Správa železnic shání svoji první lokomotivu, má jezdit 200 km/h
Testování rychlosti 200 km/h v ejpovických tunelech. Foto: Správa železnic
Správa železnic současně vypsala soutěž na speciální diagnostické vozidlo na ETCS.
Dráhy poptávají desitky lokomotiv. Nemohly by jim pak jednu pronajmout či prodat?
Můžou spojit vyberko
Seznámil jsem se s diskuzí a musím hodně přemýšlet nad zadáním. Není až příliš staromódní, obzvláště při zkouškách trakčního vedení, kdy je problém s každým jiným sběračem než tím měřícím? Já bych osobně poptal jinak… Tažná lokomotiva pro tři systémy na rychlost 200 – 210 km/h bez omezení stáří schválená podle požadavků SŽ a s úpravou napájení z generátorového vozu zesíleným systémem vlakového topení (vzor lokomotivy 210 na jihu Čech). Kvalitní chodové vlastnosti lokomotivy se nedosahují novostí, ale kvalitní údržbou… Generátorový vůz, který bude obsahovat 1 MWh elektrické energie v bateriích a dieselagregát o výkonu 800 – 1200 kW pro… Číst vice »
Rakouská souprava, co měřila v Ejpovickém tunelu, měla při jízdě zvednutý vždy pouze jeden sběrač a měření se dělo bezdotykově. Zjednodušeně se „koukalo“ na ten zvednutý sběrač na lokomotivě. „Náš“ nový měřící trolejový vůz by toto měl umět též. Tedy odpadá problém ochranných vozů nebo shánění dieselu.
SprŽel si mohla koupit ICE TD (motorák na 200km/h).
A po vzoru DB Systemtechnik jej přestavět na pojízdnou laboratoř “advanced Trainlab”.
Tuším, že minulý týden jely ke šroťákovi další dvě soupravy.
Se divím, že nepoptává také elektrickou jednotku na 350 km/h, když si na svém plánku nakreslili tolik kilometrů VRTek…
Zklamu tě.
Ale takový nemají ani DB. Vmax=250 km/h.
Však tam mají 330 ICE 3 ne?
Na 250 jsou ICE 4
Testovací souprava DB Netz je jedna a ta je tuším už z roku 1988.
Je to ICE 1.
Na VRT se používá (alespoň Francouzi) upravené VRV (Francouzi TGV). https://fr.wikipedia.org/wiki/TGV_IRIS_320
Japonci maji Dr. Yellow, a fakt kompletni diagnostika trati… meri i vibrace prenasene na sedadlo cestujiciho…
Ano, než někdo dole dal odkaz na TvojíTrubku, tak jsem si nemohl vzpomenout.
A nešla by půjčit ta z Velimi? 2 státní organizace se nedohodnou?
To asi těžko, myslím, že loko VUZu bývá dost vytížená. A Správa tu svou taky jistě vytíží. Kromě toho není státní organizace jako státní organizace – jedna je s.o., druhá a.s., a v tom je rozdíl.
Ano, budeme mít jednu trať po které se bude jezdit 200km/hod a možná i větší rychlostí, preferovanou a důkladně udržovanou. Na úkor těch ostatních, na kterých nebude žádná velká událost vykolejení na výhybce i mimo ní. Prostě takový něžný socialismus.
Nevím, jaké jsou běžně stavy najetých km u lokomotiv, ale 150 000 km mi přijde (na rozdíl od auta) jako stále v podstatě nový stroj. Když bych si vzal trať 220, tak z Prahy-Holešovice do ČB to je 172km, kdyby to ta loko otočila za den jen 2x tam a zpátky, tak to má nalítáno za 218 dní.
Takže za 40 let by nejezdila takových 9 milionů kilometrů.
Kolik má dnes najeto taková 141 nebo 121?
Míň. I taková 350..
Kdyby si raději koupili podbíječku, ach jo
Dobrá šance pro plzeňskou Škodu.
Kde to má všude schválené Škoda?
Ta bude určitě s nadšením rozjíždět výrobu, kvůli jednomu kousku…
Vyrobit dalšího Emila. Výhodou by byla kompatibilnost s Českými drahami.
Co?? Však ČD se jich chcou zbavit a Zátopek už má ukončenou výrobu
vyrobit jeden kus? No to by aspirovalo na nejdražší lokomotivu sveta.
Nejdražší lokomotiva světa?
Počkej, to zní zajímavě. 🙂
😀
Co jim dodají šéfe?
Lokomotiva bude především určena pro vozbu měřicích vozů SŽ, zejména pro GPK a trakčního vedení. V Hradci Králové hl.n stojí „u pošty“ nový měřicí vůz GPK i s měřící drezinou od Plasser & Theurer. Jen pro zajímavost, měřící vůz GPK nejezdí ročně cca 30 tisíc kilometrů, což není rozhodně pár jízd, jak zde někdo psal…
JJ, potáhne Sorokinův vlak
Ta lokomotiva nezávislé trakce pro diagnostiku ETCS bude určitě nějaká modernizace lokomotiv ČKD 😄. Čelní snímaní koleje … jakože kamera na stanovišti alá youtubeři nebo to bude umět alespoň částečně měřit GPK? 💁🏻♂️
Doufám, že to bude umět laserscanning a skládat z toho barevná 3D mračna bodů.
(Ha-ha, tohle se na SŽ nikdy nestane.)
Když tomu nerozumíte, tak nekomentuje, Správa železnic již laserové skenování používá. Vím to, neb pracuji v oboru.
A když ne laserové, tak aspoň odpovídající kamery a z nich 3D mračna bodů.
Promiň ale nevěřím ti. DB Netz 3d scan dělá již několik let. Mimo jiné slouží například k pasportizaci výhybek. V praxi to znamená, že v Bavorsku se zlomí jazyk na vexli. V dílnách u Magdeburgu mistr noční směny dostane avízo o porouchané výhybce. Dle čísla výhybky si v počítači otevře její pasport. Zkontroluje zda je někde Německu na skladě, nebo zda je výrobce schopen díl dodat do 24hod. Pokud ne, tak digitální podobu poškozeného dílu výhybky poté odešle do všech strojů na dílně, které na něm budou pracovat. Nejpozději do 24 hodin je díl vyroben a na místě. Přeprava probíhá… Číst vice »
To nevite co je “Česky outsorcing” ?
Ale jo, vím.
Vlastní neschopnost je nahrazena drahou neschopností druhého s patřičnými konexemi, který je však kryt levným třetím, levnějším čtvrtým a nejlevnějším pátým.
🙂
Pokud byste klik na ten odkaz v článku, tak se tam dočtete: „Zadavatel požaduje zcela nové vozidlo a vylučuje z nabídky zánovní či repasovaná vozidla.“
Dodaná lokomotiva nemusí být nová, může být i použitá.Max 150000 tisíc kilometrů.Čtěte článek pozorněji
Když jsem se začetl do té dokumentace, tak to vypadá na nejakou speciálku viz výrobce Plasser & Theurer.
Když už se tady bavíme o chápání psaného textu, tak to zkusme ještě jednou. V článku se mluví o dvou lokomotivách, jedna elektrická (může být použitá), druhá je nezávislé trakce (a ta musí být nová). V tomto vlákně diskuze je řeč o diagnostickém voze ETCS – nezávislé trakce a nové konstrukce.
https://www.youtube.com/watch?v=4SmVCu0qp-4
Nepsalo se o té nejnovější škodovácké lokomotivě, co před pár lety tahalay rychlíky na 1. korodoru, že je to nejrychlejší lokomotiva světa? Co a proč tedy shánějí, když už mají několik těch nejrychlejších?
Protože při měření potřebují občas i dojet do cíle 🙂
SŽ žádnou takovou lokomotivu nemá
Takže peněz mají evidentně dost, na síti to ale nějak moc vidět není, chtělo by to přidat a ne kupovat lokomotivu.
109E od ČD?
Ty mají najeto mnohem více, jak 150 000 km.
TRAXX MS3 od Bombardieru je jen do 160 km/h?
Ano.
Podľa výrobcu nie: „The innovative TRAXX platform is easily configurable due to three basic packages, pre-defined corridors and options for speed including 140 km/h, 160 km/h and 200 km/h in the future.“
Railcolor písal, že snáď verzia pre RegioJet mala byť prvá stavaná na 200 km/h.
Aha, to jsem nezachytil, tak beru zpět. Díky.
Jo 11 by jich mělo být na 200
A 4 na 160
Už připravují variantu pro maximální rychlost 200 km/hod.
Na co? Na nějaký malinký traťový úsek, kde jednou za čtvrt udělají zkoušku? Myslím, že pronájem od jakéhokoliv dopravce na těch pár dní v roce byl několika násobně levnější.
Přesně …mašina za x mega má tahat vozy osobní / nákladní a ne že třikrát za rok vyjede s diagnostikou..můžou si kdykoli něco půjčit i s firou
Mají více měřicích vozů na které si najímají mašiny. Myslím, že koordinací měřicích jízd bude využita dostatečně.
A ještě jedna věc: Když si Spržel chce pořídit lokomotivu, mohli si pořídit celou flotilu na státní postrky.
SŽ potřebuje jednu lokomotivu,ne flotilu. Co by s ní po skončení postrků dělal?
Prodal?
Netvrdím, že je dobrý nápad, aby SŽ ty postrky dělala na vlastní triko, nicméně trh s pronájmy/prodeji lokomotiv v „našem železničním prostoru“ funguje dost čile.
Tak sz je podnik na ..zavřít trať na dva roky .
Vectron, 1-2 roky starý, nebo fungl. Siemens disponuje několika zkušebními lokomotivami a sem tam některou prodá (902, 820, 823, 844….). Ty ovšem nemají nalítáno tolik, jako jejich souputnice v provozu.
Když zkoušela 200 km/h rychlost mezi Břeclaví a Brnem, posloužil Siemens Vectron od ČD Cargo, který je ale jen na V = 160 km/h, tak se dodatečně žebralo u SIEMENSE,zda by aspoň ta jedna lokomotiva mohla být kvůli těm měřicím jízdám softwarově dodatečně upravena na V = 200 km/h a pak ta rychlost hned zase vrácena zpátky na 160 km/h.
Nehledě na to, že SIEMENS to neudělal zadarmo tu změnu…
Otazka je, proc se nepujcil Vectron od CD, ktery je na 200, a stejne se tam vezly CD vozy.
Kupovaná lokomotiva má mít výkon nejméně 6 MW? To je Typo nebo realny udaj? Dekuji.
Reálný údaj. Moderní lokomotivy se pohybují okolo 6,4 MW výkonu.
To je výkon třeba Vectronu, takže to rozhodně není nereálné.
A k čemu to SŽDC bude? Pokud si to nedokáže obhájit, tak se zase bude rušit soutěž u ÚOHS případně u soudu.
Pokud ta lokomotiva má vyjezdit s měřícím vozem ty rychlostní cimbuří, tak nějaký ten výkon potřebuje.
Jsem jedniný, koho napadá otázka, proč se nedomluvili s Výzkumným ústavem kolejových vozidel?
Myslíš s Výzkumným ústavem železničním. VUKV je jiná firma 😉
Byla by to trojdohoda mezi ČD, její dcerou VUZ a státní organizací, to už by nedělalo dobrotu.
Díky, myslel jsem samozřejmě tento ústav 😉
Nikdy se to tak nedělalo?
Naopak, vždycky se to tak dělalo.
Opravdu radši ne…
Taurus nebo Větroň?
Zátopek
Leda tak z Německa
Spíš bych čekal Vectron, tauruse s takohle malým nájezdem podle mě nikdo mít už nebude 🙂
Kolik měly najety taurusy os RTS, když je ČD kupovaly? Nerýpu, ptám se.Možná se najde další dopravce, který moc nenajezdil.
Ale je fakt, že větroň má větší šanci. Anebo to zruší, jak je zde zvykem.
Něco přes 1 200 000 km.
Jeden přes 1,2 mega a druhý kolem 800tis.