorem souhlasím, jen o to dojet z bodu A do bodu B, někteří s přípojem do bodu C.

Paja

To nemáte pravdu. Cestujícím jde většinou o to dostat se z bodu A do bodu B v čase T. A na čas ta rychlost vliv má.

Vladimír Bílý

Ano. Na čas rychlost má, to jste objevil Ameriku. Řeč je o tom, že zásadnější vliv na ten dosahovaný čas mají rychlostní propady, než maximální rychlost. Pokud by se na současné trati Praha – Brno odstranily rychlostní propady, zrychlíte jízdní dobu o 40 minut. Když pošlete na 200 kmh úsek Pardubice-Choceň (nebo Vranovice-Břeclav, to je podobné), ušetříte maximálně 3 minuty.

JiP

To sice ano, ale co je mi napr. platne ze pojedu z Breclavi do Brna 200 kdyz poslednich par kilometru pred Brnem se budu courat 30. A odstraneni napr. pomaleho prujezdu brneskym uzlem ziskam vice casu nez 200 nekde z Chocne do Pardubic, propalim u toho kvanta energie snizim kapacitu trate atd… 200 ma smysl, pokud by mohla byt zavedena na dlouhych usecich, ktere budou mit objizdnou alternativu pro nakladni dopravu. Jinak to v nasich podminkach nema smysl, ba primo je to kapacitne neproveditelne.

Jiří Kocurek

Před dálničním mostem (od Břeclavi) je rychlostník 120 km/h, před železničním mostem trati 240 je 100 km/h, před severním zhlavím Horních je 80 km/h, a pokud se bude zuby nehty bránit byť jen údržbě, tak těch cca 1000 metrů od Hornbachu bdue jednoho dne 10 km/h. Teda ono to už prošlo rekonstrukcí a ta 30 km/h už zmizela.
A co se jízdní dynamiky týká, tak ikdyby bylo 160 až k peronu, tak stejně musíte začít brzdit už někde v těch Heršpicích, aby se naplno využila EDB. Teda pokud ovšem s tím vlakem nechcete prostřelit Brnem bez zastavení…

JiP

Vsak to je v poradku, jenom rikam ze rekonstrukce uzlu Breclav a Brno ma mnohem vetsi prinos nez jet 200 a pak mit rychlostni propad v zastaralem uzlu. Stejne tak 200 v useku Chocen Pardubice nebude mit zdaleka takovy prinos jako tunel Chocen – Usti, ktery odstrani propady na 80 km/h.

jan

Celkem nepříjemně vypadá ta studie zvýšení na 200 na koridory.cz u novostavby na Budějovice. Pokud jsem to pochopil dobře, třeba pražce ok, jen by se to celé mělo vyhrabat a udělat o blbého půl metru s větším podkladem štěrku i do stran!. Aby to bylo košér.. Takže vlastně to podle mě tam zrovna nikdo dělat nikdy nebude. (celé od základu znovu). žádné jen přejezdy, zabezpečovačka.
Takže proboha ať to dělají rovnou 189 friendly, zejména ty BC.. Ne nějaké – výhledově..

súdružka Kolesárová

189 friendly?

Lukáš F.

Do rychlosti 189 km/h je jednodušší schvalování vozidel než od 190 km/h výš. Proto třeba NIM Express technicky umí 200 km/h, ale reálně bude jezdit 189.

Vbb

Bývávalo. Současné TSI už toto dělení neznají, u TSI RST/LOC&PASS („NAŘÍZENÍ KOMISE (EU) č. 1302/2014 ze dne 18. listopadu 2014 o technické specifikaci pro interoperabilitu subsystému kolejová vozidla – lokomotivy a kolejová vozidla pro přepravu osob železničního systému v Evropské unii“) se v této souvislosti mluví jen o rychlostech do 250 km/h, do 350 km/h a nad 350 km/h, „SMĚRNICE EVROPSKÉHO PARLAMENTU A RADY (EU) 2016/797 ze dne 11. května 2016 o interoperabilitě železničního systému v Evropské unii“ pak rozlišuje tratě modernizované do PŘIBLIŽNĚ 200 km/h a novostavby do/nad 250 km/h. V TSI RST se rychlostní limit 190 km/h objevuje… Číst vice »

Václav

Redakci to asi uniklo, ale na úseku Sudoměřice- Votice (IV. koridor) se zastavila většina prací a celé se to přeprojektovává na 200 km/h. Takže tam už se asi také dočkáme. Skoro 20 km. https://www.koridory.cz/usek-ze-sudomeric-do-votic-se-preprojektovava-pro-rychlost-200-km-h/

Jirka

A jsou nějaké informace, jak to reálně (mimo PR týmy) vypadá s 200 km/h na Brno – Břeclav? Co tam chybí?

Elb

Oblouk ve Vranovicích a kapacita hlavně. I kdyby se tam 200 jezdilo, tak by to stejně ušetřilo usmolený 2-3 minuty, to už je snad větší potenciál na snižování rychlosti průjezdem Brna.

Nekdo

3 minuty rano, 3 minuty odpoledne, petkrat za tyden. to je hned pulhodinka casu, kterou muzete stravit treba pomalou prochazkou ke studance…

Ing Jouda

To je hezké, ale co takové náklady na energii? Odpor vzduchu není zanedbatelné číslo v takovýchto rychlostech.
Existují též dopravci, kteří ačkoli mají vlak na 200, jedoucí po trati na 200+, touto rychlosti standardně nejezdi a radši se plouží 160 protože energie. Zeptejte se u našich jižních sousedů.

Radek Janata

To je docela normální. Maximální traťová rychlost se díky rezervám v jízdním řádu používá jen při krácení zpoždění.

Tomáš

Souhlasím. Jednoduchý příklad z West bahn. Wien–Linz, skoro všude max 230, jezdí se 200.
Stačí však zpoždění 5-10min a jede se 230. Jak jednoduché.

Cestující

Minimálně mezi Wien Hbf a St. Polten se jezdí 230km/h stále.

Tomáš

Ano, ale jen směr St.Pölten. Žádný vlak na Meindlig nepřijede s náskokem. Grafikon je nakreslený na 200.

PeMIČ

Sobotní zkušenost railjetem West Hbf – Wels-(Salzburg) bez zpoždění max. 200km/h.Zpět zpoždění cca. 7minut a max. až 230km/h.👍

Ketchup1970

Podobná zkušenost z Francie , Paris – Agde bez zpoždění v max do 260-270 km/h
Zpět z Montpellier do Paříže zpoždění cca 40minut téměř celou cestu jel 295km/h a zpoždění stáhl o 20 minut cca.

R2R2

Prujezd Brna je celkem zasadni, ale take extremne nakladna a pomerne slozita zalezitost, ktera navic souvisi se stehovanim nadrazi, na kterem se jen obtizne hleda shoda.

Jiří Kocurek

Až ke Svratce těch 160 km/h není problém. Dál je to nesmysl, neboť pak vlak nedokáže včas zastavit. Od mostu přes Koliště těch 160 také není problém, ale vlak se tam na víc jak 80 nerozjede. To až někde u Plynárenské by těch 160 využil. No a pak jsou Maloměřice a především Obřany, se kterýma ani zbožňovaný všespásný Odsun nehne. Dokonce ten všespásný odsun bude znamenat, že ze Židenic na Nové hlavní se nebude dát jet rychleji něž nějakých 80 km/h. Ale to se prý nemá psát.

Jiří Kocurek

A kolik vlaků tím Brnem má _projíždět_? Upozornění pro cestující: „Stanici Brno Hlavní nádraží vlak projíždí!“

Cestující

Napadá mě přestavba zabezpečovacího zařízení.

Lukáš

Hlavně provoz jen na ETCS, protože klasická rychlostní návěstní soustava už víc jak 160 nedá, pak přejezdy a pak ještě nástupiště. Takže pak by se musely předělat i stanice.

Do toho samozřejmě spodek a zavěšení troleje.

Jiří Kocurek

Ona by to i dala. Problém je, že při 200 km/h už fíra sotva stihne vnímat návěsti, obzvlášť za mlhy/deště/sněžení.

Martin V.

No zrovna od Vranovic na jih je JEDINÝ přejezd k odstranění, souvisle by se tam dalo jet 200 km/h na 24 km z Pouzdřan do Ladné, což by spolu s rozjezdem a brzděním v úsecích Vranovice – Pouzdřany a Ladná – Břeclav dalo úsporu 2 minuty a to není až tak málo. ETCS v exkluzivním režimu má být už v roce 2025 a do té doby by to chtělo něco udělat se třemi poloperonizovanými stanicemi, což jsou Šakvice, Zaječí a Podivín (podobně jako loni v Hrušovanech, ale tam bylo na šířku hodně místa). Trolej by snad dráteníci nějak vyšolichali. Největší… Číst vice »

Jenda-71

Malá poznámka pod čarou: Rajhrad s má přestavět na výhybnu.

Marek

Vi se jestli pojedou jen do Vranovic a zpet nebo az do Brna? Pokud je nejake mecheche v Breclavi, tak spis ocekavam tu prvni variantu

Medvěd

Doufám, že ukážou video z mašiny, jak dlouho těch 200 km/hod. jeli…………. Tak šup šup, ať už se tak jezdí normálně za provozu.

súdružka Kolesárová

Parada, doufam ze sampanske potece proudem a papalasstvo se bude placat po ramenou a gratulovat „k pokoreni dalsiho milniku k dosazeni moderni zeleznice 21.stoleti“ a honit si PRko. Pritom vsude u nasich sousedu (snad krome Slovenska) se 200km/h a více naprosto normalne jezdi, s cestujicimi a ne 2 promovagonky. Nechci pusobit po ranu nejak zahorkle, ale tohle je traparna

Xaver

Nechcete, ale působíte.

súdružka Kolesárová

Tak sry no, mate pravdu, clovek se ma radovat i z malickosti…

Kopr51

Souhlasím s vámi, jen bych opravil to 21. století na 20.

Kuzma Kuzmič

Copak ono teď není 21. století??

Kuzma Kuzmič

Abychom předešli trapným diskuzím:
https://cs.wikipedia.org/wiki/21._stolet%C3%AD

MildaIV

Pro většinu lidí je, ale u některých státních institucí včetně SŽDC to občas vypadá dokonce na století 19.

Vít Jůza

Ale chlubit se rychlostí 200 km/h patří do toho minulého.

Kuzma Kuzmič

Jo tak, už tomu rozumím. V Japonsku a ve Francii určitě ano. U nás však rychlost 200 km/h působí cool, jako vzdálená budoucnost.

Jezdit 200 na kratších vzdálenostech (např. Brno – Břeclav) je dobré tak akorát z hlediska PR. Málo muziky za hodně peněz. Navíc se tím zhorší dopravní propustnost (pomalé příměstské versus rychlé dálkové vlaky).

Spíš by mě zajímalo, kdy budou odstraněny rychlostní propady u Blanska. Traťová rychlost 70 km/h na koridoru opravdu patří někam do 19. století. Podobné je to v traťovém úseku Choceň – Ústí nad Orlicí, ale tam už je aspoň vidět světlo na konci tunelu.

Kuzma Kuzmič

Pardon, beru zpět. I v úseku Brno – Blansko se dočkáme brzké rekonstrukce: https://www.stavby.szdc.cz/

Neměl byste někdo, prosím, plánek traťové rychlosti nyní a potom?

Jiří Kocurek

O moc lepší to nebude. Fyzika nepustí. A když pustí, tak je z toho vykolejení.

Martin V.

Plánku netřeba, tam se má řešit zatékání do tunelů a dva mosty bez průběžného lože. Oblouky budou stejné jako před 150 lety. Nebo se pletu??? (rád bych…)

a8n

Nějaké drobné zlepšení pro vyšší nedostatky převýšení by se tam objevit mělo.

Vladimír Bílý

I přes to že to bude stát desítky miliard, bude to ve stávající stopě, tudíž zvýšení rychlostí bude max do 5 kmh.

Dušan

Rychlostní profil nový a starý na linku níže:
https://uloz.to/file/3Ou9LViNv7YH/profil-v-jpg

Kuzma Kuzmič

Díky moc. No, co se dá dělat. Ve stávající stopě asi nic.

S nějakou tunelovou variantou, podobně jako v úseku Choceň – Ústí, se do budoucna nepočítá..?

Martin V.

To by musel být tunel Obřany – Blansko. Tohle nejspíš vyřeší až VRT přes Vysočinu.

ros

pokud tam budou tito vysocepostavení soudruzi na volno tak at to oslaví ,ale pokud tam budou v pracovní době tak je to na vyhazov protože požívat alkohol i jen symbolicky je přísně zakázáno.snad tam bude dost kameramanu pro prípadné soudní spory

Vít Jůza

Na vodítku by to jistě bylo jistější, ale asi budou na volno.

Brzdič zániku

Já tam budu a pokud si tam dám panáka, tak si ty „kameramany“ dopředu k tomu zavolám, slibuju 😉 Mimochodem – budu tam v pracovní době, nebudu na vodítku a nemá mě ani kdo a ani jak a ani za co vyhodit😂😂😂

Dominik

V seznamu úseků máte duplicitně uvedený jeden úsek, Pardubice – Choceň a Choceň – Uhersko, když Uhersko se nachází na trase Pardubice – Choceň).

Chytrý za 2

Dobře, ale jinak je téma nekonfliktní.

HonzaEM

Stejně než by se zrušily přejezdy, předělaly nástupiště a podobně, tak to ještě potrvá.

Kopr51

Nepotrvá to, když se zruší, předělá a podobně myšlení zainteresovaných.

a8n

Předěláním jejich myšlení se najednou zjeví desítky miliard?

Kopr51

Nezjeví, to dá rozum. Jen ty, co už jsou zjevné se neprodrbou na hloupostech. Včetně platů různých parazitů.

Nekdo

kolik prejezdu je mezi Brnem a Breclavi?

Tomáš Gottschalk

Napočítal jsem jich pět, z toho dva důležité – ve Vranovicích a u Šakvic. zbývající by se snad daly bez náhrady a bez větších bolestí zrušit.

Martin V.

Pět? Kromě dvou zmíněných je přejezd ještě na Moravanské ulici v Přízřenicích (ale tam bývalo jen 120 km/h) a zapomněl jsem na přechod přes trať v Podivíně (což je potenciální dvoustovka). Ale ten pátý mi stále uniká…

MildaIV

A právě proto je potřeba začít co nejdřív 🙂

Jiří Kocurek

Přesně tak, kdo chce dojít do lesa, musí vykročit ze dveří. Vymlouvat se na to, že to je daleko, a tak jsem radši ani neobul boty, je hloupé.

Martin V.

Což takhle to nazvat „AKCE 2225“ ??? Jako že v roce 2025 (rok spuštění bájného ETCS) se bude u nás na kolejích běžně jezdit rychlostí 200 km/h. A ne že mi nějaký vtipálek začne to číslo rozkládat na jiné sčítance! 🙂

Kopr51

Já bych rozkládal, až bych brečel. Jenže nejsu vtipálek, no…