Správa železnic řeší poruchu přejezdu. Závory byly nahoře, vlak projel. Zřejmě šlo o lidskou chybu
Podle dostupných informací šlo o lidskou chybu, k žádné srážce naštěstí nedošlo.
K nebezpečné situaci, naštěstí bez následků, došlo tento týden na přejezdu v Zábřehu na trati do Šumperka. Vlak byl na přejezdu v době, kdy závory byly nahoře. Událost vyšetřuje Správa železnic.
Na událost upozornil Šumperský deník. Jde o přejezd v ulici ČSA. „Přes přejezd přejela dvě auta a hned na to, zhruba za dvě vteřiny, projel vlak. Vlak tam vyjíždí z oblouku, ale jakmile strojvedoucí viděl, že závory jsou nahoře a přes přejezd projela auta, okamžitě začal troubit a dobržďovat. Vlak zastavil na přejezdu,“ popsal deníku svědek.
Teprve po zastavení se spustila světla a závory spadly opět dolů. Těsně před přejezdem přijížděl autobus, kdyby tak byl na místě dříve, mohlo dojít k velkému neštěstí.
„Stav zabezpečovacího zařízení, včetně možné míry vzniku mimořádné události vlivem lidského faktoru je prověřován,“ řekl mluvčí Správy železnic Marek Illiaš. Správa železnic ale nechce událost dál komentovat s ohledem na probíhající vyšetřování.
Uvědomujeme si závažnost mimořádné události, která se stala v pondělí večer na přejezdu v Zábřehu. V současné době probíhá šetření všech jejích okolností. Nelze bohužel vyloučit selhání zaměstnance Správy železnic, který byl z preventivních důvodů postaven mimo službu.
— Správa železnic (@Spravazeleznic) September 10, 2020
Podle zdrojů Zdopravy.cz je přejezd běžně ovládán automaticky, dispečer ale z dosud neznámých důvodů použil přivolávací návěst, kdy může vlak jet na takzvané rozhledové poměry. Dispečer ji používá v přesně definovaných dopravních situacích, například při poruše či výlukách, kdy nelze postavit plně zabezpečenou vlakovou cestu V takové chvíli ale musí ovládat dispečer přejezd ručně. Přejezd je ovšem příliš blízko návěstidlu, takže začala jen zhruba osm vteřin blikat výstražná světla, ale závory se spustily až později.