Tarifní mzdy na Správě železnic opět porostou. Příjde i mimořádná odměna
Odstraňování následků nehody v Hustopečích nad Bečvou. Foto: Správa železnic

Kolektivní smlouva podle SŽ zachovává všechny dosavadní benefity.

Kolektivní smlouva podle SŽ zachovává všechny dosavadní benefity.
Super, zatímco přeprava klesá, SŽ není schopna udržet provozuschopnou železnici a tím nemyslím kradení kabelů a podobně, tak se tam přidává!
V prvé řadě by SŽ měla už konečně dodělat koridory, mít zaměstnané znalé zaměstnance, kteří aspoň znají číslování kolejí a vlaků, při předávání rozkazu, měla by je naučit základní vlastnosti v provozu a podobně!
Jistě, mi řadoví lidi v provozu jsme jeden jako druhej naprostí amatéři co na všechno dlabou už jen z principu.
Mimochodem před vlastním prahem máte zameteno?
Už brzo u čd
To je skvělé 3,2 % ,to je v mém případě cca.800 kč navíc,vzhledem k inflaci ale prakticky nic,to se teda vyjednávači předvedli.Opravdu motivující,fuj.
V době, kdy nejsou peníze a propouští se, je zázrak, jakékoliv zvýšení platu.
Propouští se, ale nedostatečně. Hromada zbytečných pozic zůstává i nadále.
Generální vydal rozkaz ušetřit 3% mzdových nákladů u všech organizačních jednotek pro rok 2026 ber kde ber a teď se budeme plácat za 3,2% po ramenou? Že nebude dopad do zaměstnanosti? Tak jo 😂
Co jsem slyšel, tak úspora bude s velkou slávou oznámena a odejdou vesměs důchodci a pár lidí se zlatým padákem. Až humbuk utichne, budou se zas lidí nabírat. Každý rok stejné divadlo.
Slyšel jste špatně. Humbuk bude ještě větší. Neodcházejí jenom důchodci. Na jaře bude další vlna úsporných opatření.
Kdyby SŽ propustila i 10% lidí, tak se nic nestane.
Ano pokud půjde o systémové specialisty a další pochybné funkce. Jenže tady se jedná o lidi v provozu. Na kancelářské se nesahá…
Proto máme v kanceláři důchodce ročník 1955.
Smluvní mzdy opět nic?
Také čekám… Ale zaměstnanec ze smluváku může přejít do tarifu.
Tak schvalne, jestli vysi odmeny zjisti driv nez dorazi vyplatnice lidem 😀 nevim jak u ostatnich ale tento rok byl co do odmen skoro az tragicky i pro podrizene, co ty vykony a uspechy realne meli.. chyba lavky, potrebujem odmenovat za uspechy!
Je to tak. Celý rok tragédie, teď se to snaží dorovnávat.
No, potěšilo mne to, věřím ze kolegy taky
Odměna je 9500
Minulý měsíc 5000, plus OŘ přes 3000, v červnu byla taky odměna, něco bude v listopadové výplatě…nakonec to bude kolem 30 jak minulý rok.
Asi lepší OŘ…Tahle položka se na mé pásce za IX vůbec nevyskytuje.
OŘ Ova.A ředitel dal odměny i v dubnu.
To je neuvěřitelné. A zoufalci z ČD stále trvají na navýšení pracovní doby.
Cargo bude rádo, že nebude snížení platu.
Když bylo prioritou zlepšení podmínek při práci v noci o víkendu atd, tak jak se to v té kolektivce projevilo?
Například tím že se zvedly na popud ADP příplatky za víkendy a noční
Díky, to je ta konkrétní informace, která v článku chybí.
Zvedaly se „o procenta“ se mzdovým růstem, nebo víc?
Podnik nemá v současné ekonomické situaci na víc pro zaměstnance v provozu,proto(že) si pořídil na podzim flotilu nových elektroaut.
Jak tato informace souvisí s mým příspěvkem?
Elektroauta jsou jistě věc žádoucí a potřebná, zatímco zaměstnanci ti mají peněz ažaž, brečet jak mají málo to už je takový národní kolorit, ale skutečnost je, že si žijeme jako prasata v žitě.
Pojď si to vyzkoušet hrdino,Elektroúsek stále nabírá…
O elektroautíčka mají zájem hlavně lidé z kanceláří, kteří je mají nesdílené s ostatními a ty je samozřemě mají i pro soukromé jízdy. Hlavně platí menší paušál ze své výplaty. Zajímavé je, že autopark SŽ se neustále rozšiřuje a sdílené auto bude za nedlouho vyjímečné. Kdejaký jouda v kancláři má dnes už svoje auto pro sebe.
Také se rozšiřuje počet kancelářských co složí pohotovosti, protože k výplatě + 7000Kč za týden pohotovosti + auto, takže dojíždění zadarmo/levno.
Takže není nutno řešit režijní na jednotnou jízdenku , které by bylo slevou MD,nikoliv každoročně se zmenšujícího národního dopravce.
Ne, to znamená, že SŽ hospodaří nehospodárně a kancelářští a jejich vedení žijí mimo realitu.
Jeste jsem ji nevidel podepsanou ale melo by tam byt zvyseni priplatkuza nocni, soboty, nedele, pohotovosti a neco ale uz nevim.
Na té fotce je pěkně vidět, jak se toliko nedostatkové zarážky používají při nejrůznějších činnostech. Holt je to ze železa, má to celkem špičatý konec…
Asi vám uniklo, že článek je o něčem jiném a že foto je pouze ilustrační.
To mi neuniklo, ale i ilustrační foto od SŽ dokáže zaujmout:-)
Ne.
Ano, je to šikovné páčidlo, podložka pod dveře a občas se s tím dají zastavit i kolejová vozidla.
Zarážky fakt nejsou nedostatková věc… (u SŽ)
po přečtení popisku fotografie, mne využití zarážky zase tak neznepokojuje.
Myslím, že v případě řešení havárie, problému je to v pohodě 😉