Správa železnic vybrala projektanta dvoumiliardové modernizace trati do Sušice
Nádraží Sušice, motorový vůz Stadler RS1 společnosti GW Train Regio. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Z 12 přejezdů bude pět zrušeno. Součástí prací bude také oprava výpravní budovy ve stanici Žichovice.
Jestlipak v rámci oprav vymění i závory v Sušici? Minimálně jedna z nich je stále červeno-bíle natřený oloupaný šumavský smrček 😀 Vždycky mě při čekání pobavil 🙂 Za ty prachy…
Jestli je tam má být opravdu traťová rychlost max 65 km/h, jak tu psal kolega, tak to je naprosté diletanství. Pak se nemůžeme divit, že někde železnice prostě nemůže konkurovat, kdyz ve 20. letech 21. století cestujeme touto rychlostí…
Na tomhle je samozřejmě nejhorší to, že kdyby se to dělalo v rámci balíčku „oprava“ a ne „investice“, tak to na stejné parametry bude za cca. 200 milionů – tedy o řád levnější.
Nevyužitá příležitost. Chybí (minimálně příprava na)
– spojku od Plzně mimo Horažďovice předměstí
– prodloužení do centra Sušice
– prostou elektrizaci
– zastávku Sušice město
– případně i spojku že Sušice město směr Klatovy
– Prostá elektrizace je předmětem díla – redakce to v článku neráčila uvést, ale v zadávačce to je.
– Prodloužení do centra Sušice stavbou znemožněno nebude, naopak vlečka bude zapojena tak, aby dopravní koncept mohl fungovat – z vlečky k oběma nástupištním hranám.
– Úpravy vlečky a zřízení zastávky Sušice město předmětrem stavby nejsou, ale mohou následovat jako samostatná stavba. Triangl v Sušici předmětem stavby není, dopravní koncept osobní dopravy jej neuvažuje.
– Spojka mimo Horažďovice předměstí bohužel předmětem této stavby není. Ale možná ji bude řešit Studie proveditelnosti ČB – Plzeň? Někdo třeba doplní.
Pobaví bezbariérový nástup na nástupiště…to je už dnes, byť nástupiště mnohde nejsou nebo nízká….škoda té elektrifikace, osobáky od Plzně by mohly končit až v Sušici místo v Horažďovicích předměstí, nabo aspoň v Horažďovicích…..
A škoda, že se nezvýší traťová rychlost. Max 65 kmh je z minulého století.
A dráty, když už dělají takovou rekonstrukci, nechápu, že neudělají dráty, když se jinde plánují prosté dráty. To vypadá, že se zde udělá toto a do pěti let se bude znova kopat a dratovat….
Ježíš za ty dvě miliardy to ani nebude opravené celé a na ETCS jenom příprava, tak jo, no… Otevřete okna, jdeme házet peníze…
Na té trati jsou mnohem horší úseky které stojí za opravu.
Které úseky? A jaký je jejich význam v porovnání s úsekem Babín – Sušice?
Úplně stejný, jezdí tam cestující jako všude jinde.
Babiny. Babín je u Nymburka.
V dnešní době je lepší si nejdříve zjistit správnost své domněnky/svého tvrzení než se pak veřejně ztrapňovat.
I Mapy nabídnou jako první Babín ( část obce Horažďovice ). 😉
Babín (místní část Horažďovic) je vesnice za tratí PL – CB od nádraží Horažďovice-předměstí vzdálená asi 3,5 km.
https://mapy.com/cs/turisticka?planovani-trasy&rc=9f2Eqx8gxu39ckqJ&rs=stre&rs=ward&ri=98066&ri=2806&mrp=%7B%22c%22%3A121%2C%22dt%22%3A%22%22%2C%22d%22%3Atrue%7D&xc=%5B%5D&rwp=1%3B9f2tdx8gVT8DgN.IwhUze6ph9Ee5b5Av&x=13.7192892&y=49.3325258&z=14
„V dnešní době je lepší si nejdříve zjistit správnost své domněnky/svého tvrzení než se pak veřejně ztrapňovat.“ 🙂
Původní název nádraží Babiny souvisí se 3 rybníky: Velký Babín, Prostřední Babín a Malý Babín, které se nacházejí za kolejištěm.
Takže etymologicky nejsprávnější název by byl Babíny 😁?
Za dob císaře pána se stanice Horažďovice předměstí jmenovala Horažďovice – Babín.
Bindera má pravdu, Babín je odbočka na vjezdu do Nymburku od Poděbrad, kde od trati na osobní nádraží a dal na Lysou odbočujou koleje na ranžír.
Je to jinak. Trať měla vést podél řeky až do Horažďovic a pak stoupat kdesi kolem Hradešice k Nepomuku, ale místní vrchnost nedala souhlas císaři s použitím městských pozemků a tak ji přetrasovali. A jako odpověď novou stanici pojmenovali po vzdálenější obci Babín. Rybníky byly vybudovány následně, pro napájení parních mašin. Druhý způsob zajištění vody pro lokomotivy byla parní pumpa u řeky v Horažďovicích. Pumpa tam pořád je a potrubí je prý v tom kamenném mostku při výjezdu na Horažďovice.
Místní jezdí vlakem do Babin, nebo pak dál do města. Jinak se předměstí a Horažďovice nerozlišuje.
V dnešní době je lepší si nejdříve zjistit správnost své domněnky/svého tvrzení než se pak veřejně ztrapňovat.
Zeptejte se místních a strojvedoucích kam jezdí. Jestli do Babin nebo do Babína.
Předražené, polovičaté, nic neřešící, s malou přidanou hodnotou. Nechápu, jak blbé betonové nástupiště může stát víc jak stejně dlouhý most na silnici 1.třídy…
A dál???
Některé úseky tratě jsou ve stavu zoufale volajícím po rekonstrukci, ale hlavně to tedy bude o vytrhání kolejí ve stanicích a jejich přeměně na výhybny (viz 194), stavbě vysokých peronů s centrálními přechody a opravě jedné staniční budovy. Elektrizace (cca 250 mega), spojka u Babína umožňující vyhnout se úvrati (max 100 mega) ani prodloužení do centra Sušice (cca 200 mega) nikde. Za dvě miliardy teda fakt nic moc.
Toho prodloužení do Sušice je škoda. A o úvrati v Babíně ani nemluvě.
Třeba tomu prodloužení trati od nádraží za Tesco/ Lidl brání vlastnické vztahy k pozemkům.
Koukal jsem do mapy a jedna polní cesta v sympatickém oblouku za silem tam vypadá jako pozůstatek tělesa bývalé vlečky ze směru od Hrádku/ Klatov. Měl by někdo místní k této domněnce nějaké informace?
https://mapy.com/cs/zakladni?l=0&q=susice&source=pubt&id=15212950&ds=2&x=13.5338556&y=49.2450420&z=17
Vlastnické vztahy tam nebrání. Vlečku provozuje Jihozápadní dřevařská a.s., ale šlo by to vést i mimo její pozemky. Ta polní cesta asi vlečkou nebyla. Když si pustíte vrstevnice, tak pokračování k Hrádku by muselo jít v zářezu, který tam není.
Pokud to je jak píšete, tak to volá po paragrafu 106. Proč se tak SŽ rozhodla? Resp. MD a centrální komise? Kdo a na základě jakých podkladů?