Správa železnic se nevzdává 200 km/h v ejpovických tunelech, vyšší rychlost bude nejdříve za dva roky

Tunel Ejpovice. Foto: David Jančík, archiv Metrostav a.s.Tunel Ejpovice. Foto: David Jančík, archiv Metrostav a.s.

Když se začaly stavět, mluvilo se o rychlosti 200 km/h  jako o samozřejmosti. Po otevření v nich vlaky mohly jet

105 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vašek

Nač dvoustovka tunelem? Jízdní doba se zkrátí o 10 vteřin, mašina spálí elektriky jako okresní město za týden a rychlík uspořený čas odstojí u vjezdu do Plzně.

Martin

Ale no tak, spotreba neni moc velka, jen na rozjezd, pak je temer nulova, nehlede, ze jde o zrychleni ze 160-200… ale jinak souhlas, dokud nebude mezi Ejpovicemi a Berounem VRT, tak to zvyseni moc smysl ted nedava… leda by chteli pro dalsi akce vychytat mouchy…

Honza Vrba

Tak pravda, ve směru Plzeň ta spotřeba bude opravdu minimální ↘️

kakov

zrovna včera se v tunelu stala zajímavá „nehoda“

https://www.krimi-plzen.cz/a/hasici-zasahovali-v-ejpovickem-tunelu/

Alibaba

Trochu krátký úsek…

Jaaa

Zbytečně vyhozené prachy. Zbytečné dluhy státu navíc.

Kirak

To je jak úsek Brno – Břeclav taky novej úsek a tam by se mohlo jezdit 200 ale protože tam soudruzi dají 2 přejezdy tak ani hovno, no. A až se tam těch 200 bude moct jezdit tak ty koleje shnijou. Přitom tady je i více úseků na 200 no. Ale počítám že si někdo stejně bude muset nahrabat aby připravily další zbytečn projekt…

Martin

Zarazilo me to, ze je technologicke vybaveni jen na 160km/h, nestavelo se to nahodou rovnou na rychlost 200km/h? O problemech s troleji vim, ale nechapu tu 160, to je fakt?
No a zrychlit to na 200km/h, kdyz usek mezi Berounem a Ejpovicemi je jen koridor s max. 160… az tento usek bude resen jako VRT na min. 200, ale spise vice, tak se zkraceni jizdni doby vyplati a tunel bude brzdou, ale do te doby mi to prijde zbytecne…

Kirak

No takhle nechvi kecat do toho ale… Tento tunel zkrátí s dvoustovkou jízdní dobu tak cca o 4 minuty když budeme brát jen ten 4,5 kilometru dlouhý tunel. Spíše ať se věnují těm Budějicím a ať tam vytrhají tu koněspřežku stejně už tam koně nejezdí… Když se na to přijde tak by pak tento úsek mohl být alternativou pro cesty do Vídně a Dál na západ.
Jo a ty 4 minuty to je jen můj odhad 🙂

Martin

Na Budejky me mrzi, ze to rovnou nestaveli jako trat na 200-230km/h, ted to dodatecne meni za pochodu na alespon max. 200km/h… navic padla jizni varianta VRT na Brno, takze bude chybet trat Praha-Benesov, kterou bude nutne tak jako tak postavit, je ted nebude prioritou… v souvislosti s D3 je ta trat nyni jen doplnkem,…
A ano souhlasim, ze trat na Budejovice muze byt alternativou a uz i prestup v Linci je atraktivni v useku Mnichov-Viden, nebo obnova spojeni od pres Velenice… pripadne spojeni Viden-Budejovice-Plzen, ktery spojeni Praha-Tabor-Budejovice-Linec muze krizit…

Kirak

S Benesovem je problem protoze tam jezdi Ska od Prahy takže tam jezdí dost venkovských Pražáků a těm nevím jak by se jim to líbilo kdyby jim překopali koleje případně zrušily zastávky no.

Martin

Ani ne, trat Praha-Benesov je zanesena v UP obci i stredoceskeho kraje v nove stope jako VRT, puvodni betonove koryto ma zustat jen pro regionalku, pripadne pro nakladni vlaky… Tim, ze se bude VRT Praha-Brno stravet severni trasou, tak je doporucovana nova trat na Benesov a neni asi realne menit UP, kdyz uz tam mate zanesenou stopu a stavebni uzaveru pro VRT… Jenom me zarazi, ze vysla ekonomicky lepe VRT severne, ktera je delsi (Bechovice-Svetla + Zahr.Mesto-Benesov) oproti stejnemu useko (Praha-Benesov + Benesov-Svetla), pokud vynechame stejne useky, tak je ten rozdil v delce trati dost velky a ten nejnarocnejsi teren… Číst vice »

Robert Šalda

Myslím, že cenu jižní varianty dost prodražovalo tunelové vedení snad až od Hostivaře až pod celým Říčanskem. Pokud se jednou dostane na novou trať do Benešova, tak samozřejmě tyto náklady bude nutné nakonec zaplatit. A pak prý snad bylo problematické jak vyřešit vedení VRT oblastí okolo vodárenského pásma Želivky. Add terminál Praha Východ.: Blíže Praze není moc kde tento terminál postavit.V oblasti Šestajovice – Klánovice je obytná zástavba ke koridoru VRT příliš blízko a u Jiren už vůbec místo není. Naopak jižně od D 11 u Nehvizd je místa dost a napojení na exit 8 by nemělo být problém. Navíc… Číst vice »

Martin

Tech tunelu tam je nekolik a nejsou dlouhe, ale faktem je, ze se stridaji s viadukty a skutecne jde o narocnejsi teren… Me prekvapilo, ze trat na Benesov se stavet bude muset tak jako tak, takze ty naklady tam zustanou, jen se nezapocetli do studie…

https://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/wp-content/uploads/2014/10/Přehledná-situace_VRT_Praha_Brno_SUDOP_2010.pdf

Jaaa

Trať z Gmündu na Vídeň je cajdák, to je nekonkurenceschopné.

Honza Vrba

A proto, kdyby se „nějak“ vyřešil úsek ČB – Gaisbach-Wartberg, by se mohlo obnovit původní spojení přes Mauthausen do St. Valentin na Westbahn, tedy mimo Linec. Na Westbahn se 250 jezdí, ale zas ten Linec mimo, no…
https://de.wikipedia.org/wiki/Bahnstrecke_St._Valentin%E2%80%93%C4%8Cesk%C3%A9_Bud%C4%9Bjovice

Projektant

Váš odhad je hodně špatný… zkrácení jízdní doby bude tak do deseti sekund, víc ne…
Graf rychlosti z technického průkazu:
z Plzně: https://ctrlv.cz/sgvG
do Plzně: https://ctrlv.cz/w6Fr
Vlak se při jízdě do stoupání na 200 km/h ani nerozjede!

Když už, měla se 200 řešit v původním projektu – mohla by pak být o 2 km z Ejpovic k tunelu delší, krátké přechodnice tam vychází na těsno na 160, přitom k jejich prodloužení nic nebránilo…

Dušan

ad Projektant:
To není odhad jestli je ta odpověď na mne, ale konkrétní výpočet SUDOP PRAHA – viz níže:
https://ctrlv.cz/KdDy
https://ctrlv.cz/o06i

Projektant

Kdepak, já jsem regoval na diskutéra „Kirak“, který odhadoval zkrácení jízdní doby o 4 min…

Vbb

Jo a ty 4 minuty to je jen můj odhad Vy jste v 7. třídě neměli fyziku? Nebo jste „zrovna chyběl“? Nebo jste do 7. třídy ještě nedospěl??? Na 4 km ušetříte 4 minuty, pokud zvednete rychlost z 30 km/h na 60 km/h. 4 minuty taky můžete ušetřit, pokud ze 60 km/h zrychlíte na nekonečno 🙂 , dobře, omezme to na rychlost světla (rozdíl je zanedbatelný). Z rychlosti vyšší 60 km/h můžete 4 minuty ušetřit už leda tak, že zrychlíte na nadsvětelnou rychlost a budete cestovat v čase nazpátek. Myslím, že tak daleko ještě naše železnice se svými technologiemi není.… Číst vice »

Marian Kechlibar

„budete cestovat v čase nazpátek. Myslím, že tak daleko ještě naše železnice se svými technologiemi není.“

Ale jó, jsou soupravy, že nastoupíte a jste zpátky v devadesátkách 😀

Luboš Beneš

Devadesátky? A není to málo?-:))

Laik

Když si to čtu, tak mi přijde že Správa železnic je kocourkov na druhou.

BND30

A pak někdo blbě zavře dekl na Rajce, v tunelu se bíle zakouří a stojí se…dvěstě nedvěstě…

Honza Vrba

Tak právě proto ta Rajka pojede starou tratí přes Chrást, to dá přece rozum. Kterej blbec by taky jezdil cargem tunely, když existuje 2kolejná původní trať, pro tyto účely vhodná, no nééé😂😂😂

Dušan

Možná, když už se tady píše o té SAGASTĚ a jejím Technickém průkazu by nebylo špatné se podívat na grafy rychlostí pro typové soupravy – z nich vyplývá, že rychlosti V = 200 km/h dosáhne po dobu cca. 30 sec. pouze řada 680 a pouze ve směru Praha – Plzeň díky příznivým sklonovým poměrům, v opačném směru již nikoliv.

Cestující LBC MHD

Liberec – Praha 200 km/h bude kdy? Co to je za úřad ta Správa železnic? Jenom vyhazuje miliardy. ekonomický přínos toho zvýšení je jaký? Je na to studie?

XXXD

Vy jste mi tedy odborník. Jednak Správa železnic je státní organizace a ne úřad a kdybyste ji zrušil, tak byste si moc nepomohl, tu práci by musela dělat jiná organizace a tím, že se organizace bude jmenovat jinak se toho moc nezmění.

Cestující LBC MHD

Psal jsem něco o zrušení?

Jakub

Liberec – Praha 200 km/h by muselo přes ty řeky a kopce vést tunely a estakádami, tj. proč rovnou neudělat rychlost 350 km/h? Na to ale nejsou přebytečné finance, neboť jsou „potřebnější“ projekty, například Praha – Drážďany.

Martin

Cim vyssi rychlost tim bude narocnejsi stavet trat prave v tech kopcich,… …ale dovedu si predstavit trat na 250-300 na Ml. Boleslav cca podel D10, s napojenim Brandysa a Benatek, od Boleslavi do Prisovic pres Mnichovo Hr. jako modernizovanou trat na cca 200-230km/h, od Prisovic do Hodkovic cca 160-200km/h novostavba a od Hodkovic do Liberce 160-200km/h tunel, …. od Liberce do Hradku uz jen zdvoukolejneni a uprava trati 120-160km/h, … Klicove jsou dve stavby, tunel Hodkovice-Liberec a nova trat Praha-Ml.Boleslav… Puvodni trat Praha-Ml.Boleslav pouze zdvoukolejneni a elektrifikace pro primestske vlaky, pripadne kvuli kapacite mozna odbocku na metro C v Letnanech…… Číst vice »

Jiří Kocurek

Tak do Benátek nad Jizerou odbočku z VRT. Ale z Prahy do Plzně (a dále do Bavorska) ponechat 80 km/h, aby se ušetřílo.

Martin

Benatky jsou malinke, spis jen zastavku na nove trati,… D10 a autobusy na Brandys a Ml.Boleslav jsou pretizene, Liberec je stotisicove mesto…
Na Plzen a dal do Bavorska by mela vest plnohodnotna VRT… jenze nemci to nemaji jako prioritu, a my take ne, kdyby se alespon zacal stavet tunel na Beroun…

Kirak

A vyvolávací cena bude 1,2 biliardy korun pak to napadne eurovia a nakonec Jančura a Flix Bus protože jejich busy budou mít konkurenci

Martin

:-D… Mam zkusenost z cestovani z Liberce do Prahy (pracovne) a muzu rict, ze sehnat listek do autobusu byl dost problem, casto jsem cekal, ze nekdo nedorazi a ja si budu moci koupit jeho misto,… natoz, ze se nedalo dojizdet denne, pac 1h po dalnici v autobuse a kolony u Boleslavi a Prahy,… masakr…. Vlakem to muze byt do 45min. a mnohem pohodlnejsi… a cena neni tak vysoka, v zahranici nemaji problem stavet dlouhe tunely ani viadukty, natoz zel. trat… Modernizace trati ve stavajici stope (naprosto dnes nevyhovujici poptavce) je kolikrat drazsi nez stavba nove trati a nepocitam i dopady… Číst vice »

Martin

Mmch. Praha-Ml.Boleslav, kdybychom to brali jako VRT s cenama v clanku, by stala cca 15mld. se zapojenim na stavajici hradeckou trat bez tunelu, s tunelem cca o 1mld. draz… vzhledem k dobe vystavby, rekneme 5 let (budme optimisti), by to byly 3mld. rocne…

Kirak

S Dresdnu pojedeme leda tak do prdele

Honza Vrba

Tak v době uvažování o stavbě trati Praha – Drážďany, tedy někdy před rokem 1850 se o vedení přes Liberec uvažovalo. Dnes už je VRT „rozjetá“ přes Ústí, ale kdyby bylo na mně…

Zdeněk

VTR do Drážďan se my stejně už nedožijeme 😀

Kirak

Jancura tam jezdil s busy za korunu tak si Liberecaci nestezujte

Vít Jůza

Je to pravda. Mnohem efektivnější využití prostředků by bylo pracovat na zvyšování rychlosti z 0-50 někam ke 100 km/h na tratích jako Martinice – Rokytnice, Doudleby – Rokytnice, Děčín – Oldřichov nebo Rakovník – Mladotice, kde takové zlepšení může zcela změnit funkčnost a využívanost trati, nebo drobná vylepšení trati, řízení provozu, nasazovaných souprav i jízdních řádů na mnoha úsecích, kde něco málo chybí do nějakých systémově šikovných jízdních dob a intervalů a oběhů souprav, např. všechny 4 úseky Liberec – Turnov – Stará Paka – Jaroměř – Pardubice nebo Praha – Neratovice – Mladá Boleslav – Turnov – Tanvald stažení… Číst vice »

Jakub

Naprostý souhlas. Myslím ale, že to SŽ ví moc dobře, nicméně tu chtějí papírově tu dvoustovku pro to, aby mohli říct, že nezaostáváme v maximální rychlosti (co na tom, že by ta dvoustovka byla v tunelu ve kterém lokomotiva sotva nabere maximální rychlost a už se brzdí).

a8n

Na to by jim mohla stačit 220. Ale ne, Svoboda si potřebuje vyhonit brko i u Plzně.

Honza Vrba

Tak jestli jde někomu jen o tu ceduli s „200“, nechť se odebéře do Cerhenic, tam se může kochat do aleluja.

ythomas_ct

Vzhledem k tomu, že tohle je z hlediska efektivnosti využití té vyšší rychlosti asi nejblbější možný úsek, kde to zkoušet, tak věřím tomu, že to tady klapne. : – ) Dokážu si ještě představit, že by se to mohlo hodit Škodovce jako zkušební úsek, ale pro pravidelný provoz to nedává smysl (resp. poměr přínosů v podobě zkrácení jízdní doby a nákladů ve formě zvýšení spotřeby energie zřejmě bude velmi špatný). A nejkouzelnější na tom bude, že podmínka provozu rychlostí 200 km/h (tedy ETCS) bude patrně zároveň silně omezovat využití rychlosti 200 km/h (protože brzdné křivky ETCS dneska vypadají, jak vypadají).… Číst vice »

Dušan

(protože brzdné křivky ETCS dneska vypadají, jak vypadají) – tyhle totálně pitomé průpovídky bych čekal, že si necháte od cesty, ETCS v tomto konkrétním úseku nebude u té 200-ky omezovat vůbec nic, minimálně proto, že tam bude instalovaná traťová verze BL3, systémová verze 1.1, které již používá jiné hodnoty v paketu národních hodnot, než třeba verze dle BL2 použitá mezi Kolínem a Břeclaví…

ythomas_ct

…spíš než průpovídky o totálně pitomých průpovídkách bych čekal nějakou kvantifikaci toho, nakolik bude přechod na BL3 v tomto ohledu postačující. (Slovy klasika: A bude to stačit?) Ale dobrá, namísto pojmu „brzdné křivky“ jsem mohl být přesnější a psát o „dohledových limitech“. Zde máte něco ke studiu: https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/94808101/Návrhy+úprav+funkčního+chování+ERTMSETCS+při+dohledu+cíle+na+generické+úrovni.pdf

Dušan

Jde o to, čemu říkáte „postačující“ ? Díky jiným hodnotám v paketu č. 3 národních hodnot přestane nově existovat dohledový limit provozní brzdy (SBI/SBD) a bude se dohlížet pouze brzda nouzová (EBI/SBD), což má prakticky za následek délkovou úsporu v řádu stovek metrů. PS: Článek jsem tuším již dříve četl, nicméně vzhledem k tomu, že absolutně funkčně abstrahuje od čehokoliv, co by – byť aspoň vzdáleně – mohlo připomínat chování zabezpečovacího zařízení jsem ho asi nějak už z hlavy vytěsnil, nicméně jako návrh úprav chování pro nějaké inteligentní ATO- zařízení, tj. něco kde nás vůbec nezajímá, zda se projede konec… Číst vice »

Robert Šalda

Takže od tunelu k Rokycanům je kolik? 140? A pochybuji, že to kvůli obloukům půjde zvýšit. Směrem na Plzeň vlak snižuje rychlost tak jako tak. Zvýšení na 200 v tunelu by dávalo smysl jedině, kdyby na Prahu navazovala VRT, což ještě dlouhá desetiletí nebude. Zvyšování rychlosti v tunelu nad 160 je tak bohapustým vyhazováním peněz a divím se že to generálním na Dobré správě nikdo nevysvětlil. V provozu pak nesmyslné rozjezdy soupravy a jejich brzdění, takže nesmyslná spotřeba energie a opotřebení brzd. Že by politické zadání, aby se mohli fotit u rychlostníku? A například přestavba trati na 200 z Brna… Číst vice »

kakov

200 km/h je právě a především příprava na VRT, současné vlaky tam 200 jezdit nebudou nejen kvůli navazující trati, ale je dobře, že se to řesší už teď protože s VRT se do budoucna počítá, tak je lepší na to už být připraven, než to řešit dodatečně po zprovoznění VRT, samozřejmě VRT bude za dlouho, ale udělat se to bude muset tak jako tak

Vladimír Bílý

S tím bych si dovolil nesouhlasit. VRT tam bude nejspíše až v době, kdy bude ten tunel natolik opotřebovaný či morálně zastaralý, že bude vyžadovat rekonstrukci. Takže ten upgrade na 200 by bohatě stačilo udělat až za těch 30 let. Pokud vůbec! Těch 200 by nic zásadního nepřineslo ani v případě, že by směrem na Rokycany navazovala rovnou VRT bo klíčové pro rychlost v tom tunelu je ta 100 kmh z jeho druhé strany přes Doubravku. Zrovna tohle místo je sice v tuto chvíli na dvoustovku absolutně nesmyslné, ale zas jednoznačně nejjednodušší, tak to holt bude tam.

Honza Vrba

A v tu dobu se přijde na to, že úzké hrdlo v údolí Beroun – Praha se přesunulo k Plzni, ovšem zde nebude ani ta nouzovka v podobě Hrbatý.

mgr.pavel

„Když se začaly stavět, mluvilo se o rychlosti 200 km/h jako o samozřejmosti. “ versus „technologické vybavení je jen na 160 km/h “ – proč se prosím MLUVILO o dvoustovce, ale tunely VYBAVOVALY zařízením jen na 160???

kakov

jetli si dobře pamatuji, tak sice se to dělalo na 200. ale po provedení pantografových zkoušek se ukázalo, že použité řešení je pro 200 nevyhovující, prostě s takovou rychlostí nemá nikdo u nás zkušenost, tak se to „nepovedlo“

Martin

No, prodevsim se pouzil system, ktery nebyl uplne na 200km/h pripraveny, bylo okolo toho dost problemu…

bkv

Vždy se mluvilo o 160 km/hod a ve výhledu 200 km/hod.

Laik

Správa železnic, co dodat.

Jiří Kocurek

A to tam chcete lítat 200 km/h jen s návěstním opakovačem?

Alibaba

A četl jste vůbec článek?

standa

neví někdo zasvěcený jak to vypadá s tratí Ustí- Choceň? ta bude doufám taky už na 200. jen by mně zajímalo když se zachová současná trať a zbuduje se nová maximální varianta jestli se stanice brandýs zmodernizuje tak jak to je v projetku varianty střed 2 a zastávka na estakádě v max variantě už je pasé?

David

Bude se dělat ta nejlepší varianta, ale max bude 160 kmh, podle mapy staveb ze Sždc. K tak ale dojde k podstatnému zrychlení, dnes: 10-11 minut, nově: 5-6 minut. Rok realizace: 2028-2033

standa

jo to ano to už se ví… já jen jak to bude se zastávkou brandýs n. orlicí ? bude na tý estakádě ? ( za mě už blbost když stará trať bude zachována ) nebo se modernizuje do podoby jak je na videu vizualizace střed 2 z roku 2016? čili nové ostrovní nástupiště podchod , délka kolejí pro vlaky 740 m mírné zvýšení rychlosti atd. ? ví někdo?

Kirak

Dival jsem se na SZDC a tam se ma zacit stavet 2027. Mnohem lepsi by bylo dodelat novou trat Prerov – Ostrava a Udelat zastavku v Novem Jicine

Martin Chovanec

Dám projektantům laickou radu zadarmo: až zas budete projektovat tunel, nedávejte tam řetězovku, ale pevné trolejové vedení.
Pak se nebude SŽDC divit, že jim v 160 km/h odskakuje sběrač a trolej kmitá sem a tam 🙂

Radovan Komínek

Myslím si, že investor má tolik odborníků na trakční vedení, že stačí říci investorovi a ten již projektantovi dá příkaz, že chce řetězovku, byť může být profil tunelu větší a stavba o něco dražší.

Luboš Beneš

Kdepá, to se udělá studie, stavba, studie, studie rekonstrukce, studie dodatečných úprav, úpravy, studie proveditelnosti čehosi…..a peníze se točí. Za studie se zaplatí nakonec víc než za realizaci….

Radiátor

Taková otázka mimo. Bylo by možné v rámci ETCSizace lokomotiv 362 (Které ještě nějakou dobu na našich koridorech jezdit budou). Změnit převodování podvozku na 160 km/h pro vozbu například jenom expresních vlaků ? A nebo je lokomotiva na hranici v tomto ohledu ?

Kubrt

Možný by to bylo, ale bylo by to strašně líný.

Radiátor

Jo to by asi dávalo smysl. Děkuju 🙂

kakov

tak když mohli v polsku upravovat „bobiny“ na 160? líný by to sice bylo, ale něco by se s tím mohlo odjezdit, i když je pravda, že polky jezdily hlavně na CMK, kde zastávky nejsou a tudíž ta lenost nebyla tak na škodu, jako u nás

Pitrys

V Polsku ale musely Bobiny po změně převodu na 160 jezdit z důvodu nedostatku výkonu po dvou.

Lukáš F.

Slovenské 361 jezdí 160 km/h, ale mají také zvýšený výkon. Takže něco se s tím evidentně dělat dá, ale už je to asi výraznější rekonstrukce.

Xaver

Původně se mluvilo ještě o větší rychlosti, jestli si dobře pamatuji tak 250 km/h.

Kirak

Nez se to ze 160 rozjede na 250 tak je vlak z tunelu davno venku

Tomāš

A kdy přijede ten rakouský měřicí vůz, který měl měřit 200 km/h loni na konci srpna?

Radiátor

Je důležitý mít infrastrukturu ready na 200 km/h. Škoda jen, že to Eso jede maximálně 140 km/h…

XXXD

Také si říkám. Jediné, co by to mohlo využít je pendolino a i tomu by to nejspíš sloužilo jen k případné eliminaci zpoždění, protože asi není přípustné, aby bylo rychlejší než ostatní vlaky Ex6.

Lemmy

Tak do Mnichova vám to Eso stejně nedojede… 🙂

mgr.pavel

Njn, problém slepice a vejce. ČD nechtějí kupovat mašiny a vagony na Vmax>160, protože je prakticky nepoužijí. A SŽ nechtějí infrastrukturu na Vmax>160 protože.. no SŽ si důvod své nekompetence vždycky najde 🙂

Ayin

U Uherska se už ta příprava na 200km/h vzdala?

Jaroslav Tyle

Dokud nebude z této přetížené trati nákladní doprava převedena na zdvoukolejněnou trať VOCHOC (přes Hradec Králové), je to kvůli propustnosti nemožné. A ještě musí být trať nejdříve přepnuta na AC 25 kV 50 Hz, neboť soustava DC 3 kV nezvládne přenos potřebného vyššího výkonu do hnacích vozidel.

Martin

3kV nejsou pro rychlost 200km/h vetsinou problem,… ale jinak ano, souhlas…

Jaroslav Tyle

Jsou problém. Uprostřed úseku mezi měnírnami vytáhnete z troleje max cca. 4000 kW, a to při napětí padajícím na méně než 2700 V.

Robert Šalda

První italská VRT Roma – Firenze je také na 3KV DC a v Sapsan z Moskvy do Petrohradu rovněž jezdí na stejnosměr. Ale fakt je, že současným potřebám to nevyhovuje.

Alibaba

Tak mám pocit, že právě na Diretisimě si Italové odzkoušeli, že 3kV na VRT není správná cesta. Sice jim do hlavy nevidím, ale ani bych se nedivil, že by na téhle trati taky neuvažovali o konverzi. Problém je samozřejmě příměstská doprava (na obou koncích), kdy spousta vaků jede kus po VRT a často sjíždí do měst okolo.
A v Rusku na trati Moskva – Petrohrad těch míst, co se jede nad 200 není (openrailmap). A 200 tam jezdí od doby co jim Škodovka dodala dvojité banány.

D.S.

Modernizace Choceň – Uhersko bude v nejbližší době nevyhnutelná kvůli špatnému stavu současné trati.

Marty

Naprosto zbytečně vynaložené peníze

Bram

Asi tak, ale generální kokrhel SŽ(DC) rozhodl, že tam ta dvoustoffka bude (rád se nechá fotit u rychloměrů či u obrazovek ve vozech, kde je dvoustoffka během jízdy zobrazena), tak tam dvoutoffka prostě bude, i kdyby měl čert na koze jezdit:-). Berte to prostě tak, že když se není možné pochlubit něčím převratným (například otevření zdvoukolejněné elektrizované trati Praha – Kladno atd.), hledá se něco jiného. Přeci jen, od otevření tunelů už nějaká doba uplynula a dnes se berou jako samozřejmost, která sice dopravu mezi Plzní a Prahou zrychlila, ale díky pokračujícím výlukám ovšem ne natolik, aby to společně s… Číst vice »

Luděk S.

Ale náš Bc. MBA by se tak rád vyfotil u té 200!

Kirak

Generalnimu kokrhelovi to omlatit o hlavu a rict mu ze tim se zkrati jizdni doba tak o 2 minury.

Jaaa

Ani ne.

noerf

Otázka zná, kdy bude na české železnici vyšší rychlost než 160 km/hod na jednotlivé trati, nikoliv na úsecích s délkou maximálně 20 km.

Dáda

Co bychom dali za to, kdyby byly celé trati alespoň na 160…. úsekůů na 160 je taky jak šafránu.

highway

Přesně tak. Dvoustovka na několika kilometrech v tunelu nepřinese řádné zrychlení, nemluvě o tom, že nejsou lokomotivy. Co tak zrychlit jižní tah z Prahy na Brno přes Havl.Brod. Tam se opravuje, rekonstruuje a optimalizuje a rychlost: občas 140. Možná by stačilo zrychlit tuto trať tak, aby byla konkurenceschopná spojení přes Českou Třebovou a vyřešilo by se i totálni přetížení koridoru.

Luděk S.

Tak to chystáme. Jmenuje se to VRT. Teda RS 1.

Kirak

Zahájení stavby 2035

Zdeněk

hlavně to neuspěchat .-)

Dáda

rychlost občas 140 ale taky občas sotva 80. trasa přes Havlbrod je totálně zabitá. Aby se to profouklo na něco souvisle rychlejšího , muselo by se „jet“ místy v úplně nový stopě.

Bram

Však tu novou stoupu tak do dvaceti let mezi Prahou a Havlíčkovým Brodem budete mít. A to je maximum, na co se náš stát zmůže, protože na dále na Brno se bude svištět po současné, byť již kompletně zmodernizované trati. Za necelé dvě hoďky budete v Brně, tak to je dobrý, nebo ne? 🙂

Luděk S.

2065 v Brně jak na koni!

Oldřich Sládek

Tak nejdřív bychom rádi, aby trať přes Vysočinu byla primárně pro odklony nákladní dopravy a s infrastrukturním postrkem, osobní doprava je v tuto chvíli pro nás tady fakt druhořadá.

Kirak

Přesně tak

David

Tak zatím jediný uvažovaný úsek, kde by to mělo smysl je Brno Břeclav, kde z 60 km tak 50 by klidně 200 kmh být mohlo a už by to bylo znát, tak o 3 minuty 😂

Dáda

to jo, skoro přímka…

Kirak

Ba ne Brbo Breclav je delsi usek a tam by nebyl takovy problem dvoustovku udelat jenze pitomci soudruzi tam udelali 2 lrejezdy naprosto zbytecne