Správa železnic řeší elektrizaci části Posázavského pacifiku
V případě trati do Dobříše počítá Správa železnic s akutrolejovými jednotkami.
Správa železnic začala řešit elektrizaci dalších tratí v okolí Prahy. V soutěži s odhadovanou cenou necelých 50 milionů korun hledá firmu, která připraví záměr projektu a následně i projektovou dokumentaci na elektrizaci trati 210 z Prahy do Čerčan podél Vltavy a Sázavy a do Měchenic. Trať do Čerčan je přezdívána také jako Posázavský pacifik.
Soutěž zveřejnila Správa železnic minulý týden na profilu zadavatele. Jde o další ze série takzvaných prostých elektrizací, kdy hlavní investicí bude instalace trakčního vedení, nikoliv zásadní modernizace trati. Elektrizace má být na střídavou napájecí soustavu.
Jak rozsáhlá bude elektrizace určí samotný záměr projektu. Ten má prověřit, zda dojde ke kompletní elektrizaci a umožnění vozby klasickými elektrickými vozidly. Druhou variantou je částečná elektrizace a nasazení akutrolejových jednotek (BEMU), které by umožnily jízdu mimo elektrizované úseky. Plán vychází z koncepce rozvoje elektrické trakce v Česku.
Dokumentace již předem vylučuje elektrizaci až do Dobříše, na této trati půjde o úsek odbočka Skochovice – Měchenice.
„Elektrizace bude prioritně sledována v celém úseku s prověřením možnosti projíždět setrvačností úseky, kde nelze zřídit trolej pod napětím. U tunelů a problémových nadjezdů bude zohledněn jejich stav, možnost montáže pevné troleje a snížené výšky trakčního vedení,“ uvádí se v dokumentaci.
Ve všech variantách se v úseku Měchenice – Dobříš bude uvažovat s provozem akutrolejových vozidel. Studie bude obsahovat analýzu nabíjení bateriových vozidel pro provoz na linkách Praha – Vrané nad Vlt. – Čerčany a Praha – Vrané nad Vlt. – Dobříš.
Správa železnic aktuálně připravuje projekty prosté elektrizace na dalších tratích, kde již vybrala i projektanty. Kompletní přehled je pod tagem prostá elektrizace.